Pulse (2006)

Horror / Thriller

geregisseerd door Jim Sonzero
met Kristen Bell, Christina Milian en Ian Somerhalder

Mattie (Kristen Bell) is een studente, die al een tijd niets heeft gehoord van haar vriend Josh (Jonathan Tucker). Als ze hem dan opzoekt, ziet ze hoe Josh zichzelf heeft opgehangen. Toch is Josh niet de enige, er blijkt een hele golf van zelfmoorden te zijn ontstaan. Als Mattie in een chatsessie met haar vrienden plotseling Josh aangemeld ziet, die hen vervolgens om hulp roept, weet ze dat er iets goed fout zit. Waarom plegen zoveel mensen zelfmoord? Hoe komt Josh op haar computer? En wie zijn die vreemde mensen die ze steeds ziet?

avatar van Rickyman
Het zag er inderdaad best mooi uit met blauwe filters en de horrormomenten waren aardig gedaan.
Maar verder is het onlogische verhaaltje opgevuld met dramatische (huil)scènes en matig soap acteerwerk.

avatar van joolstein
Mooie film met een zeer goed hedendaags verhaal! Niet voor mensen die toch al bang zijn voor alle straling (WI-Fi en telefoon) die in de lucht hangt. Vanaf het begin is het spannend. Ook al de zelfmoorden die op de achtergrond worden getoond waren heerlijk! Meestal weet ik dat het om een verfilming gaat van een Aziatisch origineel. Bij deze wist ik absoluut niet! Maar zeker dat ik die ook ga bekijken. Vind het orignieel altijd net iets beter! Denk aan: Låt den Rätte Komma In, Nattevagten, Spoorloos of Ringu. Stuk voor stuk zijn die net beter dan de verfilming.

avatar van Gang_Star
Een remake blijkbaar van een Aziatisch origineel deze Pulse, het was in ieder geval duidelijk te zien. Zo voelde deze Amerikaanse film toch ook wel enigszins aan. Een behoorlijke horrorfilm die zich grotendeels volledig in het donker afspeelt waardoor de sfeer zeer geslaagd is. De film kent de nodige spanning en het verhaal waarin een virus voor het gevaar zorgt waardoor geesten komen is sterk. Een duistere film die met zijn donkere scenes, spanning en een goed verhaal voor een behoorlijk stukje entertainment zorgt.

avatar van remorz
Toch gelijk.

Ken je dat: je bent onder de indruk van een film (4*), schrijft er geen berichtje bij, en door de jaren heen begin je toch een beetje te twijfelen. Nu ik deze laatst tipte in het Horror TipTop topic, kon ik het toch niet laten om even te controleren wat er nog van over was.

Het is niet moeilijk te snappen waarom vooraf de verwachting laag is, of achteraf de twijfel kan terugkeren. Remake van een Aziatisch horrortje, geen indrukwekkende cast en een beetje in die stroom van run of the mill horrors die de ene keer een telefoon, dan weer een videoband als hellepoort aanvoeren. Toch blinkt deze aardig uit op in ieder geval visueel vlak en hoewel de soundtrack de distortion wel wat meer mocht opzoeken, werken beeld en geluid goed samen om een creepy sfeertje neer te zetten.

Redelijk gedempt in kleur ligt er veel nadruk op zwart, wit en grijstonen. Misschien dat ze het contrast met de rode tape wilden versterken, maar die grimmige look past tevens perfect bij de neerslachtige reddeloosheid die van de slachtoffers moet uitgaan.

Het blijft een beetje poespas hoe de kwade entiteit precies te werk gaat, maar het raamwerk volstaat. Het gaat in ieder geval gepaard met wat duistere snuff-filmpjes, het opzuigen van zielen en zo nu en dan een glitcherige white-noise demon. Inhoudelijk krijg je er nooit een volledig nauwsluitend gevoel bij, maar het laat wel wat ruimte voor dreiging uit onberekenbaarheid. De vraagtekens ("Ja maar HOE dan?") gaan in ieder geval nooit teveel in de weg zitten.

Een handvol erg sterke scenes, een naargeestige sfeer en (audio)visueel gewoon bovengemiddeld voor wat je hiervan zou verwachten. Jammer van die cast. Natuurlijk hoeven hier geen acteerkanonnen te staan, maar met Bell, Somerhalder en vooral Milian verspeel je op voorhand je kansen op een klein meesterwerk. Niettemin erg fijn. Ik laat die 4* gewoon staan.

avatar van john mcclane 2
Allemaal geschoten alsof het een jaren 2000 video clip is , wat gek genoeg , het geheel niet slecht staat.
Best Mooi die wat blauwige kleuren .
Maar de score was helaas uit de jaren 80 , Zo leek het .
Bell is een mooie meid , maar ook Milian is ook leuk .
Het is verder behoorlijk gedateerd ( nu al ) Want ze hadden met dit verhaal even een decennia moeten wachten , want die Nokia mobieltjes vormen in mijn ogen minder een bedreiging , dan al dit techniek geweld waar we vandaag de dag mee leven .
En dat wisten ze toen natuurlijk ook wel al .
Maar wellicht een remake ?
Op de leuke film kleuren en de toffe wezens na , is het niet genoeg voor dikke voldoende .
Wel aardig .