Halloween: Resurrection (2002)

Horror / Thriller

geregisseerd door Rick Rosenthal
met Busta Rhymes, Jamie Lee Curtis en Sean Patrick Thomas

Het gebeurt op 31 oktober 1963: Halloween. De zesjarige Michael Myers slacht doodkalm zijn zus af. Vijftien jaar later ontsnapt hij uit een psychiatrische gevangenis. Hij houdt nooit meer op met moorden. Halloween 2002. Een groep studenten brengt de nacht door in het vervallen ouderlijk huis van Michael Myers. Hun belevenissen zijn live te zien op internet. Het huis zelf is vies, donker, al decennia onbewoond en doodeng. Dan valt de duisternis in. De studenten verkennen voorzichtig het huis. Meer hoeven ze niet te doen. De kijkers op internet volgen alles. Dan verschijnt er een man met een wit masker in beeld. Michael Myers is thuis.

Echt wel de minst goede halloweenfilm die gemaakt is.

avatar van BlueJudaskiss
Ai, dit is jammer. Het was een van de favoriete films van mijn puberjaren en toen ik 'm gister na jaren weer een keer zag viel dit toch wat tegen. Scriptgaten te over en een groot gebrek aan de vertrouwde Halloween-sfeer. Evengoed 3,0* want ik hou hier stiekem nog steeds van.

avatar van misterdhdh
matige film en inderdaad iets minder da de halloweenfilms, al heb ik ze niet allemaal bekeken. Halloween 1 is echt wel één van mijn favoriete horrorfilm. Deze is wat minder maar ik blijf hem op één of andere manier toch vermakelijk vinden. Het verhaal achter deze film vond ik wel interessant alleen kon het allemaal wat beter uitgewerkt worden. Al vind ik de eerste 10 minuten van de film wel zeer goed. Heb niet teveel op de fouten gelet, want die zijn er wel. Net zoals onlogische dingen, maar die heb je wel meer in de halloweenreeks. Acteerwerk was ook niet echt bijzonder, maar heb me niet verveeld tijdens deze film. En natuurlijk komt de geweldige soundtrack weer in de film, wat de film al wat leuker maakt.

3/5
***

Clapboy
Dacht dat dit een van de betere was van de reeks, maar laatst ff herzien en valt toch erg tegen. Daarom aangepast naar 2.5 ipv 3.5.
Alleen eerste 20 minuten waren spannend en leuk, vooral door Jamie Lee Curtis, de rest viel wat tegen.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

toch wel de minste van de reeks.maar wel nog steeds leuk.jammer dat jamie lee curtis niet zo lang meespeeld.anders was ie stukken beter geweest naar mijn idee.

avatar van Daan258
Zo vreselijk slecht als vele hier doen zeggen vind ik het ook weer niet.

Een deel uit de reeks waar je eigenlijk gewoon even alles van de vorige Halloween films even aan de kant moet zetten en de film gaan bekijken als een slasher filmpje, dan is het nog best leuke pulp.

De intro van de film was nog wel het sterkste van de gehele film. Michael Myers gaat dit keer weer opzoek naar haar zusje Laurie die ( wat gelukkig weer werd gespeeld door Jamie Lee Curtis ) die opgenomen is in een gesticht. Dit keer lukt het hem wel om helaas een eind aan haar leven te maken.
Jammer van de hele kleine rol van Jamie Lee Curtis, vind het ook wel raar dat zij nog voorop de poster staat aangezien haar beeldtijd in de film.

Dit deel gaat over een groep jongeren die mee mogen doen aan een reality show om in het huis van de familie Myers te kijken en alles moeten vast leggen met camera's voor alle kijkers die via het internet mee kunnen kijken met de groep jongeren die in het huis zitten.
Het verhaal stelt niet veel voor en heeft ook totaal niks met de Halloween films te maken ( op de personage Michael Myers na ) maar toch is het nog enigszins vermakelijk. Door de berichten had ik het veel slechter verwacht.
Spannend of sfeervol viel allemaal best mee maar het is altijd gewoon gaaf om Myers weer te keer zien gaan met zijn keukenmes.

Het allergoorste minpunt van de film, wat er ook echt voor zorgde dat de hele film een stuk omlaag haalde was Busta Rymes. WAAROM hebben ze hem gecast om hier in te spelen ? Man, man wat heb ik me dood geërgerd aan hem. De rest van de cast was dan misschien ook niet heel sterk maar dat kon ik nog wel even door de vingers zien.

Toch kan ik hier nog wel een hele, hele kleine 2,5* voor geven.