Halloween III: Season of the Witch (1982)

Alternatieve titels: Heksenjacht | Halloween 3: Season of the Witch

Horror / Mystery

geregisseerd door Tommy Lee Wallace
met Tom Atkins, Stacy Nelkin en Dan O'Herlihy

Op wrede wijze wordt er in een ziekenhuis een patiënt vermoord. De moordenaar verbrandt enkele minuten later in zijn auto die op de parkeerplaats ontploft. Dr. Dan Challis - een getuige van een aantal bizarre en angstaanjagende gebeurtenissen - onderzoekt de zaak en stuit daarbij op de boosaardige maker van Halloween maskers. Deze Conan Cochran is van plan de oude gebruiken van Allerheiligen nieuw leven in te blazen, waarbij het offeren de gewoonste zaak is. Voor de kinderen van Amerika heeft hij een duivelse verrassing in petto.

avatar van Alathir
Viel aardig mee voor deze rating moet ik zeggen. Het verhaal is best origineel en dat doet veel goed ondanks dat het acteerwerk wat cheesy overkomt en het misschien niet de meest bekende cast is. Tom Atkins komt me nog wel bekend voor maar kan hem niet meteen plaatsen.

Echt hoogstaand is het dus niet en voor de gore hoef je hier ook niet naar te kijken want eigenlijk komt er geen bloed in voor. Je ziet wel onthoofdingen en een aantal leuke kills.
Dat het dit keer niet met Michael Myers is, was even wennen maar eenmaal je in de film zit kijkt die best lekker weg. De relatie is een beetje raar maar ok. Ik wou eerst lage punten geven maar nu ik de film in zijn totaliteit heb gezien, ga ik toch 3* uitdelen. Geef het een halfuurtje om erin te komen.

avatar van Basto
Vanavond weer herzien en wat is dit toch een heerlijk sfeervol horrorwerkje. Een fijne sfeer, leuke kills/gore en een fantasierijke vertelling de elementen van andere horrorklassiekers (West World, Village of the Damned) in een blender gooit en er een fijn eigen dingetje van maakt.

Zeer vermakelijk!

Alathir schreef:

tom atkins speelt ook in lethal weapon deel 1. Ik denk dat je hem daar van kent.

Weer even herzien.blijft toch een leuke film.heb me weer prima vermaakt.ik blijf erbij dat dit deel beter een andere naam had moeten hebben,want nu gaan ze vergelijken met de overige delen met michael myers er wel in.en dan valt dit deel voor de meesten zwaar tegen, omdat dit deel niks met de rest van de reeks te maken heeft.maar ik heb in ieder geval er weinig last van.ik vind het een prima deel maar niet het beste deel van de reeks maar toch prima te pruimen.in iedergeval beter dan halloween resurrection.dat vind ik toch de minste in de reeks.