Halloween: The Curse of Michael Myers (1995)

Alternatieve titels: Hall6ween | Halloween 6: The Curse of Michael Myers

Horror / Thriller
88 minuten / 100 minuten (producer's cut)

geregisseerd door Joe Chappelle
met Donald Pleasence, Paul Rudd en George P. Wilbur

Zes jaar terug, terroriseerde Michael Myers het stadje Haddonfield en zijn nicht, Jamie Lloyd, verdween. Zij werd gekidnapped door een groep handlangers van Michael. Nu, zes jaar later, is Jamie ontsnapt en heeft ze inmiddels Michael's zoon op de wereld gezet. Jamie gaat terug naar Haddonfield om opnieuw de hulp van Dr. Loomis in te roepen. Ondertussen woont de familie die Laurie Strode geadopteerd heeft in het ouderlijk huis van Myers; de familie die door Michael voortdurend in de gaten gehouden wordt. Michael Myers gaat gebukt onder de vloek van Thorn, die hem ertoe beweegt de hele familie uit te moorden. Het is aan Dr. Loomis en Tommy Doyle om de psychopaat te stoppen.

avatar van Nephilim
Producers cut is stukken beter dan de normale versie en is best aardig. Nog steeds erg een echte sequel en dat hele vloek thing hadden ze veel beter kunnen uitwerken.

Beter hadden ze het originele idee bij deze franchise kunnen handhaven door elk deel een ander verhaal geven. 2 was overbodig, 3 was verfrissend (en Connal Cochran was fantastisch). Ondanks dat ik 4 tof vind hadden ze gewoon Michael niet moeten terug brengen.

avatar van Beertje45
pffff! een wel erg zwak deel uit de Halloween reeks. Dat men in veel horrorfilms geen hoog acteerwerk te zien krijgt is niet verwonderlijk, aangezien het meestal gaat om het griezeleffect en de cast meestal bestaat uit onbekende en onervaren acteurs. Van de cast uit deze prul kropen echter mijn sokken omhoog. Af en toe werd er een verdienstelijke poging gedaan met Myers die uit de duisternis te voorschijn komt, soms werkt het, vaak is het voorspelbaar. Zelfs Donald Pleacense, god hebbe zijn ziel, loopt totaal nutteloos verloren in deze miskleun.

avatar van Alexander1900
Halloween 6 is zeker geen topper maar heb me absoluut niet verveelt en het is best vermakelijk. Brute moorden en sfeervol en geen saaie stukken wat bij de andere films wel het geval was. Wat mij betreft is deze film dan ook de beste uit de reeks al zullen er vele het niet met mij eens zijn.

avatar van Kim008
Geen hoogvlieger maar ik heb me toch best geamuseerd met deze film. Een paar enge scenes hoewel het een flinterdun verhaal is,waarin de vloek beter uitgewerkt kon worden

avatar van Phantasm
Deze was in elk geval weer stukken beter dan de vorige, kijkt prima weg.

avatar van misterdhdh
De originele Halloween vind ik nog altijd één van de engste en is nog steeds één van mijn favoriete horrorfilm aller tijden, de reeks vervolgen die erachter komen is toch van heel wat minder niveau. Ook deze film is niet echt een topper, maar ik heb me er zeker niet mee verveeld. Het verhaal op zich gaat wel een andere richting uit, wat toch wel spijtig is. De uitwerking van het verhaal is niet bijzonder goed en dat gedoe met die vloek mocht veel beter worden uitgewerkt. Ook het acteerwerk is niet echt overtuigend. Maar ondanks deze minpunten heb ik me er toch mee vermaakt. Michael Myers komt er natuurlijk in voor wat toch veel goed maakt, ook af en toe het geweldige deuntje maakt dat ik aan dit zesde deel toch nog veel plezier heb beleefd. De moorden zijn niet echt origineel, en ook de film mocht best wat spannender en wat meer schrikmomentjes was ook leuk geweest. Einde was natuurlijk voorspelbaar. Maar voor de rest vond ik het allemaal wel nog leuk om te volgen, hou ik nog steeds enorm van Michael (misschien de leukste moordenaar in horrorfilms ooit), en is de film best sfeervol. Film was voorbij voor ik het goed en wel besefte. Al kan deze natuurlijk niet typen aan het geweldige eerste deel, dit is toch een niveautje of drie lager.
3/5
***

niet het beste deel uit de reeks maar ook zeker niet slecht.heb me zeker wel weer vermaakt.
kort gezegd een goeie film.

avatar van Daan258
Net een tikkie beter dan zijn voorganger.

Dit deel is zeker een stuk spannender, sfeervoller, meer en leukere kills en het verhaal was ook zeker niet slecht alleen wel heel erg jammer dat het nogal wat slap uitgewerkt is. Het had zeker veel beter kunnen zijn en voelde qua verhaal een klein beetje afgeraffeld aan.
Het is leuk om te zien dat je bij het vorig deel steeds een persoon ziet lopen die zwart gekleed is met een hoed op een raar teken op zijn hand. Aan het eind van het vorige deel was hier geen duidelijkheid over en juist bij dit deel komt dit weer naar voren en wordt kom je er een beetje achter wie die persoon/personen waren en wat het teken is.
Wel wat jammer dat ze niet meer hadden uitgelegd over het kind van Jamie. Van wie heeft ze dan een kind gekregen? ( iemand van de soort sekte ?? ) en ook had ik het wel gaaf gevonden als Danielle Harris weer Jamie zou spelen ondanks dat de personage vrij kort in de film zit.
Maar aan de andere kant wel weer geinig op Paul Rudd hier in dit deel te zien spelen.

Ook hadden ze met het eind wat meer mogen doen. Het leek namelijk alsof er zowat geen tijd meer was om een redelijk eind te maken. Het was voor mij gevoel zo abrupt afgelopen. Had toch net iets meer willen zien.

Maar al met een leuk vermaak die net een klein beetje vermakelijk was dan zijn voorganger.

Ook dit deel wel een dikke 2,5*
5,5/10

Op naar het volgende deel