Halloween H20: 20 Years Later (1998)

Alternatieve titel: Halloween: H20

Horror / Thriller

geregisseerd door Steve Miner
met Jamie Lee Curtis, Josh Hartnett en LL Cool J

Laurie Strode (uit de eerste twee Halloween delen) is nu de hoofdlerares aan een pretigieuze privéschool, waar haar 17-jarige zoon op zit. Op de 20e verjaardag van de gebeurtenissen in het eerste Halloween-deel begint Laurie nachtmerries te krijgen over haar slechte broer, Michael Myers. Myers komt op Halloween de school bezoeken, en gebruikt de school als toneel voor een laatste gevecht tussen Strode en Myers.

avatar van goongumpa
Film heeft een teveel aan drama en een tekort aan sfeer, identiteit en (vooral ) ultra-violence. Mikey heeft een lelijk schattig puppy-masker op en mist elke vorm van dreiging. Desondanks is de film wel door vakmensen gemaakt en zijn er een of twee spannende scènes.

avatar van moviemafketel
Gister nogmaals bekeken. We hadden even zin in een simpele no-brainer. Dan zit je met dit deel van Halloween wel goed.
Voor mij wel teveel een soort Scream-sfeertje en dat bedoel ik uiteraard niet positief. Het was me iets te modern en Michael zie ik toch altijd meer als een horror-relikwie uit oudere tijden. Hij past haast niet in onze tijd. Ja klinkt vreemd, maar hoop dat jullie me snappen.

Verder werden er wel zo verschrikkelijk veel domme beslissingen gemaakt door de slachtoffers, dat ik het niet meer serieus kon nemen. Het was ook niet spannend en dat ben ik zo gewend aan de Halloween-reeks. Je begint bijna Michael aan te moedigen om die knakkers zo hard mogelijk af te maken. In eerdere delen koos ik toch echt wel de kant van de slachtoffers, maar hier kon het me niks meer interesseren.

Nee, het voelde toch wel weer als uitmelken van een klassieker.
Erg jammer blijft dat. Ik verlaag met een halfje.

avatar van Al DeNiro
Dit vond ik een mooi einde van de reeks doordat Jamie Lee Curtis weer terug is en definitief afrekent met haar broer

Daarom altijd jammer gevonden dat er toch nog weer een paar werden gemaakt (behalve de remake, die vond ik wel wat toevoegen)

avatar van Boeikens
Blijft matig.

In de Halloween reeks hebben we al heel wat wendingen gezien en hier keren we terug naar de 'originelere' delen. Echter ook dit vervolg had er beter niet meer kunnen zijn. Myers is dan wel heel actie, persoonlijk vind ik hem TE aanwezig en in tegenstelling tot het vorige deel gaan we hier weer een slasher zien met brave kills.
Het feit dat Jamie Lee Curtis terug verbetert het eindresultaat voor mij niet.

avatar van Stewie Griffin
Gaat wel...
Een redelijke film, maar ik had er meer van verwacht.
Het heeft wel een goed verhaal, maar het is niet echt een topper uit de reeks.
Het is ook meer een thriller dan een horror.

Goede, korte (amper 80 min), horrorthriller, met een van mijn favoriete actrices, Jamie Lee Curtis.
Het debuut ook van Josh Hartnett, die het ondertussen wel helemaal heeft gemaakt in Hollywood.
Misschien wel niet de beste horrorfilm, die meer een thriller is, maar toch meer dan zijn geld waard, en dat was maar 1 €.

avatar van akira124
Ik kan mezelf toch wel als een Fan van de Halloween reeks beschouwen (op deel 3 na). Deze vind ik ook weer zeer vermakelijk. De goede cast en soundtrack zorgen weer voor een spannende thriller.

avatar van Pete_033
Redelijke Halloween film die goed begint en daarna een goede opbouw heeft tot en met het moment dat Michael Myers aankomt bij de school. Vanaf dat moment gaat het steeds meer bergafwaards al is het einde met de onthoofding wel goed.

Het grootste probleem, in mijn ogen, is dat Michael Myers totaal niet lijkt op de Michael Myers die we kennen. Hij komt over als een Scream killer copy met een zeer slecht masker. De film oogt te Hollywoods.

De eerste Halloween film die ik ooit zag en ik vond het toen een erg goede en vermakelijke film. Als ik nu na jaren terugkijk kan ik begrijpen dat de film veel gemengde kritieken krijgt. Het blijft een plekje in mijn hart houden maar ik zal voor mezelf nu mijn negatieve en positieve punten op een rijtje zetten.

Goede punten:
-Soundtrack
-Masker
-'Schone film', geen Rob Zombie hippies met lang haar
-Jamie Lee Curtis terug
-Leuk clubje van acteurs zoals Michelle Williams, Josh Hartnett, Jodi Lynn 'keefe, Adam Byrd, Janet Leigh
-Locatie, de privéschool
-Openingscene met de zuster van Halloween I en II
-Er zit vaart in
Scene in goederenlift
-Referenties naar verschillende films zoals Psycho, Friday the 13th, Halloween deel I en II etc.
-Einde waarin Laurie achter Michael aangaat

Slechte/Minder goede punten:
-Verschillende maskers en slechte CGI
-Duidelijke goofs aanwezig
-Goedkope schrikmomenten
-Michael komt plots opdagen, bijv. vanuit het 'bos' als John en Molly wegrennen
-Michael killt iedereen die in zijn weg staat maar sommige personages staan hem niet in de weg. Waarom gaat hij naar Charlie en Sarah als ie zo op weg naar John en Laurie kan gaan
-Soms een B-film uitstraling
-Ookal zit er vaart in de film, hij duurt erg kort

movie-edje
Steve Miner, de goede vriend van Wes-Craven.

Dacht bij zichzelf, ik ga een nieuwe Halloween maken.

met bloed zweet en tranen nam Lee Curtis de rol aan, om weer in de huid te treden van Laurie Strode!

Ze is natuurlijk ouder geworden, en moeder van een moeilijke irritante zoon, die niet luisterd!

De gemaskerde maniak van een broer heeft haar weer gevonden, en de mes-steek-partijen.
gaan weer in volle gang!

Jammer dat je niet alle moord-aanslagen ziet die Michael heeft uitgevoerd!
Dat je struikeld over lijken , terwijl je het niet gezien hebt hoe ze aan hun einde kwamen.

De kracht tussen Curtis en de gemaskerde gek blijf toch werken!

mischien hadden ze een betere serieuse angsaanjagende Halloween kunnen maken.

want ik geloof er wel in.

avatar van superhenkie
Slappe hap.

Vrij sfeerloos voor een halloween film. De geweldige halloweentheme heb ik bijvoorbeeld maar drie keer gehoord, waarvan één keer onder de aftitelling. Na een uur gevuld met goedkope schikeffecten en saai gedoe met oninteressante tieners gaat Michael Myers eindelijk aan het werk. Niet dat de film er dan beter op wordt. Ik heb hele stukken moeten doorspoelen omdat ik de saaiheid gewoon niet trok. Met LL Cool J als acteur weet je het wel en Jamie Lee Curtis kon de film ook niet redden.

Helaas pindakaas,

1.5 sterren.

avatar van Spetie
Zevende deel uit de Halloween reeks en niet eens zo heel slecht.

Het is goed om Jamie Lee Curtis weer in de reeks te zien al acteert ze niet zo heel goed. Josh Hartnett is redelijk al is acteerwerk in een film als deze nooit het allerbelangrijkste punt.

Het verhaal heeft enige tijd nodig om op gang te komen, maar op een gegeven moment gaat Myers weer lekker los. De moorden zijn behoorlijk en er zijn een paar goede schrikmomenten. Vooral de scène metmoeder en dochter op de wc is leuk. Verder is het allemaal weinig vernieuwend en verrassend, maar onderhoudend is het wel. Het einde doet erg vluchtig aan en wordt behoorlijk afgeraffeld, zodat de film na 75 minuten al afgelopen is.

Niet echt goed, maar wel redelijk vermakelijk, zo kun je dit deel wel het beste omschrijven.

avatar van cassie1997
zeer goede halloween vervolg. één van de beste vervolgen van halloween.
Het begin duurt een beetje lang maar daarna wordt het heel spannend. Goed acteer werk en ook leuk dat laurie strode er weer in zit Ze hadden dit deel eigelijk het laatste deel moeten doen want dit deel had een veel beter einde dan resurrection maar was niet slecht. Voor de rest; goed masker, goede moorden en vooral goede achtervolging scenes

avatar van Redlop
Enige echt leuke aan de film is de piepjonge Michelle Williams te zien. Het enige schrikeffect in de film was de vrijscene van Jamie Lee Curtis, moet je toch ook even niet aan denken.

avatar van namingway24
Heel brave film die de afsluiter van de reeks had moeten zijn.

De film raast voorbij, maar niet op de goede manier. Het heeft allemaal erg weinig om het lijf; de pogingen om Laurie Strode diepgang te geven mislukken finaal omdat de makers blijkbaar veel haast hadden om de gebruikelijke genre-cliché's af te raffelen en de serie naar het graf te dragen. Er zijn weinig moorden waarvan ook een paar keer de impact miste. Zelfs het origineel was nog venijniger!

De enige reden om te kijken zijn de laatste minuten met de beslissende confrontatie tussen Laurie en Michael, maar ook dat is binnen no time afgelopen. En Mikey heeft na zoveel delen zijn scherpte blijkbaar verloren want hij komt totaal niet dreigend over. Het hele masker en dat haar zijn ook gewoon fout. Je kan van Rob Zombie's versie zeggen wat je wil maar daar werd Myers ten minste weer een bad-ass.

Het laatste moment tussen Laurie en Myers is wel een redelijk mooi moment om mee af te sluiten, maar daarvoor wil het nooit spannend of leuk worden, mede dankzij de personages. Michelle Williams erg cute is in een vroege rol, maar totaal overbodig, net als Hartnett als Laurie's zoon die in het laatste gedeelte totaal ontbtreekt, Om niet te spreken van LL Cool J. Gewoon een erg slordig, matig script met slecht uitgewerkte personages. Wel een leuke cameo van Curtis' moeder met de subtiele Psycho-theme op de achtergrond, een melodie die beter is dan de gehele verdere soundtrack.

Ondanks dat de cirkel hier na 20 jaar eindelijk rond is was dit geen waardige afsluiter van de serie. Want dit was ECHT de laatste in de reeks.

Echt waar...

avatar van DBTim
Toen deze film net op VHS was heb ik deze met een buurjongen elke zondag, samen met Scream, gehuurd. De gordijnen dicht en dan nog een paar vrienden uit de buurt uitnodigen en dan gingen we zitten kijken. We hadden zelfs onze eigen theorieen over hoe je Michael dood zou krijgen Deze film spreekt me dan om sentimentele redenen erg aan. Eergisteren heb ik hem weer eens opgezet, en de film zelf is niet echt heel goed, maar het blijft toch altijd vermakelijk. Een paar leuke moorden, maar wel weer heel voorspelbaar. Geen film die ik steeds opnieuw kan kijken, maar eens in de 1,5/2 jaar is dit wel leuk!

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Deel drie.

Nieuwkomer Hartnett en de destijds al wat langer meedraaiende Joseph Gordon-Levitt vallen op, evenals de terugkeer van de originele scream Queen Curtis. Dit 7e deel sluit naadloos aan op deel 2 en doet gelukkig snel de meuk die men vanaf 3 t/m 6 ten toon spreidde vergeten. Want dit is de enige Halloween die zich mag meten met het enigszins overschatte origineel.

Steven Miner op de regiestoel was sowieso een goede keuze en leverde een simpel maar vermakelijk filmpje op. Het vervolg, 'Halloween: Resurrection', is als vanouds tenenkrommend slecht. Gelukkig zou enige jaren later regisseur Zombie de serie van nieuw elan voorzien, met een succesvolle remake (plus vervolg).

Goed.

avatar van blue_blood
Zeer matige film met tamme kills. JLC en MM waren voor mij de enige reden om deze film te zien. Hartnett speelt een typische tiener die niet naar mamalief wil luisteren. Het verhaal had een aantal flauwe schrikmomenten en ik miste sfeer en spanning. Alles verliep zeer gehaast. Zoals wel vaker zaten er weer een aantal lompe momenten in zoals LL Cool J die neergeschoten wordt en bloed als een rund, terwijl hij op het eind weer vrolijk rondloopt. De scène op de WC was het hoogtepunt van de film voor mij.

Niks speciaals.

avatar van tattoobob
Leuke wegkijkert,ik denk als je een fan bent van de reeks dat je dan wel een aantal minpunten door de vingers ziet.....dus dat doe ik dan ook!!

avatar van Gang_Star
Na het zeer belabberde 6e deel, keert in H20 eindelijk de langverwachte Laurie Strode terug. En na 20 jaar vind hij haar eindelijk terug. De film opent wel aardig, heeft zo nu en dan zijn momenten, bijvoorbeeld met de schaats, maar inhoudelijk kon het nog een stuk beter. Nu is de opbouw naar de grote finale tussen broer en zus een vrij langzame zit, met tussendoor nog wel enkele (goede) kills, maar de spanning en vooral de sfeer die de reeks toch wel kenmerkte is niks meer over. En dus is er meer sprake van een doorsnee hedendaagse thriller. Wel 1 die goed wegkijkt en ook zonder meer vermaakt.

avatar van Roger Thornhill
Ik heb nooit veel met de Halloween-franchise gehad, noch met het origineel noch met de vele vervolgen, maar déze herinnerde ik me als een aardig deel in de reeks. Bij herzien valt dat eigenlijk wel mee, hoewel het wel onderhoudend is om te letten om de piepjonge acteurs die later beroemd zouden worden (Josh Hartnett met een bizarre coupe, Michelle Williams, en Joseph Gordon-Levitt in een helaas niet ál te lange rol) en natuurlijk de minirol van Janet Leigh. Als Michael Myers halverwege de film bij het internaat aankomt gaat de spanning wat omhoog, en Laurie's besluit om haar kwelgeest ditmaal zeer assertief en heerlijk agressief onder ogen te komen geeft de film een bevredigende climax. Pluspunten daarnaast zijn de sterke setting, het fraaie camerawerk en het niet eens beroerde acteren van het jongere deel van de cast. Niet echt goed, maar toch ook lang niet kwaad (met dank aan Steve Miner, die van Lake Placid ook al zo'n vermakelijke film maakte).

avatar van ambrosini
H20 is zeker een aanrader voor de trouwe Halloween fans. Het verhaal wat in deel 2 is gebleven wordt hier verder opgepakt maar dan 20 jaar later.

Voor mijn gevoel is Micheal Myers hier niet zo groot en eng als in deel 1 & 2, maar we zijn ook 20 jaar verder natuurlijk

Nino_1993
Volgens mij gaat het over Moeder-Zoon Relatie. Wat een gelul. 20 Minuten (horror) lol, en zelfs dat niet.

avatar van Phantasm
Het 1-ste uur vond ik maar erg saai, gebeurt bijna niets, het laatste gedeelte van de film is nog om aan te zien.

Clapboy
Best spannend vervolg op de eerste twee delen. Hier draait het meer om het verhaal en de suspense en dreiging dan om de gore wat in het eerste deel van Halloween ook zo was. Dat vond ik wel weer eens fijn terug te zien in deze en natuurlijk Jamie Lee Curtis weer als Laurie Strode was leuk.

best vermakelijk vervolg.fijn dat jamie lee curtis weer mee speelt . blijft toch altijd weer leuk de halloween reeks te zien.

avatar van Daan258
Best een goed deel uit de reeks.
Dit deel is gelukkig een heel stuk beter dan de vorige 3 delen.

20 jaar na het de gebeurtenissen uit deel 1 waar het allemaal mee begon, komt Michael Myers terug voor haar zusje Laurie om weer te proberen om een eind aan haar leven te maken.

Dit deel bevat een heel stuk meer spanning en vooral sfeer wat me bij sommige delen een beetje deed denken aan de eerste 2 films. Michael Myers komt hier ook een heel stuk creepyer en dreigender over wat zorgde voor een aantal spannende scene's.

De cast van de film is ook zeker niet slecht. Het is erg gaaf om Jamie Lee Curtis weer terug te zien als Laurie Strode, dit zorgde gelijk al voor een extra pluspuntje van mij. Bij de intro van de film zie je Joseph Gordon-Levitt in beeld wat voor mij een leuke verassing was. Helaas had hij dan wel een kleine rol en eindigde zijn personage al snel met een schaats in zijn hoofd
Ook had Josh Hartnett een rol in de film als zoon van Laurie. Super leuk om hem als nog vrij jong mannetje te zien spelen. Die het overigens ook best goed deed.

De film heeft misschien niet al te veel kills en erg bloederig is het ook niet maar de spanning en sfeer zorgen echt voor een heel vermakelijk deel uit de reeks.

Zeker een dikke 3,0*