Halloween (2018)

Horror

geregisseerd door David Gordon Green
met Jamie Lee Curtis, Nick Castle en Judy Greer

Vier decennia geleden was Laurie Strode nipt ontsnapt aan de moordpartij op Halloweennacht door Michael Myers. De gemaskerde figuur die haar achtervolgd heeft is weer teruggekeerd. Laurie maakt zich op voor een laatste confrontatie met hem.

• Vanaf 1 november in de bioscoop

Ik ben niet weg van slasher films maar door de hoge rating toch maar bekeken.
Ik vond het maar een saaie bedoening.

avatar van Curriculum
Een verassend goede film. Had er niet veel van verwacht na het zien van de trailer, maar ik heb er van genoten.

avatar van schenkowiets
Gelukkig ben ik m niet in de bios gaan kijken want dan hadden we na een uur weggelopen, jezus wat een slechte softe onzin film dit.

avatar van Zandadder
Andyperlawillinki schreef:

Het begin was echt mooi.
Heel apart en creepy zoals Michael op het plein staat geboeid met zijn rug naar Jamie Lee Curtis.

Hoogtepunt wel ja net als de klassieke Halloween theme, met lettertype en style, verwijzingen naar Akkad met de pompoen. Verder voor een horrorfilm uit 2018 erg clichématig en slapstick achtige karakters. (Die jongens)
De twist met zijn psychiater vond ik wel een pluspunt.

avatar van Corcicus
Net zoals alle vorige Halloween films, is deze tiende sequel een benedengemiddeld thrillertje. Gelukkig geen complete rotzooi zoals de schofferend slechte versies van klungelregisseur Rob Zombie, maar wel iets dat nauwelijks je aandacht vasthoudt.

We mogen dit keer ook bijna een uur wachten voor de eerste kill eraan komt en zelfs daarna kabbelt het traag voort als een vervuild beekje. Gewoon negeren.

Saaie bedoening. Ligt er een baby in een wieg te huilen, wordt die baby gewoon expres overgeslagen. Gewoon neerstekken die hap. Het is geen PG-13.

avatar van Ajax&Litmanen1
Zipportal schreef:

Geen idee waarom, maar moest hier om lachen.

avatar van HollandGermany
Lastig deze te beoordelen, het verhaal zelf springt er niet speciaal uit. Maar als je je bedenkt dat het een vervolg is op een film die in zijn tijd wél heel spannend en origineel was, en dan met dezelfde hoofdrolspeelster die van onschuldig meisje tot wraakzuchtige moordoma is getransformeerd vind ik het toch wel wat hebben. Het is ook een en al fan-service. Als ik een fan van het origineel was zou ik deze graag willen zien om maar te weten hoe het verdergaat. Deze film voelde dan ook meer als een aflevering uit een serie en niet als bioscoopfilm. Heb me wel vermaakt, en de sfeer was ook mooi.
Ben overigens ook groot fan van Jamie Lee Curtis sinds Scream Queens, dus dat was ook een reden om dit te gaan kijken.

avatar van feyenoord126
Graaf Machine schreef:
Schaamteloos karakterloze fluthorror. Zit geen greintje sfeer, spanning of originaliteit in. Is helemaal niks, dit.

Onbegrijpelijk dat mensen deze film 5 sterren geven he... Dan moet je jezelf echt even na laten kijken hahaha

avatar van psychopath
Pfff wat een gare film!!! Gore is zwaar ondermaats, zoals al is omschreven totaal geen sfeer, hack/slash dezelfde meuk als altijd en dan die veels te lange eind scène die werkelijk nergens op slaat!

Dus nadat ie die vent op het parkeerterrein voor hun huis heeft omgelegd, enige wat je had hoeven te doen is de deur open en hem overhoop knallen..nee ik doe de deur op slot, kijk daarna door het raam, hey hij staat er niet meer en daar komt ie, door de ruiten...kom op hoor.

Vervolgens horen ze hem lopen en schiet ze een kogel door de vloer.

Toch knap hoe ie dan muisstil over een houten vloer zich door heel het huis verplaatst en niet alleen dat, hij heeft ook nog even die dooie buiten opgepikt en opgevouwen in een kast..

En dan het laatste gedeelte dat ie de trap af lazert, je hebt een hele kast met wapens daar je had hem makkelijk overhoop kunnen knallen maar nee we gaan quasi moeilijk ontsnappen en blijkt die kelder zogenaamd opeens een val voor Jason te zijn want dat klinkt ook echt logisch, een panic room met eten en wapens is gebouwd om hem te vangen alleen hoe was nog niet duidelijk.

Al met al, wat een bullshit!

Zwolle84 schreef:
Moeders was ook enthousiast,

We hebben een Norman Bates op de site.

avatar van Zwolle84
psychopath schreef:
We hebben een Norman Bates op de site.

Moeders heeft overigens dezelfde nummer 1 als jij.