Halloween (2018)

Horror

geregisseerd door David Gordon Green
met Jamie Lee Curtis, Nick Castle en Judy Greer

Vier decennia geleden was Laurie Strode nipt ontsnapt aan de moordpartij op Halloweennacht door Michael Myers. De gemaskerde figuur die haar achtervolgd heeft is weer teruggekeerd. Laurie maakt zich op voor een laatste confrontatie met hem.

• vanaf 6 maart te koop op dvd en blu-ray

avatar van Pazmaster
Middelmatig filmpje

avatar van Macmanus
Aardig.

Slimme opzet in deze tijd. Ik ben er niet zo gevoelig voor maar je tikt en de power woman en de ode aan het origineel boxje toch maar even aan. Fans blij, vrouwen blij. Heb je toch al snel een goede box-office.

Het is ook geen slechte film. De film begint rap en na een wat cliché ontsnapping gaat het moorden rap verder. De kills zijn helaas niet erg cool. Vond het donkere jongetje wel geestig en die kill was sowieso wel humoristisch. Maar verder gingen ze daar niet voor de originaliteit prijs (weer een wc deurtje!). Jamie Lee is wel oud geworden maar altijd wel sympathiek. Je gunt haar, haar revanche wel. Maar dan denk ik terug aan een slasher als Haute Tension; waar je haar revanche echt voelt en dan kan je niet anders dan concluderen dat voor boxjes aantikken je filmhart niet harder gaat kloppen.

3 sterren.

Elfde Halloween film alweer, waarvan ik er tien heb gezien(alleen de vijfde uit de originele reeks heb ik gemist). Wat moet je hier over zeggen? Een goede film is het niet maar je krijgt welhaast op bestelling wat je verwacht eigenlijk. Ook Green blijft dicht bij de bron, en dat is ook wel zo verstandig want die enkele delen die dat niet helemaal deden(het verschrikkelijke Season of the Witch, de Zombie films) waren wel de minste uit de reeks. Het niveau van de klassieke eerste wordt met deze nieuwe uiteraard nergens gehaald, de typische muziek en het mysterie rondom het iconische personage Michael Myers blijft wel intact. Voor de rest wat nieuwigheden die weinig toevoegen: veel girlpower, Laurie heeft nu een volwassen dochter en een kleindochter, een inferieure opvolger van dokter Loomis is present. Relatief veel slasher in korte tijd, zo veel slachtoffers dat nog niet eens de tijd wordt genomen om de moordpartijen fatsoenlijk in beeld te krijgen. En een erg voorspelbaar script want het is dit keer wel erg makkelijk om te voorspellen wie aan het mes wordt geregen(zij die kenbaar maken niet te geloven in de mythe rondom Myers en/of degene met een verkeerde karaktertrek zijn de onvermijdelijke kandidaten). Middelmatig versie al met al, ook een tikkeltje minder dan de vorige delen met La Curtis in de hoofdrol, maar toch heb ik me wel anderhalf uur geamuseerd. Het einde laat niets aan duidelijk over, maar toch zeg ik tot ergens in 2023 Michael, bij je volgende herrijzenis.

avatar van Lakte
Had mij heel erg verheugd op deze film na alle positieve recensies gelezen te hebben toen hij net uit was in Amerika, helaas viel de film mij erg tegen.

Vind de film te voorspelbaar en ze gaan weer teveel de oude kant op vind ik waardoor het allemaal een beetje over the top word. De film vermaakt wel maar is helaas niet zo goed als ik gehoopt had!

Wel weer leuk om Jamie Lee Curtis als Laurie Strode te zien.

Halloween 1 en 2 blijven voor mij de beste! En deel 3 zonder Michael Myers vond ik ook erg goed! Heel origineel verhaal.

avatar van Brabants
Dat dit deel een vervolg is op het oorspronkelijke deel uit 1978 zonder dat het rekening houdt met andere gebeurtenissen uit vorige films, vond ik een frisse doorstart. Het paranoïde en obsessief gedrag van Laurie Strode wordt hier vooral in beeld gebracht. Jamie Lee Curtis doet dit zeer goed en qua horror ziet het er natuurlijk cinematografisch meer dan goed uit. Gewoon een knappe genrefilm.

avatar van KingJ
gewoon een leuke horror slasher!

goed uitgevoerd en zeer onderhoudend.....

ik hou er wel van!

avatar van filmkul
Aardige horrorfilm. Het verhaal borduurt voort op het eerste deel en kent verder weinig echte verrassingen. Het eerste deel is wat saai. Maar wanneer Michael in actie komt krijgt de film een goede boost. Wat volgt is spanning en de laatste 20 minuten zijn echt zenuwslopend. Curtis zet een goede, vertrouwde rol neer. Verder zijn de sfeer, aankleding en muziek passend voor de film. Jammer van de start, maar einde maakt veel goed. 3.0/3.5

avatar van tattoobob
Toch wel een redelijk goed deel.
Sterke horrormomenten en redelijke spanning zorgt ervoor dat ik deze film
met plezier heb kunnen kijken.....en Michael Myers verveeld nooit.
Van mij mag er best verder geborduurd worden op dit deel.....met Curtis natuurlijk