• 8.480.406 stemmen

Met onder meer: Jamie Lee Curtis, Judy Greer en Andi Matichak

Releasedatum: 14 oktober 2021

Plot Halloween Kills

"Evil dies tonight."

'Halloween Kills' volgt Laurie Strode op de bewuste avond waarin ze voorgoed afgerekend lijkt te hebben met Michael Myers. Een hele stoet brandweervoertuigen staat echter klaar om het brandende huis te gaan blussen. Een wederopstanding van Michael is hiermee niet uitgesloten. Vervolg op Halloween (2018).

imageimageimageimageimageimageimageimage

Pete McCabe

Cameron Elam

avatar van Thomas83

Thomas83

Vond die vorige film nog best vermakelijk voor een reboot. Ook al was het een erg rommelige film, hij had zijn momenten. Deze film is nog steeds even rommelig, maar negeert nagenoeg alles wat de vorige film nog de moeite waard maakte. Curtis doet voor spek en bonen mee, en waar de eerdere film de verstandige keuze maakte om alle vervolgfilms te negeren is deze er niet meer van te onderscheiden. Flauwe jump scares en vervelende personages, dat is alles wat deze film te bieden heeft. Suspense is er geen moment. Ok, het bloed vloeit weer rijkelijk, maar het aantal echt brute kills blijft beperkt. Ik kan er misschien een of twee opnoemen.

Een ander probleem is dat deze film wel heel ver gaat met de clichés in slashers dat de killer altijd weer opstaat en dat slachtoffers idiote beslissingen nemen. Oneindig vaak hebben ze hem in het nauw gedreven en weet hij op een of andere manier toch weer op te krabbelen. Volgens mij is het griezelige van de originele film van Carpenter juist dat slachtoffers alleen tegenover Michael Myers komen te staan. Scènes waarin hij het tegen hele meutes op moet nemen gaan tegen alles in waar het origineel voor staat. Tamelijk ironisch voor een film die tegelijkertijd vol domme fanservice zit. De enige knipoog naar het verleden die echt werkt is de weer uitstekende score. En dat is ook alleen maar omdat Carpenter zelf hierbij betrokken was. 1.5*.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Wat een vreselijk rommelige film is dit. Heel veel personages waar, ik in ieder geval, geen idee had wie ze waren of waar ze vandaan kwamen. Dat wordt wel allemaal summier uitgelegd, maar dat deed het voor mij niet echt. Ik ken de totale franchise, maar ondertussen zie je zoveel meer dat ik niet alles onthouden heb qua personages. Verder probeert de regisseur er een vlotte film van te maken ; helaas gaat dat helemaal de mist in door het rommelige script. Wat een verademing is, is het feit dat LeeCurtis gewoon mooi oud durft te worden en dat ze niet platgespoten van de botox, zoals haar collega Helen Hunt in "I see you", in beeld komt. Ze proberen er qua verhaal nog een draai aan te geven, zodat dat nog een beetje boeit, maar dat is het dan ook wel. Zeer matig. 2,5*

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Vervelende en herhalende film, de laatste "Halloween zoveel" die wij hebben gezien!

Dit was beneden het peil wat wij hadden verwacht.

Een kleine 4!

avatar van Noodless

Noodless

Volledig akkoord met mijn voorganger. Dit is zelfs een aanfluiting op heel de franchise. In begin voortdurende en vervelende flashbacks om toch maar wat meer personages in het geheel te kunnen betrekken. Dan de zoveelste herhalende en terugkomende elementen waarbij Michael altijd terug weet op te staan of zich ergens uit weet te redden. De scènes met de brandweer en naar het einde met een heel groep mensen spannen wel de kroon. En dan heb ik het nog niet over de totale belachelijke scène in het ziekenhuis waar een andere ontsnapte gevangene als wild wordt achter nagezeten door een ruime hysterische groep die wraak willen nemen. Het slot kent ook een onbevredigend einde. Alleen de gore mag gezien worden waardoor de film toch wel wat punten voor krijgt gezien het genre. 4/10

avatar van ghostman

ghostman

Michael Myers is een ' geest ' die terugkomt , het is onmogelijk om de geest te doden . Maar wat gebeurt er als zijn hoofd van het lichaam wordt gescheiden ?

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

ghostman schreef:

Dan was het iemand die deed alsof hij Michael is.

avatar van ghostman

ghostman

Wat bedoel je ? Het is toch echt Michael Myers die al die moorden pleegt .

Of denk je dat zijn ' geest ' of ' ziel ' vergelijkbaar is met de ' ziel ' van Chucky die ook in een ander lichaam voort kan leven .

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Verwarrende flashbacks.

Deel nummer 12 is een nieuw dieptepunt in de Halloween-franchise. De melkkoe haar uiers zijn definitief verschraald, maar ondanks de belofte 'Evil dies tonight!' nog lang niet uitgemolken. Enkel deel 3, 5 en 8 hebben de twijfelachtige eer nog slechter te zijn. Niet dat de reeks ooit heeft uitgeblonken, maar deze laatste is behoorlijk tenenkrommend.

De film begint nog aardig door exact verder te gaan waar het vorige deel stopte, maar schiet hier gelijk in door. Vorige deel niet gezien? Jammer joh! En zelfs degene die na 3 jaar nog precies weet hoe het zat, zit hier waarschijnlijk ook niet op te wachten. De potpourri aan acteurs uit het verleden zaait alleen maar verwarring, iets wat versterkt wordt door een arsenaal aan flashbacks.

Nu zijn de Halloween-films allesbehalve ingewikkeld, dus wanneer je dit alles kunt negeren wacht je een aardige slasher zou je zeggen. Helaas pindakaas. De moorden zijn misschien wel redelijk grof, maar onorigineel en slecht in beeld gebracht. Uiterst rommelig bij tijd en wijle zelfs. En omdat het script met alle verwijzingen naar het verleden zichzelf zo uiterst serieus neemt, vallen alle onwaarschijnlijkheden des te meer op. Jammer, op naar deel 13. Wellicht op een vrijdag.

Met dank aan Universal voor het recensie-exemplaar.

avatar van Chantybn

Chantybn

Ik vond het weer een goede film maar na zoveel delen mag er ook wel een keer een einde aan komen omdat ze anders teveel in herhaling zullen vallen.

Gezien de verhaallijn had ik ook verwacht dat dat zou gebeuren, het had een mooie afsluiter kunnen zijn.

Nu zal het alleen maar uitgemolken worden en de interesse om een eventueel volgend deel te kijken is bij mij ook weg.

avatar van Thedan

Thedan