Halloween II (1981)

Alternatieve titel: Halloween II: The Nightmare Isn't Over!

Horror / Thriller

geregisseerd door Rick Rosenthal
met Jamie Lee Curtis, Donald Pleasence en Lance Guest

Deze film speelt zich af in dezelfde nacht als deel 1. Michael Myers is nog steeds in de buurt, na neergeschoten te zijn door Dr. Loomis. Nu is hij op weg naar het ziekenhuis waar Laurie Strode is opgenomen om haar te vermoorden.

avatar van Mac Hammer Fan
Tall man schreef:

Welke scene's zijn hierbij verminkt? Op de DVD hopelijk geen last van gehad. Toch wel beetje benieuwd naar nu.

Halloween II (1981) - Alternate Versions - IMDb
Er is duchtig in geknipt hoor. Het is de "Producer's Cut"

avatar van Phantasm
Ik vond dit deel beter dan zijn voorganger en spannender.

avatar van Hendrick99
Ik ben het eens met de liefhebbers die dit deel feitelijk iets beter vonden dan het eerste deel. Dat is nogal ongebruikelijk voor vervolgfilms. Meestal worden die per deel alleen maar steeds slechter.
De spanning is te snijden, de acties goed, stevig en onvoorspelbaar, de hoofdrolspelers beter uitgewerkt.
Ik heb deze film ooit op VHS opgenomen, dus ben niet op de hoogte met speciale DVD-versies.

geweldig vervolg.vermaak me altijd prima als ik de film zie.een tijd geleden dat ik hem heb gezien.binnenkort maar weer eens zien.

avatar van FlorisV
Binnenkort Halloween dus ik vond het leuk de eerste twee films weer eens te bekijken.

Eigenlijk is deze spannender dan deel 1 door de beklemmendere setting (een vrij verlaten ziekenhuis gedurende de nacht), de hogere body count door een hoger tempo (waar deel 1 toch wat sloom was in de eerste helft) en nog meer nadruk op de onverwoestbaarheid van Michael Myers, die toch een soort voorloper van de Terminator is (en verder van de Chuck Norris film Silent Rage). De moorden zijn ook wat bruter dit keer.

Curtis en Pleasance zijn ook weer terug en krijgen nog wat meer ruimte. Interessante ontknoping ook: Laurie blijkt de geadopteerde zus van Michael Myers.

Matige film waarin een ontsnapte psychopaat tijdens halloween-nacht huishoudt in een stadje. Dit vervolg begint direct waar de eerste film ophield. Deze slasher is dan ook voornamelijk meer van hetzelfde, waarbij de muziek van John Carpenter ook weer effectief is. Een paar obligate schrikmomenten en uiteraard een flink aantal moorden. Hier en daar onbedoeld grappig en Jamie Lee Curtis krijgt niet veel te doen hier.

avatar van BlueJudaskiss
Toch weer flink bang geworden een paar dagen geleden. Had 'm in een vér verleden al gezien, op dof 4:3 formaat, dus deze breedbeeldversie was welkom. Enige wat me na al die jaren nog steeds dwars zit is het idiote feit dat dat ziekenhuis compleet leeg lijkt te zijn en Michael ongestoord zijn gang kan gaan. Buiten dat vond ik dit érg leuk. Knap dat het is gelukt om drie jaar later een nog steeds geloofwaardig Haddonfield van eind jaren '70 neer te zetten.