Halloween 5 (1989)

Alternatieve titel: Halloween 5: The Revenge of Michael Myers

Horror / Thriller

geregisseerd door Dominique Othenin-Girard
met Danielle Harris, Beau Starr en Donald Pleasence

Het is precies een jaar geleden dat Michael Myers terugkeerde naar Haddonfield en zijn nicht Jamie Lloyd. Nu is hij uit op wraak. Jamie heeft een telepatische link opgebouwd met haar demonische oom. Dr. Sam Loomis wil hiervan gebruik maken, om zo een einde aan Michael's woede-aanvallen te brengen.

prima vervolg.ook al vaker gezien.maar blijft leuk.

avatar van Daan258
The Revenge of Michael Myers

Deel 5 alweer.
Ook dit deel is gewoon vermakelijk maar goed kan ik het niet noemen.
Tot nu toe vind ik deel 2 nog het vermakelijkst van alle dele ( als ik de Rob Zombie films even aan de kant zet ) Ik heb het nooit echt geweldige films gevonden maar zeker wel super vermakelijk.
Michael Myers is sowieso een erg gave horroricoon en daarom ook altijd er leuk om te zien.

Het was voor mij een erg leuke verrassing om Danielle Harris weer terug te zien als Jamie en natuurlijk ook Donald Pleasence . Van te voren had ik geen idee dat dit deel direct deel 4 opvolgt wat wel leuk was gedaan.
Toch miste ik bij dit deel wel behoorlijk de spanning, sfeer en kills. Ik denk op 1 kill na was het allemaal behoorlijk braaf. Het acteerwerk vond ik dan wel weer prima. Vooral de jonge Danielle Harris vond ik het best goed doen.

Het was zeker leuk om weer een deel te kijken en ben benieuwd naar deeltje 6.

Toch nog wel een 2,5*

avatar van Kondoro0614
Tja, het is te verwachten dat de delen op den duur niet meer zo sterk zijn als de eerste twee klassiekers en zeker deel drie vond ik héél slecht. En ik ben het ook eens met het punt dat ze bij deel vier hadden moeten stoppen, veel leuker geweest om een bepaalde sequel te maken op het nichtje van Myers ‘Jamie’ die aan het eind van de film haar stiefmoeder (?) had verwond (gedood). Nee, men maakt een besluit om het vijfde deel toch in de maak te gooien en helaas maar zoals verwacht kwam deze vrij negatief eruit.

De film was aardig sfeerloos, zoutloos en totaal niet spannend. Het echte ‘Halloween’ gevoel is de film kwijt en krijgen ze ook niet meer terug, daarbij is de film aardig lief en was het moorden leuk maar vrij doelloos. En dat krijg je natuurlijk als het concept van de film nu al enige tijd door gaat en er geen daadwerkelijk slachtoffer meer te vinden is. Best een onnodig deel dus.

Tja, het verhaal was ook één pot nat en niks speciaals. Michael ontsnapt of komt weer tot leven en gaat vervolgens achter een ‘doelwit’ aan die vervolgens moet vluchten voor haar leven, een paar moorden tussendoor om het toch nog leuk te houden maar in het algemeen vrij standaard.

Deel 4 vond ik een goede poging om verder te doen met de reeks maar hier is het toch wel erg bergaf gegaan. Jammer!

avatar van Alathir
Toch een wat minder deel, tot nu toe in ieder geval het zwakste deel met Michael Myers. De muziek blijft goed maar het verhaal is minder. De acteerprestaties zijn ook niet al te bijster goed. Wat dan wel weer interessant is, is hoe Michael zich soms plots weer menselijker gedraagt. Er zitten een aantal leuke scènes in maar de kills mochten wat meer gekruid zijn. Op naar deel 6 dan maar, met een lager enthousiasme dan voordien.