• 10.561 nieuwsartikelen
  • 161.748 films
  • 10.099 series
  • 29.651 seizoenen
  • 613.261 acteurs
  • 192.906 gebruikers
  • 8.964.967 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

alexspyforever

• 21034 berichten
  • 2328 stemmen

Ajax&Litmanen1

Alathir

Alexander1900

arno74

arnodw

Bas I.

baspls

BlueJudaskiss

Bob Gray

Boeikens

Chainsaw

Cikx

Collins

Daan258

de grunt

Dragon

dualcia

dutchtuga

Dying Rose

erik1677

EW101

FillumGek

Film Pegasus

Flat Eric

Fortune

Friday the 13 th

Gang_Star

Gh8st

Hollywood007

IH88

Insignificance

jeroentjuhhhhh

jOERI

John Barry

john mcclane 2

John Milton

joolstein

jordandejong

knusse stoel

Kondoro0614

leatherhead

Left4Dead

Legan

Mac Hammer Fan

marciee

ME1

mikey

Miszmi

morpheus2000

moviefreak#1

Night's Watch

Noodless

perceived

Richard_Voorhees

Shinobi

tattoobob

Teunnis

TornadoEF5

U96

umbra

Valak

wendyvortex

Willy Wartaal

Zwolle84

Woland

Graaf Machine

MovieMind

Onderhond

Horrorfilm challenge oktober 2017

Lees deze tekst alstublieft aandachtig door voordat je vragen stelt, misschien staat het antwoord hier gewoon tussen.

Periode

Van 1 oktober (vanaf 0:00 uur kan er worden geregistreerd) tot en met 31 oktober (klokslag middernacht op 1 november stoppen de registraties)

Doel?

Het kijken van 31 verschillende horrorfilms waarvan minstens 16 FTV (first time view, films die je voor de eerste keer ziet).

Bij het niet halen van deze limiet wordt je echter nog steeds opgenomen in het eindklassement. Ga je boven de 31 of heb je meer dan 16 FTV's zal je ook hoger in de rangschikking eindigen.

Je mag horrorfilms beginnen kijken vanaf zaterdagavond 30 september, de registratie kan pas vanaf zondag 1 oktober middernacht (0:00 uur).

Welke films?

Enkel horror langspeelfilms komen in aanmerking dwz films van minstens 40 minuten. Dit betekent dat ook films die niet op MovieMeter staan maar wel op imdb in aanmerking komen zolang ze aan de minimumduur voldoen.

Wat zijn horrorfilms?

We gaan hier niet over discussiëren. Als de film op MovieMeter en/of op imdb het label horror heeft, dan is het een horrorfilm en een geldige registratie voor deze challenge.

Hoe registreren?

Titel van de film - Jaartal - Speelduur (plaats de url/link die verwijst naar de MM of imdb-pagina van de film om misverstanden te voorkomen)

FTV (in geval dat je de film een eerste keer kijkt) of RW (re-watch, indien je de film al in het verleden hebt gezien)

Nummering is wenselijk doch niet verplicht

Een recensie, alsook andere gegevens zijn optioneel

Ikzelf alsook joolstein en baspls zullen toezien of deze registraties op een correcte manier verlopen en bijsturen waar nodig.

Punten voor eindklassement

Aanvankelijk wilde ik geen puntenklassement doen, want daar gaat het uiteindelijk niet om. Om het echter gemakkelijker te maken en het beste overzicht te krijgen wie wel en wie niet het einddoel haalt heb ik dit eenvoudige systeem bedacht.

RW: 1 punt

FTV: 2 punten

31 films (ongeacht aantal FTV): 1 punt extra

31 films (minstens 16 FTV): 13 punten extra

Voorbeeld van iemand die het einddoel net niet haalt en eentje die het net wel haalt

30 films: 30 FTV = 30 * 2 = 60 punten

31 films: 16 FTV + 15 RW = (16*2 = 32) + 15 + 1 + 13 = 61 punten

13 als bonus is natuurlijk leuk als knipoog naar vrijdag de 13de

De punten hoef je niet zelf bij te houden of te berekenen dat doe ik wel zolang jullie de registratie correct doen. Ik ga er ook van uit dat iedereen eerlijk zal zijn wat betreft RW en FTV en of je de film daadwerkelijk hebt gezien. Er valt geen fysieke prijs te winnen dus ik zie niet in waarom mensen zouden gaan vals spelen

Gedragsregels

Je houden aan de voorgeschreven manier van registeren. Een niet correcte registratie zal als ongeldig worden beschouwd (kan evenwel worden gecorrigeerd).

Het uitwisselen van aanbevelingen en discussiëren over horror wordt aangemoedigd.

De gedragsregels die algemeen op MovieMeter gelden blijven uiteraard ook hier van toepassing.

Hoe inschrijven?

Een eerste registratie geldt als officiële inschrijving. Dit kan zolang de challenge loopt.

Zo ik wens iedereen veel kijk- en griezelgenot alleen of in gezelschap en kijk uit wat voor films er allemaal de revue gaan passeren

https://bemusedandnonplussed.files.wordpress.com/2014/09/octoberchallenge2014-blacksabbath.png

dualcia

• 947 berichten
  • 2150 stemmen

Hier wil ik wel aan meedoen Geen idee of ik de 31 ga halen, maar het is in ieder geval een goed zetje om het kijken van horrorfilms nieuw leven in te blazen, aangezien ik ze de laatste maanden nogal verwaarloosd heb haha. Ik ga mijn best doen.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3128 stemmen

Vet idee! Ben ook zeer benieuwd of er nog onbekende pareltjes voorbij komen.

Willy Wartaal

• 433 berichten
  • 3772 stemmen

Wel weer zin in, count me in, ben toevallig nog een week vrij ook! Ben de laatste tijd ook weer wat afgedwaald naar romcoms op Netflix en mainstream spektakel dus dit is voor mij ook een goede kans om wat foute en/of obscure horror op te zetten.

luukve

• 247 berichten
  • 658 stemmen

Goed excuus om It te gaan zien

Kijk zelf nooit horrorfilms (niet echt mijn genre) dus als ik door deze challenge al 1 goede horrorfilm kan zien ben ik blij. Die VVitch film op Netflix ziet er iig wel chill uit.

Bedankt voor het organiseren natuurlijk!

Hollywood007

• 3336 berichten
  • 3511 stemmen

Ik doe ook mee, al zal ik waarschijnlijk met moeite 15 films halen ?

Kondoro

• 10641 berichten
  • 2465 stemmen

Ik ben, zoals ik al een lange tijd vol houd zeker van de partij. Oktober staat bij mij nu al voor twee jaar (dit word het derde jaar) centraal aan horror films en dat komt zeker door Halloween. Ook ik ben afgezwakt naar een héél ander genre (voornamelijk misdaad en acties die ik moet herzien) dus ik vind zo'n horror maand er altijd wel lekker tussen passen en, ik verveel me nooit. Ook heb ik nog wat films klaarliggen van vorig jaar die ik sowieso in deze maand wil zien maar ik wil ook gewoon andere horror's kijken die ik toevallig tegen kom. De horror's die sowieso klaar staan zijn:

- Saw II (2005) (en evt. andere delen van Saw).

- Hellraiser (1987) (en evt. andere delen).

- Friday the 13th (1980) (en evt. andere delen).

- A Nightmare on Elm Street (1984) (en evt. andere delen).

- Re-Animator (1985)

- Cannibal Holocaust (1980)

- Monkey Shines (1988)

- Psycho (1960)

- An American Werewolf in London (1981)

- The Vault (2017)

Er zullen nog wel meer films volgen, of misschien een paar weg vallen maar dat zien we dan wel weer! 31 films ga ik niet redden, woensdags moet ik sowieso naar een avond school en doordeweeks weinig tijd maar s' weekends ben ik zeker van de partij!

joolstein

• 9084 berichten
  • 7557 stemmen

Ik heb een lijstje van 37 films die ik wil gaan bekijken tijdens de challenge. Een film per dag en tijdens de nachtelijke uren nog een tweede. Verder kijk ik wel hoe het verloopt!

Dit zijn de films: ‎8ber thirty-one days of horror, a list of films by joolstein • Letterboxd

joolstein

• 9084 berichten
  • 7557 stemmen

Kondoro0614

Ik zal zeker ook Hellbound: Hellraiser II (1988) kijken!

Verder een mooi lijstje van horrorklassiekers. The Vault (2017) is dan wel weer een vreemde keuze ertussen want die vond ik behoorlijk tegenvallen. Wie weet kan jij er wel wat mee!

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Als alles volgens plan verloopt, zal ik de volgende films sowieso gaan bekijken in de bioscoop. Voor de rest zie ik het allemaal wel, ik verwacht de 31 niet te gaan halen mijn kennende. Mag Netflix trouwens ook als bron gebruikt worden voor horror? Niet dat ik daar toevallig een film kijk met de tag horror, die registreer en achteraf blijft dat die hier en/of op IMDb de tag horror niet heeft.

It (2017)

The Autopsy of Jane Doe (2016)

Jigsaw (2017)

Don't Hang Up (2016)

It Stains the Sands Red (2016)

Laatstgenoemde is niet helemaal mijn ding, ben niet echt van de films met zombie's, al kijk ik ook al jaren TWD. Als die film als laatst gedraaid gaat worden, is het nog maar te vraag of ik wakker blijf

joolstein

• 9084 berichten
  • 7557 stemmen

Miszmi

In It Stains the Sands Red zitten geen zombie's hoor, in het totaal is er maar 1 zombie te zien

Maar het is best wel een leuke film!

alexspyforever

• 21034 berichten
  • 2328 stemmen

Miszmi liefst enkel beperken tot imdb en MM voor de horrortags. Wederom ik ga uit van de eerlijkheid van de mensen en ga dat niet film per film controleren.

Boeikens

• 4352 berichten
  • 4939 stemmen

In die tijd lig ik meestal in de bossen, maar I'll do my best

En misschien beleef ik wel m'n eigen Horror in the Woods

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Ik ben ook van de partij, al wordt het een heuse uitdaging om de 31 te halen. Heb er hier nog 100 klaar liggen dus daar zal het niet aan liggen in ieder geval

Kondoro

• 10641 berichten
  • 2465 stemmen

joolstein schreef:

Kondoro0614

Ik zal zeker ook Hellbound: Hellraiser II (1988) kijken!

Verder een mooi lijstje van horrorklassiekers. The Vault (2017) is dan wel weer een vreemde keuze ertussen want die vond ik behoorlijk tegenvallen. Wie weet kan jij er wel wat mee!

The Vault staat klaar voor vandaag, die zou ik met een maatje van me kijken dus heb ik hem er snel tussen gedrukt, niks bijzonder!@

Ik ga nu ook een letterboxd lijstje maken, ziet er wel goed en overzichtelijk uit!

-EDIT:

Hierbij mijn lijst: ‎A horror Challenge in October., a list of films by Wesley • Letterboxd. Kan allemaal nog veranderen of dat ik andere films kijk die ik er niet bij heb staan, of sommige uit deze lijst niet kijk want dan neem ik de films weer mee naar volgend jaar.

John Milton

• 21467 berichten
  • 11669 stemmen

Kondoro schreef:

The Vault staat klaar voor vandaag, die zou ik met een maatje van me kijken dus heb ik hem er snel tussen gedrukt, niks bijzonder!

Je mag hem dan pas na 00.00 uur kijken he, anders telt het niet

Kondoro

• 10641 berichten
  • 2465 stemmen

John Milton schreef:

(quote)

Potverdomme. Dan kijk ik hem wel om twaalf uur !

John Milton

• 21467 berichten
  • 11669 stemmen

JM is ook van de partij.

De afgelopen challenges heb ik aan me voorbij laten gaan, maar de horror challenge is toch wel degene waar het voor mij allemaal mee begon. Heb er ook erg zin in.

Ik heb een kijklijst gemaakt met een titel voor ieder jaar dat ik op aarde rondloop, al verwacht ik niet dat het me lukt om ze allemaal te kijken. Tevens heb ik net als voorgaande jaren geprobeerd een afwisselende lijst te maken met titels uit 'alle decennia', al is er wel degelijk een nadruk op het recentere werk dat ik nog niet heb gezien. De kijklijst staat op chronologische volgorde

Horror Challenge Oktober - ICM

Horror Challenge Oktober - Letterboxd

Voor wie nog even wil neuzen naar verdere kijktips, voel je vrij om een blik in mijn recentelijk samengestelde Horror top 100 te werpen:

John Milton's Horror Top 100 - ICM

John Milton's Horror Top 100 - Letterboxd

morpheus2000

• 592 berichten
  • 9815 stemmen

Yes,

Ook aanwezig hier de aankomende maand. Genoeg op het lijstje staan, wat ik nog moet bekijken, wat onder het kopje “Horror” valt.

Wel grappig, dat ik al ergens in april/mei begin te sparen met films die in oktober dan ineens gezien moeten gaan worden.

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

John Milton schreef:

(quote)

"Je mag horrorfilms beginnen kijken vanaf zaterdagavond 30 september, de registratie kan pas vanaf zondag 1 oktober middernacht (0:00 uur)."

John Milton

• 21467 berichten
  • 11669 stemmen

aaaaah!

Goed zo Miszmi! I stand corrected. Vanaf 18 uur dan dus? Hup, Kondoro0614, Knallen!

Alathir

• 2067 berichten
  • 1589 stemmen

Ach komt toch niet aan op dat uurtje lijkt me. Het lijkt me er vooral om te gaan dat we misschien nieuwe titels leren ontdekken en voor mij is het de ideale gelegenheid om wat oudere horrorklassiekers te gaan kijken. De 31 ga ik sowieso niet halen, daarvoor heb ik te veel werk helaas.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

John Milton schreef:

aaaaah! Vanaf 18 uur dan dus?

Het is officieel vastgelegd dat de avond altijd om 18.00 uur begint. Dat is in alle landen zo.

Lekker eigenwijs dat zinnetje. Officieel? Bron?

En dat is echt niet in alle landen zo

John Milton

• 21467 berichten
  • 11669 stemmen

Lol, ja ik moest er ook om lachen. Die site is één brok eruditie.

alexspyforever

• 21034 berichten
  • 2328 stemmen

Mensen, ik ben zeer soepel in zaken als van wanneer jullie beginnen kijken. Als jullie niet ineens 5 films tegelijk gaan registreren klokslag middernacht is het ok. Let ook op dat je in het begin niet ineens teveel achter elkaar kijkt want als het dan tegen zou vallen, kan je wel eens in een filmdip terecht komen, is het niet John Milton

Boeikens als je de Blair Witch ziet doe ze dan de groeten en neem een kiekje kan ik eindelijk eens zien wat er zo angstaanjagend aan dat mens is

Kondoro

• 10641 berichten
  • 2465 stemmen

John Milton schreef:

aaaaah!

Goed zo Miszmi! I stand corrected. Vanaf 18 uur dan dus? Hup, Kondoro0614, Knallen!

Vannacht pas! Het is nu nog september dus snel even de laatste non-horror's uittypen.

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

Voor mij geen deelname dit keer. Allereerst heb ik geen zin om een niet favoriet genre een maand lang of geregeld te kijken. En buiten dat heb ik het veel te druk op mijn werk waardoor ik hedendaags nog maar weinig films kijk.

alexspyforever

• 21034 berichten
  • 2328 stemmen

Gang_Star schreef:

Voor mij geen deelname dit keer. Allereerst heb ik geen zin om een niet favoriet genre een maand lang of geregeld te kijken. En buiten dat heb ik het veel te druk op mijn werk waardoor ik hedendaags nog maar weinig films kijk.

Nounou en jij liep ooit met Jason Voorhees als avatar rond

Net nu ik zat de denken om een prijs te geven aan de winnaar

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

Ik doe mee, genoeg horror films in de wachtlijst staan

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Nounou en jij liep ooit met Jason Voorhees als avatar rond

Net nu ik zat de denken om een prijs te geven aan de winnaar

Dat was ook alleen maar omdat ik de afbeelding gaaf vond en doordat Jason voor mij mijn favoriete serialkiller is. Maar ook Jason wint het bij mij niet van actiefilms en uiteraard Tony Montana

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.