The Vault (2017)

Alternatieve titel: The Trust

Horror / Thriller

geregisseerd door Dan Bush
met James Franco, Taryn Manning en Francesca Eastwood

In een wanhopige poging het leven van hun broer, genaamd Michael, te redden besluiten de zussen Leah en Vee een bank te beroven. Michael heeft een schuld, die betaald moet worden. Tijdens het plegen van de overval blijkt dat er in de kluis niet genoeg geld aanwezig is. Op advies van de bankmanager boren de zussen de kluis onderin de bank open. In die kluis wordt echter een duister geheim bewaard...

avatar van Kondoro0614
Trailer ziet er leuk uit.

avatar van Daan258
Franco in een horror Must see voor mij.

avatar van Corcicus
Daan258 schreef:
Franco in een horror Must see voor mij.
Alsook de dochter van good old Clint Eastwood. Dit moeten we zien!

Mwah,

Aardige film, leuk verhaal en leuke twist aan het eind maar ik vond vooral dat de film erg langzaam op gang kwam en ik had veel meer willen zien van de vault.

avatar van Corcicus
Niet heel slecht, maar ook niet al te best. James Franco speelt maar een kleine rol en de twee vrouwelijke protagonisten zijn duidelijk nog niet klaar voor een langspeelfilm. Het verhaal trapt maar langzaam op gang en hoewel er nog wat gore te zien is en het zelden echt vervelend wordt, blijf ik toch wat op mijn honger zitten.

avatar van joolstein
Saai, saai, saai en nogmaals saai want ik kan werkelijk geen element opnoemen dat geslaagd was! Die positieve ene ster geef ik voor de paar (=twee) stukjes met gore die nog oké waren en de aanwezigheid van James Franco. Taryn Manning en Francesca Eastwood (dochter van... en nu ook niet echt een knappe) acteren zo verschrikkelijk onder de maat en tja...de verdere cast is gewoonweg niet belangrijk. Het script is een totale ramp, en dan kwam veel in de film ook niet eens goed uit de verf. En dan dat geheim dat in de kluis werd bewaard? Euh, in...? Denk eerder overal behalve in? Doet er eigenlijk ook niet toe want het geheim is vooral belachelijk en al zeker niet eng. Denk dat het meest schokkende van deze film is dat hij is uitgekomen!

avatar van jahoor10
Ik weet niet wat jij voor lekkers op de bank hebt zitten, Joolstein, maar zo lelijk is die dochter van Eastwood niet hoor..

avatar van Kondoro0614
Een zeer slechte productie van Dan Bush met aardig wat bekende gezichten en o.a. James Franco. Een ontzettend grote B-matige film die je in het begin nog wel even aan het kijken zet maar echt ontiegelijk weinig aan horror bevat, een doodnormale actie film met hier en daar wat bloed en wat ‘monsters’ wat je monster durft te noemen dan wel. Ook de actie in deze film is rete slecht en de film blijft gewoon klote, een saaie vertoning waar je bijna door in slaap valt en het wekt na mate weinig interesse.

Zoals ik al zei begint de film leuk, met een klein bankovervalletje komen we zo uit op een heuse ‘horrorbank’. De overvallers willen namelijk wat meer geld dan de 70.000$ die de bank in zijn kluis heeft. Franco wijst de mannen op de kluis beneden die wel aan 6 miljoen dollar bevat. Wanneer het team deze kluis proberen open te breken komen ze erachter dat het iets engs naar boven heeft gebracht. Als ik zo keek leek het wel lijken van een vorige overval op die bank waarvan de geesten dus wakker worden wanneer je de hoofdkluis probeert te openen..

Ik heb er maar weinig over te zeggen, de film is gewoon kut. Je weet voor de helft niet wie waar bij hoort en het is te ongeloofwaardig. De camerabeelden zijn ronduit amateuristisch en de spanning is nergens te bekennen, saaie horror die je beter direct kan overslaan. Aan Franco heb je ook bar weinig want die doet toch niks in deze film.

Tegenvallende film waarin een bankoverval mis gaat zodra de kluis geopend wordt. Het begint op zich wel als een aardige heist-film met enige potentie, maar er gebeurd simpelweg te weinig en het wordt vooral te rommelig gebracht. Ook zijn de actie-scenes nogal chaotisch in beeld gebracht. De ontknoping doet er uiteindelijk nog maar weinig toe.

avatar van Noodless
De film gaat vooral de mist in wanneer de kluis geopend wordt. Vanaf dan gaat het bergafwaarts.
Nochtans een leuk begin met de bankoverval zelf en het duister geheim onderin maakt de kijker wel nieuwsgierig. Je hoopt op iets bijzonders want het concept lijkt wel leuk. Maar helaas komt dit duister geheim heel zwak en flauw over. Ook al ben je helemaal mee in de fantasie, dan nog lijkt de hele opzet onlogisch want die geesten zitten alleen maar in die kluis en naderhand onderin. Boven in de bank komen ze niet tenzij.... inderdaad de verrassende plottwist op het einde laat dit wel weer uit schijnen. Heel raar. En wat te zeggen van de slotscène met de auto. Onlogica ten top ! Daarbij het geheim is totaal niet eng. Tegenvaller ! 4/10

avatar van S. Russell
Mej. Eastwood zal nog wel eens een rolletje kunnen verkrijgen, op B-niveau. Dat kan ze wel aan. Voor de rest een saaie, onlogische film, die beter "All the wrong choices" had kunnen heten.Wat een stelletje lutsers bijelkaar...

avatar van james_cameron
Redelijke mengeling van misdaadfilm en horror, een beetje a la From Dusk Till Dawn, maar dan heel wat meer ingetogen en kleinschalig. Niet slecht gedaan al met al, met een aantal effectieve momenten en degelijk akteerwerk, maar uiteindelijk te weinig onderscheidend. Het flauwe einde helpt niet bepaald.

Het horror gedeelte voegt niks toe en verpest de film het enige horror aan de films zijn de beide dames wat een monsters waren dat.

broncode
Beetje dubbel gevoel over deze heist/horror film. Ik vond hem goed gefilmd maar beide genre's komen net niet genoeg aan bod. Vond het idee goed gevonden en zeer zeker creepy genoeg om geïnteresseerd te blijven, maar de speelduur was te kort om verbonden te raken met de hoofdrol spelers.

Niet teveel nadenken en deze film valt best mee. Gekeken met een goede surround installatie en in combinatie met het goede geluid best te pruimen.

avatar van Daan258
afgeraffeld werkje.

Een bank waar het blijkt te spoken?
Oké, dit had ik dus nog niet eerder gezien bij een film en hoe stompzinnig het ook was kon ik het na een tijd wel even opzij schuiven en nog hopen op een aardig filmpje. Maar helaas.
Het was achteraf een heel matig filmpje waar het nergens leuk te noemen was. De scene's waarbij het soort spannend zou moeten worden was het veel te donker en te druk gefilmd, het verhaal was super afgeraffeld en sloeg ook totaal nergens op. Dan blijft er weinig over.
Waarom James Franco meegewerkt heeft aan dit werkje is me echt een groot vraagteken.
Zijn rol stelt ook echt totaal niks voor.

al met al een slecht werkje.

Begon aardig, maar naarmate de film vorderde werd hij steeds slechter. Heel erg rommelig en totaal niet spannend. Laat staan horror genre.

avatar van perceived
Heist meets Horror.

Best een originele combi. Heb het in ieder geval zelden of wellicht nog nooit gezien.

Lekker vlot verloop. De film is inderdaad wat chaotisch, maar vond dat niet zozeer storend. Het past prima bij de stijl. Acteerwerk is oké en ook beter dan in de gemiddelde Horror. Aardige soundscapes ook.

Film verdient echt wel wat beter. Wat mij betreft een hele dikke voldoende.