Better Watch Out (2016)

Australië / Verenigde Staten
Thriller / Horror

geregisseerd door Chris Peckover
met Levi Miller, Olivia DeJonge en Virginia Madsen

Het verhaal speelt zich af in een rustige Amerikaanse voorstad. Het is avond, het sneeuwt hevig en Kerstmis is in aantocht. Deandra en Robert Lerner (Madsen en Warburton) hebben Ashley (DeJonge) als babysitter ingehuurd om op hun 12-jarige zoon (Miller) te passen. Zij zal de jongen moeten beschermen wanneer een groep vreemdelingen het huis probeert in te breken. Binnen korte tijd ontdekt Ashley dat het niet zomaar om een normale huisinbraak gaat.

Matige film over een tienerjongen die een oogje heeft op zijn babysitter die op kerstavond komt babysitten. De film begint als een vrij standaard en ook wat saaie slasher. En alhoewel de wending zeker wel goed werkt, blijft de film hierna eentonig. Hier en daar wel vermakelijk, maar het had wat minder braaf gemogen en Levi Miller komt wat irritant over.

Omdat Kerstmis weer voor de deur staat (waar ik tegenwoordig weinig meer om geef, behalve dat het een aantal vrije dagen oplevert), leek me deze onbekende Thriller film (die zich afspeelt rond de kerstdagen) wel leuk om te bekijken als een tussendoortje.

In dit verhaal draait het om de jonge babysitter Ashley (Olivia DeJonge) die tijdens de Kerstdagen wordt ingehuurd door vader Robert Lerner (Patrick Warburton) en moeder Deandra (Virginia Madsen), om op hun 12-jarige zoon Lucas (Levi Miller) te passen, die een oogje heeft op Ashley. Weldra wordt ze gedwongen om hem te beschermen wanneer er in het huis ingebroken wordt door een groep figuren. Of althans, dat denkt ze.

De film "Better Watch Out" deed me op bepaalde momenten denken aan films als "Home Alone (1990)" (zeker m.b.t. het verfblik, waarbij deze film ook werd genoemd), "The Strangers (2008)" en "Funny Games U.S. (2007)". Hoewel ik de eerste 30 minuten van het verhaal best flauw vond, wordt het daarna nog enigszins vermakelijk en zeker als de 12-jarige Lucas verandert in een psychopaat met een gespleten persoonlijkheid.

Dat de film na 30 minuten verandert van toon, komt omdat Ashley erachter komt dat het allemaal opgezet spel (de zogenaamde inbrak) was en Lucas en zijn beste vriend Garrett (Ed Oxenbould) daarvan deel uitmaken. Ashley kan het niet bepaald waarderen en zegt dan tegen Lucas:

"Welk verward kind denkt dat een inbraak in scene zetten ervoor zorgt dat hij seks krijgt ? Egoistisch rot joch zonder inlevingsvermogen en je hebt therapie nodig. Heel veel".

Dat vindt Lucas niet leuk om te horen, waarna hij Ashley met de hand neerslaat (rolt tevens van de trap af) en daarna aan een stoel vastbindt met ducttape. Daarna ontstaat er een dodelijk kat en muis spel tussen Lucas, Garrett, Ashley en twee vriendjes van haar, te weten Ricky (Aleks Mikic) en Jeremy (Dacre Montgomery), waarbij ze moeten zien te overleven en waarbij het er ook best hard en grof aan toe gaat.

Zo wordt namelijk het vriendje Ricky met een honkbalknuppel neergeslagen door Lucas, die daarna nog een potlood (wordt normaal op de deurklink van zijn slaapkamer gelegd, omdat Lucas aan slaapwandelen doet) in zijn wang steekt. En als dat nog niet genoeg is, wordt er vanaf hoogte ook nog een verfblik tegen zijn hoofd geslingerd, waardoor zijn hoofd explodeert (daarvan zijn helaas wel geen expliciete beelden te zien). Het andere vriendje (beter gezegd ex-vriendje) van Ashley, te weten Jeremy, wordt opgehangen aan een boom en Garrett wordt doodgeschoten met een geweer, als hij Ashley wilt bevrijden en haar een kusje geeft. Ashley lijkt de dans te ontspringen maar krijgt uiteindelijk een mes in haar keel.

Lucas wist daarna alle sporen naar hem en doet het overkomen dat het ex-vriendje Jeremy het allemaal heeft gedaan uit jaloezie en hij lijkt er in eerste instantie ook nog mee weg te komen, totdat hij te horen krijgt dat iemand het toch heeft overleefd, namelijk Ashley, want die heeft haar wond weten te dichten met ducttape. Terwijl ze in de ziekenauto wordt gelegd, steekt ze nog haar middelvinger op tegen Lucas, die dan natuurlijk weet dat het voor hem over is. Dat laatste wordt overigens wel niet zichtbaar getoond, maar spreekt natuurlijk voor zich en daarna is de film ook gelijk afgelopen.

Hoewel het allemaal zeker niet hoogstaand en geloofwaardig is (misschien ook wel wat clichématig), kijkt de film zich wel lekker weg (duurt ook maar circa 85 minuten) en zitten er ook wat leuke scènes in zoals de scène waarbij men het spel "Truth or Dare" (oftewel "Waarheid of Doen") gaat spelen en waarbij er o.a. gevraagd wordt:

"Ik daag je uit om haar tiet aan te raken"

Ashley kan dat wederom begrijpelijk (een gevalletje van #MeToo ) niet waarderen en als Lucas tegen haar zegt "Best wel lekker, hè ? Hoe voelt dat", antwoord zij:

"Als een klein jongetje wat me aanraakte"

Wat ik ook wel grappig vond, is dat tijdens het verhaal regelmatig een Panasonic DECT telefoon wordt gebruikt en dat is precies dezelfde telefoon die ik thuis ook heb, maar dan wel zonder het antwoordapparaat.

De cast speelt niet bepaald hoogstaand en overtuigend, maar desondanks deden de drie hoofdrolspelers in het verhaal, te weten Olivia DeJonge, Levi Miller en Ed Oxenbould, het nog best verdienstelijk en de pas 19 jarige Olivia DeJonge was best een leuke verschijning. Gezien haar achternaam zou je kunnen denken dat ze uit Nederland komt, maar ze is afkomstig uit Australië (misschien heeft haar vader wel Nederlands bloed in zich).

Verder was het ook leuk om Patrick Warburton (die ik vooral kan van de leuke en populaire komedie serie "Seinfeld (TV Series 1989–1998)") en Virginia Madsen weer eens terug te zien en de laatste ziet er nog steeds leuk uit. Zo was op een gegeven moment ook zelfs grappig als haar man tegen haar zegt "Schat, Mijn ornamenten (o.a. vrouwen schoentjes) ontbreken opvallenderwijs aan de kerstboom", waarop zij dan antwoord:

"Weet je zeker dat je nog nooit een andere man hebt gepijpt ?"

Al met al niet meer dan leuk om eens gezien te hebben deze Thriller film en dan vooral tijdens de kerstdagen waar dit verhaal zich ook afspeelt. Met betrekking tot de kerstdagen zijn in deze film een aantal typische kitscherige Amerikaanse kerstversieringen te zien (dat geldt helaas ook in Nederland) en ook een aantal sfeerinvloeden daarvan zoals zingen en typisch kersttruien.

avatar van Brabants
Heerlijke warme kerstfilm die de sfeer goed vertegenwoordigd. Als horror kom je ook al niet te kort. Wat wil een mens nog meer? Prima film.

avatar van Elineloves
Ik vond het ook allemaal net niet. Dat joch dat zich ineens ontpopt tot een bijna doorgewinterde psycho killer maakte het bij mij niet echt geloofwaardig. Op zich zijn de kills best leuk, maar omdat ik moeite had met de transformatie van verliefd kind naar "bijna volwassen" moordenaar kwam ik er niet lekker in. Het is wel totaal anders dan ik verwacht had, wat dat betreft is het een plus om er zonder teveel voorkennis in te gaan.

De hoofdrolspeelster vond ik dan wel weer erg leuk. Knappe, frisse verschijning. Vond haar acteerwerk een stuk beter dan dat van dat irritante joch. De twists zijn leuk, maar echt spannend of laat staan eng werd het helaas nergens. Had best iets beter opgebouwd mogen worden, was het allemaal nét niet.

avatar van comely
Er was wel sfeer maar geen tempo of inhoud. Dan houdt het op he.

avatar van Kondoro0614
Aangezien afgelopen zaterdag (gisteren) de laatste zaterdag is voor kerstmis hebben we met zijn tweeën besloten toch maar ‘Better Watch Out’ te gaan kijken, een film dat zo op het eerste ook toch erg vermakelijk lijkt te zijn en wat die ook echt wel is in de film. Toch ging ik zonder enig vooruitzicht de film in, ik wist niet wat ik kon verwachten en wat er ging gebeuren. Daarop volgend dat ik persoonlijk best veel haat kreeg om Luke en zijn jaloerse gedrag wat hij vooral in het eerste stuk liet zien. Toch vond ik het gaaf dat de film maar liefst een paar plottwist kende waarop het eind toch best verassend maar erg cliché was. Ik moet zeggen dat ik de film best leuk vond, ondanks dat het natuurlijk ontzettend cliché is en eigenlijk nergens over gaat vond ik hem nog aangenaam om te zien ook nog. Dus wat dat betreft heb ik me opzich wel met deze film weten te vermaken, en dat is maar goed ook haha.

Nee, ‘Better Watch Out’ zou nooit de beste kersthorrorfilm zijn die je gaat zien, dan zou toch altijd de klassieker ‘Black Christmas’ op nummer één staan. Toch kent ‘Better Watch Out’ ook wel weer een niveau, en is het niet zo’n rommelige horror film op B niveau die ik laatst ook nog heb gezien en, die we veel op de markt rond zien sluipen. ‘Better Watch Out’ is een leuke zit wat dat betreft, en mag zich toch wel een vermakelijke kerstfilm noemen, alleen krijg je er niet echt een warm gevoel bij, haha!

Qua acteerprestaties vond ik het nog wel meevallen alleen heb ik ze wel eens beter gezien. Toch vond ik Olivia DeJonge toch wel leuk acteren die de rol van ‘Ashley’ moet vervullen. Dit deed ze prima en het is ook geen ramp om naar haar te kijken, dus dat is ook nog eens mooi meegenomen. Levi Miller vond ik aardig acteren, al ken ik hem niet uit andere films maar ik vond hem hier toch wel geinig spelen. Ed Oxenbould staat tevens al wel geregistreerd tussen verschillende film die ik heb gezien, toch vond ik hem een heel erg leuke rol hebben en een geinig karakter. Acteren ging goed, al ben ik nooit echt fan geweest van jongere acteurs/actrices. Meestal acteren die te kinderlijk en dat heb ik soms hier ook, al was het toch nog wel vertrouwelijk om naar te kijken en vond ik het in het algemeen wel leuk.

Ook kende deze film een paar geinige quotes waar ik erg om heb moeten lachen. Al zou het niet speciaal zijn, ik had een lach op me gezicht al gelijk op het begin. Waar een meisje een sneeuwpop had gemaakt die erna vernield werd door waarschijnlijk haar boertje of de pestkop uit de buurt, waarna ze achter hem aan rent en schreeuwt:

“You Buttfucker”

Dat is niet alleen de enige moment wanneer ik heb moeten lachen. Ook vond ik het best geinig wanneer Ashley er achter kwam dat de twee jongens haar in de maling hadden genomen met de inbraak om haar te laten schrikken waarop Ashley reageert:

“What delustional infant thinks a break-in is going to get you to second base?”

Aangezien Luke er alles aan deed om seks te hebben met Ashley want hij vind haar wel leuk. Zo kregen ze bijvoorbeeld op de bank ook een beetje ruzie hierom en wanneer het weer een beetje bijgelapt was gingen ze samen de film verder kijken. Tot dat Ashley schrok van de film en Luke in zijn hand kneep, aardig hard waarop hij zich niet bedenkt en gelijk vol op haar mond wilt kussen, best ongemakkelijk.

De plottwist in deze film zag ik totaal niet aankomen. Nadat ik gelezen had hoe de plotomschrijving was vond ik het best interessant en de film leek zo ook te verlopen. Tot dat Ashley er achter komt dat de inbreker het masker van Luke draagt en ze hier vervolgens achter komt dat het Garrett is. Ashley word hier erg boos van natuurlijk en wil van de twee weglopen waarna ze nog even duidelijk vermeld dat de twee in diepe problemen zaten om wat ze geflikt hebben. Luke kan hier niet tegen en slaat Ashley bewusteloos waarna ze van de trap af valt. De twee binden haar vast waarna ze het spelletje ‘Truth or Dare’ gaan doen. Luke bepaald overigens wel dat hij als enige aan Ashley mag zitten door Garrett dingen te verbieden. Luke gaat aan haar tiet zitten maar het word nergens echt erger. Tot dat het vriendje van Ashley aan komt zetten: Ricky. Hij word ook neer geslagen door middel van een honkbalknuppel en een potlood door zijn wang heen, heerlijk zag dat er uit. De twee worden vast gehouden waarna Luke overgaat op het vermoorden van Ricky. Hij zet hem samen met Garrett in de hal neer waarna hij een verfpot laat vallen die het hoofd van Ricky laat exploderen. Ashley weet hierna vrij te komen door een stuk gebroken glas maar haar vluchtpoging is aardig nutteloos want ze word alweer snel gepakt.

Het verhaal verteld zich verder door en ik vond het na de pot incident toch wel leuker en sterker worden. Luke blijkt nu een soort psychopaat die alles in scéne wil zetten. Hij belt namelijk het ex-vriendje van Ashley: Jeremy en laat hem een brief voor Ashley schrijven. Totdat Luke een touw om zijn nek doet en met een grasmaaier hem naar boven trekt, hem iets laat zakken alsof hij van de schommel is gesprongen en het briefje voor Ashley ligt vervolgens in de sneeuw. Hij moet de moordenaar zijn die avond, daar moet het althans op lijken die vervolgens zelfmoord heeft gepleegd. Daarna schiet Luke, Garrett neer met een shotgun omdat hij een kusje aan Ashley geeft waarop volgt dat Luke Ashley in haar nek steekt. Hij pakt van alles de vingerafdrukken van Jeremy en gaat vervolgens naar bed met een slaappil. Alleen blijkt later dat Ashley het overleefd heeft door Ductape over haar wond te plakken waarna de film snel eindigt.

Toch laat de film me ook wel vaak balen. Zo zie je nergens de moord scénes echt goed in beeld gebracht, er word nergens duidelijk en goed gefilmd en je mag nergens echt het doden zien. Zo vond ik bijvoorbeeld het moment dat Luke Ashley in haar nek steekt echt héél erg zonde omdat je niks ziet van het hele gebeuren. Wanneer het hoofd explodeert van Ricky en noem zo maar op. De film is best wel soft in deze zin. Misschien komt dit door de erg jonge acteurs?

Al om al, prima vermaakt met deze kerstslasher en ik kan niet zeggen dat ik spijt heb van het kijken van de film. Het had soms wat harder gemogen, en wat beter in beeld gezet mogen worden en dat vind ik jammer. Ik ben in het algemeen ook geen fan van kind acteurs dus soms is het door bijten, en alles in deze film is het nét niet. Toch leuk om zo te kijken rond de feestdagen en alvast iedereen: fijne kerstdagen en ga nergens oppassen .

avatar van Thomas83
Erg leuk en fris. Een vergelijking met het zo verrassende leuke The Babysitter is snel gemaakt, maar deze doet er wat de aangename verrassing nog wel een schepje bovenop en heeft de kerstsetting als leuke bonus. Aanvankelijk vond ik het allemaal vrij matig en niet helemaal kloppen. De situaties voelen wat al te onwerkelijk, je ziet geen chemie tussen Luke en Ashley en hij is alleen maar griezelig eigenlijk. Maar dat valt allemaal sterk op zijn plaats als de film met de geweldige onthulling komt dat alles gepland is door Luke met zijn vriend Garrett.

Ook leuk is dat Garrett niet weet hoe gestoord zijn vriend is, en alles steeds meer uit de hand ziet lopen terwijl hij ook een loyale vriend wil blijven. En de film bouwt alles op zo'n manier op dat het pas in het laatste bedrijf onherstelbaar ernstig uit de hand loopt. Aanvankelijk bestaat de terreur alleen maar uit machtsspelletjes. Pas met de leuke Home Alone-kill wordt het geweld echt macaber. Want met de zichtbare gore valt het dan nog wel mee en de film heeft ook luchtige momenten, het is ook wel naargeestig allemaal
. Het einde is ook enorm leuk. 3.5*.

avatar van Shinobi
"Oh, you're fucking Home Aloning him?"

Dit leek me een interessante titel om de Eerste Kerstdag mee te beginnen.

De film doet me denken aan 'The Babysitter', vooral omdat het uitgangspunt hetzelfde is; een tiener die verliefd is op zijn oppas, wat weer leidt tot een nacht gevuld met opmerkelijke gebeurtenissen. Een pluspunt hierin is dat je als kijker gelijk in een fijne kerstsfeer wordt ondergedompeld.

Waar het eerste half uur een degelijke opbouw kent, vervalt de film al gauw in een raar verloop. Hoewel de eerste wending nog aardig is gevonden weet men daar geen goed gevolg aan te geven. Zelfs op het gebied van horror blijft het vrij tam, omdat alles buiten beeld wordt gehouden.

Het leuke is dan weer wel dat Olivia DeJonge en Ed Oxenbould na hun sterke optreden in 'The Visit' wederom samen in een film zitten. Beiden doen het naar behoren, echter gooit Levi Miller regelmatig roet in het eten door zijn veelal overdreven en bovenal irritante spel. Het is dat er nog wat zwarte humor in het geheel is verwerkt om het luchtig te houden.

Al met al een redelijke horror, maar je bent dan toch beter af bij 'The Babysitter' die in zowat alle facetten beter is.

2,5 Sterren.

avatar van Hollywood007
Net bekeken. Blijf nog even zitten bij de aftiteling, er komt nog een korte scène na!

avatar van broncode
Voor iedereen die van een aparte home invasion movie houdt is dit absoluut een aanrader. Het is sowieso al bijzonder dat het kerstmis thema gebruikt word als achtergrond. Het verhaal schiet lekker op, en heeft een paar lekkere twists ingebakken, en de laatste scene geeft je een '' owww '' gevoel. Minpuntje zijn eigenlijk de acteurs, maar dat mag de pret niet drukken..
Ps De film lijkt Amerikaans maar is in zijn geheel in Australië opgenomen...

Psychopaatje van 12 jaar oud....het is weer eens wat anders....
Vermakelijke thriller met vleugje sarcastische humor.
Jeugdige cast acteert ook nog eens naar behoren.
Prima filmpje.

avatar van Boeikens
Deed me sterk denken aan The Babysitter. Waar die qua gore nog wat te bieden had is het hier een vrij brave thriller maar verhaalopbouw, tempo en uitwerking zijn hier zeker niet slecht.

Boeikens schreef:

Had je deze misschien niet beter op kerstavond kunnen kijken? Nu zit je niet meer in de stemming!

avatar van Boeikens
Kondoro0614 schreef:

Ik ben nog steeds met eindejaarsverlof, dus die stemming is er wel nog

Geslaagde film die nergens aan het verslappen was.

avatar van Noodless
Ik had niets gelezen of gekeken op voorhand wat uiteindelijk en gelukkig een meerwaarde geeft aan de film.
Wat een ettertje ! De rollen worden goed ingevuld en de kerstsfeer als achtergrond heeft wel iets.
De film kijkt vlot weg en biedt heel wat verrassende wendingen gecombineerd met een vleugje zwarte humor. 6,5/10

avatar van Gi-Force
Een leuke voortkabbelende film. Een ingenieuze jongen die denkt alles en iedereen te slim af kan zijn. Bad to the Bone ! Een Home Alone maar dan inverse.

avatar van ikkegoemikke
“I am not drunk and I am not a kiddo.
You're 12.
Thirteen in a few weeks. I'm mature for my age.
I know.
If I were your age, I'd date you.”

Raar maar waar. Ik vond deze “Home Alone” slasher versie redelijk amusant. Als je denkt dat dit de zoveelste horror is met een home-invasion als onderwerp, dan zal je toch redelijk verrast zijn. Het is niet alleen de onverwachte twist aan het begin van de film, waardoor je een heel ander concept voorgeschoteld krijgt. Er is ook dat moment dat je denkt “Jezus, wat een pienter ventje” en men toch weer met een slim bedachte apotheose op de proppen komt. “Better watch out” is niet alleen zenuwslopend. Het is tegelijkertijd ook nog bij momenten redelijk grappig, op een obscure wijze. Echt angstaanjagend is het niet. Maar na een bepaalde tijd word je toch overvallen door dat onaangenaam gevoel dat er in de reële wereld zulke gestoorde, jeugdige geesten bestaan.

Ik hou wel van een horror die zich afspeelt tijdens de kerstperiode. Het contrast tussen het vredige feest waarbij iedereen goedgezind en vrolijk in familieverband deze sfeerrijke periode beleeft en het bloederige vol haat gevuld verhaal, is immens. Past perfect bij het enorme contrast tussen een extreem wit sneeuwtapijt en het donkerrode bloed dat meestal overvloedig vloeit. En om eerlijk te zijn vind ik het ook wel eens plezant om zo’n film als “Krampus”, “Santa’s Claus” of deze “Better watch out” te kijken in plaats van de traditionele kerstfilms, zoals “White Christmas” bijvoorbeeld. Het eens iets anders dan zo’n zoetsappige kersttafereel vol vrolijk zingende mensen.

Ik raad je dus ook aan om je vooroordelen te negeren de eerste dertig minuten en niet te snel een conclusie te trekken. Ditmaal zal je geduld beloond worden. Het is niet zoals bij onmetelijk andere films waar je geduldig op een kentering zit te wachten, zodanig dat het saaie verloop een interessantere richting inslaat. En in de meeste gevallen komt deze verandering er niet. In “Better watch out” is de wending van dien aard dat het verhaal volledig op zijn kop wordt gedraaid. Ongeloof maakt je meester, terwijl je getuige bent hoe een “Hush”-achtig scenario plotsklaps verandert in een demonisch, psychotisch meesterplan.

Zelfs over de jeugdige acteurs niets dan lof. Luke (Levi “Pan” Miller) is enerzijds een snoezig, onschuldig uitziende 12-jarige tiener die zichzelf al volwassen genoeg vind om die ene avond de liefde van zijn leven te veroveren, voordat ze voorgoed uit zijn leven verdwijnt. Anderzijds heeft hij onder zijn bed nog een apparaat liggen dat de geluiden van de baarmoeder voortbrengt. Hij is er stellig van overtuigd dat tienermeisjes opgewonden geraken als ze bang zijn. Een stelling die hij in praktijk wil uitproberen om op die manier tot “second base” te geraken. En diegene waar hij zover wil geraken is Ashley (Olivia DeJonge), een 17-jarig beeldschoon meisje. Een toekomstige Miss Beauty die waarschijnlijk geen gebrek heeft aan mannelijke aandacht. Zo’n babysitster had ik vroeger ook wel willen hebben. En als laatste is er Garrett (Ed Oxenbould), de nerdy uitziende kameraad van Luke, die vooral gebruikt word door zijn beste vriend. Deze drie spilfiguren acteerden overtuigend en vol enthousiast.

Better watch out” is ingenieus, verrassend en op zijn minst briljant te noemen. Misschien dat het allemaal nogal vaag klinkt, maar dit is noodzakelijk om de pret niet te bederven. Voor mij mag men dit als een kerst-klassieker beschouwen en de jaarlijks terugkerende “Home Alone” uitzendingen vervangen hiermee. Ook al is het een horror en is de ondertoon redelijk verontrustend, toch is het een film die iedereen wel aankan. Geen al te bloederige taferelen, maar wel een constant gevoel van dreiging. Dankzij deze korte horrorfilm klinkt de gelijknamige kerstklassieker onder de kerstliederen ineens luguber.

avatar van mixmaster
Aardige thriller met een simpel verhaaltje, er zitten een aantal verrassende scenes in die je niet ziet aankomen en dat maakt deze film leuk om naar te kijken.

Een soort ´Home Alone´ maar dan in thriller/horror uitvoering.

avatar van horizons
Leuk om een Fred Savage tijdens Wonder Years look-a-like zulke capriolen te zien uithalen.

Film bevat verrassend venijn op momenten en dat komt de sfeer ten goede. Regie weet het gelukkig allemaal de goede kant op te balanceren en laat het dan ook weer niet te serieus worden.

avatar van DjFrankie
Gelukkig een kerstfilm die weet te boeien. Ik heb ook associaties met Home Alone maar ook met Norman Bates. Verrassende moves ook in deze film waarvan je niet zou verwachten dat het ook gebeurt. Verrassend ook The Ramones met Merry x-mas in de soundtrack. Weer eens wat anders als de doorsnee kerstnummer.

avatar van Shadowed
Haha.

Toch wel weer een toffe Peckover. Bewees zich met Undocumented toch wel een echte horror regisseur te zijn. Ook hier komt hij met iets wat best origineel uitdraait. Vooral omdat je de twist totaal niet verwacht. En dat is erg leuk gedaan.

De film begint vrij standaard. Miller en Oxenbound spelen beide erg leuk. Duidelijk 2 personages waarvan je echt wel gaat genieten. Vooral Miller verbeterd hier zijn prestatie in vergelijking met Pan. Ook DeJonge doet het erg leuk.

Qua horror is hier vrij weinig te beleven. maar qua komedie zit je hier beter. Perfecte film voor een vlotte kerstfilm voor volwassenen. Het is vlot, vermakelijk en op sommige momenten best verassend. Maar het is uiteindelijk niks bijzonders en voegt vrij weinig toe. Gewoon een nonsens tussendoortje.

avatar van Spartaan1986
Home Alone meets American Psycho

Vreemde film die na een half uur een voor mij voorspelbare wending kreeg. Als ik de berichten hier lees was iedereen nogal verrast door de twist, maar ik zag hem vanaf het begin al aan komen. Misschien teveel gezien in het (sub)genre of wellicht hield ik er al rekening mee omdat ik teveel berichten over de film had gelezen. Ik bleef na de ‘onthulling’ wel op mijn honger zitten, wachtende tot er wellicht echt iets verrassends gebeurde. Dat bleef helaas uit. Wel goed gespeeld door vooral Olivia de Jonge en Levi Miller en de film kijkt makkelijk weg. Het einde was ook wel bevredigend.

Kleine 3*

avatar van alexspyforever
Op zich best wel origineel. Het lijkt in het begin een standaard home invasion film te gaan worden, maar dan blijkt dat het opgezet spel was van de 2 jongens. Na een half uur verandert de kolderieke toon van de film compleet naar iets naargeestig. Het blijft echter vooral bij psychologische spelletjes en het geweld is veelal buiten beeld. Eerst dacht ah neen gaat dat ettertje er toch nog mee gaan wegkomen maar gelukkig toch nog een passend einde. het had voor mij toch iets harder gemogen. Nu blijft het een beetje hangen in dit heb ik al eerder gezien maar met een oudere cast.

avatar van Chelsea94
Ik vond het een toffe film. In het begin lijkt het een heel ander soort film te worden dan het uiteindelijk blijkt te zijn. Op een gegeven heb je wel door wat zal gaan komen en dat komt dan ook.
Acteurs spelen naar mijn idee prima. Echt een down under gevoel is er in deze film niet aanwezig, wel een leuke kerstsfeer.

avatar van Chelsea94
ikkegoemikke schreef:

Ik raad je dus ook aan om je vooroordelen te negeren de eerste dertig minuten en niet te snel een conclusie te trekken. Ditmaal zal je geduld beloond worden. Het is niet zoals bij onmetelijk andere films waar je geduldig op een kentering zit te wachten, zodanig dat het saaie verloop een interessantere richting inslaat. En in de meeste gevallen komt deze verandering er niet. In “[i]Better watch out

Chelsea94 schreef:

Ik vind dit toch wel een enorme spoiler.

Melding van maken bij de crew lijkt me handiger dan het nog een keer te quoten..

avatar van ikkegoemikke
Chelsea94 schreef:

Ik vind dit toch wel een enorme spoiler.

Tja, vind ik niet eigenlijk. Ik kon het niet vager verwootden !

avatar van Daan258
Geinige kerstthriller.

Het had van mij allemaal wel een stukje grover gemogen qua bloed, kills en gore maar naast dat heb ik me goed weten te vermaken. Vooral het acteerwerk voor de voor mij onbekende Levi Miller vond ik verbazend goed.

Al met al zeker een leuke thriller om tijdens de kerst te kijken.

Een dikke 3,0*