• 10.917 nieuwsartikelen
  • 8.995.913 stemmen

The Autopsy of Jane Doe (2016)

Horror | 86 minuten

Genre: Horror

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: André Øvredal

Met onder meer: Emile Hirsch, Brian Cox en Ophelia Lovibond

Gesproken taal: Engels

Plot The Autopsy of Jane Doe

"Every body has a secret."

Tommy en Austin Tilden zijn vader en zoon en beiden lijkschouwer. Ze worden belast met de autopsie van een jonge, onbekende vrouw. Sheriff Burke heeft gevraagd om de doodsoorzaak voor de volgende ochtend te ontdekken, zodat hij een volledige verklaring naar de pers kan afleggen. Wanneer Tommy en Austin de autopsie verrichten, beginnen er bovennatuurlijke gebeurtenissen plaats te vinden in het mortuarium.

avatar van shrink

shrink

• 1981 berichten

Wat een goede film zeg!! Een horrorfilm hoeft niet altijd een slasher te zijn. Het verhaal en de sfeer waren super!

avatar van Q Jones

Q Jones

Aangezien mijn vrouw pas bevallen is en mijn dochtertje slecht slaapt breng ik mijn nachten door met horror films. Ik vond de Troll Hunter een geweldige film. En deze viel mij ook niet tegen. De film is erg sfeervol en er wordt enorm goed geacteerd. Vooral Cox vond ik erg goed. Het eerste uur zat ik echt op het puntje van mijn stoel. Daarna raakte de film zichzelf een beetje kwijt naar mijn mening. Richting het einde had ik het idee dat ik naar een andere film zat te kijken. Uiteindelijk toch nog 3.5 * vooral door het sterke eerste uur

avatar van Bob Gray

Bob Gray

Aardige verrassing deze. Perfecte speelduur en twee goede leads, kom je tegenwoordig toch niet veel meer tegen in het horror genre, Met name het eerste uur is echt heel sterk, daarna vervalt de film toch wel een beetje in wat meer cliché's. En de hele uitleg had van mij achterwege gelaten mogen worden. Maar al met al een hele fijne film.

avatar van AniSter

AniSter

• 1979 berichten

Helaas was het dit voor mij allemaal net niet. Een beetje te eenvoudig opgezet. Het werd ook nergens spannend. Op zich bleef het geheel wel redelijk boeien en was de sfeer in en rondom het huis OK. Jammer van de onwaarschijnlijkheden en dan heb ik het niet over rondwandelende lijken maar bijv. over het feit dat het vader en zoon niet lukt om naar buiten te geraken terwijl het vriendinnetje gewoon naar binnen wandelt. En zo waren er nog wat dingen.
Ondanks enkele bekende acteurs is deze film voor mij niet verder gekomen dan een middelmaatje.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Best wel een sterke horrorprent waarbij de spanning hoog gehouden wordt. Zeer creepy ook waarvan ik dacht dat het lichaam elk moment tot leven kon komen. De autopsie op zich heeft zo zijn gore momenten. Zeker het eerste uur was sterk toen het mysterie nog vol aan de gang was en de twee hoofdrolspelers nog niet goed doorhadden wat er gaande was. De focus lag goed op de éénkamerlocatie.

Hier en daar ook wat minpuntjes. Beetje eigenaardig en jammer dat die vriendin ineens kwam opduiken. Was absoluut niet nodig voor het plot.
Weinig echte schrikmomenten, maar de spanning en sfeer daarentegen maakten veel goed. Best zo, want de scare jumpes in vele andere films komen vaak geforceerd over.

avatar van willemfilm

willemfilm

Het 1e deel vd film was prima. Het 2e deel werd onwerkelijk en daarom niet spannend meer. De sfeer was vooral het 1e deel ook in orde.

avatar van het lallende kadaver

het lallende kadaver

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Geen slechte horrorprent, met weinig echte schrikmomenten (behalve dan de autopsie zelf). Het verhaaltje zelf is ook maar flinterdun, maar de enge sfeer, het goede acteerwerk van vader en zoon, en het mooie lijk van Jane Doe maken veel goed.

acisiz schreef:
Enige wat ik jammer vond was dat de vader "the only way to stop it.." roept, suggererend dat hij een oplossing heeft gevonden voor het probleem en vervolgens lijkt het erop dat hij zichzelf opoffert om zijn zoon te redden. Hij leek met de vrouw een pact te hebben gesloten. Echter zien we de zoon vijf minuten later ook overlijden, dus dit stukje in het verhaal vond ik niet goed in elkaar gebreid . Anders kreeg de film zeker 4*.

Dat komt omdat de zoon de vader doodde voordat de 'transactie' volledig was uitgevoerd. De heks kon zichzelf dus niet genezen en haar wonden aan de vader geven, want hij was reeds gestorven. De vader had namelijk aan de heks gezworen dat hij zichzelf zou opofferen als ze het leven van zijn zoon zou sparen.

avatar van KiwiKiller97

KiwiKiller97

Ik heb me rijkelijk vermaakt met deze film. De spanning was vanaf het begin goed opgebouwd. Heel snel al werd duidelijk dat hier zaken gebeurde die niet hoorden te gebeuren.

De film bleef mij toch wel boeien door de volledige loopduur heen. Ook vanaf het 2de deel waar iedereen het over heeft Waarop plots de stront aan de knikker is en lijken beginnen te wandelen enzo bleef het mij boeien. Ondanks dat vanaf dat moment het aantal vragen per minuut afnemen en de spanning de overhand neemt bleef het ook echt spannend.