• 8.251.779 stemmen

Geregisseerd door: Rick Rosenthal

Met onder meer: Busta Rhymes, Jamie Lee Curtis en Sean Patrick Thomas

Releasedatum: 14 november 2002

Plot Halloween: Resurrection

"Evil finds its way home"

Het gebeurt op 31 oktober 1963: Halloween. De zesjarige Michael Myers slacht doodkalm zijn zus af. Vijftien jaar later ontsnapt hij uit een psychiatrische gevangenis. Hij houdt nooit meer op met moorden. Halloween 2002. Een groep studenten brengt de nacht door in het vervallen ouderlijk huis van Michael Myers. Hun belevenissen zijn live te zien op internet. Het huis zelf is vies, donker, al decennia onbewoond en doodeng. Dan valt de duisternis in. De studenten verkennen voorzichtig het huis. Meer hoeven ze niet te doen. De kijkers op internet volgen alles. Dan verschijnt er een man met een wit masker in beeld. Michael Myers is thuis.

imageimageimageimageimage

avatar van Svenniboyke

Svenniboyke

Echt wel de minst goede halloweenfilm die gemaakt is.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Ai, dit is jammer. Het was een van de favoriete films van mijn puberjaren en toen ik 'm gister na jaren weer een keer zag viel dit toch wat tegen. Scriptgaten te over en een groot gebrek aan de vertrouwde Halloween-sfeer. Evengoed 3,0* want ik hou hier stiekem nog steeds van.

avatar van misterdhdh

misterdhdh

matige film en inderdaad iets minder da de halloweenfilms, al heb ik ze niet allemaal bekeken. Halloween 1 is echt wel één van mijn favoriete horrorfilm. Deze is wat minder maar ik blijf hem op één of andere manier toch vermakelijk vinden. Het verhaal achter deze film vond ik wel interessant alleen kon het allemaal wat beter uitgewerkt worden. Al vind ik de eerste 10 minuten van de film wel zeer goed. Heb niet teveel op de fouten gelet, want die zijn er wel. Net zoals onlogische dingen, maar die heb je wel meer in de halloweenreeks. Acteerwerk was ook niet echt bijzonder, maar heb me niet verveeld tijdens deze film. En natuurlijk komt de geweldige soundtrack weer in de film, wat de film al wat leuker maakt.

3/5

***

avatar van Clapboy

Clapboy

Dacht dat dit een van de betere was van de reeks, maar laatst ff herzien en valt toch erg tegen. Daarom aangepast naar 2.5 ipv 3.5.

Alleen eerste 20 minuten waren spannend en leuk, vooral door Jamie Lee Curtis, de rest viel wat tegen.

avatar van Phantasm

Phantasm

Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van Supernatural

Supernatural

toch wel de minste van de reeks.maar wel nog steeds leuk.jammer dat jamie lee curtis niet zo lang meespeeld.anders was ie stukken beter geweest naar mijn idee.

avatar van Daan258

Daan258

Zo vreselijk slecht als vele hier doen zeggen vind ik het ook weer niet.

Een deel uit de reeks waar je eigenlijk gewoon even alles van de vorige Halloween films even aan de kant moet zetten en de film gaan bekijken als een slasher filmpje, dan is het nog best leuke pulp.

De intro van de film was nog wel het sterkste van de gehele film. Michael Myers gaat dit keer weer opzoek naar haar zusje Laurie die ( wat gelukkig weer werd gespeeld door Jamie Lee Curtis ) die opgenomen is in een gesticht. Dit keer lukt het hem wel om helaas een eind aan haar leven te maken.

Jammer van de hele kleine rol van Jamie Lee Curtis, vind het ook wel raar dat zij nog voorop de poster staat aangezien haar beeldtijd in de film.

Dit deel gaat over een groep jongeren die mee mogen doen aan een reality show om in het huis van de familie Myers te kijken en alles moeten vast leggen met camera's voor alle kijkers die via het internet mee kunnen kijken met de groep jongeren die in het huis zitten.

Het verhaal stelt niet veel voor en heeft ook totaal niks met de Halloween films te maken ( op de personage Michael Myers na ) maar toch is het nog enigszins vermakelijk. Door de berichten had ik het veel slechter verwacht.

Spannend of sfeervol viel allemaal best mee maar het is altijd gewoon gaaf om Myers weer te keer zien gaan met zijn keukenmes.

Het allergoorste minpunt van de film, wat er ook echt voor zorgde dat de hele film een stuk omlaag haalde was Busta Rymes. WAAROM hebben ze hem gecast om hier in te spelen ? Man, man wat heb ik me dood geërgerd aan hem. De rest van de cast was dan misschien ook niet heel sterk maar dat kon ik nog wel even door de vingers zien.

Toch kan ik hier nog wel een hele, hele kleine 2,5* voor geven.

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Ah, 2002. Ik zat vol spanning in de bioscoop; mijn eerste Halloween-film op het witte doek. Toch jammer dat mijn eerste Halloween-bioscoopervaring één van de slechtste delen uit een al niet echt hoogstaande franchise moest zijn. Want Halloween: Resurrection is in al zijn poriën een verschrikkelijk domme film.

Het begint uiteraard al bij de manier waarop het einde van Halloween H20 op de meest bespottelijke wijze om zeep wordt geholpen. Je zou als scenarist maar de taak krijgen een vervolg te verzinnen op het vrij definitieve einde van de vorige film. En Jamie Lee Curtis doet gewoon weer mee, dus men zal wel aardig wat geld naar haar gesmeten hebben om haar terug te krijgen. De opening met Curtis is enorm dom op allerlei vlakken en alsnog is het het beste dat Halloween: Resurrection te bieden heeft. Dat zegt genoeg, dus. Want nadat het deel met Curtis is afgelopen, komen we terecht bij een stelletje totaal oninteressante figuren die zich bij Busta Rhymes en Tyra Banks aanmelden om mee te doen aan een internetshow. Van al het slachtvee dat in de vorige films voorbij is gekomen zijn de tieners in Halloween: Resurrection het meest vervelend. Ze zijn oersaai, dom en grotendeels irritant. Een dame zou de grote heldin moeten zijn, maar ik kan een dag na de film gezien te hebben al niets meer van haar herinneren.

Het tegenovergestelde is het geval bij jonkheer Rhymes, iedereen zal hem nog jaren na Halloween: Resurrection wel kunnen herinneren. Zijn rol als Freddy van Dangertainment zal bijblijven als één van de meest belabberde rollen in een film aller tijden. Of het nu gaat om zijn kungfu, zijn belachelijke one-liners en de rare bekken die hij hierbij trekt; alles aan het personage van Busta Rhymes is compleet debiel. Heel stiekem denk ik dan; zou ik liever kijken naar een film vol inwisselbare matige figuren of liever een compleet bespottelijk figuur als dat van Rhymes? Want eerlijk is eerlijk; veel verpest hij niet aan Halloween: Resurrection, hij maakt het alleen nog veel dommer. Het is een verschrikkelijk figuur, maar hij is eveneens de enige die voor een beetje leven in de brouwerij zorgt; de overige figuren - van de tieners in het huis als die gozer met wie de hoofdrolspeelster een online relatie heeft - zijn dodelijk saai. Eigenlijk valt er verder over Resurrection ook weinig te zeggen. De kills zijn lame, het script is lame, de uitvoering is lame. Kortom: Halloween: Resurrection is lame.

1,5 sterren.

avatar van Alathir

Alathir

De Halloween-franchise neemt met deze film een beetje een nieuwe wending. Het wordt bijna een found footage en op zich zie ik dat wel graag omdat je evenveel ziet als de mensen in de film. Bij momenten maakt dat dus de spanning completer. Nu is het verder een vrij amateuristisch werk dat nergens bijzonder uit de hoek weet te komen. De enige die de hoeken goed gebruikt om uit tevoorschijn te komen is Michael Myers zelf.

Jamie Lee Curtis is hier ook even van de partij. Het is bijna een cameo en achteraf gezien nogal belabberd uitgevoerd. De overgang naar de rest van de film is nogal vreemd. Verder kent deze film wel een paar knappe meiden zoals je dat bij dit type horrorfilm wel kan verwachten. Nergens hoogstaand dus maar kijkt snel weg en zal ook snel vergeten zijn.

avatar van jipt

jipt

Genant slecht. Vervelende personages en matige kills. Concept is overigens best aardig. 1*

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

jipt schreef:

Ik ben het hiermee eens, behalve met het laatste punt. Wat een dom idee: zet een paar onnozele halzen in het huis van Michael Myers voor een Big Brother show. En natuurlijk ook nog een zwarte rapper die denkt dat hij kan acteren! Mogelijks het slechtste deel uit de Halloween serie.

avatar van joolstein

joolstein

Tjonge, wederom een poging om de Halloween films met hun tijd mee te laten gaan. Michael Meyers te midden van een Big Brother-concept. Maar waar H20 nog aardig was geslaagd is het hier jammer genoeg de uitwerking een stuk slechter dan het idee! De regisseur van dit deel, Rick Rosenthal, was ook verantwoordelijk voor Halloween 2. Denk dat hij geen idee had wat hij doet of er niet heel veel zin in had? De film probeert om met simpele jumpscares, luide muziek en oh hij is het toch niet, je bang te maken. Maar niets werkt! En oké, hoe is mogelijk dat Busta Rhymes (als rapper geslaagd, maar als acteur niet zo) de beste acteur hier was?? Het werd een slachtfestijn zonder enige ziel.

avatar van renzoroy

renzoroy

vooral de vecht scene tussen busta (kan totaal niet acteren) rhymes en michael myers en dat myers dan na 1 schopje van busta door het raam naar buiten vliegt.... ja hoor.. Nog steeds de slechtste Halloween film allertijden.

avatar van Shadowed

Shadowed

Deeltje 8 alweer.

Ondanks dat dit deel een status heeft gekregen voor de slechte kwaliteit waarover het beschikt vond ik het in ieder geval beter dan het zevende deel van de reeks. Uiteraard is het inhoudelijk een erg zwakke film waar logica en denkwerk blijkbaar vreemde woorden zijn, maar de funfactor is weer een stukje hoger komen te staan.

Myers is een stuk minder dreigend in vergelijking met zijn eerste films, maar wel is hij grootschaliger aanwezig in deze film. Zolang ze geen al te gekke dingen uithalen vind ik de vele moorden best aardig om te aanschouwen, en Resurrection includeert zeker genoeg hakpartijen. Wel veilige hakpartijen, maar uitgevoerd in een heerlijk gekozen setting.

Met dit soort omgevingen, een Tv-show, is het bijna gegarandeerd dat je je hersenen moet uitzetten, maar de idioterie van deze film bereikt echt een toppunt na een tijdje, dat het gewoon storend wordt. Het acteerwerk is daarnaast ook niet bepaald perfect en ik denk dat ik alle personages een week later weer helemaal vergeten ben. Niet bepaald een lekkere terugkomst voor een Halloweenfilm uit notabene het jaar 2002.

De moorden zijn allemaal best veilig te noemen en veel creativiteit komt niet in deze film kijken, wel wordt het tempo nog iets meer verhoogd in vergelijking met voorgaande delen. Na ongeveer 30 minuten waaronder een best verrassende openingssequentie gaan de registers open en wordt de crew in best aardig tempo afgemaakt. Niet bepaald in creatieve manieren, maar het bloed mag in ieder geval snel achter elkaar vloeien.

Verder slaat de film volkomen nergens op en kent abominabel acteerwerk. Het jammere is dat een film als deze nooit zijn vaarwater buiten durft te treden, en dan blijf je helaas over met een film waarin logica een concept uit het verleden is en vol zit met nogal vervelende oneliners. Als die iets toevoegen, dan is het een voorbeeld voor andere films om deze zinnetjes er maar gewoon uit te laten. Een matige, maar uiterst vermakelijke slasher.

avatar van filmfan0511

filmfan0511

Ach ja. Slecht natuurlijk, maar ik had nu wel ook niet iets anders verwacht. Het niveau van de gemiddelde Halloween sequel is sowieso bedroevend, en met die verwachting in het achterhoofd valt het in deze film eigenlijk allemaal best nog wel mee. Zeker niet de slechtste uit de reeks wat mij betreft. Je zou het bijna pluspunten willen geven omdat het iets anders probeert te doen dan de rest (ook al mislukt dat wel grotendeels). Het is ietsje bruter dan de meeste vorige delen, de kleine cast opgesloten in een huis is zo'n slecht concept nog niet en Myers zelf komt vrij veel voor. De films zelf doen hem meestal geen recht, maar het blijft toch de meest iconische horrorfiguur.

Het zoveelste matige deel, maar met het verstand op nul is het nog wel vrij vermakelijk. 2.5*.