Gin Gwai 10 (2005)

Hongkong
Horror / Komedie

geregisseerd door Danny Pang en Oxide Chun Pang
met Bongkot Kongmalai, Chan Pak-Lam en Kate Yeung-Kei

Sommige mensen geloven dat onze wereld uniek is. Anderen geloven dat er meerdere dimensies bestaan. Vijf tieners zijn ervan overtuigd dat ze de poort naar een van die alternatieve dimensies hebben gevonden en beginnen aan een gewaagde ontdekkingstocht door de vreemde parallelle wereld. Helaas houden ze geen rekening met het feit dat ze ook zichzelf in die dimensie kunnen tegenkomen.

avatar van bioscoopzaal
Ik las ergens dat de broertjes Pang zomaar even twintig The Eye-films willen maken. Delen 1-10 moeten horrorfilms worden, de rest horror-komedies of films in andere genres.

avatar van Macmanus
Coole gasten zijn het dan, als ze maar wel weten dat je van 2 niet in één keer naar 10 gaat
Die gast op die poster maakt trouwens wel een masterlijke dunk met zijn hoofd.

Of het goed wordt valt af te wachten, maar grappig is het zeker

avatar van BoordAppel
Iedereen lijkt moeite met zn hoofd te hebben op de poster . Verhaaltje klinkt wel leuk, als ze allemaal maar een ringbaardje hebben in die andere dimensies .

avatar van V
V
BoordAppel schreef:

als ze allemaal maar een ringbaardje hebben in die andere dimensies .

Goed werd het dus niet. Gaat verre van de goeie kant uit met de Pang broertjes.

Nogal flauwe horrorfilm, met hier en daar enkele komische knipoogjes naar hun vorige films, enkele erg flauwe grappen, en dat was het dan. Ziet er allemaal erg low budget uit, de humor komt helemaal niet uit de verf, verre van eng en het acteerwerk is bij momenten bedenkelijk.

Paar mooie scenes, dat wel, op zich ook nog onderhoudend, maar meer dan 1.5* krijgt deze film niet.

avatar van james_cameron
Wat rommelig en springt qua toon nogal van de hak op de tak (van flauwe humor naar creepy horror), maar al met al vond ik dit deel beter dan The Eye 2, die vrij saai was. In ieder geval onderhoudend.

avatar van balosa
ik heb erg moeten lachen om de "dance-battle" scene, voor de rest was het allemaal een beetje flauw en de film stapte regelmatig over de lijn tussen comedy en horror, hier en daar een verwijzing naar een andere film van hun, bijvoorbeeld het jongetje dat zijn rapport zoekt in Jian Gui 1, wel een leuke film om een keer gezien te hebben maar ik hoef hem geen 2e keer meer te zien 2.5*

avatar van brymj
haha, ik wist niet dat dit ook komedie was.
ik zat net deze film te kijken en dacht: dit kun je toch niet serieus nemen?
vooral die dans-scene en die hysterische hond

avatar van Linn
Erge tegenvaller.

Jammer ik heb tot nu toe nog geen een Pang slecht beoordeeld.
Gin gwai en Gin gwai 2 vond ik nog alleraardigst om te zien met spanning, enge beelden en een goede sfeer. Wat een tegenvaller is dit als horror(waar?)/ humor(niet altijd doeltreffend)
Heel heel af en toe kon deze film een glimlachje bij me lospeuteren vandaar een magere 1,5*

Hoezo horror, hoezo komedie? Het had weinig te maken met allebei. Niet spannend of eng, niet humoristisch. Ik vond hem gewoon saai. Er zaten een paar aardige vondsten in, maar dat is ht dan. Zou ik iemand deze film aanraden? Nee, denk ik niet.

avatar van dutchtuga
Waardeloos prul. Niet eng, niet grappig, niks. Daarbovenop krijg je ook de slechtste soundtrack die ik in tijden heb gehoord.

avatar van darkjaap
al was het erg nep was het toch best wel creepy hoor..
die sfeer die er hing en hoe je die geesten opriep was nog best wel origineel..
hoewel het erg nep overkwam was is deze film gewoon zeker een 2 waard vanwege dat het gewoon lachwekkend slecht gemaakt is maar voor het sfeertje en de originaliteit maakt deze film nog net een piepklein 5je waard

k..t film.

avatar van wwelover
Wat een waardeloze film. Ik had gehoopt op een beetje leuke horror, niet dat ik van horror houd. Maar dit was gewoon zo slecht.

En dan de Special Effects, ahum... Die waren ronduit belachelijk. OM te kotsen zelf.

Blijkbaar is het dus ook een komedie, nou dat klopt hij is zo slecht dat je erom moet lachen

plorp
zo slecht was ie niet jongens. vond hem wel eng op sommige momenten. Maar inderdaad geen superfilm maar ook niet slecht

avatar van darkjaap
enig idee waarom deze film ook bij de eye reeks hoort

avatar van sinterklaas
The Eye 1 was niet echt eng maar wel verdomde interesant dat toch nog wel ervoor zorgt dat het een prachtige film is. The Eye 2 doet er dan weer een schepje boven op en is ook erg interesant maar ook wel enger dan deel 1. The Eye 2 was voor mij toch echt ook een fantastische ervaring al zeg ik het zelf. En nu was ik benieuwt naar deel 3 eeeh 10 eeeeh infinity. En dat was toch werkelijk een deel die gewoon de 2 vorige delen verkracht.

Ik denk dat Danny en Oxide Pang wel behoorlijk dronken waren om zo'n soort vervolg te maken. Dit lijkt verdomme wel een parodie ofzoiets. Maar dan toch wel een hele slechte. Zowel de humor is absoluut dom en de creepy dingen worden zwaar verneukt door al die domme grappen. Het verhaal is dan opzich wel goed en ik had ook gewild dat de Pang Broertjes er iets serieus van gingen maken en al die onzin maar bewaarde voor een parodiefilm en niet een vervolg op zo'n mooie serieuze reeks. Bij het begintiteling van de film denk je al als eerste: O MY GOD!!!!!!!! American Pie?? Scary Movie?? Gadverdamme, hoe de Pang broers hun eigen prachtige project zo ten schande kunnen maken.

avatar van Butchers
uh dit snap ik even niet

avatar van sinterklaas
Wat snap je niet aan mijn recensie dan?

avatar van moviemike
darkjaap schreef:
enig idee waarom deze film ook bij de eye reeks hoort

Omdat hij van de broertjes Pang is en er komen geesten in voor?

avatar van maxo922
Slecht maar toch... kijkbaar?

Moeilijk, aangezien het horror/komedie is maar omdat vooral het komedie gedeelte erg misplaatst was. In de hele film waren er maar twee geinigheidjes waar ik echt om moest lachen (oké, grinniken) en dat is zonde, want zonder het komedie gedeelte had deze film nog best aardig kunnen zijn.

Het concept is trouwens nog best wel leuk. Het eerste halfuur het oproepen van de geesten met de 10 regels, en het uur daarna de naschok. Jammer dat het vaak dus verpest werd door sommige grappen en de (soms) lollige sfeer. Er zitten echt wel scenes met mooie horror potentie in (De tunnelscene, de busscene, de gangscene) maar daarnaast voelde het ook weer alsof ik in de maling genomen werd omdat het op verkeerde momenten grappig wilde zijn en dus weer de hele opbouw van de griezelsfeer verwijderde.

Nou moet ik niet té positief zijn, want er zijn naast die paar zeer redelijke scenes ook veel missers. De muziek was slecht en sfeerverlagend, de visuals waren te computer-achtig (te duidelijk met de computer bewerkt) en het acteerwerk was matig.

Nou was de film (vooral geholpen door de korste speelduur) gelukkig niet langdradig of saai. Maar het is wel echt zonde dat er gekozen is voor het komediegedeelte dus, want dit had niet zo slecht hoeven zijn.

* 2,0

avatar van Nitrouz
Ik dacht, laat ik eens 8 delen overslaan, na de eerste 2 delen gaan we verder bij deel 10. Nee, dit is gewoon het derde deel met de titel Infinity, een beetje misplaatste titel, maar dat past wel bij dit derde deel.
De broertjes Pang brengen met dit derde deel een wéér totaal andere film dan de eerste 2 delen, het eerste deel was een mooi verhaal met een geniale insteek welke niet echt eng werd, het tweede deel was wat enger en voor mij kwalitatief vrijwel hetzelfde. Kijken of dit derde deel de eerste 2 weet te overtreffen.

Dit derde deel is een horrorkomedie met een aantal leuke personages, vanaf minuut 1 heb je al door dat je dit filmpje niet al te serieus moet nemen, dat kan het nog best een aardige zit maken.
En aan de ene kant was het helemaal geen slecht Thais filmpje, aan de andere kant was het toch wel een grote tegenvaller.

Positief is dat de humor op zich wel aan mij was besteed, erg flauw, af en toe iets té, maar niet storend. Daarnaast zijn een groot deel van de 'scares' nog best tof gedaan, helaas worden deze dan wel weer vaak afbreuk van gedaan door de flauwe dosis humor eroverheen. Enkele leuke scènes zoals de achtervolging van de basketbal en die streetdance scène in de gang, waar alle bewoners lachend naar buiten komen om te kijken.
Negatief is dat het verhaal niet echt interessant is, het is lastig om constant de aandacht erbij te houden, het eerste halfuur vond ik erg leuk maar daarna wordt het steeds minder en minder. Het wordt gelukkig nooit écht slecht. De special effects zijn daarbij ook wat minder en ook is de muziek een stuk minder/misplaatst. Nog net 2,5 sterren.

avatar van Gang_Star
Het derde deel uit de The Eye reeks is wederom weer enigszins origineel, want weer is het verhaal net als in deel één en twee compleet anders. Maar waar die films nog voor vermaak zorgde, deel twee dan weer meer dan deel één, gooien de broers Pang het met The Eye Infinity over een andere boeg. Dit keer een hele grote scheut humor, maar helaas, het is gewoon niet grappig. Kon dan ook niet lachen om de breakdance scene, die meerdere users schijnbaar leuk vinden. Qua sfeer was het in orde, maar de hoeveelheid horror zelf viel tegen en qua spanning was het ook niet al te interessant. Daar buiten gelaten had de film met de scene waarin de geesten werden opgeroepen dankzij het tikken met stokjes op schaaltjes en op het moment dat die kapot gingen, het tikken tussen de tanden een behoorlijk creepy scene. Maar helaas, die momenten zijn er sporadisch. The Eye Infinity is een zeer matige productie geworden, die zijn zeer behoorlijke voorlopers op veel fronten tekort doet.