The Eye (2008)

Verenigde Staten / Canada
Thriller

geregisseerd door David Moreau en Xavier Palud
met Jessica Alba, Parker Posey en Alessandro Nivola

Een meisje is al vanaf haar vijfde blind. Na een hoornvliestransplantatie wordt haar zicht beetje bij beetje hersteld. Eerst bijzonder wazig, maar daarna steeds scherper. Met het herstel wordt echter duidelijk dat niet alles wat ze ziet, er ook echt is. Er duiken mysterieuze schimmen op, die niemand anders kan zien. Ze keert zich voor hulp tot de psychiater die haar hielp met haar overstap naar de ziende wereld, en samen gaan ze op zoek naar de oplossing voor dit fenomeen.

avatar van Antonev
Het begint allemaal een klein beetje warrig en rommelig, maar naarmate de film vordert, wordt het allemaal beetje bij beetje duidelijk. Prima sfeer en een aantal hele goede schrikmomenten, ik verschoot in ieder geval een paar keer goed. De sfeer en spanning weten ze de gehele film op het juiste niveau te houden, daardoor blijft het vlot en wordt het nergens saai.

Ben aan het twijfelen over de rating. 3 is te weinig en 3,5 is teveel.

avatar van john mcclane 2
weinig opzienbarend werkje,
Het acteerwerk is redelijk ( alhoewel ik mevrouw J Alba nog moet betrappen op een meester rol)
En het zit in zijn geheel goed in elkaar.
Bij vlagen wat spannend ( leuk voor de wat minder ervaren horror kijker)
En het eind plot was net als de film zelf ver gezocht ,,maar wel passend .
Mag de pret niet drukken zo gezegd.

best leuke thriller/horror.

avatar van PEN15
Eerder sciene fiction... hoornvliestransplantatie om weer te kunnen zien nadat je vanaf je 5de blind bent? Stel dat het mogelijk zou zijn, dan lig je niet zomaar als een Jessica Alba in bed zonder oogbescherming en de revalidatie is lang en intensief met regelmatig oogdruppelen voor oogdrukregulatie, ontstekingsremmers, pupilverwijding, bevochtiging.. het is wel wat meer dan "het brandt een beetje" . Volgens mij was dat oogverband ook onzin, die oogkapjes moeten andersom op het oog, toch? Verder is hoornvlies natuurlijk niet het gedeelte van het oog waar je mee kunt zien, als je dan ineens contact kunt leggen via de donor... maakt dat net zo weinig uit dan wanneer ze een vingertopje of oorschelp hadden kunnen transplanteren. Voordat je dan zegt van Erg ver gezocht? Klopt tis horror!!!! Ja maar is dat niet de bedoeling van films om je het idee te geven dat het echt is? Waarom gebruiken ze tevens zulke Iphone cameratechnieken zoals bij de aanrijding van de meisje en het beeld een zestalmaal van Jessica Alba naar dat meisje heen en weer vliegt. Ik snap dat toch niet, ik zit thuis op de bank niet in de film dus waarom doen ze dat? Ik moet zeggen dat de fictie een beetje overheerst, daarom dwalen mijn gedachten telkens af en kan ik niet mijn volle concentratie bij de film houden.

avatar van boemboem27
niet onaardig filmpje.
goed gespeeld door Jessica Alba.
heb de originele Thaise niet gezien
geen moment verveeld

avatar van IH88
“We see what we look at. But the way we see things is affected by what we know.”

Prima horrorfilm die het vooral moet hebben van het spel van Jessica Alba en het degelijke verhaal, wat pas op het laatst echt op stoom komt. Het is allemaal erg sfeervol en visueel ziet het er allemaal goed uit, maar de spanning ontbreekt een beetje. Op het laatst wordt dat wel goedgemaakt, en door het spel van Alba blijft het interessant om naar te kijken.