Gin Gwai 2 (2004)

Hongkong / Singapore
Horror / Mystery

geregisseerd door Danny Pang en Oxide Chun Pang
met Qi Shu, Jesdaporn Pholdee en Eugenia Yuan

Als Joey Cheng plotseling door haar vriendje in de steek wordt gelaten, probeert ze zelfmoord te plegen in een smerig motel. Gelukkig overleeft ze de zelfmoordpoging en wordt ze opgenomen in het ziekenhuis. Daar ontdekken de dokters dat ze zwanger is en Joey zelf blijkt plotseling over een bijzondere gave te beschikken: ze kan de geesten van overleden personen zien.

avatar van Goodfella
Nee hoor, in dat deel is dat drama al achter de rug en gaat ze als kloon door het leven

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Qua kwaliteit niet al te best, maar qua entertainment wel oké. Er zitten een paar mooie scènes en effecten in, maar het verhaal is af en toe wel langdradig en je aandacht verslapt nog wel eens. Maar toch 3*.

avatar van aphexfreak
Een stuk minder dan de eerste maar nog steeds beter dan de meeste amerikaanse (horror)films. De Pang broertjes verdienen trouwens wel respect voor het verhaal, dat stukken anders is dan het eerste deel en dat zie je niet vaak bij opvolgers...3,5 sterren

avatar van Niriath
Ik snap niet waarom deze film zo een laag gemiddelde heeft. Ok, hij was niet zo eng als de eerste (en ik vind the eye 2 ook niet echt een titel voor deze film) maar het verhaal vond ik echt heel meesterlijk.
Geen echte schrik en schreeuw momenten maar ik bleef tot het uiterste einde geboeid.
3,5 *

avatar van .Fee.
Veel mensen vinden deze minder goed dan zijn voorganger, maar ik vind 'm minstens zo goed. Die Eugenia Yuan heeft zulke ongelooflijk enge ogen...
Ik kreeg er serieus kippenvel van toen ze daar op dat station stond...

4 ster

Goede film!!!! 4,5*

avatar van nightbreed
Wat raar dat dit deel zo'n laag cijfer krijgt hier.
Ik vond deze film zelfs beter dan deel 1 qua opbouw (beter script) en qua beleving.
In deze film zitten, voor mij, twee onvergetelijke scenes, de bushalte scene en de mislukte zelfmoord scene waarin de hoofdrolspeelster zich van het gebouw gooit en het gewond nog een keer vergeefs probeert, en dan doel ik op de val en het gewond terugkruipen naar het dak.
Ik vond Shu Qi goed acteren en heel stiekem vond ik haar een heel mooi meisje.
Kortom: weer een goede horrorfilm uit het verre oosten.

Cijfer: 4

avatar van sinterklaas
Poster ziet er erg gezellig uit. Heb deel 2 ook maar gekocht.

avatar van sinterklaas
Nou, zo matig was hij niet hoor. Een prima vervolg. Maar dat met een andere personage. Joey was best wel een mooie meid en de rest acteerde ook goed. De film was niet heel eng maar er zaten hier en daar wat creepy stuff in waar je nog wel eens de ijspegels op je rug krijgt. Scenes als oa dat Joey in de coffeeshop it en dat er ineens een verschijnsel achter haar staat, de bushoekje scene, de zelfmoord in die metrostation(die personage die het deed zag er erg creepy uit, dat dat enge wijf zwevend in iemands baarmoeder kroop en niet te vergeten, die echo-scene waarbij Joey haar baby in haar buik ziet en dat die ogen van die baby opengaan.

Helemaal niet matig ofzo deze film. De film is absoluut niet saai. Je blijft gewoon geboeit zitten kijken, ook al zit er lichte creepy stuff in. Ach.. mischien is het wel omdat ik erg van dit soort films hou. Voor mij hoeft een Aziatische horrorfilm niet heeel griezelig te zijn. Als er een beetje vreemde of creepy dingen in zitten is ie voor mij ook al geslaagt. (einde was ook best wel eng trouwens)

Binnenkort maar eens The Eye...Infinity op de kop zien te tikken.

avatar van Lord Flashheart
Dit was niet veel soeps. In het begin nog wel spannend, maar halverwege wordt de clou van de film al verteld. De rest is gewoon lachwekkend en het werd een spelletje 'raad wanneer de volgende geest verschijnt'. Ook vermakelijk, maar zo zal het niet bedoeld zijn. 2,5*

avatar van darkjaap
ik ben erg fan van the eye reeks en ik vond dit deel ook beter dan deel 1 . sterker nog het is de beste van de hele reeks maar inderdaad is dit erg creepy veel beter dan die holllywood horror crap.
maar daarvoor ben ik ook erg fan van thaise films..
de bushalte scene en het creepy einde was ook goed
al met al

* * * * ( een 8 )

avatar van sinterklaas
Je bent vergeten te stemmen.

avatar van darkjaap
oeps vergeten gelijk maar even doen dan

Slappe, ongeloofwaardige film, met een ridicuul verhaal. Voor een horror/thriller ook nooit spannend genoeg. Zonde van mijn tijd geweest.

plorp
Enger en spannender dan deel 2. Die ene meid vond ik wel een lekker wijf. maar dit is toch wel even een stevig potje huiveren.

avatar van maxo922
Slightly beter dan zijn voorganger.

Het eerste halfuur valt het allemaal een beetje in herhaling en is het weinig interessant, maar als Joey voor het eerst oogcontact krijgt met haar stalkster word het wat interessant. Het wordt verder nergens echt saai, omdat er een mooi evenwicht tussen Drama en Horror is gevonden. De cast doet het zeker niet verkeert en de sfeer is ook blijfend. Naar het einde toe toch een paar erg spannende scenes en ook de nodige schrikmomenten. De scene in de taxi vond ik zelf erg gaaf. De ontknoping was niet erg speciaal, of schokkend, maar voldoende bij deze film. Erg schattige laatste scene, met een helaas overdreven eindshot.

In zijn geheel toch een lekkere prent die gewoon vermaakt.
* 3,0

Toch een redelijke film

avatar van RuudC
Dat Gin Gwai 2 bar weinig met het eerste deel te maken heeft, vind ik geeneens zo belangrijk. Sterker nog: Het is beter zo. Deel 1 was een leuke film met kop en staart, deze gaat nergens over. Een uur lang zien we een vervelend meisje dat zwanger is en spoken ziet. Er gebeurt niks. Enkele momenten hebben potentie, maar zijn uiteindelijk eerder komisch dan spannend (ik moest serieus een lachbui onderdrukken toen Joey voor de tweede keer van het ziekenhuis af sprong). Andere scenes die wel eng zijn worden uitgelegd als iets volstrekt natuurlijks. Het grote probleem is Gin Gwai 2 op deze manier erg doelloos, en dus niet spannend, is. Snel vergeten, deze film.

avatar van Nitrouz
Dit tweede deel heeft weinig tot niets te maken met het origineel, het is een op zich zelf staande film die iets minder 'diep' gaat dan het origineel, en daarmee een minder intense film is. The Eye 2 is eigenlijk gewoon een leuke Thaise horror geworden met de standaard schrikmomenten en geestverschijningen.

Dit tweede deel bevat weer een interessante insteek, het dramatische aspect is weer behoorlijk aanwezig maar stort niet echt. De enge scènes zijn meer aanwezig en zijn mooi in beeld gebracht. Ik vond dit tweede deel wel enger dan het eerste deel, al was dat deel ook zeker niet slecht. Beide films worden echter nooit écht eng, helaas.

De film verveeld gelukkig geen moment en dit tweede deel is wat mij betreft absoluut geen mislukking, en verdient deze lage score dan ook niet, van mij 3 sterren, niet minder dan het origineel.

avatar van K. V.
De titel is misschien wat logischer bij de eerste film dan bij de 2e.
'k Vond het absoluut geen slechte film, al waren er wel niet zoveel schrikmomenten. Deze film bevatte veel meer drama dan het eerste deel. Je moet de film volgens mij dan ook als een apart deel zien en niet zo zeer als een vervolg.
Het was wel hilarisch om te horen hoe de Chinezen Engels probeerden te praten.

avatar van ¿?ImAmused?¿
Idd een vervolg dat niets op de kous heeft.
En er waren toch ook wat zelfde kenmerken dan deel 1 op te merken.
Alweer een liftscene en nog enkele andere effecten.
Niets vernieuwend en redelijk saai.

avatar van Gang_Star
Redelijk origineel, dit tweede deel waarin het verhaal compleet anders is. Dit keer niks qua donors, maar gewoon een zelfmoordpoging wat leidt tot het zien van geesten. Een stuk spannender uitgewerkt dan deel één en genoeg duistere scenes. Wel weer met het nodige drama, maar voor mijn gevoel iets minder dit keer. Een duistere sfeervolle horrorfilm, welke dit keer toch gelukkig ook meer als horror aanvoelt waardoor The Eye 2 (wat mij betreft) het wint van zijn voorloper.