The Babysitter (2017)

Horror / Komedie

geregisseerd door McG
met Judah Lewis, Samara Weaving en Hana Mae Lee

'The Babysitter' volgt een 12-jarige jongen, Cole genaamd, die tot over zijn oren verliefd is op zijn babysitter. Op een avond besluit hij om op te blijven zodat hij naar zijn babysitter kan gluren. Wat volgt is een nacht vol onverwachte wendingen.

avatar van JoeCabot
Cool popcorn-niemendalletje.

Wie een roze bril op heeft zal het verhaal zien van een jongen die zijn angsten overwint. Maar daarmee geef je de makers natuurlijk te veel krediet. The Babysitter is in essentie een soort Home Alone op steroïden. Als zoethoudertjes heeft de film een hele hoop jump scares en gore-effecten in petto. Gooi daar nog een strak tempo en een paar oneliners bovenop en je hebt een leuke brok entertainment. De apotheose is trouwens behoorlijk badass.

De film oogt voorts wat goedkoop, maar dat stoort niet bij zelfbewuste pulp als dit. Niets dat niet kan worden opgelost met een kleurenfilter en enkele visuele handigheidjes.

Nee, grootse cinema is het niet, maar ik kon er wel van genieten. 3.5*

avatar van Antonev
Deze film zonder voorkennis maar eens een kansje gegeven (ik zag 'm toevallig bij de suggesties op Netflix staan). Het eerste woord dat in me opkwam na het eind was "cheesy". Het wordt nergens echt origineel, het heeft een beetje de glans van een b-film en echt eng wordt het ook niet. Vreemd genoeg komt deze film er mee weg. Het totaalplaatje is vermakelijk, de humor is niet slecht en de kills waren niet onaardig. Al met al een leuke verassing.

avatar van nathaniel177
Slecht verhaal. Wel vermakelijk. Redelijk geacteerd

Wat een rare, slechte film..... je zou haast denken dat de makers een zo slecht mogelijke film wilden maken. Of het is een parodie op het gerne, maar echt grappig vind ik hem ook niet. Of de makers denken dat ze een hele leuke film hebben gemaakt maar zijn zelf blind voor het gebrek aan kwaliteit.

Maar ik moet zeggen, op de een of andere manier wilde ik toch wel zien hoe het afloopt, maar meer om me te verbazen over het amateuristische gehalte dan om de film zelf.

avatar van Noodless
Antonev schreef :
Deze film zonder voorkennis maar eens een kansje gegeven (ik zag 'm toevallig bij de suggesties op Netflix staan). Het eerste woord dat in me opkwam na het eind was "cheesy". Het wordt nergens echt origineel, het heeft een beetje de glans van een b-film en echt eng wordt het ook niet. Vreemd genoeg komt deze film er mee weg. Het totaalplaatje is vermakelijk, de humor is niet slecht en de kills waren niet onaardig. Al met al een leuke verrassing.

Zo zie ik het ook. In dit genre best een vermakelijk filmpje 7/10

avatar van DjFrankie
Eerste helft ging nog (tot de dood van samuel), daarna ging het bergafwaarts. Horror zie ik al helemaal niet hierin terug, en de film ansich zit vol met stommiteiten. Zal me niet lang bijblijven.

avatar van PEN15
Vanaf 16, deze, ga weg? You are pulling my leg!!

Sowieso als ik ontdek dat het Netflixproducties zijn dan stijgt mijn wantrouwen en slaat mijn kijkbereidheid spontaan om vergelijkbaar met misselijk worden nadat je je zoeven nog kiplekker voelde. Ik heb me al vaker bezeerd aan the Open house 2018 en Death Note 2017; bij die laatste ben Ik zelfs in slaap gedommeld. Laat ik het daar maar helemaal niet over hebben. Deze scoort opvallend hoger dan die eerder genoemde titels en reviews op het net deden mijn interesse wekken. Kenners en netflixkijkers waarschuwden mij echter, dus wie moest ik geloven? Ik kwam er al gauw achter hoe kinderachtig dit was, en dan voor tussen de twaalf en vijftien jaar. Ik zou zeggen bij het zien van de "handenarbeid" van de moeder niet onder de twaalf, want de sfeer lag naar mijn gevoel nog lager. Het was een orgie, en dan bedoel ik overdaad, aan kinderachtige kleuren en belichting. Af en toe mopper ik wel eens dat films te ontkleurd en donker zijn, maar serieus, hoe licht is het hier 's snachts op straat? Dat hielp allemaal niet mee. Ik voelde het zuur omhoog komen met deze humor, met name die cheerleader die in haar borst was verwond. ACK. Het netflixlogo op horrorfilm aanbod wordt straks nog het waarschuwingslogo als op een fles dikbleek. LJN onder de horrorfilms.