The Babysitter (2017)

Horror / Komedie

geregisseerd door McG
met Judah Lewis, Samara Weaving en Hana Mae Lee

'The Babysitter' volgt een 12-jarige jongen, Cole genaamd, die tot over zijn oren verliefd is op zijn babysitter. Op een avond besluit hij om op te blijven zodat hij naar zijn babysitter kan gluren. Wat volgt is een nacht vol onverwachte wendingen.

avatar van Kondoro0614
Gisteren spontaan deze film opgezet. Ik wist dat hij op Netflix geplaatst was maar het was niet mijn intentie om hem nu al te kijken, ik was gisteren namelijk ontzettend moe. Toch wist de film mij echt te boeien en heb ik me toch aardig vermaakt met deze McG productie, een regisseur die niet echt hoog in mijn boekje genoteerd staat (heb nu in totaal 5 film gekeken maar het gemiddelde komt niet boven de 3* uit). ‘The Babysitter’ is vermakelijk en op vele vlagen toch wel enigszins geinig, het verhaal was prima te volgen de acteerprestaties zijn ook goed. Toch wist de film mij op sommige vlakken minder te boeien en was de film soms wat traag maar in het algemeen heb ik me prima vermaakt.

McG weet duidelijk niet zuinig te zijn met het nep-bloed en het spuit alle kanten op, waarbij we als eerst in aanraking komen wanneer ze Sammy gaat zoenen tijdens het spelletje ‘Truth or Dare’ en vervolgens hem twee messen in het hoofd steekt dat is het moment wanneer we als eerst in aanmerking komen met het bloederige uit de film. Eigenlijk best geinig gedaan door McG want wanneer Bee het mes uit zijn hoofd trekt en er vervolgens weinig gebeurt. Wanneer ze dan een beetje op het hoofd drukken spuit opeens het bloed eruit en John onder gespoten met bloed, heerlijke scene was dat. Maar zo kent de film ook wel meerdere bloederige scenes. Wanneer Cole, John laat struikelen over een speelgoedautootje waarna hij naar beneden valt en met zijn nek door een trofee gaat en zo overlijd.

In de film volgen we de twaalfjarige Cole die door zijn ouders nog erg in bescherming word genomen en nog een babysitter heeft. De babysitter is Bee, een knappe meid die Cole hier en daar helpt wanneer hij gepest werd bijvoorbeeld op straat, kwam Bee voor hem op. Ondertussen verteld Melanie tegen Cole dat hij eens moest kijken wat de babysitter doet nadat hij gaat slapen. Ze vroeg aan hem of hij ooit Bee wel eens naar bed hoorde gaan wat niet het geval was, op dat moment besluit Cole met Melanie een deal te sluiten om te kijken wat Bee doet wanneer hij naar bed gaat en dit in een geschikte periode wanneer zijn ouder van huis zijn voor een langere tijd. Eenmaal in slaap gebracht door Bee besluit Cole wakker te blijven waarna hij de bel hoort gaan en het echte feest kan beginnen. Cole word achterna gezeten door de mensen die zijn huis binnen getreden zijn en Cole weet op slinkse wijze iedereen één voor één te vermoorden, zelfs was dat zijn doel niet. Max hing zichzelf op terwijl hij uitgleed aan de tak omdat zijn handen vol eidooier zat, Sonya kwam om het leven nadat Cole een vuurpijl had afgestoken die de boel liet ontploffen (maar in het huis zie je verder geen schade) en noem zo maar op.

Ook kent de film behoorlijk leuke scenes in mijn ogen waarvan ik toch het meest heb genoten van de scene waarop Cole met Melanie gaat SMSen als de mensen binnenkomen:

Cole: They Here! There’s a bunch of people
Melanie: OMG! ORGY!

En dan nadat Melanie dit gestuurd heeft je Cole naar google ziet gaan omvervolgens een Orgy op te zoeken . Maar zo kent de film echt wel meerdere scenes die leuk overkomen, geinig zijn maar vaak niet echt bijzonder of speciaal, gewoon puur vermaak.

Het verhaal is niks bijzonders, en daar laat McG toch wel wat punten liggen. Met zijn kortere speelduur is het niet lastig om een leuke film in elkaar te knutselen, dit is ook serieus want de film verveelde bijna niet en ik bleef me vermaken waarna de film door raast als een stoomtrein. Eenmaal tegen het einde aan (vooral de laatste scene) had je een beetje door wat er gebeurde maar is het verhaal ronduit lachwekkend. We volgen namelijk Cole, een twaalfjarige gozer die nog met een babysitter opgescheept zit. Bee is zijn oppasser en Cole is stiekem een beetje verliefd op haar. Ze hebben samen veel gemeen en doen vaak leuke dingen, op een dag besluiten Cole en Melanie eens te kijken wat een babysitter doet nadat het kind in bed is gestopt. Cole gaat op onderzoek uit maar word als snel getuige van een moord op Sammy die werd geofferd. Ze moesten dan nog bloed hebben van een persoon die er niets mee te maken heeft en besluiten richting Cole te gaan die net doet alsof hij slaapt. Hij word ontdekt door Bee die hem vervolgens vast bind. Geinig hoe de film dan verloopt:

Allison: “Oh my God, did he not even see the mirror behind we can see you cutting the rope?”
*Cole kijkt in de Spiegel*

En dan vervolgens gewoon doodleuk door gaan en verder gaat met het gesprek over de ‘Orgie’ die ze zouden gaan doen . Cole weet vervolgens te ontsnappen en met wat misleidende trucjes, een kus met melanie en een achtervolging van Bee weet Cole de auto van de vader van Melanie te pakken en schiet daarmee zo zijn eigen huis binnen waarop de auto op Bee beland. Maar het moraal van het verhaal: ze wouden met het groepje iets duivels doen wat niet gelukt is omdat Cole in de weg zat en dan met grappige scenes de boel moet zien te redden.

Al om al, een geslaagde film met veel leuke scenes al zou de film nooit speciaal op zichzelf worden want het concept is een aftreksel van duizenden andere films, helaas. Toch heb ik me de avond wel vermaakt en daar helpt deze film zeker bij.

avatar van FillumGek
Een film die genoeg vermaakt en eigenlijk weinig fout doet. Helaas gebeurt er te weinig opzienbarends om lang te blijven hangen, vrees ik. De eerste paar minuten vond ik het zelfbewuste popiejopie gehalte al niet echt te harden. De overdreven foute popmuziek en de editing die vol zit met slowmo's en versnellingen zorgde ervoor dat mijn verwachtingen flink werden teruggeschroefd.

Maar dan maken we kennis met één van de leukste babysitters in het genre in de vorm van Bee (Samara Weaving). Waanzinnig sexy waarbij McG het er vaak ook omdoet met overduidelijke shots van haar achterwerk, en dan moet die lesbische scene nog komen. Maar aan de andere kant ook erg lief en betrokken samen met Cole (Judah Lewis). Goed geacteerd door beiden en de band tussen hun was echt wel overtuigend gebracht. Zonder deze twee zou de film een stuk minder te genieten zijn.

De verschillende verwijzingen naar andere films waren leuk, de humor wat minder. Nooit echt moeten lachen, al waren sommige scenes wel lekker luchtig. Maar zo'n donker jongetje die een leuk dansje doet vind ik nogal flauw. En de film kende veel meer van dit soort kinderachtige humor. De special effects waren wel oke, al had het nog wel iets bloederiger gemogen. Verwacht trouwens vooral geen spanning.

Het sterkste punt van The Babysitter vind ik eigenlijk de band tussen Bee en Cole. Het begint met een dikke klik, gevolgd door een clash, maar ook het einde laat weer zien dat ze stiekem om elkaar geven. Tussendoor zijn ook de scenes tussen Cole en Melanie best de moeite. Daardoor blijft er vooral een gevoel van 'lief horrortje' bij me achter. En of dat nou de bedoeling was weet ik niet.

avatar van wwelover
Opvallend leuke horrorkomedie. Blijft ook een leuk genre, maar wel een lastige.The Babysitter is soms wat flauw, maar slaat nergens door. Leuke cast, goede humor en het ziet er allemaal prima uit. Leuk voor een avondje Netflix dus.

avatar van Boeikens
Aanvankelijk zag ik het niet zo zitten, de komedie was me al te belachelijk neergezet en qua horror geen spoor. Die Samara Weaving is natuurlijk wel een lust om naar te kijken
Maar eenmaal vanaf het Truth or Dear spel loopt het allemaal al heel wat lekkerder. Enkele mooie bloody kills, de horror een tempo hoger en de komedie een gang lichter. En het hele verhaal loopt als een trein lekker vlot door. Na de aftiteling een hint naar een vervolgje? Mag wel hoor

avatar van james_cameron
Vlot gemaakte maar nogal geforceerde horrorkomedie, waarin een 12-jarige jongen te maken krijgt met een compleet doorgedraaide babysitter. Alles is dik aangezet, van de bloederige toestanden tot de botte humor, maar omdat alles zo berekenend en cynisch in elkaar is gezet treft de hele film eigenlijk geen doel. Maar goed, ik heb me met deze Netflix-original in ieder geval niet verveeld.

avatar van comely
Qua humor vermakelijk de eerste helft. Daarna wordt het vermoeiend en schiet het niet meer op. Geen verhaal ook. En dat home alone gedoe hoeft niet meer zo.

avatar van rep_robert
The Babysitter is een meer dan prima vermaak voor tussendoor. De film is erg luchtig en Samara Weaving zal als babysitter voor ieder tienerkind een natte droom zijn. Er zit veel humor in en de flitsende stijl van de film zorgt ervoor dat je je ook geen seconde verveelt. Er zitten geen overbodige scenes in en de pacing is gewoon behoorlijk rap.

Het enige waar ik persoonlijk achteraf mee zat: was het niet leuker geweest als het in dit geval wat bovennatuurlijker zou zijn. Dat het om bv een stel vampiers zou gaan (ook al is dat genre wat meer uitgekauwd)? Want ik zat eigenlijk te wachten op het moment dat een paar van die vrienden die gedood werden weer uit de dood zouden opstaan, of dat ze niet echt dood bleken te zijn. Nou, dat waren ze dus wel. Zodoende had ik niet echt het idee dat ze heel dreigend waren.

Desalniettemin een prima film om met een stel vrienden op bank te bekijken.

avatar van danuz
Heerlijk filmpje. Was er totaal blanco ingegaan dus dat het uitloopt op een slasher zag ik niet aankomen. Moet zeggen dat ik het begin iets leuker vond dan het einde, want die verhouding tussen Cole en de babysitter gecombineerd met zo'n suburban wijkje deed me aangenaam aan films als Risky Business en Ferris Bueller denken. Maar als geheel is het een fris en quirky film.

avatar van MRDammann
Wat heb ik genoten van deze film. OK, het verhaal heeft niet veel om het lijf, maar gelukkig neemt de film zich niet zo serieus. Ook de duur van de film en het tempo zorgen ervoor dat je deze film best een keer 's avonds op de bank met vrienden kan kijken. Verwacht er echter niet te veel van, zo ben ik er ook ingegaan. Dus als je een keer zin hebt in heerlijk vermaak zonder dat je er teveel bij hoeft na te denken dan is The Babysitter een goede oplossing.

avatar van filmkul
Leuke horror komedie. Het verhaal is niet bijster sterk, maar dat doet er niet toe. De film moet het meer hebben van de humor en slasher. De opbouw is goed. De film begint als een soort highschool komedie en slaat al snel om in horror met een dikke knipoog. Het tempo is prima en de film is voorbij voor je er erg in hebt. Het einde zorgt zelfs bijna voor een brok in je keel. Knap gedaan. 3.5

avatar van Black Math
Een kort filmpje, wat wel fijn is, want voordat er sprake is van ideeënarmoede is de film vaak alweer voorbij. Wat ook voor dit filmpje geldt, dat weliswaar op gang moet komen, maar daarna flink doorwalst.

Dat doorwalsen gaat wel als een olifant in een porseleinkast, want het is alles behalve subtiel. De film is meer een slasher dan een horror, en de kills zijn soms weinig geloofwaardig, maar wel lekker lomp, wat voor de nodige gein zorgt. Gewoon verstand op nul zetten en alles over je heen laten komen.

Visueel ook best aardig, met de introductie van personages die een beetje aan Snatch doen denken. Qua acteerwerk vooral een leuke rol voor Weaving, die aanvankelijk charmeert en flirt, maar later heerlijk laconiek aan het moorden slaat.

3,5*.

Verwachte er weinig van en de eerste 10min vond ik matig en toen kwam opeens de vaart in de film en heb de rest van de film genoten. Oke, het is niet allemaal super sterk, maar voor een komedie/horror is alles best aardig.
En verder Samara Weaving, wat een lekker ding

Een grappige film die niet echt spannend is maar wel heel vermakelijk!

avatar van El ralpho
Don’t deal with the devil

Van deze horrorkomedie verwachtte ik op basis van de trailer en eerste reviews eigenlijk al heel weinig totdat ik toch wel vrij veel positieve berichten voorbij zag komen en toch besloot te gaan kijken. Had ik nu toch maar naar mijn eerste ingeving geluisterd..

Nee, dit was niet veel soeps. Ik had echt het idee dat ik naar van die flauwe uitgekauwde Amerikaanse humor zat te kijken die dan origineel denkt te zijn door er een horror sausje overheen te gieten. Hoewel het concept erg leuk gevonden is kwam bij mij heel vaak een 'net niet' gevoel opzetten. Hoewel het tempo wel heel vlot was vond ik de gore te minimaal aanwezig, de sektegroep niet dreigend genoeg omdat het ook maar 'gewone' stervelingen bleken te zijn en daarnaast de band tussen Bee en Cole te soft. Daarnaast was deze ook nog onduidelijk. Ze geeft haar vrienden wel volop de gelegenheid om hem om te leggen totdat ze Cole uiteindelijk zelf redt van een van zijn aanvallers. Daarnaast snapte ik het idee dat Cole al zijn aanvallers uiteindelijk allemaal te slim af was doordat ze zichzelf in de val lokte maar vond ik de manieren waarop alle sekteleden het loodje legden weinig spectaculair of inventief.

Door het hele verhaal ontbrak eigenlijk gewoon een bepaalde mate van creativiteit; de gave van een regisseur om echt goede pulp te maken in plaats van deze –op alle vlakken- net niet leuke pulp. The babysitter was niet heel vervelend om te kijken maar is op geen enkel moment écht spannend, grappig, inventief of eng en is op al deze gebieden dan ook niet meer dan zeer middelmatig.

avatar van tattoobob
Hele fijne wegkijker dit.Leuk acteerwerk en een leuk verhaal.
Toffe humor afgewisseld met lekkere horror zonder al te veel CGI.
Toch wel een erg leuke Netflix film.

avatar van umbra
Leuke film, nog eens een toffe horror-komedie, het subgenre van horror dat me vaak teleurstelt, omdat het het vlees nog vis is en beide genres naar beneden haalt. Er zijn zeker ook toppers zoals, braindead, bad taste, tucker and dale vs evil,...en deze is zeker ook geslaagd, de humor en ook horror/gore in deze film zijn niet over the top, maar eerder gedoseerd en dat vind ik bij deze eerder sterk punt, komt ook niet goedkoop over, er wordt goed geacteerd en kijkt lekker weg. 7/10

avatar van IH88
“I know it was you, Fredo. I know it was you.”
“Was that Lord of the Rings?”

Topentertainment. The Babysitter is een geslaagde horrorkomedie doordat regisseur McG en de acteurs precies de goede balans hebben gevonden tussen gruwelijke moordpartijen en over the top humor. Alles wordt met een knipoog benadert, maar bijvoorbeeld de relatie tussen Cole en Bee wordt wel oprecht aangepakt.

Dat komt ook door het geweldige samenspel tussen Lewis en Weaving. De moorden worden humoristisch aangepakt en het bloed vloeit rijkelijk (en Bella Thorne is geïrriteerd dat ze wat moet missen…). Al met al is The Babysitter een zeer vermakelijke horrorcocktail, en ik ga ook even nadenken over mijn eigen intergalactic dream team…

Je moet er van houden... ik vond het verschrikkelijk

avatar van Jimske
ik moet mijn bovenbuur geheel bijstaan. Allicht is deze film bedoelt voor het tienerpubliek want zowat alles was een cliché, muziek was ook erg plat, standaard werd er (gemakkelijkshalve) gekozen voor een "lekkere" chick die blijkbaar voor de nodige puntjes zorgt hier bij de MM-kijker(tjes). Als horrorliefhebber en al heel wat films van dat gerne achter de kiezen, is dit gewoon erg zwak en goedkoop uitgewerkt. Maar zoals ik al zei ben ik allicht niet de beoogde doelgroep. 1 sterretje

avatar van blurp194
Tsja.

Het leukste aan de film is wel de onverwachte wending. En misschien ook dat het allemaal leuk fijn lomp is. Maar verder is er weinig aan de hand, en behalve de genremix van babysitterfilm en teen slasher is er eigenlijk weinig te melden. Dan kunnen Weaving en Thorne nog zulke leuke chickies zijn

avatar van david bohm
Tot aan de twist dacht ik zit ik weer naar zo'n matig Netflix filmpje te kijken maar daarna wordt het best leuk. Paar aardige kills en de personages zijn ook best geinig.

avatar van Shinobi
"This isn't home alone."

Met McG heb ik niet veel, maar dit is een aangename verrassing geworden.

Het uitgangspunt is erg leuk gevonden; een nerd die bang is voor alles en nog steeds een oppas heeft, met als kanttekening dat zij ontzettend sexy is. Geplaagd door zijn buurmeisje dat er allerlei orgies gaande zijn als hij slaapt, besluit hij om dit keer wel wakker te blijven. Dit leidt tot een nacht gevuld met opmerkelijke gebeurtenissen.

De band tussen Cole en Bee is liefelijk om te zien, vooral omdat beide acteurs dit overtuigend weten te brengen. Dat de overige personages vrij clichématig en plat overkomen is hierdoor minder erg, omdat de film ook niet meer pretendeert te zijn dan simpel vermaak. Tel daarbij nog eens de zelfbewuste toon op.

Het resultaat is een mix tussen comedy en horror die nooit verveeld. Spitsvondige humor - hoewel soms kinderachtig - wordt rap afgewisseld met kills waar het bloed rijkelijk vloeit. Door deze vlotte pacing valt er als kijker altijd wel iets te beleven. Met name hoe enkele karakters om het leven komen is lekker onzinnig.

Al met al is 'The Babysitter' een vermakelijk tussendoortje. Wel even blijven zitten bij de eindcredits voor een extra scène.

3,0 Sterren.

avatar van krosnicky
top Horror/Comedy heb al in geen jaren meer zo iets gezien soms wat voorspelbaar en met heel veel Wtf momenten het is natuurlijk meer Comedy dan horror maar de kills zijn wel leuk en met McG in de regie stoel die we nog kennen van o.a de 2 Charlies angels films , Terminator Salvation en de 2 1ste episodes van Lethal Weapon kon dit filmpje niet echt verkeerd zijn

avatar van Shaky
james_cameron zegt:

Sluit me hier volledig bij aan!

avatar van Elchapo
Ja ja ja!!!! Verassend leuke film,humor,horror,sterke dialogen.dit mogen zen van mij meer maken.....3.5 stars.

Aangenaam verrast door deze film. Fris, nieuw, anders, echt helemaal leuk. Echt om een leuk avondje te beleven

avatar van Shadowed
Leuk.

The Babysitter is een tiener slasher/comedy. Ik ben niet zo'n fan van McG (Tegenvallende Terminator 4 en This Means War) maar dit was wel leuk.

Het acteerwerk is in orde, ik zie zelfs een oude disney channel speelster. Paar leuke karakters vertoont, waaronder weer een paar eikels en een "Badass" 12 jarig jongetje.

Allemaal lekker bruut in beeld gebracht. Dikke 3,0*

avatar van joolstein
De film heeft gelukkig niet de illusie dat het een briljant verhaal laat zien en dat is dan ook wat de film meer dan 'redt'. De film doet me een beetje denken aan iets eerder uitgebrachte Better Watch Out. Al is hier net iets meer bloed in te zien. Bedenk je dat je 12 jaar oud ben en dat je ouders nog een oppas regelen. Een knappe blondharige oppas waar elke twaalfjarige natte dromen van krijg. Die Cole en Bee hebben een speciale band. Ze doen leuke dingen samen en ze hebben lol. Maar de jonge tiener is toch enorm nieuwsgierig naar wat zijn babysitter allemaal doet als hij eenmaal op bed ligt. Dat blijkt heel wat anders te zijn dan wat de tiener kon vermoeden. Van alle personages is Cole de enige die wat achtergrond mee krijgt want Bee, de babysitter, en haar 'vrienden' hebben totaal geen achtergrond en zijn verder inwisselbaar. Samara Weaving, die Bee speelt, blijft vooral bij door haar strakke buikje en rondingen. Hoogtepunt voor de kijkers en Cole is natuurlijk de scène bij het zwembad. Al met al is The Babysitter een aardige film die vooral streeft naar humor, en daar slaagt de film af en toe best redelijk in. De horrorkomedie heeft geen hele enge of spannende scenes maar met wat bloed en over de top humor is het een degelijke hap-slik-weg-film.

avatar van Daan258
Prima horror/comedy.

Best genoten van deze film. Het stelt allemaal niet veel voor qua verhaal maar de comedy en horror was beide goed gedaan. Hier en daar zeker kunnen lachen om de flauwe humor en dan ook nog wat gore erbij, dan zit het bij mij goed.
Het acteerwerk was niet slecht en deed het kleine ( voor mij onbekende ) mannetje het niet slecht.
Ook leuk in Bella Thorne hier weer te zien spelen. Ik zie haar steeds meer in films en het is geen slechte actrice.

Enige punt is dat ik wel vond dat het niveau van de film vaak omhoog en omlaag ging.
Hier en daar wat saaiere en langdradige stukken, dan schiet het weer even omhoog en gaat het vaak ook snel weer omlaag.

Maar al met al goed vermaak.

avatar van Collins
Ach, wel leuk.
Luchtig filmpje waarin alle situaties prettig overtrokken zijn neergezet. De film heeft van begin tot eind een vrolijk en fris toontje. Met buitensporige horroreffecten. Met overdreven aangezette karakters. Met grappig sensationele kills en liters bloed. De hele film zit in de overdrive. Het kijkt allemaal gemakkelijk en plezierig weg.
Het verhaaltje is nogal simpel maar dat maakt eigenlijk niet veel uit. Het magere verhaaltje is in ieder geval genoeg reden om eens lekker uit te pakken met allerhande soorten van visuele uitbundigheid. Dat lukt en is geslaagd. De overdreven opsmuk en de redelijke vaart waarin de gebeurtenissen elkaar opvolgen, maken dat het inhoudelijke gemis niet eens erg opvalt.
De film draait om het visuele en het komische vermaak. En die vormen van vermaak zijn leuk genoeg.

avatar van JoeCabot
Cool popcorn-niemendalletje.

Wie een roze bril op heeft zal het verhaal zien van een jongen die zijn angsten overwint. Maar daarmee geef je de makers natuurlijk te veel krediet. The Babysitter is in essentie een soort Home Alone op steroïden. Als zoethoudertjes heeft de film een hele hoop jump scares en gore-effecten in petto. Gooi daar nog een strak tempo en een paar oneliners bovenop en je hebt een leuke brok entertainment. De apotheose is trouwens behoorlijk badass.

De film oogt voorts wat goedkoop, maar dat stoort niet bij zelfbewuste pulp als dit. Niets dat niet kan worden opgelost met een kleurenfilter en enkele visuele handigheidjes.

Nee, grootse cinema is het niet, maar ik kon er wel van genieten. 3.5*

avatar van Antonev
Deze film zonder voorkennis maar eens een kansje gegeven (ik zag 'm toevallig bij de suggesties op Netflix staan). Het eerste woord dat in me opkwam na het eind was "cheesy". Het wordt nergens echt origineel, het heeft een beetje de glans van een b-film en echt eng wordt het ook niet. Vreemd genoeg komt deze film er mee weg. Het totaalplaatje is vermakelijk, de humor is niet slecht en de kills waren niet onaardig. Al met al een leuke verassing.

avatar van nathaniel177
Slecht verhaal. Wel vermakelijk. Redelijk geacteerd