• 8.561.697 stemmen

Geregisseerd door: McG

Met onder meer: Judah Lewis, Samara Weaving en Hana Mae Lee

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot The Babysitter

"Dream girls can be a nightmare."

'The Babysitter' volgt een 12-jarige jongen, Cole genaamd, die tot over zijn oren verliefd is op zijn babysitter. Op een avond besluit hij om op te blijven zodat hij naar zijn babysitter kan gluren. Wat volgt is een nacht vol onverwachte wendingen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van JoeCabot

JoeCabot

Cool popcorn-niemendalletje.

Wie een roze bril op heeft zal het verhaal zien van een jongen die zijn angsten overwint. Maar daarmee geef je de makers natuurlijk te veel krediet. The Babysitter is in essentie een soort Home Alone op steroïden. Als zoethoudertjes heeft de film een hele hoop jump scares en gore-effecten in petto. Gooi daar nog een strak tempo en een paar oneliners bovenop en je hebt een leuke brok entertainment. De apotheose is trouwens behoorlijk badass.

De film oogt voorts wat goedkoop, maar dat stoort niet bij zelfbewuste pulp als dit. Niets dat niet kan worden opgelost met een kleurenfilter en enkele visuele handigheidjes.

Nee, grootse cinema is het niet, maar ik kon er wel van genieten. 3.5*

avatar van Antonev

Antonev

Deze film zonder voorkennis maar eens een kansje gegeven (ik zag 'm toevallig bij de suggesties op Netflix staan). Het eerste woord dat in me opkwam na het eind was "cheesy". Het wordt nergens echt origineel, het heeft een beetje de glans van een b-film en echt eng wordt het ook niet. Vreemd genoeg komt deze film er mee weg. Het totaalplaatje is vermakelijk, de humor is niet slecht en de kills waren niet onaardig. Al met al een leuke verassing.

avatar van nathaniel177

nathaniel177

Slecht verhaal. Wel vermakelijk. Redelijk geacteerd

avatar van SPEEDROCK

SPEEDROCK

Wat een rare, slechte film..... je zou haast denken dat de makers een zo slecht mogelijke film wilden maken. Of het is een parodie op het gerne, maar echt grappig vind ik hem ook niet. Of de makers denken dat ze een hele leuke film hebben gemaakt maar zijn zelf blind voor het gebrek aan kwaliteit.

Maar ik moet zeggen, op de een of andere manier wilde ik toch wel zien hoe het afloopt, maar meer om me te verbazen over het amateuristische gehalte dan om de film zelf.

avatar van Noodless

Noodless

Antonev schreef :

Deze film zonder voorkennis maar eens een kansje gegeven (ik zag 'm toevallig bij de suggesties op Netflix staan). Het eerste woord dat in me opkwam na het eind was "cheesy". Het wordt nergens echt origineel, het heeft een beetje de glans van een b-film en echt eng wordt het ook niet. Vreemd genoeg komt deze film er mee weg. Het totaalplaatje is vermakelijk, de humor is niet slecht en de kills waren niet onaardig. Al met al een leuke verrassing.

Zo zie ik het ook. In dit genre best een vermakelijk filmpje 7/10

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Eerste helft ging nog (tot de dood van samuel), daarna ging het bergafwaarts. Horror zie ik al helemaal niet hierin terug, en de film ansich zit vol met stommiteiten. Zal me niet lang bijblijven.

avatar van PEN15

PEN15

Vanaf 16, deze, ga weg? You are pulling my leg!!

Sowieso als ik ontdek dat het Netflixproducties zijn dan stijgt mijn wantrouwen en slaat mijn kijkbereidheid spontaan om vergelijkbaar met misselijk worden nadat je je zoeven nog kiplekker voelde. Ik heb me al vaker bezeerd aan the Open house 2018 en Death Note 2017; bij die laatste ben Ik zelfs in slaap gedommeld. Laat ik het daar maar helemaal niet over hebben. Deze scoort opvallend hoger dan die eerder genoemde titels en reviews op het net deden mijn interesse wekken. Kenners en netflixkijkers waarschuwden mij echter, dus wie moest ik geloven? Ik kwam er al gauw achter hoe kinderachtig dit was, en dan voor tussen de twaalf en vijftien jaar. Ik zou zeggen bij het zien van de "handenarbeid" van de moeder niet onder de twaalf, want de sfeer lag naar mijn gevoel nog lager. Het was een orgie, en dan bedoel ik overdaad, aan kinderachtige kleuren en belichting. Af en toe mopper ik wel eens dat films te ontkleurd en donker zijn, maar serieus, hoe licht is het hier 's snachts op straat? Dat hielp allemaal niet mee. Ik voelde het zuur omhoog komen met deze humor, met name die cheerleader die in haar borst was verwond. ACK. Het netflixlogo op horrorfilm aanbod wordt straks nog het waarschuwingslogo als op een fles dikbleek. LJN onder de horrorfilms.

avatar van Basto

Basto

Idioot filmpje dat enkel in handen van McG (Charlies Angels) tot een aardig onzinnig geheel gebrouwen kan worden. Stupide, maar kijkt stiekem toch refelijk lekker weg. Voordeel is dat niemand het al te serieus neemt.

Krappe 3,5 Iets te hoog, maar ze was wel lekker.

avatar van Simon S Koop

Simon S Koop

Lekker flauwekul filmpje!!

Goed mee vermaakt.

Ben (stiekem) wel benieuwd naar deel 2.

avatar van bvonk

bvonk

Zo over de top dat het toch wel weer leuk is. Voor iemand die vooral op zoek is naar een wat donkere komedie een aanrader.

avatar van John Milton

John Milton

Bijna 3,5* zelfs, had ik niet verwacht.

Tarkus

Zwak begin, maar na een half uurtje komt de film toch op gang en wordt alles nog redelijk goed.

Gore horrorscènes met veel bloed en toch nog humoristisch.

Kortom: leuk om eens te bekijken maar zeker geen topper in het horrorgenre.

avatar van boemboem27

boemboem27

Nietszeggend filmpje.

Je kunt m zien als een parodie op home alone filmpjes maar dat met een licht horrorsausje.

Wordt niet echt eng of leuk wat het genre bij deze film aangeeft (horror/ komedie).

Gelukkig duurt ie maar een kort ,goed voor een regenachtige zondagmiddag..

avatar van jerry r

jerry r

Grappig filmpje

Het verhaal stelt niet veel voor

Maar op een of ander manier leuk

avatar van maxcomthrilla

maxcomthrilla

Cool!

Echt het type film waarin het hoofdpersonage ''de babysitter'' plots een geniale transformatie doormaakt. Zag haar plotselinge gedaantewisseling niet aankomen; maakte veel indruk. Net als het heerlijke vervolg waarin Cole zijn best doet om uit handen van een stel creeps te blijven. Allemaal leuk vormgegeven karakters die zwaar over de top acteren, visueel interessant en nog wat boeiende actie. Zo voorbij deze rit. Dikke 3,5*

avatar van Alathir

Alathir

Het zou me niet erg verbazen moest hier nog een vervolg op gemaakt worden. Op zich is het best vermakelijk maar de eerste kill komt echt volledig uit het niets. Geregeld heb je wel een moment van 'wat is dit nu?', maar in deze film is dit met hoofdletters. Samara Weaving had ik nog niet eerder zien spelen, maar ze deed dat wel leuk. Zeker in het eerste deel. De klik met de jongen is er en vanaf het horrordeel gaat het bergaf. Vooral omdat het meer een parodie lijkt. Zeker Robbie Amell zijn rol is ontzettend over-the-top. Wel lachen en dat was het waarschijnlijk ook wel voor de acteurs. Tenslotte iets waar het bij film nog steeds vooral om gaat. Plezier hebben en maken met andere. Niet direct een hoogvlieger maar een fijn filmpje voor tussendoor.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Met lichte gêne geef ik toe dat 'The Babysitter' (2017) precies de juiste toon weet te raken als vermakelijke pulp. Hoe tienerjongen Cole (Judah Lewis) gebiologeerd raakt door babysitter Bee (Samara Weaving) en zij hem in bescherming neemt tegen pestkoppen en een negatief zelfbeeld. Maar haar flirterige spel van aantrekken en afstoten blijkt toch niet zo'n veilige haven als Cole had verwacht. Door de spijlen van zijn trapgang ziet hij dat de jonge vrouw een erotisch getint drankspel speelt met haar vrienden. Het blijkt de aanzet tot een malle hellegang waar niks is wat het lijkt en de tiener moet op zichzelf vertrouwen om eraan te ontsnappen. Ik zal er niet omheen draaien: dit is een onversneden seksistische film, die geen shot onbenut laat om het personage van Bee te seksualiseren. Als een Daisy Duke uit 'The Dukes of Hazzard', met haar zoetgevooisde fluisterstem, hotpants en cowboylaarzen. Maar wat is dit amusant: al is het omdat de gebruikelijke archetypes (nerds, jocks, cheerleaders, etc) malicieus worden uitvergroot en daarna besprenkeld met emmers bloed. Subtiel is het allemaal niet.

avatar van Warning

Warning

Vermakkelijk, pulp, flauwekul, maar wel origineel!

avatar van bart007bond

bart007bond

Zeer vermakelijk, leuke kills.

Veel bloed en een leuke babysitter.

Dikke voldoende.

avatar van mrkos

mrkos

Ruim voldoende voor die mooie babysitter. Judah kon ook aardig acteren! 3,0!

avatar van Bartem

Bartem

Weinig diepgang maar erg leuk om te zien, tempo ligt hoog en de film vliegt zo voorbij.

avatar van bart007bond

bart007bond

De actrice zit nu in ready or not ?

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Aardige meevaller. Het eerste half uur vond ik het boeiendste van de film, maar een paar goeie grappen en leuke personages maken dit een fijne zit. 3,0*

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 20371 berichten

Denk dat het voor de cast zelf wel leuk was om hierin mee te spelen. Er zijn inderdaad wel wat verrassingen zoals die eerste kill die uit het niets kwam. De kills zijn echter vooral bedoeld om op de lachspieren te werken en niet erg leuk te noemen. Niet dat het slecht of saai was of zo, maar het duurde allemaal wat te lang dat kat- en muisgedoe waar ik sowieso al geen fan van ben. Het is iedere keer weer gewoon een opzet naar de volgende kill of ongeluk, werd een beetje saai. Op het einde krijg je nog een halfslachtig antwoord op de vraag die je u als kijker stelt wat nu eigenlijk het doel is van die hele opzet. Maar waarom die breinloze macho de halve film topless moest rondlopen en er geen naakte tiet was te zien. Een nieuwe trend van de laatste jaren kennelijk?

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Terug van nooit weggeweest, de horrorkomedie. Een genre dat de laatste jaren toch wel enkele heerlijke films aflevert. Ik denk aan titels als Pride and Prejudice and Zombies, Happy Death Day, The Final Girls, Dead Snow 2 en Ready Or Not. De toon is ook weer goed gezet. Ofwel ga je met de horror voluit in een sfeervolle film, ofwel maak je er iets leuk van. Een film die de clichés uitspeelt en toch grappig en verrassend kan zijn. De dialogen zijn wel passend. Het resultaat is pure entertainment, maar meer vraagt de film ook niet.

avatar van K. V.

K. V.

Op goed geluk deze eens geprobeerd en was heel aangenaam verrast. Dit was een leuk filmpje, een mix van thriller/horror, komedie en zelfs wat Home Alone

Het tempo zat goed en verveelde zeker niet. Verder nog leuke muziek en de cast was ook wel tof.

Prima film.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Verhoogd met een halve punt , want zelfs na de derde keer is ie uiterst entertaining , en blijft het fris .

Dit is by far de leukste Netflix horror original die er is , vind ik .

Maar nu ben ik wel bang voor het vervolg . Want de eerste reacties zijn niet super ..

De score hier onder de 3 is echt belachelijk . MM en horror , gaat vaak niet samen ondanks dat er ( erg veel ) horror liefhebbers zijn .

scorsese

In de herziening verhoogd naar 3.0 sterren.

Misschien dome vraag maar voor mij gevoel is dit verhaal al veel eerder verfilmt als in 2017 en 2020 maar op 1of andere manier als ik dit wil opzoeken word ik automatisch doorverbonden met de Netflix versie terwijl Netflix een aardig aanbod hebt maar ík ook regelmatig bebaalde titels niet kan vinden zal eimand mij kunnen helpen want nogmaals voor mij gevoel is dit verhaal vaker verfilmt als in 2017 2020

avatar van mrklm

mrklm

Samara Weaving is perfect gecast als de even aantrekkelijke als vriendelijke babysitter Bee die nog één keer moet passen op de twaalfjarige Cole [Judah Lewis]. Ze neemt het voor Cole op wanneer zijn plaaggeest Jeremy [een hilarische Miles J Harvey] opduikt en de twee vermaken zich prima. Cole ligt net in bed wanneer een aantal vrienden van Bee onaangekondigd verschijnen en hij besluit ze te bespieden. En da's maar goed ook, want zo ontdekt hij voortijdig dat Bee en haar 'vrienden' niet van plan zijn hem rustig te laten slapen.

Begint als een onschuldig jeugddrama over de eerste verliefdheid van een beginnende puber ontaardt in iets totaal anders in deze constant verrassende, bijzonder vermakelijke en regelmatig visueel inventieve horrorkomedie. Het samenspel van Weaving en Lewis is perfect en McG houdt het tempo hoog. De cast heeft duidelijk veel plezier en dat werkt aanstekelijk. Maar vermijd de abominabele sequel Babysitter: Killer Queen!

avatar van Jynxter

Jynxter

De flauwekul slaat soms wel erg door. Zoals 2 keer een vallende vaas vangen en terugzetten zonder ook maar enig geluid te maken enzo. Niet dat The Babysitter überhaupt serieus te nemen is natuurlijk, maar dergelijke onzin haalt ook simpelweg de spanning uit een scene. Daarbij ben ik persoonlijk geen fan van grafisch, gruwelijk geweld. Maar in een horror-comedy kan dat natuurlijk voorkomen.

Toch heb ik me best vermaakt met deze vlotte en af en toe echt wel grappige pulp. Ook omdat The Babysitter geregeld verassend uit de hoek weet te komen en hier en daar wat gewaagde tot zelf absurde wendingen kiest. Het maakt de film soms wat onsamenhangend, maar ook wel fris. En met de korte speelduur ligt verveling ook niet bepaald op de loer.

avatar van geezoes

geezoes

Heerlijk filmpje. Paar keer hardop gelachen. Leuk camerawerk ook, met die tekstjes tussendoor, ik vond het helemaal mooi.

avatar van filmfan0511

filmfan0511

Het begint wat zo-zo, met een iets te saaie opbouw, maar dit verandert wel echt in hele geinige onzin. The Babysitter heeft, na het duidelijke keerpunt, een razend tempo zonder een grammetje vet of onnodige zijweggetjes te bieden, evenals een hoop brute kills en gore. Op dat vlak wordt er echt niet ingehouden, en dat is tof. De nodige humor, doordrenkt met ironie en zelfreflectie, is ook aanwezig, en bovendien best wel geslaagd. Het is nergens enorm grappig, maar wel luchtig. Hoofdpersonage Cole wordt fijn neergezet door Judah Lewis, zeker voor een kindacteur, en de titulaire babysitter, gespeeld door Samara Weaving, is een charismatische verschijning. Dan wordt ook nog eens alles verpakt in een kleine tachtig minuutjes, tja, dat maakt een filmpje als deze natuurlijk héél erg makkelijk verteerbaar.

Het is onzin die je niet serieus kan nemen, maar er is geen enkele seconde dat de film dat zelf niet doorheeft. En dan is dat gewoon leuk soms. Een 3'tje.