Halloween (2007)

Alternatieve titel: Rob Zombie's Halloween

Horror
109 minuten / 121 minuten (unrated version)

geregisseerd door Rob Zombie
met Malcolm McDowell, Scout Taylor-Compton en Tyler Mane

Nadat Michael Myers als 10-jarig kind een gruwelijke slachtpartij aanrichtte, werd hij opgenomen in een psychiatrische inrichting. Nu, 17 jaar later, komt hij per ongeluk vrij en keert onmiddellijk terug naar zijn woonplaats Haddonfield, op zoek naar zijn jongere zus. Een ieder die zijn pad kruist, is in levensgevaar.

Persoonlijk een dikke voldoende voor deze remake! Het Behind The Story element vind ik geweldig, en het jongetje speelt het goed. Heb alle originele Halloween delen op DVD. De remake heb ik destijds in de bios gezien (Waren misschien maar 8 mensen in de zaal) maar als Horror liefhebber heb ik genoten en is de verwachting gelukkig overtroffen want ik had destijd helemaal geen idee wat ik van Rob Zombie moest verwachtten. Een 4 !

Vanavond deel 2 herzien.

Joep en Max
De film die er in slaagde Myers weer eng te laten worden, na alle zaadloze vervolgjes op het orgineel.

Sinds deze film kan ik geen enkel deel uit de orginele reeks nog bekijken, zonder die bewuste Myers dan een te schoon, te braaf, te fris, te iel schlemieltje te vinden.
Tegen Zombie's Myers kan geen horror-icoon op.
Van deze Myers ben ik weer bang.

Verguist door velen, het zal.
Helemaal mijn smaak, in alles.

Een dijk van een horror film en 4.5 welverdiende sterren voor Zombie's lef, visie en liefde voor het genre.

avatar van jipt
Best een toffe re-imagining, zeker het eerste uur geeft een leuke draai. Terwijl het tweede uur eigenlijk een herhaling van zetten van het origineel is. Het gaat ditmaal ook nog eens veel te lang door, had het na een tijdje wel gezien. Wel een dikke 3*

Zag de unrated versie.

Toch wel een aardige remake van horror regisseur Rob Zombie. Met name het begin met de totstandkoming van Michael Myers was sterk gedaan en zeker ook een goede toevoeging in het verhaal. Nu weet je tenminste meer over de achtergrond van Michael Myers en zijn ontstaan als psychopaat.

Wat erna volgt (na circa een uurtje) is een beetje een herhaling van vroeger, maar dan wel in een modern jasje. Dat gedeelte vond ik persoonlijk wel minder. Het laatste gedeelte van de film is vrij donker (en er wordt te veel in geschreeuwd) en daarom ook niet altijd goed te volgen. De vele moorden (eerder slachtingen) die butcher Michael Myers (hij zag er overigens lekker creepy uit) begaat zijn overigens lekker bruut weergegeven (dat kun je ook aan Rob Zombie overlaten). De cast deed het overigens verdienstelijk en zowel de jonge Michael Myers (gespeeld door Daeg Faerch) en de volwassen Michael Myers (gespeeld door Tyler Mane) speelden overtuigend.

Hoewel deze remake niet kan tippen aan het sterke en zeer spannende (dat is eigenlijk niet echt aanwezig in deze remake) origineel, is deze zeker het kijken waard en gaat het er geregeld lekker hard aan toe. Ik heb trouwens de "unrated version" (er zit hier en daar wat bloot in) gezien.

P.S. veel acteurs en actrices (eigenlijk vrijwel iedereen) uit de legendarische film "The Devil's Rejects" van Rob Zombie hebben nu ook weer een rol (zoals Sheri Moon Zombie) of rolletje.

avatar van predalien
Geweldige film, af en toe een beetje vulgair maar dat past er wel bij. Vooral de opbouw van de film vond ik zeer goed. Ook de kleine meyers speelt zijn rol zeer geloofwaardig. Jaja ik heb echt wel genoten bij het kijken vam deze film.

avatar van Left4Dead
A perfect storm.

Het begin van Michael, we zien hoe en waarom hij langzaam wegglijdt in waanzin. Dat onderbouwd de film en net als bij Zombie's vervolg op dit werk merk je dat muziekkeuze soms vreemd gekozen wordt en lekker weird is.

Film is hard waarin Zombie laat zien dat het gevoel van Michael na jaren volkomen verdwenen is en een loslopende butcher is geworden. Het geeft mij 121 minuten (unrated version) ontspanning wanneer de noodslachter zich en weg baant naar zijn oude woonplaats, het idyllische Haddonfield. Terug in zijn woonplaats is het tijd voor terror.

Terloops komen we een aantal leuke gasten (bijv. Grizzley) tegen die een leuk stuk script gekregen hebben. Dat maakt het erg vermakelijk want van echte spanning kunnen we nou niet spreken. Zombie heeft een aantal leuke acteurs gecast (die hij vaker gebruikt) die leuk hun rol neerzetten. De soundtrack is deels van het origineel en deels prima door Zombie zelf uitgekozen (het blijft een rocker) en doet zijn werk prima. Beeld en geluid staan er prima op maar kunnen het geheel niet echt spannender maken en dat is in deze prent een gemis. Het is meer de gore waardoor je het hoofd wilt wegdraaien, de kills zijn dan wel weer lekker bruut. De heerlijke naïeve slachtoffers melden zich bijna vrijwillig aan, het lopende band werk van de noodslachter is op aardig tempo, geweldig!

Michael wordt heerlijk psycho neergezet en de moorden zijn ook nog wel in natuurlijke vorm uit te voeren, dat wat een koude rilling achterlaat. Kijk maar een naar de moorden in Helter Skelter uitgevoerd door de Manson's family, die staken ook in de wilde weg een aantal neer. Op die manier is het nog een horror te noemen maar hier had toch wel iets meer in gezeten. Zombie's vervolg hierop vind ik een stuk beter en daarom krijgt dit deel een halve ster minder in de beloning.

Prima te zien, nu voor een aantal keren gezien, ik houd wel van Zombie's werkwijze.

kevinverwijst
Vond hem eigenlijk net zo goed als het origineel. Beide films hebben iets wat de ander weer mist.
Bij Halloween (1978) vind ik de sfeer veel beter zoals altijd wel is bij originele horrorfilms tegenover hun remakes. En bij Halloween (2007) vind ik alles beter dan het origineel op de sfeer na.

Vandaag de remake van Halloween bekeken. Ik ben geen groot fan van Slasher movies, maar ik vond deze zeker niet slecht. Zeker het eerste uur wist de film me te boeien en haalt het naar mijns inzien een hoog niveau. Ik heb het origineel uit 1981 ooit wel eens gezien, maar kan me er weinig meer van herinneren. Daardoor had ik geen last van het onbewust of bewust vergelijken van deze film met het origineel. In deze remake is er voor gekozen om het ontstaan van de psychopaat Michael Myers uitgebreid te belichten. Dit vind ik het beste deel van de film, omdat het tweede uur eigenlijk een kopie is van het origineel. Niks nieuws dus en ietwat te langdradig. De gore is in deze film wel lekker aanwezig. De keuze voor Tyler Maine als de vertolker van Myers vind ik een goede zet van regisseur Zombie. Zo wordt Myers nog angstaanjagender door z'n enorme postuur. Er blijft voldoende vaart in de film zitten, ondanks dat het einde wat te langdradig is. En kom op, Myers wordt neergestoken en 4 keer! neergeschoten. En nog is hij niet dood...minpuntje. Ook ergerde ik me lichtelijk aan het geschreeuw van Lauryn, maar goed, hoort bij het genre zullen we maar zeggen. Dus vooral vanwege het sterke eerste uur krijgt Halloween 2007 van mij 3 sterren.

avatar van tattoobob
Bastardized schreef:

Uuuh ja misschien kan hij wel niet dood.......gokje hoor

tattoobob schreef:

Uuuh ja misschien kan hij wel niet dood.......gokje hoor

Hahaha, ja ik snap het. Maar eigenlijk is het zonde, want het is door het eerste uur best realistisch. Voor mij had het de film nog beter gemaakt. Maar ik snap dat het in deze filmreeks zo niet werkt natuurlijk.

avatar van john mcclane 2
mijn favo horror film veel te veel geanalyseerd.
deze ging nog wel maar deel 2 was helemaal vergalt.
de sinistere mystery van meyers ,,,,gewoon plain evil.
gelukkig heeft zombie ook goede films op zijn naam staan.

Everything Wrong With Halloween (2007 Rob Zombie Remake) - YouTube

avatar van HK Senator
Slecht, en de 2e Halloween film van Zombie al helemaal. Door de zogenaamde achtergrond van Michael te laten zien gaat een horror legende compleet onderuit. Jammer.

was aangenaam verrast door deze film! vooral Michael Myers als kind was erg creepy! en vond het erg gaaf zijn jeugd te zien. Al was het naar mijn mening niet zo erg dat hij een moordenaar moest worden, maar dan krijg je weer de discussie..word je geboren als psychopaat...of word je er een naarmate wat je in je leven te verduren krijgt?.

Niet minder dan briljant.
Vele malen beter, naar mijn bescheiden mening, dan het origineel.
Het origineel vond ik dodelijk saai, deze vond ik echt erg top.
Hoop op een halloween 3(d) van Rob Zombie

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Film Pegasus schreef:
Remakes van horrorfilms is weer een trend om de reeksen verder te zetten en toch niet met de zoveelste sequel af te komen. Bij Friday the 13th was dit met heel veel succes moet ik zeggen en hernieuwde films als Piranha en Nightmare on Elm Street staan ook nog op het lijstje.

Tijd voor Halloween, een film die zo goed was dat het moeilijk was om een remake ervan te maken. Dat is ook gebleken moet ik zeggen. Het nieuwe invalspunt werkt wel met enkele hard scènes. Minder is het Halloweengedoe later met de volwassen Myers. De troeven van deze film waren de harde scènes en de geweldige moorden. Maar qua sfeer zit het niet helemaal goed en moet de film tegenover z'n '78-voorganger dik inboeten. Veel indruk maakt Myers helaas niet. De jonge Myers was zelfs beter dan de volwassen Myers. Hopelijk betert dit bij de sequels, anders vrees ik al voor de verdere films. Maar we zullen die wel beoordelen na het bekijken zeker? Toch nog voldoende sterren voor deze film, al vallen die in het niet tegen de 5* voor het origineel.

Ik stel mijn score van vorige keer iets bij, maar blijf grotendeels wel bij mijn mening. Het is minder dan het origineel, maar eigenlijk niet zo slecht. Vooral de jonge Michael Meyers is boeiend genoeg. De oudere Michael is vooral een slasher geworden stijl Jason Voorhees. Al ziet die er wel beter uit. De originele Halloween had veel meer spanning en sfeer, wat ik hier mis. De 2007-versie is eerder zo'n slasherfilm geworden, waarbij je niet echt wacht op de spanning, maar gewoon tot er weer een volgende slachtoffer valt. Niet dat het slecht is, maar meer dan wat entertainment is het dan ook niet. Beter dan het gemiddelde doet uitschijnen, maar minder dan het origineel.

avatar van Miszmi
Opzicht, zeker voor een remake, geen slechte film. Ik heb tijdens het kijken toch wel veel vergelijkingen met een origineel gemaakt en dat is waarschijnlijk 1 van de redenen dat ik het geen heel hoog cijfer kan geven. Een blik 'achter de schermen' bij Michael was mooi uitgewerkt, maar ik begon toch medelijden voor hem te voelen. Dat maakte het voor mij wel erg jammer, want in dit soort films zit ik er niet zo op te wachten om medelijden te hebben met zo'n personage. Gelukkig vervaagd dat gevoel vrij snel als hij aankomt in Haddonfield. De scene waarin hij zijn masker af deed en de foto aan Laurie toonde, deed mij op die manier wel weer iets. Iets wat voor mij een horrorfilm zeker niet beter maakt. Al met al, had ik eigenlijk weinig van deze film verwacht. Ik ben absoluut geen fan van remakes en altijd een groot fan van het origineel geweest. Na lange tijd niet meer gezien te hebben, heb ik nu alle films (alleen die uit 2009) nog bekeken. Hierdoor zat het origineel natuurlijk nog goed in mijn hoofd. Ik weet zeker als dit een originele film was geweest of als ik het origineel al langere tijd niet meer had gezien, dat deze film zeker meer sterren had verdiend.

avatar van schenkowiets
Vond het een supergoede remake.
Van begin tot eind greep deze film mij.
Heel realistisch ook,want dit soort dingen zijn ook echt vaker gebeurt .
Acteerwerk was ook prima inorde.
Dikke pluim !

Een hele goede remake, goede opbouw van de film en goed acteerwerk.

avatar van LOTR-lover
Ondanks het feit dat ik de opbouw nogal traag vond bij deze Halloween kon ik er wel mee leven omdat je daardoor meer van Michael Meyers achtergrond te weten komt. Hoe is Michael eigenlijk de psychopaat geworden die we kennen? Was het 'nature or nurture'? Mooi dat dat vraagstuk in ieder geval beantwoord word.

Verder had ik wel iets meer gore verwacht, met name omdat Rob Zombie de regisseur is. Ik ging uit van het kaliber The Devil's Rejects of A House Of 1000 Corpses maar dat niveau werd helaas niet gehaald.

6/10 (IMDB)

avatar van Basto
Sterke remake waarbij Zombie er zijn eigen eigentijdse draai aan geeft. Hij brengt wat meer verdieping. Hier geen mysterie, maar een meer realistisch portret van een seriemoordenaar. Zo leren we dat Michael uit een trailer trash familie komt en altijd al het buitenbeentje was.

Het verhaal blijft verder trouw aan het origineel, maar de moorden zijn veel bruter en de sfeer is grauwer. Leuk te zien hoe je door regie hetzelfde verhaal op een geheel andere wijze kunt laten zien.

Ook deze is geslaagd.

avatar van Kondoro0614
Halloween

Voor het eerst dat ik mezelf waag aan een Halloween film van de Rob Zombie collectie. Ik wist nog donders goed dat ik vroeger een keer een Halloween film zag op de televisie maar ik dacht altijd dat het Halloween (1978) was, ik wist nog super goed het keel doorsnijden op de stoel en dat hij zijn zus ook zo toetakelde. Helaas kwam dit niet in de 1978 versie dus ik zat al met een heel groot vraag teken boven mijn hoofd, welke kon het dan zijn? Dat was duidelijk, dat was de Rob Zombie versie. Nooit geweten dat deze ook bestonden sinds kort, afijn leuk, leuk!

Het verhaal kon op veel plekken wel stukjes beter, het was niet echt denderend om het verhaal te volgen en soms zelfs wat slaapverwekkend. Het concept was wel leuker en het was een stuk harder, goede gore en gewoon heerlijke slacht film uiteraard. Heb me toch prima vermaakt, net niet zo goed als de klassieker maar zeker niet slecht!

avatar van Flavio
Rob Zombie´s Halloween is me niet meegevallen. Grootste minpunt: het gebrek aan spanning. Michael Myers was veel te vaak in beeld, hup daar zag je hem weer staan, de rest kon je weer zelf invullen. De kill scenes zelf waren dan wel weer redelijk maar ook iets te lomp. Ik hou ook niet van dat rockerige dat Zombie in zn films stopt, vaak komt hij met de meest lelijke geluidseffecten.

Ander minpunt was het belabberde acteerwerk van met name het zusje- een ongelooflijke miep wiens gegil ik op een gegeven moment niet meer kon aanhoren. Sowieso werd er te veel in gegild. Ook pijnlijk om te zien dat ooit grote acteurs als McDowell en Dourif in dit soort films meespelen. Verder vrijwel louter oninteressante en onsympathieke personages.

Snel maar de originele Halloween weer eens kijken om de vieze smaak weg te spoelen.

avatar van Phantasm
Ik vond het 1-ste gedeelte van de film beter dan het 2-de gedeelte, komt ook doordat er nu met een jonge Michael Myers wordt begonnen, is weer eens wat anders.

avatar van joolstein
Ik had nog geen film van Rob Zombie gekeken (wel een stukje van The Lords of Salem (2012) maar ik viel in slaap ,niet door de film trouwens) en nu me dus aan Halloween gewaagd. En dit was een prima remake. Zombie heeft oog voor detail. Puik camerawerk, goede geluid, prachtig in beeld gebrachte kills. Het smaak zeker naar meer!

avatar van lars-pixar
Het originele uit 1978 van John Carpenter kon mij helaas niet optimaal vermaken en vond ik eerlijk gezegd persoonlijk niet erg interessant of goed. Gelukkig was ik nog wel nieuwsgierig naar de overige delen in de Halloween reeks, want het originele kreeg heel veel vervolgen daarop.
Daaruit kwam (voor andere juist de slechtste) deel 3 die ik erg goed vond samen met het vierde deel uit de reeks en zo ben ik gestopt na het kijken van het zesde deel

Met mijn kijk ervaring op de Halloween reeks vanaf 1978 ben ik wel blij om nu uit eindelijk de remake gezien te hebben, want wat al erg voorspelbaar zou zijn is dat daar een groot verschil tussen zou zitten. Dat verschil begint al met de regisseur, Rob Zombie, die het regisseren tot zich neemt van de remake. Je hebt dan meteen al te maken met een moderne regisseur die (zoals je terug ziet in de film) een totaal andere kijk heeft op het horrorgenre en het maken tot films.
Laten wij het jarenverschil maar achterwegen houden, maar wel met de gedachte in ons achterhoofd dat het apparatuur, budget en de setting van ander kwaliteit is

Mijn persoonlijke mening van vier sterren gaat bij deze film ook om verschillende details, zo zet Rob Zombie in het eerste uur een bloederige (spannende) sfeer neer met een totaal andere kijk op de hoofdpersonage 'Michael Myers' uit het Halloween verhaal.
Dit eerste uur laat (denk ik) kijkers verbazen over de verfilming van het verhaal en de wendingen daarin, maar vooral ook de achtergrond van het verhaal.
Eenmaal na dit meesterlijke uur neemt het verhaal het laatste uur om op te vullen met aardig wat kills en achtervolgingen.

De indruk is er dan al een beetje vanaf, maar gelukkig houd de film zijn ijzer sterke details als scherp camera werk, sfeer, acteerwerk in de greep tot het einde.
Net als deze ijzer sterke details bleef het voor mij persoonlijk ook nog steeds vermakelijk en zat ik op sommige momenten aardig vast geplakt in mijn stoel door spanningszweet

Wat is deze heerlijk bot.
Vele malen beter dan het origineel.
En dan Sheri Moon .
Hoop op nog een deel 3.
Zombi weet hoe horrorfilms te maken

Perfecte voorbehoedsmiddel.
Heb geen sex als Jason of Michael in de buurt is .
De cheerleader was wel bitchy maar wat een lichaam (wow).

toch wel een goeie remake.maar orgineel vind ik toch iets beter.al heb ik me prima vermaakt.goed verhaal.

Aardige remake van deze klassieker. Vooral het jongetje in zijn jonge jaren is mooi uitgelicht. Tweede helft van de film is wel erg over de top en uiteraard staat Michael Myers weer tigtalle keren op. Dit voorkomt een hogere score.

Halloween III is een meesterwerk voor Michael Myers in de serie vergeleken met deze rotzooi. En daar was Michael Myers helemaal niet in. Zegt genoeg voor wat het is. één positief puntje, het masker was wel goed.

avatar van Daan258
Vele zijn helemaal niet weg van het werk van Rob Zombie maar ik vind zijn film altijd wel vermakelijk vinden.
Rob Zombie weet dan ook hier best een goede remake neer te zetten.

Zelf vond ik het heel gaaf om te zien hoe je de jonge Michael Myers ziet en hoe hij zijn familie uitmoord en daarna opgenomen wordt in een psychiatrische inrichting. Goed dat ze hier ook lekker de tijd voor namen. Voor mij was het helemaal niet langdradig maar juist een pluspunt om meer te zien van Michael Myers in zijn jongere jaren.
De film is hier en daar spannend de noemen en de sfeer was ook niet verkeerd. Qua sfeer niet zo sterk als bij de eerste 2 films maar niet slecht gedaan.
Michael Myers was gecast door een lekker overdreven grote gast die er voor zorgde dat hij net wat dreigender en agressiever over kwam.
De cast was ook best goed te noemen. Vooral was Malcolm McDowell goed gecast om de rol van Dr. Loomis over te nemen. Hij zette een goede rol neer.
Ook erg gaaf om Danielle Harris terug te zien na al die jaren. Dan natuurlijk wel met een andere rol maar leuk om te zien en ook niet vervelend om naar te kijken Brad Dourif zit ook nog is tussen de cast, hij heeft geen grote rol maar toch erg geinig. Het enige wat ik hoorde bij de scenes waar hij in beeld was was alleen maar de stem van Chucky.

Zeker vermaakt met dit deel.

Een dikke 3,0* krijgt hij zeker.