Halloween II (2009)

Alternatieve titels: Halloween 2 | Rob Zombie's Halloween II

Horror / Thriller
105 minuten / 119 minuten (unrated director's cut)

geregisseerd door Rob Zombie
met Scout Taylor-Compton, Malcolm McDowell en Tyler Mane

Het is weer Halloween en Michael Myers keert terug naar zijn geboortedorp om wat onafgemaakte ''familiezaken'' op te lossen. Zijn zus Laurie is na haar laatste ontmoeting met Michael in het ziekenhuis beland. Ze denkt dat ze hem heeft vermoord, maar de gehavende Michael Myers jaagt op haar, geplaagd door jeugdherinneringen. Een spoor van dood en verderf volgt...

avatar van tattoobob
Tarkus schreef:
Over het algemeen kunnen de films van Rob Zombie me wel boeien.
Maar deze vind ik maar niks... veel bloed en moorden.
Maar een serieus verhaal... da's ver te zoeken hoor...

Voor een serieus verhaal kan je beter een film uit een ander genre kiezen

Voor een serieus verhaal kan je beter een film uit een ander genre kiezen [/quote]

Er bestaan er in dit genre ook wel met een goed verhaal hoor !!

avatar van frolunda
Hoewel Halloween 2 van Rob Zombie best een aantal aardige momenten kent vind ik het in zijn totaliteit toch een tegenvaller,ook in de herziening.Ik snap best dat de regisseur een simpele slasher wat meer inhoud wil geven maar met de overdreven symboliek die hij hier opvoert slaat hij de plank naar mijn inziens toch behoorlijk mis.Ook het personage van Sam Loomis staat wel erg ver af van het origineel en zorgt voornamelijk voor irritatie.Wat Zombie wel goed doet zijn enkele prachtige kills en een paar zeer mooie camerashots maar verder is dit een rariteitenkabinet dat toch te weinig overtuigd.Wel leuk-voor mij in ieder geval-is de aanwezigheid van één van mijn muzikale favorieten Jesse Dayton als Captain Clegg..........Ook een erg mooie poster overigens.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Film Pegasus schreef:
Hier krijgt Myers eindelijk de verwachte update. Ook al kan hij nog altijd niet tippen aan de originele Halloween, toch is Rob Zombie in tegenstelling tot de vorige film hier wel in geslaagd om z'n stempel te drukken. Visueel is het al een pak beter. De verwijzing naar de originele films is wel leuk voor de fans (oa de ziekenhuisscène cfr Halloween II)

Sommige punten van kritiek hier deden me even twijfelen of dit wel een goeie film zou worden. Maar eigenlijk was dat net een teken dat het anders zou zijn dan de originele films. Geen copie dus en na de originele film zijn er toch geen sterke sequels gekomen. Deel 2 viel nog mee, maar ook geen topper. Sommige dingen mochten dan ook veranderd worden, anders zit je evengoed met de zoveelste sequel.

Dr. Loomis bvb was wel nodig in de originele reeks, maar heeft hier wel meer kleur gekregen. Moeilijk te vergelijken, omdat de invulling gewoon anders is. Veel gemeen hebben ze niet meer met elkaar. De originele Loomis paste wel beter in de eerste reeks die een intrigerendere sfeer had. De Rob Zombie-Halloweens missen de sfeer van vroeger, maar hij mikt wel op een ander stijl. En daar past de vernieuwde Loomis wel beter in.

De film kent hetzelfde als de herwerkte Bondfilms (personage is deels veranderd, de bekende tune is niet frequent aanwezig, ...) waardoor fervente Halloweenfans misschien wel op hun honger blijven zitten en dit nieuwe fans kan aantrekken. Ik ben in elk geval blij dat er voor een ander aanpak is gekozen, omdat het origineel toch niet te overtreffen is en je beter met nieuwe elementen kan komen om nog te boeien.

Ook bij herziening blijft dit een geweldige film. De update deed me denken aan Alien naar Aliens, van spanning en sfeer naar harde actie en sterkere kills. Het is bij voorbaat onmogelijk om de originele Halloween te evenaren met een remake. Maar door het anders aan te pakken is deze film zeker de moeite geworden.

avatar van Bob Gray
Z'n tweede take op de Halloween franchise is een vele betere dan de eeste.. Waar de eerste heel erg faalde door zo nodig Michael een gezicht en motief te moeten geven maar nog heel erg in de gebaande Halloween paden bleef, komt Zombie's visie hier veel beter tot z'n recht. Film is gelukkig ook een heel stuk harder en donkerder dan de eerste.

Nog steeds niet heel erg goed (Zombie kan gelukkig zoveel beter) maar een verbetering ten opzichte van deel 1.

avatar van Miszmi
De eerste remake viel mij erg mee, ik ben geen fan van remakes dus had daar al niet veel van verwacht, hij was zelfs vrij goed. Deze film ging ik dus vol goede moed in, helaas kwam ik van een koude kermis thuis. Het heeft niets met zijn voorgangers te maken, wat mij betreft hadden de personages dan ook een andere naam mogen hebben, zeker Laurie, ze sterke vrouw in het origineel, hier het vreselijk labiele meisje met een grote bek. Michael Meyers die voor meer dan de helft van de film zonder masker gezien wordt, vreselijk! Juist als hij zijn masker op heeft maakt het spannend, je weet niet wie er achter het masker zit, nu zat daar al helemaal geen spanning meer achter. Ook Meyers die geluid maakt was voor mij een grote ergernis, Meyers staat bekend om het feit dat hij al jaren geen woord meer heeft gezegd, zeer jammer dat je nu wel geluiden hoort. Eigenlijk vond ik maar heel weinig goed aan deze film, het acteerwerk was redelijk, daar niet veel over te klagen gehad, maar de film zelf was absoluut niet mijn ding. Ik denk dat er veel meer uit te halen was. De film begin namelijk wel redelijk, totdat zij uit die droom ontwaakte, vanaf toen ging het heel hard bergafwaarts.

Goh ik wou deze film echt waarderen. De remake vond ik erg aardig , een andere kijk in de Halloween franchise en zeker verfrissend ware het niet dat ik niet echt hou van dialogen waar fuck en shit sporadisch worden vermeld. De personages waren ook maar leeg en saai maar Sam Loomis vond ik wel nog geslaagd. Ook vond ik het prequel gedeelte een slimme zet waardoor de twee uur voorbij vlogen.

Dit is een film dat twee uur gaat over niets. Zombie laat de reeks in duigen vallen met een grote middelvinger. De personages zijn dezelfde banale en slechte persoonlijkheden van de vorige film (shit shit, fuck fuck, zucht ...) en zelfs Sam Loomis is veranderd in een walgelijk figuur. Michael Myers zien we voor bijna heel de film zonder masker aan en loopt doelloos rond terwijl hij beelden van zijn moeder en zichzelf ziet als kind, wat compleet nutteloos is, en hij nog ziekere persoonlijkheden dan zichzelf onderweg dood.

De gore is zeer goed maar Halloweenfilms moet je eerder voor de suspense kijken en dat ontbreekt in deze film helemaal. Zelfs de Halloween theme ontbreekt in deze film. Ze laten het stukje muziek alleen maar horen tijdens de eindcredits. WHY ROB WHYYYY.

Verder gaat deze film over Laurie Strode die leert haar leven verder te zetten en nog steeds een zeurderig slecht personage is dat nu samenleeft met een ander zeurderig personage en Doug Bradley in een saaie rol. Dus met andere woorden hebben we het leven van Laurie Strode enerzijds en Michael Myers die doelloos rondloopt anderzijds .... en deze film duurt twee uur ...

Dit is de slechtste Halloweenfilm, zelfs Resurrection heeft tenminste 15 vermakelijke minuten in het begin. Deze begint ook wel redelijk goed tot na de ziekenhuisscene. En dat is zo jammer want de remake was best te pruimen.

De laatste Hellraiser film (revelations) was ook slecht, maar het script was tenminste old school Hellraiser. Moest de regisseur wat meer geld hebben gehad en Doug Bradley beschikbaar was, kon deze film echt nog werken. En daarom juist vind ik H2 slechter. Zombie had het geld maar heeft het gewoon verkwist met deze film zonder suspense, zonder zinnige dialogen, zonder interessante personages, zonder intrigerend verhaal en zonder halloweentheme. Way play. 1,5

avatar van Basto
Ook het vervolg is een lekkere brute en grauwe slasher. De meer realistische insteek van Zombie bevalt me wel. Visueel ook sterk.

Kleine 4*

avatar van Phantasm
Matige remake van Halloween II, niet echt goed en niet echt slecht, hier zitten onwerkelijke dingen in.
Heb ze nu allemaal gezien, alleen het derde deel is echt waardeloos, heeft hier totaal niets mee te maken.

avatar van robinbeckers
Ga hem binnenkort weer eens herzien, kijken wat ik ervan ga vinden na een aantal jaar later.
Is ergens ook de remake van deel 1 door Rob Zombie (met NL subs) verkrijgbaar op blu-ray?

avatar van joolstein
Waar de eerste remake van Rob Zombie een aangename verrassing was, is deze precies het tegenovergestelde. Wat een verschrikkelijk vehikel. Botte domme kills, zweverig gedoe en een Michael Meyers die niet overtuigd. Bij de eerste waren er wat leuke karakters toegevoegd maar in deze wordt er alleen gegild door de dames. Echt suf!

avatar van DragQueen
De reboot van Halloween, blijkt in goede handen te zijn geweest bij Zombie. Hoewel ik er van tevoren weinig van verwachte, is het me allemaal flink meegevallen. Ook dit vervolg weet weer te overtuigen. Heerlijke rauwe film. 4 Sterren.

avatar van WiZe
Phantasm schreef:

Met het derde deel wouden ze een andere kant op omdat Myers werd vermoord in deel II. Aangezien dit dus niet aansloeg op het publiek hebben ze hem vanaf deel 4 weer boven water gehaald.

On: Ik heb beide remakes gezien, ik was in m'n nopjes bij de eerste remake maar vreemd genoeg herinner ik me niet al teveel meer van de tweede remake terwijl ik deze wel heb gezien. De trailer deed me wel weer de bekende ''Oh-Ja'' opduiken maar ik zal 'm op korte termijn weer eens herzien.

Fan van de hele reeks en destijds verrast door (in ieder geval de eerste) remakes.

Afgelopen week zag ik nog de Horror / Thriller film "31" van horrorregisseur Rob Zombie en met die film kwam hij nog goed weg qua uitvoering i.p.v. verhaal. Maar bij deze Horror / Thriller film komt Rob Zombie daar bij mij niet meer mee weg want zowel het verhaal als de uitvoering vallen vies tegen.

Zo heb ik me qua uitvoering o.a. vooral flink zitten te storen aan de twee hoofdrolspelers Scout Taylor-Compton (in de rol van Laurie Strode) en Tyler Mane (in de rol van Michael Myers). Scout Taylor-Compton is eigenlijk alleen maar irritant in deze film, want ze doet bijna niets anders dan schreeuwen en daar had ik het wel snel mee gehad. Sowieso zit er enorm veel irritant geschreeuw in deze film en niet enkel en alleen van Scout Taylor-Compton, maar ze heeft daar wel een groot aandeel in. Bovendien vond ik haar ook best lelijk uitzien, waardoor ik niets met haar had. Daarom is het eigenlijk best jammer dat als zij na 25 minuten (die leken veel weg te hebben van een remake van "Halloween II" uit 1981) wordt vermoord door Michael Myers, dit maar een droom/nachtmerrie van haar te zijn geweest. Die eerste 25 minuten in het ziekenhuis zijn overigens wel het beste (inclusief de muziek van de jaren 60 Britse band "The Moody Blues") gedeelte, beter gezegd minst slechtste, van het verhaal en de operaties uitgevoerd op de zwaar gehavende Laurie Strode, werden lekker gedetailleerd en smaakvol in beeld gebracht.

Michael Myers (gespeeld dit keer door de imposante en reusachtige Tyler Mane) is dit keer weer onvriendelijk tegen veel personen (als ik het goed heb geteld heeft hij persoonlijk weer circa 15 personen vermoord) en zelfs ook dieren (van een hond maakt hij zowel letterlijk als figuurlijk een hotdog om op te eten ), maar hij kon me nauwelijks imponeren en hij loopt nu ook grotendeels rond zonder zijn bekende witte halloweenmasker (wat gewoon bij hem moet horen), waardoor hij ook niets meer engs uitstraalt en hij eigenlijk te gewoontjes is. Hij zag er nu vooral uit als een zwerver. De moorden die Michael Myers pleegt maken ook nog maar nauwelijks indruk en enkel het afslachten van een verpleegster (met een mes), uitsmijter van een bar (intrappen van gezicht) en een bloot hoertje (middels glas van een vitrine), waren nog wel aardig. Maar de meeste moorden zijn eigenlijk flauw en saai en een groot aantal daarvan zijn eigenlijk ook overbodig (personen die totaal niets met het verhaal te maken hebben).

Behalve dat de rollen van de twee hoofdrolspelers slecht zijn, geldt dat ook dit keer voor Malcolm McDowell in wederom de rol van Dr. Samuel Loomis, die vroeger Michael Myers behandelde. Daar waar Malcolm McDowell in het vorige deel nog serieus en enigszins sympathiek speelde, speelt hij nu als onsympathieke egoïst, die profiteert van de ellende van anderen en dat omdat hij een boek heeft geschreven over Michael Myers, waarbij hij hem min of meer verheerlijkt. Hij moest ook dit keer grappig voorstellen (o.a. door het steeds vernederen van zijn secretaresse Nancy McDonald, die hij als vuil behandelde, zoals "als ik jouw mening wil, sla ik dat wel uit je"), maar ik vond hem alleen maar irritant, vervelend, niet leuk en hij voegde dit keer ook helemaal niets toe aan het verhaal.

Normaal gesproken zijn films van Rob Zombie behoorlijk sfeervol, maar zelfs dat is nauwelijks aanwezig in deze film. Het enige sfeervolle in deze film was misschien nog wel de Halloween Bar, maar dat had volgens mij Rob Zombie afgekeken van de roemruchte bar "The Titty Twister" uit de geweldige Horror / Misdaad film "From Dusk till Dawn (1996)" en dat inclusief de band (in dit geval ging het om de band "Captain Clegg and the Night Creatures" i.p.v. de veel betere band "Tito & Tarantula" uit "From Dusk till Dawn"), aparte types en het vele bloot. Ook zit er nog een andere bar in dit verhaal, met de naam "Rabbit in Red", maar waarom die bar in het verhaal zat is me een raadsel en het voegde ook niets toe m.u.v. drie doden (o.a. het de eerder genoemde uitsmijter en hoertje) op het conto van Michael Myers.

Het verhaal (draait om de bekende seriemoordenaar Michael Myers en dit keer is het verhaal vooral gericht op familie) zelf stelt weinig voor, weet niet te boeien, is niet spannend, zit niet leuk in elkaar en dit keer heb ik me er dus ook nauwelijks mee vermaakt. Hier en daar zitten er wel een paar leuke en humoristische dialogen in zoals tijdens de opening van het verhaal, waarbij ambulance medewerker Gary Scott (overigens gespeeld door Richard Brake die ook te bewonderen was in de eerder genoemde film "31") geilt op een vrouwelijk dodelijk slachtoffer en hij wel eens zou willen neuken met een dode vrouw:

Heb je dat naakte grietje gezien ? Ze was M-O-O-I, mooi. Ja, zij leek er tenminste vers uit. Ik hoorde een verhaal over twee ambulanciers die lijken neukten in Essex. Ik had die behoefte nooit, tot vanavond. Ze ziet er nog goed uit, vind ik. En ik zag borsten hangen. Ik zou haar wel dicht willen ritsen

De andere ambulance medewerker die tevens de chauffeur is en het maar ranzig vindt, maakt daarop de volgende grap (moet perse in het Engels, want in het Nederlands is deze niet echt te begrijpen):

What is the difference between Jam and Jelly
I don't know ?
You can't Jelly your cock up a death girl's ass

Ook moest ik wel lachen toen twee personen tijdens het Halloween feest in de Halloween bar wilde gaan neuken met elkaar, en naar het busje (oftewel de "neukmobiel" zoals hij het omschrijft) gingen van de jongen. Daar eenmaal aangekomen wil de ietwat nerveuze jongen "Wolfie" (loopt namelijk rond met een masker van een weerwolf) eerst nog gaan plassen, waarop het geile en dominante (zo noemt ze een "pijpbeurt" zoals de jongen het omschrijft, gewoon "aan een lul zuigen") meisje Harley David (gespeeld door Angela Trimbur), een vriendin overigens van Laurie Strode, zegt tegen de jongen:

Meisje : Waar ga je naartoe ?
Jongen: Even plassen, ik ben zo terug.
Meisje: Wie zegt dat ik niet van watersporten en een gouden douche hou !
Jongen: Dat is walgelijk.

De cast kon me nauwelijks bekoren (alleen eigenlijk personages in een kleine en smerige rol) en zeker niet de eerder genoemde hoofdrolspelers in het verhaal. De cast was wel weer grotendeels herkenbaar, want Rob Zombie heeft de eigenschap om veel acteurs en actrices steeds opnieuw te gebruiken in zijn films en dat was nu o.a. het geval bij Sheri Moon Zombie (in de rol van Deborah Myers die de moeder is van Michael Myers), Richard Brake (in de rol van smerige ambulance medewerker Gary Scott) en Jeff Daniel Phillips. De laatste zelfs in een dubbelrol van uitsmijter Howard en aankondiger "Uncle Seymour Coffins" in de Halloween bar, die regelmatig vrouw onvriendelijke opmerkingen maakt, zoals:

"Wat is het verschil tussen een pompoenlantaarn en een blondje ? Er is geen verschil. Ze hebben beide een lege uitdrukking en zijn hol van binnen".

Daarna geeft hij de pompoenlantaarn aan een topless blonde vrouw en maakt hij de opmerking:

"Nu hebben het blondje en de pompoenlantaarn beide drie gaten"

Deze drie genoemde personen spelen in de Horror / Thriller film "31" zelfs de hoofdrollen. Het was overigens wel leuk dat Weird Al Yankovic (speelt zichzelf) een klein rolletje heeft in deze film en hij zet daarbij ook Dr. Samuel Loomis voor schut tijdens een talkshow (de talkshow presentator pakt overigens Dr. Samuel Loomis behoorlijk aan en dat kan hij niet bepaald waarderen).

Nee, met deze Horror / Thriller film (inclusief achterlijk einde) van horrorregisseur Rob Zombie heb ik me nauwelijks mee vermaakt (m.u.v. de humor en het bloot) en daarbij heb ik ook nog eens de bijna twee uur durende "Unrated Director's Cut" versie gezien, die bij mij zeer langdradig overkwam (ik heb zelfs een aantal keren vooruit zitten te spoelen). Dit wordt dan ook de eerste keer dat ik een film van Rob Zombie een onvoldoende geef en ook nog een ruime, hoewel ik wel nog een beetje mild ben. Van mij hoeft Rob Zombie in eerder geval geen nieuwe Halloween film meer te maken, want de oude Halloween films hebben dat eigenlijk ook helemaal niet nodig.

wel een aardig vervolg.maar heb toch wat meer met orgineel vervolg.maar nog steeds vermakelijk.

Personages zijn allemaal klootzakken, verhaal was gewoon moorden tegen de sterren op, een Michael Myers die niemand wil zien... Halloween sfeer: 0,0%. Wat een gedrocht van een film.

avatar van Kondoro0614
Dit deel van de Halloween reeks is me wat tegen gevallen, zeker omdat het een werk van Zombie is had ik hier toch véél meer van verwacht dan dat er is uitgekomen. Ik vond dit nogal een langdradige film waar echt nooit geen einde aan leek te komen, Michael Meyers zag er tevens weer grandioos uit en de moorden die hij pleegt waren ook niet al te soft.

Ik vond het verhaal ook niet echt leuk om te volgen. We volgen Laurie die eerder aangevallen is door Meyers en die dit keer ook weer moest overleven. In de achtervolging vermoord meyers weer genoeg mensen tot dat hij bij de familie van Laurie weet te komen. Een echt verhaal kent deze film niet, er is niets bijzonders dan het overleven van Meyers en het is vaak te chaotisch om naar te kijken en dat maakt het erg saai!

Qua acteerwerk was de film prima en de film kent ook wel een goeie gore maar ik vond het nergens echt iets bijzonders worden, de begin scenes in het ziekenhuis vond ik keihard en ook tijdens het optreden zien we weer typische Zombie scenes maar, dat maakt de film helaas niet beter zoals hij is want ik vond het vaak een saai optrekje. Ik had iets meer verwacht van de film dan, dat Zombie ons wist voor te schotelen: een groter spektakel.

avatar van cantforgetyou
Deze film valt helaas tegen. Ik vind de moorden grof, maar onduidelijk. De beelden worden trillerig en schokkend gefilmd, of het is te donker op de momenten als Michael toeslaat. Ook stoorde ik me aan de gillende meiden. Geen leuke types. Daarnaast waren er steeds vage beelden te zien van moeder als engel. De film heeft soms wel zijn spannende momenten.

avatar van Antonev
Een van de weinige slashers die ik graag nog eens opzet. Toevallig onlangs toegevoegd op Netflix, dus hij was weer rijp voor een volgende kijkbeurt.

Het grootste pluspunt van de film vond ik het eigenaardige sfeertje. Ik kan het niet helemaal plaatsen, maar het voelde goed aan. De acteerprestaties wisselden nogal, de zus van Myers zat bijvoorbeeld prima in haar rol. Veel van de bijrollen (Buddy) waren niet best.

De moorden waren veelal behoorlijk bruut, met veel bloed, hakken en gore. Normaal ben ik daar niet zo van gecharmeerd, maar bij deze film kon ik het wel hebben. Toch leuk om ook eens wat films te hebben die buiten je gewenste (sub)genre vallen, maar die je toch kunnen bekoren.

avatar van jippie2010
Wat een tegenvaller... een vervolg die qua plot eerder afbreuk doet dan iets toevoegt. Wat overblijft is een slasher. Daar heb ik de film niet voor aangezet. *1,5

avatar van Graaf Machine
Sjongejonge, die Rob Zombie dat is me er eentje hoor. Dacht ik altijd dat het een flutregisseur was (als je jezelf zo noemt kweek je natuurlijk geen geloofwaardigheid), maar na gisteren het eerste deel van zijn Halloween remake gezien te hebben moet ik zeggen dat dit tweede deel toch wel ernstig goed is. Een Halloween met ballen, die niet dat kinderlijke meisjesgedoe nadoet, maar gewoon een Myers laat zien die je echt niet wilt tegenkomen. Ook heel veel mooie, erg mooie, beelden. Prachtig geschoten en heerlijk rauw.
Natuurlijk is het origineel niet te overtreffen, omdat dat de trendsetter van niet alleen deze reeks, maar dit hele genre is, maar een dik verdiende tweede plaats.