- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
alexspyforever
-
- 21062 berichten
- 2328 stemmen
Zeker doen, docu's over horror boeien mij ook wel. Ik heb hier de documentaire over Herschell Gordon Lewis: The Godfather of gore liggen en die bekijken vind ik net zo heerlijk als zijn films zelf.
Boeikens hoe symbolisch is het om met een films met een titel als Bye Bye man de challenge te beëindigen. En ik denk dat ik nu mijn avatar weer moet gaan veranderen nu ik hier steeds weer wordt gelinkt aan The Company of Wolves
Gang_Star meedoen is belangrijker dan winnen, ik vind het heel fijn dat je je alsnog hebt bedacht
En wat te zeggen van MovieMind van gelegenheidskijker van het genre tot volbloed horrorliefhebber, mission accomplished
alexspyforever
-
- 21062 berichten
- 2328 stemmen
#31 - Il Était une Fois le Diable - Devil Story (1985) - 72 minuten - FTV
(afbeelding)
En ..... finish!!!! Zelfs nog één dag te vroeg!!
Uiteraard jij ook proficiat voor de 31, dat ik dat nu pas zie sorry!
DVD-T
-
- 15378 berichten
- 2839 stemmen
97 minuten
FTV
http://images4.static-bluray.com/reviews/9478_15.jpg
Boring haunter.
Het begin is leuk. Je wordt midden in de situatie gegooid zonder daarvoor enige voorgeschiedenis te krijgen en/of enige karakter ontwikkeling. Sterk begin. Helaas verzand de film daarna in een wat standaard "haunted house" film. Qua verhaal is het best interessant, maar Natali weet daar helaas weinig leuks mee te doen en de film weet zich niet los te schudden van films die dit soort elementen al beter aangepakt hebben. Je kunt er daarom niet omheen om dit te vergelijken met films als The Others en Goundhog Day. Haunter is vooral veel van hetzelfde waardoor het verloop wat saai wordt en je je interesse in wat er nu gaande is al snel verliest.
2.0*
91 minuten
RW
http://images2.static-bluray.com/reviews/8720_1.jpg
Hoewel ik The Thing Carpenter's beste horror film vind, is Halloween toch een must see om in de maand van Halloween te gaan kijken. Is inmiddels een traditie geworden om dat te doen.
4.0*
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
#62. The Company of Wolves (1984) - 95 minuten - RW
MovieMind
-
- 6812 berichten
- 0 stemmen
En wat te zeggen van MovieMind van gelegenheidskijker van het genre tot volbloed horrorliefhebber, mission accomplished
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
23. Howl (2015) - FTV - 89m. (Totaal: 21 FTV + 2 RW) https://www.moviemeter.nl/images/cover/99000/99760.300.jpg
Deze zag ik in dit topic voorbijkomen en aangezien ik van treinfilms hou leek het me wel wat, maar het is net teveel B-niveau voor mijn smaak. Een low budgetfilmpje over weerwolven, met hele matige constuums die ook nog veel te duidelijk in beeld komen, acteerwerk was ook niet al te best en het geheel is erg voorspelbaar. Een magere 2*
alexspyforever
-
- 21062 berichten
- 2328 stemmen
#69. The Gruesome Twosome (1967) - 71 minuten - RW
https://horrorpediadotcom.files.wordpress.com/2014/10/gt9.jpg
Niet de beste HG Lewis horror maar na Blood Feast 2 vind ik die zeker de vermakelijkste. Ondanks dat de setting gedeeltelijk plaatsvindt op een studentencampus en een leuke studente Kathy Bates (Gretchen Wells) met een voorliefde om speurdertje te spelen de hoofdrol speelt, doet deze eindelijk niet wat we kunnen verwachten met films met jonge protagonisten, met name een lange en trage opbouw met saaie studenten of tieneractiviteiten die me in slaap doen vallen vooraleer het losbarst. En in vele gevallen is er niet echt sprake van een losbarsting omdat er dan weer een hele tijd niets gebeurt. Thank God dat die clichés er nog niet waren in de jaren 60 al ontsnapte ook HG Lewis niet aan het feit dat een film geen uur of langer enkel gore en killings kon zijn. Er moest een minimum zijn aan verhaal en karakterontwikkeling. Filler (scènes die niet direct bijdragen tot het geheel) waren dus verplicht kost. Lewis heeft zijn best gedaan om die filler scènes zo leuk mogelijk te maken.
https://i.ytimg.com/vi/gibA3alMNl8/hqdefault.jpg
GT heeft zijn speelduur ook wel mee ongeveer 70 minuten en daarbij moeten we ook de begincredits en de geinige introductiescène meerekenen waarbij we een conversatie krijgen tussen twee geknutselde hoofden ( uit isomo en papier) met een damespruik. De eerste keer dacht ik ook wat bizar maar nu weet ik natuurlijk waarom die scène er in zit, enerzijds licht het een tipje van de sluier op voor wat komen gaat, maar anderzijds is het gewoon ook een scène om tot de minimum speelduur te komen. Toen HG Lewis en zijn filmploeg weer in de studio kwamen bleken ze iets van een 5 minuten te weinig te hebben ondanks dat ze alles wat ze daadwerkelijk gefilmd hadden in de film hadden gestopt wilde de distributiemaatschappij dus minstens 70 minuten. Hebben ze dit dan maar in de studio nog in elkaar geflanst en hoe amateuristisch ook het werkt!
https://assets.mubi.com/images/film/25404/image-w856.jpg?1469410706
Zoals gezegd geen trage opbouw, eigenlijk is er geen opbouw. We krijgen meteen een introductie tot Mrs Pringle (Elizabeth Davis) die een pruikenwinkel heeft met pruiken van echt menselijk haar en meteen ook de manier hoe deze wordt bekomen. Iedereen weet wel hoe de Indianen dat deden, door hun slachtoffers te scalperen. Lewis was de eerste die dit dan ook expliciet in beeld bracht. Mrs Pringle is een beetje raar dat ze steeds haar opgezette kat Napoleon (heel in het begin zien we haar even met een echte kat op de arm, maar die bleek niet zo goed mee te willen werken zodat men snel van dat idee is afgestapt) betrekt in de gesprekken "ain't it Napoleon" maar ze is zo aardig dat niemand kan geloven dat ze eigenlijk een duivelse manipulator is en haar achterlijke zoon Rodney (Chris Martell) tot gruweldaden brengt. Door zogezegd een kamer te verhuren aan vrouwelijke studentes weet ze ook potentiële "leveranciers" te lokken voor de pruiken. Je kent meteen het concept, geen rond de pot draaien.
https://horrorpediadotcom.files.wordpress.com/2014/10/the-gruesome-twosome-1.jpg
De gorescènes zijn voor 1967 erg expliciet en zien er ook al wat professioneler uit dan in zijn eerste gore film "Blood Feast". Rodney is een maniak en lijkt het leuk te vinden maar in zijn hoofd doet hij niets verkeerd. Hij doet het voor zijn moeder, want dan is hij immers "a good boy". Zowel moeder als zoon blijven de hele film lang in hun rol.
https://horrorpediadotcom.files.wordpress.com/2014/10/gtgif.gif
De filler scènes worden vooral ingevuld door Kathy en haar lief Dave (Rodney Bedell). Zo is er een bezoekje aan een drive-in theater (man wat jammer dat ik dat niet heb meegemaakt) waarbij er naar een film wordt gekeken met een duidelijke boodschap dat de liefde van de man door de maag gaat, wat gekken en geruzie op het strand en de beste nog waarbij Kathy denkt de killer op het spoor te zijn en hem op cartooneske wijze achtervolgt. Misschien niet de meest boeiende filler maar in elk geval leuker dan de hormone crazy teeny weenie stuff waar mijn ogen van gaan rollen.
http://images.static-bluray.com/reviews/14274_5.jpg
7,5/10
alexspyforever
-
- 21062 berichten
- 2328 stemmen
Daar geloof ik niks van. Als ik je hoor spreken dat je je horror brutaal wil, wel dan kan ik niet anders concluderen dat je een rasechte liefhebber bent van het genre. Boeikens zo is het toch hé
arno74 hopelijk dat je de film nog kan zien voor de challenge, ik wil graag je mening horen
Boring? Wacht maar eens zal ik eens een uur zitten ronddwalen rond je huis als Michael Meyers zonder enige moeite te doen om me te verschuilen. Daarna bel ik aan en zeg ja je had niet verwacht dat ik het was hé
alexspyforever
-
- 21062 berichten
- 2328 stemmen
Minder aan Martyrs is de hand-held-look van het camerawerk die zo kenmerkend is voor moderne (Horror-)films. Soms kwam het van pas voor de schrikmomenten, maar het slaat nergens op om dingen bewust zo onduidelijk in beeld te brengen.
Dat is voor mij ook de voornaamste reden waarom handcam en found footage stijl van filmen zelden werken voor mij. Fans van Blair Witch Project en gelijkaardige films heb ik wel vaker het argument horen gebruiken dat wat je niet ziet enger is dan wat wel expliciet in beeld wordt gebracht en dat je je verbeelding moet gebruiken (sommige zeggen zelfs dat die wat er niet van houden of het niet eng vinden een gebrek aan verbeelding hebben). Op zich goede argumenten (behalve dan dat anderen een gebrek aan verbeelding zouden hebben) maar ik vind niet tonen van dingen die eng of schokkend moeten zijn eerder luiheid en goedkoop. Zo kan ik het ook bij wijze van spreken. Ik als kijker moet dat toch niet verzinnen, ik ben de toeschouwer en niet de schepper van het gebeuren. Ze moeten mij een verhaal vertellen, dat moet ik niet doen. Dan kan ik net zo goed zelf een verhaal schrijven. Nog een populair pro argument is dat deze stijl realistischer is. Ben ik het dus volledig mee oneens. Tegenwoordig filmen mensen veel maar niemand loopt constant alles wat hij/zij waarneemt met een camera te filmen en volgens mij als je in paniek bent ga je niet blijven filmen of laat je die camera wel vallen. En als je eerder suggestief en sfeervol wil filmen dan vind ik handcam de slechtste keuze. Eigenlijk zou ik bij found footage juist wel expliciet beelden tonen (Cannibal Holocaust deed het en dat choqueerde). Waarom dan ineens een totale ommezwaai (omdat Blair Witch Project het deed en dat blijkbaar in de smaak viel bij 1 helft terwijl een andere helft het om dezelfde reden dom vond)? Als "less is more" beter is dan kan ik net zo goed zeggen dat al de oudere films (pre jaren 70) die meer op suggestie en sfeer werkten dan expliciete scares, bloed of gore het dan toch veel beter deden. Maar die oudjes worden dan vaak saai genoemd. Ik snap niet wat er zo sfeervol (of eng) is aan handcam filmen. Of is het misschien dat er bij handcam meer snelheid en beweging in zit terwijl die oude films wat statischer en trager overkomen? Hetzelfde zie je nu bij de moderne paranormale films, het moet nu allemaal actievoller, meer jump scares, boo in your face en alle truken van de foor. En als dan ook nog de 'professionele' critici het graag lusten dan is de hype train compleet en ben je zoet voor een of meer vervolgen van hetzelfde. Haunter vond ik dan wel een verademing juist omdat die net als The Others meer traditioneel was, trager meer op sfeer berustend. Maar het werkt niet altijd want The Orphanage was ik totaal de draad en mijn interesse kwijt. Het is altijd gevaarlijk als Del Toro zijn naam ontleent aan een film (als producer hetgeen de reden was dat ik Orphanage ging kijken destijds). Dat is het probleem iedere keer hoop ik weer op een film die maar in de buurt kan komen van Pan's Labyrinth en ja dat hoopte ik ook bij The Devil's Backbone toen weer, maar het voelde voor mij ook weer aan als een standaard spookverhaal met de bekende recepten en verhaaltje. De enige die me nog kan boeien is het weinig geliefde "Don't be Afraid of the Dark" waarvoor Del Toro het script schreef.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Dat is voor mij ook de voornaamste eden waarom handcam en found footage stijl van filmen zelden werken voor mij. Fans van Blair Witch Project en gelijkaardige films heb ik wel vaker het argument horen gebruiken dat wat je niet ziet enger is dan wat wel expliciet in beeld wordt gebracht en dat je je verbeelding moet gebruiken (sommige zeggen zelfs dat die wat er niet van houden of het niet eng vinden een gebrek aan verbeelding hebben). Op zich goede argumenten (behalve dan dat anderen een gebrek aan verbeelding zouden hebben) maar ik vind niet tonen van dingen die eng of schokkend moeten zijn eerder luiheid en goedkoop. Zo kan ik het ook bij wijze van spreken. Ik als kijker moet dat toch niet verzinnen, ik ben de toeschouwer en niet de schepper van het gebeuren. Ze moeten mij een verhaal vertellen, dat moet ik niet doen. Dan kan ik net zo goed zelf een verhaal schrijven. Nog een populair pro argument is dat deze stijl realistischer is. Ben ik het dus volledig mee oneens. Tegenwoordig filmen mensen veel maar niemand loopt constant alles wat hij/zij waarneemt met een camera te filmen en volgens mij als je in paniek bent ga je niet blijven filmen of laat je die camera wel vallen. En als je eerder suggestief en sfeervol wil filmen dan vind ik handcam de slechtste keuze. Eigenlijk zou ik bij found footage juist wel expliciet beelden tonen (Cannibal Holocaust deed het en dat choqueerde). Waarom dan ineens een totale ommezwaai (omdat Blair Witch Project het deed en dat blijkbaar in de smaak viel bij 1 helft terwijl een andere helft het om dezelfde reden dom vond)? Als "less is more" beter is dan kan ik net zo goed zeggen dat al de oudere films (pre jaren 70) die meer op suggestie en sfeer werkten dan expliciete scares, bloed of gore het dan toch veel beter deden. Maar die oudjes worden dan vaak saai genoemd. Ik snap niet wat er zo sfeervol (of eng) is aan handcam filmen. Of is het misschien dat er bij handcam meer snelheid en beweging in zit terwijl die oude films wat statischer en trager overkomen? Hetzelfde zie je nu bij de moderne paranormale films, het moet nu allemaal actievoller, meer jump scares, boo in your face en alle truken van de foor. En als dan ook nog de 'professionele' critici het graag lusten dan is de hype train compleet en ben je zoet voor een of meer vervolgen van hetzelfde. Haunter vond ik dan wel een verademing juist omdat die net als The Others meer traditioneel was, trager meer op sfeer berustend. Maar het werkt niet altijd want The Orphanage was ik totaal de draad en mijn interesse kwijt. Het is altijd gevaarlijk als Del Toro zijn naam ontleent aan een film (als producer hetgeen de reden was dat ik Orphanage ging kijken destijds). Dat is het probleem iedere keer hoop ik weer op een film die maar in de buurt kan komen van Pan's Labyrinth en ja dat hoopte ik ook bij The Devil's Backbone toen weer, maar het voelde voor mij ook weer aan als een standaard spookverhaal met de bekende recepten en verhaaltje. De enige die me nog kan boeien is het weinig geliefde "Don't be Afraid of the Dark" waarvoor Del Toro het script schreef.
Ben het volledig met je eens wat betreft hand-held en found footage. Maar Martyrs is absoluut niet vergelijkbaar met prul (don't kill me fans) zoals The Blair Witch Project, er is wel degelijk wat te zien maar tijdens achtervolgingen is dit soms niet helemaal duidelijk in beeld gebracht. Het is vooral een van die films die die look hip hebben gemaakt denk ik. Ik hou ook meer van 'traditionele' look. Haunter moet ik nog steeds zien, maar heb ik inmiddels wel in mijn bezit.
dualcia
-
- 947 berichten
- 2150 stemmen
#30. Jigsaw (2017) - 91 minuten - FTV
Recensie volgt nog.
Vanavond nog Halloween horrorfilm avondje met wat vrienden en dan zijn de 31 gehaald
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
#78 The Vault 2017
FTV - 91 min - horror/thriller
http://cdn.bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2017/07/The-Vault-James-Franco_hi-res.jpg
De film gaat vooral de mist in wanneer de kluis geopend wordt. Vanaf dan gaat het bergafwaarts.
Nochtans een leuk begin met de bankoverval zelf en het duister geheim onderin maakt de kijker wel nieuwsgierig. Je hoopt op iets bijzonders want het concept lijkt wel leuk. Maar helaas komt dit duister geheim heel zwak en flauw over. Ook al ben je helemaal mee in de fantasie, dan nog lijkt de hele opzet onlogisch want die geesten zitten alleen maar in die kluis en naderhand onderin. Boven in de bank komen ze niet tenzij.... inderdaad de verrassende plottwist op het einde laat dit wel weer uit schijnen. Heel raar. En wat te zeggen van de slotscène met de auto. Onlogica ten top ! Daarbij het geheim is totaal niet eng. Tegenvaller !
joolstein
-
- 9156 berichten
- 7609 stemmen
#52 It (2017)
Thriller / Horror
135 minuten
FTV: 2 punten ( totaal 115+2= 117 punten)
https://cdn.images.express.co.uk/img/dynamic/36/590x/secondary/IT-MOVIE-926744.png
Coulrofobie, de angst voor clowns. Stephen King heeft dit in 1986 fantastisch vast weten te leggen in zijn inmiddels legendarische boek IT. Dit kreeg een vervolg met mini-serie uit 1990, (27 jaar geleden toeval?) die later veelal werd vertoond als een lange film, en wakkert bij velen nostalgische gevoelens aan. Regisseur Andy Muschietti zal niet al die nostalgische harten met deze film met zich mee weten te krijgen maar doet gelukkig veel goed om van een zeer geslaagde box-office te spreken.
Het verhaal over de groep kinderen, beter bekend als de 'Losers club', die in het kleine stadje Derry, Maine elke 27 jaar worden geterroriseerd door een Pennywise the Dancing Clown(Bill Skarsgård) is voor vele natuurlijk wel bekend. Maar dit clubje van losers die opnemen tegen Pennywise, is direct het eerste pluspunt. Vrijwel alle kinderen, en dat zijn er best wat, zijn perfect gecast en wat vooral zo mooi is is dat de kinderen hier ‘echt’ voelen. Hoe vaak gaat het daarin wel niet mis in andere films? Hier dus niet! Zet daarnaast de duistere cameravoering waar Muschietti en je begrijpt dat dit niet zomaar een remake is.
Evenals in de miniserie wordt het verhaal wel rustig opgebouwd en maken wij uitgebreid kennis met de uiteenlopende personages. Ook dit ervaarde ik als een zeer positief. Het volgt vaak dezelfde lijn als de miniserie, maar durft hier ook zijn eigen draai aan te geven en geeft ook (door de langere duur) meer weer van wat King in het boek aangaf. De jaren '50 uit het boek zijn wel de jaren '80 geworden. Erg fijn om te zien en ook andere momenten (moorden) uit het boek zijn niet in de film.
De film staat te boek als een R-rated, wederom een pluspunt, en al worden kinderen in de film zwaar mishandeld of vermoord er is nooit 'echte' gore te zien. Regisseur Andy Muschietti kiest voor subtiliteit en vaak is deze terreur des te doeltreffender! Deze versie van It zoekt de nog net veilige randjes op van wat acceptabel is en wat een niet doorgewinterde kijker aan kan.
Bill Skarsgård als de killer-clown had geen gemakkelijke taak om in de voetsporen te treden van de vorige Pennywise gespeeld door Tim Curry. Helemaal verbleken doet hij Tim Curry niet maar is wel Top! En zeker anders dan Curry’s creatie. Minpunt was de vaak misplaatste verschijningen van Pennywise. Hij was gewoon te vaak te zien. Als we hem wat minder hadden gezien, was de clown heel wat angstaanjagender geweest. Less is more tenslotte?
Regisseur Andy Muschietti weet tenslotte een goede balans te brengen tussen drama, luchthartiger momenten en onvervalste horror. Positief daarbij was vooral gebruik van ouderwetse schrikeffecten, die effectief worden ingezet.
alexspyforever
-
- 21062 berichten
- 2328 stemmen
#70. Don't Be Afraid of the Dark (2010) - 99 minuten - RW
http://deltorofilms.com/wp-content/uploads/2014/01/dont-be-afraid-of-dark-still09.jpg
Hoewel Troy Nixey de regisseur van de film is blijf ik deze toch als een Del Toro film zien. Samen met Matthew Robbins schreef hij het script gebaseerd op het script van Nigel McKeand waaruit het origineel uit 1973 uit voortkwam. Nu dat ik het origineel eerder heb gezien tijdens deze challenge kan ik ook beter een vergelijking maken. Dat ik de remake veel beter vind vind ik geen verrassing. De wijzigingen zijn stuk voor stuk een verbetering. Ik vond het veel beter passen dat Sally niet langer een volwassen vrouw was maar een meisje van pakweg 9-10 jaar (schitterend gespeeld door Bailee Madison). In het origineel waren de monstertjes slechts met 3 en zagen ze er allesbehalve eng uit (hoewel ze verre van schattig waren). In de remake zijn ze enger als is het natuurlijk jammer dat er daarvoor CGI aan te pas kwam maar in grotere getale waren ze toch gevaarlijker. Er zijn maar liefst 3 scènes waarin Sally echt zwaar onder de dreiging komt van de wezentjes. De kwaadaardige elfjes of gnomen zijn ook een pak gemener dan die uit 1973 dat ondervindt vooral klusjesman Harris.
http://i.fokzine.net/upload/11/12/111202_302566_dark.png
Naast het sterke acteerwerk van de jonge protagoniste is de setting en de manier waarop het wordt gebruikt en gefilmd een van de grootste pluspunten. Het is een magnifiek oud huis met veel fraai houtwerk, schilderingen, grote bibliotheek, een verborgen kelder, een mooie tuin. Maar als het donker wordt en de wezentjes komen tevoorschijn vormt het een ideale setting om te griezelen. Het weinige licht dat er dan is wordt aangegrepen als verdedigingsmechanisme van de bewoners want dat hebben die monstertjes niet graag.
http://cdn.wegotthiscovered.com/wp-content/uploads/dont-be-afraid-of-the-dark-remake-trailer.jpg
Ik snap wel dat de film kritisch is onthaald, het blijft op het vlak van blood en gore erg tam en voelt meer aan als een haunted house film. Dat men de wezens niet eng vindt en omwille van de jonge protagoniste het kinderhorror noemt (ik citeer maar enkele kritieken) is natuurlijk compleet subjectief. Maar je hebt er ook die de film slecht vonden omdat ze niet echt van kinderen houden in de hoofdrol van een horrorfilm. Of nog belabberde elementen dat ze niet van mllige kindjes houden en Sally maar een verwend nest vonden. Hoe zou je zelf zijn door je moeder te worden gedumpt bij je vader (Guy Pearce) en zijn nieuwe jongere vriendin (Katie Holmes)? Trouwens vindt ze later in de film weinig gehoor bij haar moeder als ze terecht doodsbang is. Goede chemie tussen de drie protagonisten overigens en ondanks het fantasy thema voelen hun handelingen realistisch aan.
http://www.blackfilm.com/read/wp-content/uploads/2011/06/Don%E2%80%99t-Be-Afraid-Of-The-Dark-5.jpg
De remake kent ook een betere uitwerking van de legende achter de wezens, waarom ze het doen. Dat ze nauw verwant zijn aan de legende van de evil tooth fairy moge wel duidelijk zijn. origineel en remake kennen eenzelfde verloop al is het einde duidelijk anders maar beide zijn tragisch; Ik prefereer het einde van de remake al had ik ook graag gehad dat Kim niet in de kaluwen van die wezentjes terecht zou komen.
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
#79 Sendero 2015
FTV - 85 min - horror
https://cdn.cinematerial.com/p/136x/olmzceds/sendero-austrian-blu-ray-cover-sm.jpg
Op gebied van gore is de film prima geslaagd. Er valt heel wat beleven en er komen heel wat rare en vooral brute personages voorbij. De groezelige geluiden die op de achtergrond te horen zijn maken de film sfeervoller. Maar met het verhaal kon ik weinig mee. Vooral dat einde vond ik heel raar of misschien heb ik iets gemist. ??? De cast viel wel mee. In ieder geval zeer rare film die ooit een tweede kijkbeurt wel verdiend.
alexspyforever
-
- 21062 berichten
- 2328 stemmen
Trouwens hoe zit het qua horroraanbod vanavond op de Nederlandse TV? Hier op de Vlaamse zenders (6 in totaal) wordt er geen enkele uitgezonden, enkel series en gebruikelijke series alsof het een dag als een andere is.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
#50 Kyonyû Doragon: Onsen Zonbi vs Sutorippâ 5 (2010)
FTW – 73 minuten - Actie / Horror
2 punten – 31 oktober 2017 (50 films, 96 + 14 punten = eindstand 110 punten)
http://cdn3a.dvdempire.org/products/34/1625634h.jpg
De horrorchallenge loopt ten einde, en voor mij was het tijd voor de laatste film. Ik heb een hoop moois mogen ontdekken, en dan rijst toch de vraag hoe je zoiets eerbiedwaardig en respectvol afsluit. Met een gegarandeerd meesterwerk natuurlijk. Grave (2016) en It Comes at Night (2017) waren de enige titels die ik van mijn oorspronkelijke watchlist voor de challenge niet heb kunnen zien. Echter ‘mag’ ik die niet zonder mijn vriendin kijken (‘je waagt het niet!’), en ze heeft geen tijd vanavond voor een film.
Dus moest ik zelf iets geweldigs uitzoeken om dat te vervangen. En toen wist ik het opeens! Voor zover ik wist, had ik nog nooit een J-sploitation film gezien. Het verhaal van deze gaat als volgt: Een groepje vrouwelijke strippers vinden een geheime gang in de kleedkamer van de stripclub waar ze werken, vinden daar een bijzonder boek, en wekken per ongeluk een leger ondoden tot leven. Yes. We sluiten af met een film van de man, die eerder het pareltje Killer Pussy afleverde.
https://assets.cineserie.com/wp-content/uploads/2016/05/300242.jpg
Kyonyû Doragon: Onsen Zonbi vs Sutorippâ 5! Aka The Big Tits Dragon! aka Big Tits Zombie! Aka Zombie Stripper Apocalypse aka Nippon Splatterotics 1! Je zult met me eens zijn, dat zoiets bijna wel goed móet zijn. Zo goed, dat ik verbaasd ben dat 68 MM users me voor zijn gegaan met het zien van deze film.
Nu serieus. Het is boven elke vorm van twijfel verheven dat je een beetje open moet staan voor foute splatterfilms als dit met extreem lage productiewaarden, maar die nu en dan wel als beloning met iets creatiefs uit de hoek kunnen komen dat zo bizar (of slecht) is, dat je toch in de lach schiet. Of je je nu het schompes lacht of het bij een geamuseerde grinnik houdt, zal per persoon verschillen. Ikzelf keek meer met opgetrokken wenkbrauw toe, met hier en daar een verbaasde schater. Maar het was wel genoeg.
Leuke soundtrack, wijntje erbij, in het ruime uurtje tussen werk en avondmaaltijd (ik hoefde niet te koken), was dit een prima momentje om even tot rust te komen. Al is het schlock van de bovenste plank. Of misschien wel juist.
En één scène in het bijzonder, zal me nog lang heugen. Vagina dentata in extremis, if you know what I mean...
3*
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
(afbeelding)
john mcclane 2
-
- 3197 berichten
- 6348 stemmen
#film 42.
80 minuten .
FTV.
https://occ-0-337-2433.1.nflxso.net/art/0069a/8b7689091ff5bb44fd703daed67c75b13a00069a.jpg
Mooie afsluiter voor mij betreft, kort maar krachtig deze.
Met zo nu en dan wat metal.
Een charismatische hoofdrol speler, perfect voor deze rol .
Het bouwt zich op naar een langzaam opkomende nachtmerrie , in de ( horror) positieve zin van het woord.
3,5*
ik heb meerdere nieuwe films leren kennen de afgelopen maand.
En met plezier jullie revieuws gelezen.
iedereen fijne halloween avond / nacht !
https://i.pinimg.com/originals/02/2c/6c/022c6cfbad26827bf78b11615c52e10a.jpg
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
arno74 hopelijk dat je de film nog kan zien voor de challenge, ik wil graag je mening horen
Vandaag ga ik geen films meer zien, maar ik ben met 23 films niet ontevreden, ik ben nu zeker van mijn zomerfilmdip af . En ik heb een hoop tips en inspiratie opgedaan dus weer wat horrorfilms voorbij zien komen als optie voor en volgende challenge, of eerder.
Kondoro
-
- 10693 berichten
- 2485 stemmen
Vandaag is de dag van Halloween en de dag dat deze challenge langzaam op zijn einde loopt. Ik zeg een erg geslaagde challenge met een ontzettend leuke groep die allemaal met plezier mee speelden, niemand liep te zeiken of te doen en we gingen lekker onze gang. Ik wil zelf toch even Noodless prezen om zijn schrikbarende aantal films die hij heeft gezien, lekker gedaan pik!
Ik zelf noteer hier mijn 31ste film en heb ik het doel van de gehele challenge behaalt maar, dat was niet gelukt als ik niet ziek was geworden en dus wat meer tijd had. Ik zelf ben erg tevreden met wat ik gezien heb en toch nog een paar titels heb laten liggen voor volgend jaar of tussen door een keertje die ik toch ook wel graag gezien had. Ik heb veel nieuwe films en titels leren kennen (https://www.moviemeter.nl/film/1082 en Friday the 13th (1980) zijn toch wel de voornaamste titels geweest). Ik heb mij vermaakt maar ben persoonlijk ook wel even toe aan een andere genre film!
- Oktober Horror (month) Challenge 2017: what did I watch?, a list of films by Kondoro • Letterboxd
- A horror Challenge in October 2017, a list of films by Kondoro • Letterboxd
Toch nog elf van de 25 films gezien die ik genoteerd had, vind ik aardig. De rest neem ik mee naar de volgende keer! Goed gedaan organisatie!
#31 - An American Werewolf in London (1981)
FTV
Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Horror / Komedie
97 minuten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2917.300.jpg?cb=1382710357
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
FTV - 91 min - horror/thriller
https://www.dvdsreleasedates.com/posters/800/C/Cult-of-Chucky-2017-movie-poster.jpg
Toch gewaagd aan deze zoveelste Chucky gezien het niet echt mijn ding is. Maar deze viel wel mee.
Het idee, gezien de titel, is leuk bedacht. De setting is aardig en er komen een paar leuke kills langs.
Redelijk bloederig zou ik zeggen. Dus qua gore en entertainment zit het wel goed. Maar de verrassing van de film was niet Chucky maar Fiona Dourif die voor het genre wel echt goed speelde.
joolstein
-
- 9156 berichten
- 7609 stemmen
#53 Blood Feast 2: All U Can Eat (2002)
Horror
98 minuten
FTV: 2 punten (totaal 117+2= 119 punten)
https://orig00.deviantart.net/3b24/f/2014/154/1/2/jill_rao_crime_23_by_deadbuty-d7kvx8n.png
Door alexspyforever kon ik dan eindelijk deze HG Lewis kijken! Dank je wel ervoor!
Deze film heeft te eerste een soort sticker of bordje nodig waarop staat: “For Cult Fans Only”
Want ook al kwam er dan na 39 jaar een sequel op de eerste 'slasher'-film. Wederom van de hand van Herschell Gordon Lewis en lijkt het soms meer op een remake. Het is nog steeds in de bekende goedkope stijl van de regisseur. Dit betekent dat alles erg sleazy eruit zag. Het is zelf best uniek dat als je niet beter wist (internet en mobiele telefoons) je zal zweren dat de film in 1963 was gemaakt. Fuad Ramses III (J.P. Delahoussaye) heeft het restaurant van zijn opa, de killer uit de eerste film, geërfd en door toedoen van de godin Isjtar gaat ook hij bezig aan een heerlijke maaltijd. Nu is de film vooral een horror/komedie en neemt zichzelf nergens echt serieus. Op twee van de drie B's slaagt de film!
Blood: De gore ziet er nog beter uit dan in alle voorgaande films en natuurlijk heerlijk in beeld!
Boobs: De vrouwen in deze film zijn er maar voor één ding en dat is uit de kleren gaan (of ze kunnen acteren was niet belangrijk) En daarom is er dan ook een lange scene waarin de dames zippend aan een cocktail, een lingerie -feestje bouwen. Dit voor maar één doel... nou goed ze er voor twee doelen!
Beast: Helaas overtuigd Delahoussaye als killer-creep een stuk minder als zijn opa. Hij blijft vooral die aardig teddybeer. Maar ach, het blijft wel heerlijk om naar te kijken!
Omdat ik de film op Halloween-avond heb bekeken is het wel leuk om met een aardig feitje af te sluiten: De agent die steeds aan eten denkt, heet Detective Loomis. Wat een verwijzing is naar Dr. Loomis uit de Halloween film-serie. En zo eert de eerste slasher die andere bekende grote slasher!
alexspyforever
-
- 21062 berichten
- 2328 stemmen
#53 Blood Feast 2: All U Can Eat (2002)
Horror
98 minuten
FTV: 2 punten (totaal 117+2= 119 punten)
(afbeelding)
Door alexspyforever kon ik dan eindelijk deze HG Lewis kijken! Dank je wel ervoor!
Deze film heeft te eerste een soort sticker of bordje nodig waarop staat: “For Cult Fans Only”
Want ook al kwam er dan na 39 jaar een sequel op de eerste 'slasher'-film. Wederom van de hand van Herschell Gordon Lewis en lijkt het soms meer op een remake. Het is nog steeds in de bekende goedkope stijl van de regisseur. Dit betekent dat alles erg sleazy eruit zag. Het is zelf best uniek dat als je niet beter wist (internet en mobiele telefoons) je zal zweren dat de film in 1963 was gemaakt. Fuad Ramses III (J.P. Delahoussaye) heeft het restaurant van zijn opa, de killer uit de eerste film, geërfd en door toedoen van de godin Isjtar gaat ook hij bezig aan een heerlijke maaltijd. Nu is de film vooral een horror/komedie en neemt zichzelf nergens echt serieus. Op twee van de drie B's slaagt de film!
Blood: De gore ziet er nog beter uit dan in alle voorgaande films en natuurlijk heerlijk in beeld!
Boobs: De vrouwen in deze film zijn er maar voor één ding en dat is uit de kleren gaan (of ze kunnen acteren was niet belangrijk) En daarom is er dan ook een lange scene waarin de dames zippend aan een cocktail, een lingerie -feestje bouwen. Dit voor maar één doel... nou goed ze er voor twee doelen!
Beast: Helaas overtuigd Delahoussaye als killer-creep een stuk minder als zijn opa. Hij blijft vooral die aardig teddybeer. Maar ach, het blijft wel heerlijk om naar te kijken!
Omdat ik de film op Halloween-avond heb bekeken is het wel leuk om met een aardig feitje af te sluiten: De agent die steeds aan eten denkt, heet Detective Loomis. Wat een verwijzing is naar Dr. Loomis uit de Halloween film-serie. En zo eert de eerste slasher die andere bekende grote slasher!
Graag gedaan maatje, nu kan ik em dan ook gaan kijken. Ben vooral blij dat je ervan genoten hebt
En ik ga toch eens vergelijken met jouw puntjes uiteraard
joolstein
-
- 9156 berichten
- 7609 stemmen
Trouwens hoe zit het qua horroraanbod vanavond op de Nederlandse TV? Hier op de Vlaamse zenders (6 in totaal) wordt er geen enkele uitgezonden, enkel series en gebruikelijke series alsof het een dag als een andere is.
Het commerciële RTL5 doet aan Halloween! Onze publieke laten natuurlijk afweten!
App (2013) is om 20:32 uur op RTL5 en wordt gevolgd door The Cabin in the Woods (leeftijdgrens is 16 jaar mag pas naar 10u) om 22:10 uur
En een soort poging van Halloween van RTL8 Scary Movie vandaag om 20:32 uur op
WardT
-
- 269 berichten
- 2813 stemmen
#32 Halloween H20: 20 Years Later (1998)
RW - 85 minuten - Horror / Thriller
https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2118.300.jpg?cb=1477985594
Ik heb deze film destijds wel gezien toen mijn oudere zus deze een keer s middags aan het kijken was. Ik was denk ik een jaar of 11 en toen maakte dit toch wel indruk. Grappig dat ik veel scenes op het einde van de film nog precies kon herinneren. Grappig om zoiets uit je jeugd dan nog eens terug te zien, al is de film zelf weinig bijzonder.
Goede zet om deel 4 t/m 6 gewoon te negeren in dit deel, aangezien het verhaal vooral deel 6 de plank volledig missloeg. Deze film is ook zeker sterker dan deel 5 en 6, maar nog steeds niet top. Het is duidelijk te zien dat deze in het Scream-tijdperk is gemaakt met veel nadruk op het hele high school gebeuren, maar bijvoorbeeld ook de beveiliger die aan een script bezig is. Dit zijn helaas wel meteen de minste aspecten aan deze film, vooral LL Cool J is om te huilen. De tieners geven de film een hoog soapgehalte, iets wat ik niet zoek in een Halloween film. Hierdoor voel je ook nergens de onheilspellende, naargeestige sfeer die voor mij bij de reeks hoort. De opbouw duurt ook veel te lang zonder ooit spannend te worden. Als het in de laatste 20 minuten dan losgaat, wordt de film meteen een stuk sterker en het einde is gewaagd en origineel. Wisselvallig geheel met een vermakelijk slot. 2,5*
morpheus2000
-
- 592 berichten
- 9835 stemmen
30. The Crucifixion (2017) - 92 min - FTV
31-10-2017 - 60 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/793000/793148.300.jpg?cb=1504269090
Ondanks de sfeer, toch wel een tegenvallende film van Xavier Gens. De eerste 3 films van hem kan ik toch wel waarderen, maar deze was het allemaal net niet. Niet echt spannend en ook wel voorspelbaar wat er zou gaan komen en wat ook dan echt ging gebeuren in de film.
morpheus2000
-
- 592 berichten
- 9835 stemmen
31. The Conjuring (2013) - 112 min - FTV
31-10-2017 - 62 punten + de bonus ( )
https://www.moviemeter.nl/images/cover/88000/88240.300.jpg?cb=1378389325
De tweede film die vrouwlief samen met me meekeek en halverwege zegt ze tegen me "ik zit hier al een half uur met kippenvel"....
En zo hoort het!
Heerlijk effectieve film, die mij ook geregeld ff omhoog deed veren. Mooi sluitstuk van deze maand met alleen maar horrorfilms.
Op naar volgend jaar...
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Volgens mij gaat Woland de hele nacht door om nog even 21 films te registreren, op het nippertje. Een hele berg 45-50 minuten lellen om terwijl het fort onbewaakt is, er toch nog even langs te sneaken. Of niet?
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Als eerst: man, man, man Noodless. 80 films???? hoe krijg je dit voor elkaar Netjes hoor.
18. Halloween H20: 20 Years Later (1998)
85 min
FTV
Horror/thriller
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/5e/HalloweenH20poster.jpg
Best een goed deel uit de reeks.
Dit deel is gelukkig een heel stuk beter dan de vorige 3 delen.
20 jaar na het de gebeurtenissen uit deel 1 waar het allemaal mee begon, komt Michael Myers terug voor haar zusje Laurie om weer te proberen om een eind aan haar leven te maken.
Dit deel bevat een heel stuk meer spanning en vooral sfeer wat me bij sommige delen een beetje deed denken aan de eerste 2 films. Michael Myers komt hier ook een heel stuk creepyer en dreigender over wat zorgde voor een aantal spannende scene's.
De cast van de film is ook zeker niet slecht. Het is erg gaaf om Jamie Lee Curtis weer terug te zien als Laurie Strode, dit zorgde gelijk al voor een extra pluspuntje van mij. Bij de intro van de film zie je Joseph Gordon-Levitt in beeld wat voor mij een leuke verassing was. Helaas had hij dan wel een kleine rol en eindigde zijn personage al snel met een schaats in zijn hoofd
Ook had Josh Hartnett een rol in de film als zoon van Laurie. Super leuk om hem als nog vrij jong mannetje te zien spelen. Die het overigens ook best goed deed.
De film heeft misschien niet al te veel kills en erg bloederig is het ook niet maar de spanning en sfeer zorgen echt voor een heel vermakelijk deel uit de reeks.
Zeker een dikke 3,0*