Cult of Chucky (2017)

Alternatieve titels: Child's Play 7 | Curse of Chucky 2

Horror / Thriller

geregisseerd door Don Mancini
met de stem van Brad Dourif, Jennifer Tilly en Fiona Dourif

Na al vier jaar vast te hebben gezeten in een gesticht voor crimineel gestoorden, is Nica Pierce (Fiona Dourif) ten onrechte overtuigd dat zij - en niet Chucky - haar gehele familie heeft vermoord. Haar psychiater introduceert een nieuwe therapeutische "tool" om de groepssessies met zijn patiënten te vergemakkelijken: de "Good Guy"-pop. Een reeks van gruwelijke sterfgevallen start in het gesticht. Nica begint zichzelf af te vragen of ze dan toch niet gek is. De opgegroeide Andy Barclay (Alex Vincent) schiet Nica te hulp, al moet hij eerst zien af te rekenen met Tiffany (Jennifer Tilly), de bruid van Chucky, en zij is tot alles in staat om haar geliefde duivelse pop te helpen.

avatar van Gi-Force
En weer een film waar ik van genoten heb. Gelukkig vergelijk ik geen films met elkaar en heb het al gauw naar mijn zin schijnbaar. Wat een lekkere plek om te filmen in een over sprankelend wit gekkenhuis. Het gaf mooie beelden. Vooral als er dan mooi rood zichtbaar wordt Wel de Chucky reeks heeft er een nieuw element bij en het volgende script lijkt nu oneindig veel mogelijkheden te hebben. De echte spanning is er allang vanaf. Maar de gore in combinatie met camerawerk maakt het de moeite waard. Dus ik hoop dat de volgende zich daar volop gaat focussen.

ben een fan van chucky films maar dit deel....

avatar van Friday the 13 th
Dit deel is nog zeker goed te doen, al komt het wel wat traag op gang. Wel denk ik het goorste deel tot nu toe. Het verhaal gaat echt wel geen kant op en is zeer ver gezocht. Doch nog wel vermakelijk.

Mag ik wel enigszins verwonderd zijn dat de mimiek en het bewegen van de pop in de jaren 80 er beter uitzag dan nu? Vreemd met al die vooruitgang!

avatar van Noodless
Toch gewaagd aan deze zoveelste Chucky gezien het niet echt mijn ding is. Maar deze viel wel mee.
Het idee, gezien de titel, is leuk bedacht. De setting is aardig en er komen een paar leuke kills langs.
Redelijk bloederig zou ik zeggen. Dus qua gore en entertainment zit het wel goed. Maar de verrassing van de film was niet Chucky maar Fiona Dourif die voor het genre wel echt goed speelde. 6/10

avatar van ambrosini
Sjonge sjonge.. wat is dit nou??!!

Heb alle delen van Chucky gezien, maar deze is wel helemaal afgezaagd .. Dat Chucky (terwijl hij bij Andy in zijn kluisje staat) nog steeds op afstand in meerdere poppen/zielen kan komen. Dit gaat mij te ver.

avatar van Crook
Alle screentime met Chucky is als vanouds goud, maar helaas is de rest is dan ook echt pure poep. En die poep bevat ongeveer 95% van de hele film. Echt jammer. Afgerond naar boven dan toch nog maar 1* voor de gore (beter kijk je alleen de laatste 15 min) en de goeie one-liners van de pop. Veel mocht het niet baten.

avatar van xxERWINxx
Dit (laatste) deel viel me wel wat tegen! Vandaag bekeken, ik had hiervoor eerst de andere delen weer even gezien en dit deel sluit aan op Curse of Chucky, het verhaal gaat verder met Nica de vrouw in de rolstoel, maar nu zit ze in een kliniek.
Jammer dat de hele film zich afspeelt in de kliniek, de gore was meer dan in andere delen, sommige scenes waren ook best smerig.
Maar ik vond hem niet spannend en ook niet echt een goed verhaal.
Het was allemaal een beetje saai en tam, dan vind ik de andere delen beter zoals deel 1 t/m 3 en Bride / seed of chucky, daarna komen de vorige film en deze.
Je zit wel weer met vragen na afloop van deze film, dus misschien dat er wel weer een vervolg op komt..

avatar van S. Russell
Nog wat aftrek op een toch al lage score omdat de makers aansturen op nóg een vervolg. Hopen maar dat ze dan een betere schrijver inhuren.

Niet zoals verwacht.. eerdere delen waren toch beter!

avatar van knusse stoel
Gewoon lekker flauw en om eerlijk te zijn mis je helemaal niets als je deze film overslaat!
Toch heeft dat gekke ventje een aantrekkingskracht op mij (vriendin kan Chucky wel schieten en kijkt dus liever niet mee) en vermaak ik mij met deze onnozele toestand en ben dus ruim 90 minuten zoet met het "beeldende verhaal". En ach, ik doe er niemand kwaad mee. Toch?

Matige film waarin een vrouw in een gesticht onderworpen wordt aan een therapie waarbij gebruik wordt gemaakt van een pop. Niet alleen qua verhaal, maar ook qua toon en stijl sluit dit deel goed aan bij de vorige. Wel komt het allemaal nogal traag op gang, waardoor de eerste helft simpelweg nogal saai is. Wel weer een paar aardige kills.

goor en superslechte film, vorige delen waren veeel beter!!

Dit deel vond ik dan wel beter dan het vorige.
Leuk, voorlopig einde aan een reeks van 7 films, al geeft het einde van deze film wel aan dat er nog wel eens een 8ste deel op ons zit te wachten.
Deze was bloederiger dan alle vorige, maar dat de speciale effecten beter zijn dan bijvoorbeeld de eerste film zal wel veel te maken hebben dat er bijna 30 jaar tussen zit, er is inmiddels wat dat betreft een grote vooruitgang geboekt.
Nu nog sterkere scenario's en we zijn weer vertrokken voor enkele vervolgen.

avatar van Elchapo
Als chucky fan heb ik deze op blu-ray gekregen met de kerst.dus gelijk gekeken(uiteraard toen iedereen op bed lag) en daar waar the seed of chucky een waardeloos verhaal had,kan deze film terugvallen op een beter scenario.ook is het acteerwerk van fiona dourif redelijk tot goed.gezien het einde van de film kan je er gif op in nemen dat er nog een volgende chucky gaat komen. Ik kan niet wachten.......3.5 stars.

avatar van SSeagal
Het verhaal was nogal wazig, wat toch wel wat plezier weg nam. Echter een betere film dan de voorganger, vooral vanwege de brute scenes en de spanning. 3*

avatar van Sir_John
eerlijk is eerlijk het lijkt erop dat ze bij deel 3 gewoon hadden moeten stoppen..
De poppen lijken steeds minder realistisch te bewegen.. Het eerste deel blijft toch nog steeds de beste die ze gemaakt hadden.. Misschien komt dit ook gewoon omdat ze op meerdere locaties hadden geschoten..
Des al niet te min blijft het voor mij toch wel elke keer weer een vermaak om weer eens een chucky film te zien. Dus daarom 3 sterren..

avatar van mrklm
Chucky [Brad Dourif] is niet dood, want zijn aartsvijand Andy [Alex Vincent] houdt zijn hoofd levend om te voorkomen dat Charles Lee Ray zijn ziel weet te transformeren. Nica Pierce [Fiona Dourif], de enige overlevende van Chucky's meest recente slachtpartij, zit ondertussen vast in een inrichting omdat de autoriteiten geloven dat zij en niet Chucky verantwoordelijk is voor het bloedbad. Wanneer Dr Foley [Michael Therriault, een Ryan Gosling-lookalike] besluit Chucky-poppen te gebruiken op Nica te helpen haar trauma te verwerken is dat echter het begin van een nieuwe serie moorden.
Het is bijzonder te noemen dat de twee hoofdrolspelers uit de oorspronkelijke film bijna 30 jaar na dato terugkeren voor deze vermakelijke, maar onvermijdelijk vergezochte sequel. Fiona Dourif lijkt niet alleen enorm op haar vader, ze blijkt ook een zeer verdienstelijke imitatie te kunnen doen. Het zijn de Dourifs die de aandacht vast weten te houden in afwachting van de volgende inventieve Chucky-afrekening. Zonder hen zou deze film niet de moeite waard zijn geweest.

avatar van bjerik76
" Houd het dan nooit op ? !!"

( misschien ook een leuke quote om in de film te verwerken )

een redelijke film.ik vond de film leuk,maar zeker niet het beste deel.de chucky films worden vager en vergezocht.maar zeker te pruimen,en heb me zeker wel vermaakt.maar de eerste 3 delen blijven het beste.maar zeker fijn dat andy weer mee deed in de film.

avatar van Team MovieWorld
Chucky Is Een Film Die Een Horror Komedie Heeft, Dat Vinden Wij Niet Echt Gepast. Veel Van Die Jongere Kinderen Die Willen Altijd Komedie Zien, En Ook Actie Wij Hebben Het Hier Over Kinderen Van 9/10. Dus Dan Kopen Ze Zo’n Film En Dan Is Het Enger Dan Ze Hadden Verwacht. Natuurlijk Is Het Niet Alleen Om De Cast Van Chucky Met Een Horror Komedie. Maar Ook Anderen Films Zoals Fright Night. Dit is Een Vrij Grappige Maar Ook Slasher Achtig Vandaar Geven Wij Zo Een Film 2 Sterren.

avatar van horizons
Team MovieWorld schreef:

Er staat horror/thriller.
Er staat leeftijd van 16+.
Dus.

Alles met een hoofdletter. Gewoon niet meer doen.

avatar van Kondoro0614
Bedankt Voor Je Mening .

avatar van Gang_Star
Flinke tegenvaller na het vrij vermakelijke Curse of Chucky. Met Curse of Chucky ging de film weer naar een meer serieuze toon in tegenstelling tot onder meer Bride of Chucky en Seed of Chucky. Mede daardoor was Curse of Chucky een betere film. Nu is de toon van Cult of Chucky zonder meer ook serieuzer, maar het verhaal dat zich bijna volledig afspeelde op dezelfde locatie miste de spanning volledig. De kills waren dan tenminste een stuk interessanter, want Chucky gaat een stuk bruter te werk. De film heeft dan ook de nodige brute en bloederige momenten, maar door het ontbreken van spanning is de film niet meer dan redelijk. Jammer, had het liever een stuk spannender en wat duisterder gezien.

avatar van kleintje 2
Vind het uitermate jammer dat, ook na zeven films, het nog niet tot ze is doorgedrongen dat ze niet de juiste weg volgen (hoewel met de eerste en de tweede film niets aan de hand was). Het idee van dit verhaal is op zich erg goed. Het idee dat Chucky zich in meerdere poppen kan verplaatsen had nog goed kunnen komen. Ondanks dat, zal ik even de benodigde dingen op een rijtje zetten.

- Het idee van meerde Chucky geesten in meerdere poppen is op zich goed bedacht. (Ze hebben gewoon te lang gewacht met uitleggen hoe hij dat nou doet.)
- De rol van Tiffany was te klein. (Ze zagen haar rol te groot, terwijl het dat niet was.)
- De rol van Andy was zeker te klein. (Het zou enorm goed hebben uitgepakt als hij ook echt als een redder in nood Nica kwam redden.)
- De kills waren te veel. (De kill met het glas was véél te overdreven. Haar volledige hoofd kwam eraf, wat in Bride of Chucky, waar ze praktisch hetzelfde deden, niet hetzelfde effect had.)
- De speelduur was te kort. (Een verhaal van dit kaliber past niet in een anderhalf uur film. Het is kort maar leek wel een eeuwigheid te duren. Ik moest te veel nadenken over hoe het zat.)
- Het verhaal was te psychologisch. (Het kwam té mentaal over. Gebruik maken van deze elementen, zoals gestoordheid, is altijd moeilijk. De drama, die je voelt als je meeleeft met het hoofdpersonage en afvraagt of ze het zullen overleven, voelde ik niet. Neem nu het einde. Nica werd door Chucky overgenomen, en kon verbazend genoeg na tientallen jaren ineens weer lopen. Ze hadden het op dramatische wijze met haar moeten eindigen. Had haar terug laten vechten, zodat ze voelde dat ze niet meer kon winnen.)
- En als laatste is er een kleinigheidje, wie zit er nu in de oude pop van Tiffany??

Dit zijn allerlei dingen die verbetert hadden kunnen worden. Ik mag nu van de serie niet veel verwachten, al blijf ik hopen op een net zo goed einde van de franshise als waar het mee begon. Wel was de terugkeer van Kyle uit Child's Play 2 wel erg verassend. Ik blijf kritiek geven op Chucky, het begint steeds leuker te worden. Ik zie ook erg veel potentieel in deze films.

avatar van thoyouknow1980
Goed vervolg op voorgaande deel
Het verhaal pakt op waar het was gebleven,das al een pluspunt.
Verder vond ik het ook boeiend en best wel spannend.
Al met al vind ik hem iets beter dan de vorige deze bevat namelijk wat meer actie
Er word wederom gehint naar een vervolg,maar ik lees overal verontrustende berichten.
Dat zou echt jammer zijn want hier ligt een kans om de nieuwe trilogie mooi af te sluiten.
Ik blijf dus maar koppig hopen op een wonder dat het toch goed komt met die kleine terror pop.
Deze film is echter goed genoeg om van te genieten