Happy Death Day (2017)

Horror / Komedie

geregisseerd door Christopher Landon
met Jessica Rothe, Israel Broussard en Ruby Modine

Theresa 'Tree' Gelbman is een studente die de ergste verjaardag ooit beleeft: op het einde van de dag wordt ze namelijk vermoord. Het is een dag die ze telkens opnieuw beleeft, van de alledaagse details tot aan het dodelijke einde dat ze elke dag weer moet doormaken. Om de cirkel te doorbreken zal ze moeten achterhalen wie de moordenaar is en waarom deze het op haar voorzien heeft.

Gewoon 5 sterren wat mij betreft. deze film is helemaal mijn ding. geef me meer van dit genre.
ik vond het steengoed.
mijn favoriet in zulke films blijft wel Edge of Tommorow maar deze is ook zeer goed. als iemand hier een lage score voor geeft dan hebben wij zeker niet dezelfde smaak in films.

avatar van Rickyman
Deze horrorkomedie is wel vermakelijk met het groundhog idee en doet die actrice het best aardig, maar nauwelijks spannend of grappig, beetje puberaal ook. Da's helemaal niet slecht of zo, maar vond het wat flauw.

Erg leuke film voor het gehele gezin. Verwacht geen horror, want het is meer een soort 'Scream-light' maar dan met een beter verhaal. Mijn kinderen van 12 en 13 hebben zich goed vermaakt.

avatar van milan90
Heel grappig waarin komedie en horror de handen ineen slaan. Mooie ode aan het briljante Groundhog Day.

avatar van Elchapo
Men neme een snufje groundhog Day,een theelepeltje scream en tot slot een toefje i know what you did last summer et voilà daar is happy death Day.....3 stars.

avatar van cantforgetyou
Zeer goede horror komedie. We hebben de 'fout' gemaakt om eerst deel 2 te kijken. Die was zo leuk, dat we nu dus deel 1 ook hebben gezien. En beide zijn gewoon GEWELDIG. Ik hou wel van die tiener/slasher films. Als ze maar leuk worden gebracht. En de hoofdrolspeelster is echt zeer grappig in haar doen en laten. Het script zit ook nog eens goed in elkaar en het blijft spannend tot het einde van de film. Je weet steeds niet wie nu wel of niet de moordenaar is, maar uiteindelijk wordt dit origineel en goed gebracht. Ik las op wiki dat de film zeer goedkoop was (4,8 miljoen) om te maken en dat hij 125,5 miljoen heeft opgeleverd. Deze film en het vervolg had ik graag in de bioscoop willen zien.

avatar van Duke Nukem
Wel een vermakelijk filmpje, maar zowel de beschrijving als de trailer geven al bijna de hele film weg en verder is er dan ook niet veel aan. De uiteindelijke ontknoping is een serieuze let-down. De film is niet eng en de kills zijn niet bloederig. Het is dan ook meer een romantische komedie dan een horror flick. Jessica Rothe heeft duidelijk lol in haar rol. En hoewel de film een zeker tienergehalte heeft, was ze hier al dertig jaar oud. Met een leuke verwijzing naar andere films in dit genre zoals Groundhog Day (maar ook handige manier om verwijten te vermijden). Ik wil het vervolg wel eens zien, hoewel hij op deze site nog lager scoort dan deze film.

avatar van Thomas83
Uiterst leuke mix van genres dit. Geen bijzonder originele film misschien, en misschien net wat te braaf, maar het concept is leuk. De humor had wel wat zwarter gemogen van mij, maar alleen het pure drama vond ik echt minder. Het idee van een zeer onsympathiek personage dat gaandeweg de film een beter mens wordt is altijd wel leuk, alleen de verhaallijn met de vader vond ik wel echt zwak. Daar hadden ze wel ietsje meer aandacht aan mogen besteden. Misschien ook een betere acteur casten als de vader.

Jessica Rothe is overigens enorm leuk. Zowel in de bitchy rol als in wat haar personage later wordt. Raar dat ze verder in weinig interessante films of series heeft gespeeld. Typische doorbraakrol dit. De uiteindelijke onthulling van de identiteit van de moordenaar is verder een tikkeltje teleurstellend, maar dat reken ik de film niet zo zwaar aan. Dat is eerder regel dan uitzondering in dit soort films. 3.5*.

avatar van rcuppen79
Groundhog Day in een slasher-jasje (met een sausje Final Destination er overheen).

Het geheel weet helaas niet te overtuigen, maar neemt zichzelf gelukkig ook niet al te serieus, waardoor deze film nog enigszins het bekijken waard is. Maar erg memorabel is het allemaal niet.

De destijds 29-jarige actrice Jessica Rothe moet hier nog doorgaan als tiener, maar weet hierin toch nog enigszins te overtuigen. Zij is dan ook het beste punt van de film samen met actrice Rachel Matthews als haar uiterst verwaande zus. De rest van de cast baart echter weinig opzien.

avatar van Chelsea94
Niet echt horror maar ook niet echt komedie. De kills komen nooit echt in beeld waardoor het allemaal wat braafjes is. Het is verder een leuke jeugdige film die makkelijk vanaf 12 jaar had kunnen zijn.