Happy Death Day 2U (2019)

Alternatieve titels: Happy Death Day 2 | Happy Death Day to You

Komedie / Horror

geregisseerd door Christopher Landon
met Jessica Rothe, Israel Broussard en Ruby Modine

De studente Tree Gelbman heeft na vele mislukte pogingen haar moordenaar gevonden en haar verjaardag overleefd. Samen met haar vriend Carter probeert ze de draad van haar leven weer op te pakken. Maar dan krijgt Ryan, de huisgenoot van Carter, ineens te maken met een terugkerende dag en gemaskerde moordenaar. Als ervaringsdeskundige besluit Tree om Ryan te helpen met zijn probleem, maar tijdens deze missie ontdekt Tree hoe het komt dat zij in een timeloop is terechtgekomen en komt ze voor een paar lastige keuzes te staan.

avatar van Laisja anna
mrklm schreef:
"Zelfmoord was nog nooit zo grappig!" moet scenarist/regisseur Landon gedacht hebben. Hoewel de uitwerking van die 'grap' behoort tot de absolute dieptepunten in de filmgeschiedenis is dat niet de enige fout die Landon maakt in deze verschrikkelijke horrorkomedie. Aanvankelijk lijkt hij nog te snappen dat het basisgegeven van het origineel bepaald niet serieus te nemen was en hij doet dan ook niet echt zijn best om hier een samenhangend verhaal van te maken. Het heeft iets te maken met quantummechanica, paralleldimensies en dergelijke, maar er valt geen touw aan vast te knopen. Dat hoeft niet per sé een probleem te zijn, maar Landon gebruikt dat uitgangspunt om je als kijker te bestoken met allerlei twists die volledig uit de lucht komen vallen. Veel erger nog is dat alleen hoofdrolspeelster Jessica Rothe over komisch talent blijkt te beschikken en de rest daar totaal geen kaas van gegeten heeft. Zelfs de paar op papier aardige grappen vallen daardoor volledig in de soep, hetgeen nogal vervelend is voor een komisch bedoelde horrorfilm. Landon maakt er helemaal een puinhoop van wanneer de film zich in het laatste kwart opeens serieus gaat nemen alvorens te ontaarden in een heist movie met een semi-satirisch, dadaïstisch, onbegrijpelijk vrijblijvend slot. Diegenen die zich onderwerpen aan de verkrachting van 'Stayin' Alive' tijdens de aftiteling kunnen zich nog laven aan een epiloog die de deur open zet voor nóg een sequel. Liefhebbers van zelfkastijding, deze film is voor joe! Veel plezier ermee...

Niets aan toe te voegen! Deel 1 was leuk. Deel 2 bagger!

[q

avatar van Rodger
Wel een prima vervolg op deel 1..
leuk om beide een keer direct achter elkaar te gaan zien..
3.0 ***

avatar van Collins
Gelukkig is de hoofdrolspeelster zo vriendelijk om de gebeurtenissen uit de voorganger nog even samen te vatten. Dat kon geen kwaad, want die gebeurtenissen was ik eigenlijk al weer een beetje kwijt. Ik vond deel 1 hartstikke vermakelijk, maar de vergeetachtigheid zegt natuurlijk ook iets over de artistieke en historische waarde van die film.
Het vervolg bevalt goed. Ik heb me wederom goed vermaakt en zal wederom niet verbaasd zijn als de inhoud van de film over een tijdje weer een wazig stuk geheugen is. Ik hoop maar dat ze in deel 3 ook zo attent zijn om even een korte reprise van het voorafgaande te laten zien.
De film vertelt een amusant onzinverhaal dat zich heel energiek van gebeurtenis naar gebeurtenis beweegt. Waar deel 1 een zwarte humoristische versie van een slasher is, zoekt dit deel het meer in de Science Fiction. Het is humoristisch gegoochel met dimensies. Qua sfeer heeft het wel iets van Back to the Future.
De personages zijn grotendeels dezelfde. Hoofdpersonage is Jessica Rothe die de perfecte uitstraling heeft voor deze energieke productie. Chagrijnig, dynamisch en sprankelend, wervelstormt ze van de ene turbulente scène naar de andere. Fijne hoofdrol van Rothe die op het komische vlak goed uit de voeten kan. De overige personages zijn minder opvallend, maar hun karakters zijn voldoende gekleurd om als meer dan slechts filmvulsel te dienen.
Geinige film vol onzin met grappige dialogen, leuke personages, een temporijke enscenering en absurde plotwendingen, hier en daar aangedikt met een visuele overexposure aan speciale effecten.
Leuke nonsens dus.

avatar van Alathir
Ik dacht even van oh nee, gaat dit deel 1 met die Aziaat zijn ipv Jessica Rothe in de hoofdrol. Gelukkig worden we als kijker op het verkeerde been gezet. De film verandert dan ook meer in een scifi dan een een horror. Eigenlijk vond ik het qua horror wat ondermaats maar qua dramagehalte en sciencefiction goed in orde. De acteerprestaties zijn wisselend maar over het algemeen is niemand uitermate irritant. Hop naar deel 3?

avatar van Left4Dead
Niet één keer kunnen lachen, wat een waste of time zeg.

avatar van Daan258
Verschrikkelijk.

Waarbij ik deel 1 al vreselijk vond was dit helemaal bagger.
Uit pure verveling aangezet maar man wat heb ik hier spijt van. Had net zo goed naar een zwart scherm kunnen kijken, dat zou nog interessanter zijn
Ik begrijp niet wat mensen hier aan vinden, zowel horror als comedy is dit totaal niks.
Ga er verder geen woorden aan vuil maken.

avatar van Noodless
Waar ik het eerste deel nog erg leuk vond, is dit toch wel een sisser geworden. Chaotisch werkje dat meer naar sciencefiction neigt te gaan dan naar horror. Eigenlijk kan je bijna niet spreken van horror want dat gevoel is hier totaal weg. Voor de killer is hier maar een mager rolletje ingevoerd. Het verhaal raakt kant noch wal en waar de eerste nog leuk is met al die plottwisten is het bij deze film een groot negatief punt. Te veel van het goede naar mijn mening. Jessica Rothe probeert er nog iets van te maken, maar helaas een onmogelijke opgave met deze uitwerking van het verhaal. Matig vervolg !

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Meer van hetzelfde met quasi dezelfde cast. Het is dan ook opnieuw genieten. Alleen doet het er iets minder toe wie de moordenaar is en zit er af en toe teveel een boodschap in. Daardoor mist het dat vlotte tempo van het eerste deel. Dat er voorlopig geen 3e deel komt, is dus niet slecht. Tenzij ze met een fris idee komen om de reeks op dezelfde manier verder te zetten. Toch van genoten nog. Voor de liefhebbers van het eerste deel.

avatar van IH88
“Now you're stuck in this day. Congrats. Oh, and by the way? You're going to die. Again... and again... and again.”

Leuk. Eigenlijk net zo goed als het eerste deel, zo niet beter. In het begin was ik nog even bang dat ze van hoofdrolspeler en ‘point of view’ zouden veranderen, maar gelukkig komt al snel weer de focus te liggen op Tree.

Jessica Rothe is fantastisch in de rol en vooral het feit dat Tree door parallelle dimensies haar moeder weer terugkrijgt, en een keuze moet maken, is erg sterk uitgewerkt. Happy Death Day 2U heeft een belachelijk sci-fi verhaal en niet alle personages werken even goed, maar Rothe en regisseur Landon zorgen ervoor dat de film ook een hart heeft en een aantal oprechte momenten. Zonder het plezier en de humor uit het oog te verliezen, en uiteraard wordt er een opening gelaten voor een derde deel.

Werd mij teveel slapstick. Ging het laatste half uur wat ergelijk vinden.
Deel 3 mag wat mij betreft achterwege blijven;-)

avatar van Boeikens
Wat meer van hetzelfde en toch weer anders.
De dosis humor wordt wat verhoogd, wat me niet heeft gestoord, en we gaan hier wat meer de SciFi toer op om der oorzaak van het hele gebeuren te verklaren.
Ok, maar toch net wat minder dan het eerste deel.

avatar van Brabants
Happy Death Day 2U had voor mijn gevoel meer body dan zijn voorganger. Er zat meer verhaal in en meer diversiteit. Heb er best wel van genoten. Dit kon ik van het eerste deel eigenlijk niet zeggen.