Already Tomorrow in Hong Kong (2015)

Alternatieve titel: It's Already Tomorrow in Hong Kong

Verenigde Staten / Hongkong
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Emily Ting
met Jamie Chung, Bryan Greenberg en Richard Ng

Een Chinees-Amerikaanse speelgoedontwerpster uit Los Angeles brengt voor het eerst een bezoek aan Hongkong voor haar werk. Daar ontmoet ze Josh, een Amerikaanse expat die haar de stad laat zien. Zwervend door de nachtelijke straten en bruisend van de energie en mogelijkheden vallen ze in een onbezorgd gesprek, gesteund door een onmiskenbare aantrekkingskracht.

avatar van IH88
Already Tomorrow in Hong Kong

Praatfilms en ik zijn wel een goede combinatie. De Before reeks, Lost in Translation en recentelijk nog Before We Go van en met Chris Evans, het heeft iets betoverends om naar twee mensen te kijken die elkaar leren kennen en over van alles en nog wat praten. En als het dan ook nog gaat over twee mensen in een vreemde stad (voor één van beide in ieder geval) dan is het plaatje compleet.

Wat gelijk opvalt aan deze film zijn de natuurlijk ogende dialogen. Het zijn gesprekken die je zelf ook zou kunnen voeren met een vreemde waar je een connectie mee hebt, en er vallen soms ook gewoon (on)gemakkelijke stiltes. Hong Kong is ook een mooi decor en soms een karakter op zich. Wat een prachtige stad om dit soort film in op te nemen. Greenberg en Chung hebben een heerlijke chemie en het voelt vanaf de eerste seconde vertrouwd aan. Alsof je naar een nieuwe Hawke en Delpy aan het kijken bent zo goed zijn ze. Het einde is al vaker gedaan maar hier voelde het wat onnodig. Het lag er iets te dik bovenop wat ze zouden gaan doen en dan is zo'n einde onnodig. Zeker een aanrader!

avatar van missl
Schattige film over mensen die elkaar leren kennen op de straten van Hong Kong, soms zijn de gesprekken wat geforceerd maar dat kan weggestreept worden tegen de mooie stad waar ze doorheen lopen. Eind is jammer.

Ik heb aan het duidelijke commentaar van IH88 weinig toe te voegen, evenwel met de aantekening dat de mooie, woordeloze slotscène voor mij juist aanleiding was om op het laatste moment nog een halfje toe te voegen aan mijn waardering.
Een superromantisch filmpje met als extraatje het exotische Hong Kong-by-night. Romantici mogen deze film niet missen.

Mooie romantische film die natuurlijk onmiddellijk doet denken aan "Before Sunrise", "Before Sunset" en eigenlijk minstens dezelfde charme uitstraalt dan die twee van Linklater.
Netjes opgebouwd met passende dialogen en met een oprechte, tedere slotscène; "We hebben toch niets gedaan"..."Daar gaat het niet om....Gevoel...".
Knappe en sfeervolle beelden van Hong-Kong.
Uit het niets, maar een absolute meevaller.