• 8.524.000 stemmen

Already Tomorrow in Hong Kong (2015)

Komedie / Romantiek | 78 minuten

Genre: Komedie / Romantiek

Alternatieve titel: It's Already Tomorrow in Hong Kong

Oorsprong: Verenigde Staten / Hongkong

Geregisseerd door: Emily Ting

Met onder meer: Jamie Chung, Bryan Greenberg en Richard Ng

Plot Already Tomorrow in Hong Kong

"What's meant to be will find a way."

Een Chinees-Amerikaanse speelgoedontwerpster uit Los Angeles brengt voor het eerst een bezoek aan Hongkong voor haar werk. Daar ontmoet ze Josh, een Amerikaanse expat die haar de stad laat zien. Zwervend door de nachtelijke straten en bruisend van de energie en mogelijkheden vallen ze in een onbezorgd gesprek, gesteund door een onmiskenbare aantrekkingskracht.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van IH88

IH88

Already Tomorrow in Hong Kong

Praatfilms en ik zijn wel een goede combinatie. De Before reeks, Lost in Translation en recentelijk nog Before We Go van en met Chris Evans, het heeft iets betoverends om naar twee mensen te kijken die elkaar leren kennen en over van alles en nog wat praten. En als het dan ook nog gaat over twee mensen in een vreemde stad (voor één van beide in ieder geval) dan is het plaatje compleet.

Wat gelijk opvalt aan deze film zijn de natuurlijk ogende dialogen. Het zijn gesprekken die je zelf ook zou kunnen voeren met een vreemde waar je een connectie mee hebt, en er vallen soms ook gewoon (on)gemakkelijke stiltes. Hong Kong is ook een mooi decor en soms een karakter op zich. Wat een prachtige stad om dit soort film in op te nemen. Greenberg en Chung hebben een heerlijke chemie en het voelt vanaf de eerste seconde vertrouwd aan. Alsof je naar een nieuwe Hawke en Delpy aan het kijken bent zo goed zijn ze. Het einde is al vaker gedaan maar hier voelde het wat onnodig. Het lag er iets te dik bovenop wat ze zouden gaan doen en dan is zo'n einde onnodig. Zeker een aanrader!

avatar van missl

missl

Schattige film over mensen die elkaar leren kennen op de straten van Hong Kong, soms zijn de gesprekken wat geforceerd maar dat kan weggestreept worden tegen de mooie stad waar ze doorheen lopen. Eind is jammer.

BBarbie

Ik heb aan het duidelijke commentaar van IH88 weinig toe te voegen, evenwel met de aantekening dat de mooie, woordeloze slotscène voor mij juist aanleiding was om op het laatste moment nog een halfje toe te voegen aan mijn waardering.

Een superromantisch filmpje met als extraatje het exotische Hong Kong-by-night. Romantici mogen deze film niet missen.

avatar van Movsin

Movsin

Mooie romantische film die natuurlijk onmiddellijk doet denken aan "Before Sunrise", "Before Sunset" en eigenlijk minstens dezelfde charme uitstraalt dan die twee van Linklater.
Netjes opgebouwd met passende dialogen en met een oprechte, tedere slotscène; "We hebben toch niets gedaan"..."Daar gaat het niet om....Gevoel...".
Knappe en sfeervolle beelden van Hong-Kong.
Uit het niets, maar een absolute meevaller.

avatar van Lebarron

Lebarron

It's Already Tomorrow in Hong Kong is een romantische film in de stijl van Linklaters Before-trilogy. Het verhaal is vrij simpel Boy sees girl in Hong Kong. Zij kent de weg niet en hij biedt aan haar naar haar bestemming te begeleiden. Onderweg praten ze wat en het klikt direct maar....

Dit soort type romantische films vind ik persoonlijk erg prettig omdat het zo natuurlijk overkomt. De film heeft een korte duur maar daarom ook een aangenaam tempo waardoor hij nergens verslapt of inzakt. De leads hebben chemie want Jamie Chung en Bryan Greenberg zijn ook in werkelijkheid een koppel dus vandaar dat het allemaal zo realistisch overkomt. Het is niet gespeeld maar gewoon authentiek.

It's Already Tomorrow In Hong Kong is gewoon een buitengewoon plezante walk and talk romantische film waarbij je ook getrakteerd wordt prachtige sceneryshots van Hong Kong, de bruisende parel van de Orient.

avatar van Shinobi

Shinobi

"What are we doing?"

Mooi debuut van Emily Ting.

Dit verhaaltje heb je uiteraard al vaker voorbij zien komen in verscheidene vormen, maar het blijft toch wat hebben. Deze variant speelt zich af in Hong Kong. Zo krijg je te maken met Ruby, een Chinees-Amerikaanse speelgoedontwerpster die verdwaalt op zoek naar haar vrienden. Gelukkig voor haar ontmoet ze Josh, een Amerikaanse expat die haar op weg helpt.

Op deze wijze word je als kijker meegenomen in het nachtleven van Hong Kong. Het bruist van de energie en de sfeer zit er vanaf de eerste minuut gelijk goed in. Wat dat betreft een perfect decor om even in weg te kunnen dromen. De trivia die je onderweg meekrijgt is eveneens leuk om te weten.

Bryan Greenberg en Jamie Chung spelen uitstekend en het is duidelijk te zien dat ze de nodige chemie met elkaar delen, al scheelt het natuurlijk ook dat ze in real life een koppel zijn. Het is fijn om hun personages beter te leren kennen; het voelt zo vertrouwd en herkenbaar aan. Een klein smetje is wellicht het einde, maar ik snap de bedoeling er uiteindelijk wel van.

Al met al is 'Already Tomorrow in Hong Kong' een heerlijke romcom.

3,5 Sterren.