Annabelle: Creation (2017)

Horror / Thriller

geregisseerd door David F. Sandberg
met Stephanie Sigman, Talitha Bateman en Lulu Wilson

Het is enkele jaren geleden dat de dochter van een poppenmaker en zijn vrouw op tragische wijze om het leven is gekomen. Inmiddels verwelkomen ze een non en enkele meisjes uit een gesloten weeshuis in hun huis. Al snel worden zij het doelwit van de bezeten creatie van de poppenmaker, Annabelle.

avatar van ambrosini
Goed film.. heb helaas deel 2 van Annabelle nog niet gezien..

Creation.. heeft veel schrik momenten en verhaal is komt snel tot leven..

avatar van LOTR-lover
Nou, Annabelle: Creation bewijst maar weer dat de stem van de massa niet per sé iets zegt over hoe je een film gaat ervaren als kijker. Naar aanleiding van de meeste recensies die overwegend positief zijn, ging ik er is goed voor zitten. Maar tegen de tijd dat de eindcredits liepen had deze film meer op m'n lachspieren gewerkt dan me daadwerkelijk een aantal keer laten schrikken.

Als je houdt van cliché horror (of eigenlijk meer thriller, want gore is 't ook nergens) waarbij voorspelbare jumpscares de boventoon voeren en als je een weirde zwartgeblakerde demon die ook nog is "Your soul!!!" wil onder de noemer 'eng' schaart: dan is deze film wat voor jou. Zo niet, lekker overslaan. Zonde van de tijd.

3/10 (IMDB)

avatar van Filmkriebel
Ik vond 'm net iets beter dan het eerste deel (2*) maar wat 'n voorspelbaarheid alweer. Ik zag zowat elk schrikmoment van mijlenver afkomen. Het cliché "de auto die niet start" is zo vervelend dat het uit de filmwereld geband zou moeten worden. Toch is deze prequel van de spinoff van The Conjuring (zucht) vrij goed gefilmd en wordt het enger naarmate de film vordert, wat ook al een goede zaak is. Matig volgens verwachting maar is een makkelijke wegkijker.

avatar van xKoSai
Filmkriebel schreef:

Volledig mee eens. Hij is idd beter dan deel 1 want vond die eerlijk gezegd een beetje aan de zwakke kant. Wat ik altijd zo leuk vind is als het zich in een wat ouderwets landhuis afspeelt.
Dat van de auto die niet start begint idd afgezaagd te geraken...
Maar het is eens de moeite om hem te bekijken, zeker niet slecht.

avatar van El ralpho
Annabelle: The first coming

Wat mij betreft van hetzelfde niveau als deel een. Wat me deze keer wel negatief opviel (maar dit komt wellicht ook omdat ik het eerste deel op een laptopscherm zag en dit vervolg op een tv-scherm) waren sommige effecten die weer overduidelijk uit de computer getoverd werden. Erg jammer want het haalt met momenten toch een beetje de spanning onderuit.

Voor de rest was ik door dit vervolg, net zoals het eerste deel, weer positief verrast. Als horrorliefhebber weet je precies wat je kunt verwachten en krijg je het ook, mits je maar geen gorefest verwacht. Een solide onderhuidse thriller met horror elementen, is namelijk wat je voorgeschoteld krijgt..

Overigens rijgt de laatste scène dit vervolg en het eerste deel echt verdomd sterk aan elkaar en nodigt dit deel ook weer gelijk uit om het eerste deel te kijken. Slim gedaan.

avatar van Valak
Nieuw aangekondigde film in The Conjuring-universe wordt derde 'Annabelle'-film;

Third ‘Annabelle’ Film the Next In ‘Conjuring’ Universe : Third 'Annabelle' Film the Next In 'Conjuring' Universe - Bloody Disgusting - bloody-disgusting.com

avatar van DjFrankie
Gelukkig geen Chucky achtige film. Deze komt traag op gang, maar laatste half uur gaat supersnel. Gebeurt ook van alles.

avatar van bjerik76
aardige film, ik ben toch wel af en toe geschrokken.
Mooie speelduur, alles komt langzaam tot een climax, ook al vond ik deze wel enorm tegenvallen.

Ik las vaak dat vooral het laatste half uur " geweldig" en enorm eng/horror was, dus ik verwachte daar denk ik te veel van, want zo "schokkend " heb ik dat absoluut niet ervaren.

avatar van Rujar
Ik dacht dat ik deel 1 gezien had, omdat ik Annabel de pop al eerder gezien heb. Nu zal dat in een ander film geweest zijn, omdat ik bij het zien van de trailer weinig bekend voor kwam. Volgens mij verzamelde die persoon allerlei relekwieen en was Annabel daar een van. Vraag mij nu af welke film dat is geweest??

avatar van Left4Dead
Rujar schreef:

The Conjuring

avatar van EW101
Best wel een geinige film. Gelukkig een pak beter dan Annabelle. Apart dat de laatste tijd de vervolgen beter zijn dan de eerste delen; zowel binnen Ouija als the Purge. Gelukkig leren ze van hun fouten.
Qua setting was dit absoluut niet verkeerd en was er veel aandacht besteed aan de sfeer en details van de sets zelf.
Ook qua horror zijn er wat meer opbouwende 'enge' stukjes in plaats van alleen maar saaie jumpscares. De demon is ook een stuk agressiever en zorgt voor krakende botten en gebroken ledematen. Erg fijn! Jammer dat niet alles getoond werd af en toe.
Mooi moment vond ik dat het gehandicapte meisje naar boven keek en vaag in de zon die demonische non zag. Simpel ,maar zeker effectief.

Goede tweede film uit de reeks die eigenlijk de prequel is van de eerste.
Opnieuw genoeg suspense in deze film met voldoende huiveringwekkende scènes.
Prima, voornamelijk jonge, cast trouwens.
Mag er een derde komen ? Voor mij wel....