Annabelle (2014)

Alternatieve titel: The Annabelle Story

Horror

geregisseerd door John R. Leonetti
met Annabelle Wallis, Ward Horton en Alfre Woodard

John Form heeft het perfecte cadeau gevonden voor zijn zwangere vrouw Mia; een prachtige vintage pop in een witte bruidsjurk. Heel lang zal ze echter niet kunnen genieten van de pop, die de naam Annabelle draagt. Op een avond worden de buren van John en Mia overvallen door leden van een satanische sekte, waarbij vergoten bloed en terreur niet het enige is dat ze achterlaten. De sekteleden hebben namelijk een demonische entiteit opgeroepen die zich nu verschuilt in de pop Annabelle.

avatar van Daan258
Deel 2 al gezien sinterklaas??

avatar van sinterklaas
Nog niet...

avatar van Alexander1900
Een kleine teleurstelling. Ik had verwacht op een soort Chucky film, maar dan kom je bedrogen uit. Ook miste ik wat spanning en 'echte' actie.

Oké deze is saai maar toch beter dan deel 2 . Omdat deze de spanning opbouwt tot in een climax en dat is waar deel 2 niet in slaagt door jumpscares steeds op je los te laten deze krijgt dan toch ondanks het saaie eerste halfuur een dikke 4.0

In het vliegtuig terug van Miami had ik de mazzel dat zowel deel 1 als 2 beiden op het programma stonden.
Ben eerst begonnen met "Annabelle: Creation" en daarna dus deze oorspronkelijke "Annabelle".
En ik denk dat deze manier van kijken een goede keus is voor diegene die beide delen ook nog moet zien.
Op deze manier krijg je gek genoeg het meest complete verhaal te zien en ook nog eens in de juiste volgorde. Een kleine 3.5 uur "Annabelle". Prima horror reeks. Nostalgisch gebracht en sfeervol. Dreiging die continue blijft hangen, lekker onheilspellend. Dit eerste deel komt wat ouderwets over, zou ook zomaar een eind jaren 80 griezelfilm kunnen zijn. Wat betreft het tweede deel is het allemaal net wat flitsender en spectaculairder.
3*/3.5*

Tarkus schreef:
Van deze film, die eigenlijk de prequel is op The Conjuring, had ik veel meer verwacht.
Er zitten wel aardig wat schrikmomenten in, maar ik verwachtte meer iets in de aard van Chucky, en dat is het dus niet.
Maar er zijn er nog slechter in dit genre, dus het was wel de moete waard om eens te kijken.

Naar aanleiding van het verschijnen van een tweede film, deze eerste eens opnieuw bekeken.
En ik moet zeggen dat hij me nu beter is bevallen dan de eerste maal.
Onheilspellend verhaal, dat voor de nodige suspense zorgt.

avatar van Zwolle84
Dit is geen prequel op The Conjuring. Annabelle komt maar heel even in beeld en maakt nagenoeg geen onderdeel uit van de plot.

avatar van Shadowed
Misser.

Net als recent The Nun is deze film een film die veel beter en al helemaal veel enger uitgewerkt had kunnen worden. Je hebt eigenlijk al een heel belangrijk element, de pop. Die pop moet eigenlijk al genoeg zijn om je de stuipen op het lijf te jagen.

Jammer dat het lijkt alsof ze de pop zo min mogelijk angstaanjagend hebben geprobeerd te maken. Alhoewel de toon aan het begin wel goed gezet word, is de rest van de film in zijn uitwerking erg matig. Vooral Wallis weet totaal niet te overtuigen en de dialogen zijn soms om te huilen.

Soms zit er nog wel een stijlvolle scene in, maar in het algemeen te weinig om je de schrik aan te jagen. Gemiste kans in het The Conjuring universum.