Annabelle (2014)

Alternatieve titel: The Annabelle Story

Horror / Mystery

geregisseerd door John R. Leonetti
met Annabelle Wallis, Ward Horton en Alfre Woodard

John Form heeft het perfecte cadeau gevonden voor zijn zwangere vrouw Mia; een prachtige vintage pop in een witte bruidsjurk. Heel lang zal ze echter niet kunnen genieten van de pop, die de naam Annabelle draagt. Op een avond worden de buren van John en Mia overvallen door leden van een satanische sekte, waarbij vergoten bloed en terreur niet het enige is dat ze achterlaten. De sekteleden hebben namelijk een demonische entiteit opgeroepen die zich nu verschuilt in de pop Annabelle.

avatar van HALVE TAMME.
In Film > Nieuws > Annabelle (2014):

Annabelle Officially Coming in October.

Lekker hoor!

Weijsenberg
Heel erg benieuwd!

avatar van dvdfreak123
Wilk wel zien de eerste was super

Deze film gaat dus over de pop Annabelle, welke ook voorkomt in de de film "The Conjuring (2013)".

neh, ik bedank.

een spin-off van een zesjeshorror, dat geloof ik wel, tot geluiden anders doen hopen.

avatar van tattoobob
Theunissen schreef:

Joh echt?

Vanaf 2 oktober in de bioscoop (Warner Bros)

avatar van Jimske
Wanneer komt ie in België uit (cinema)?

avatar van DutchTakeshiro
Zou perfect zijn geweest als James Wan de regie op zich had genomen. Hij zou er gegarandeerd iets goeds mee doen

avatar van DutchTakeshiro
Oh, zie wel dat hij de producer is. Ben erg benieuwd!

avatar van Elineloves
Ik kan niet wachten, zóveel zin hier in!

avatar van Erick1985
Ben erg benieuwd... alle films van Wan zijn behoorlijk goed, dus kan niet wachten om deze te zien...

Erick1985 schreef:

Maar deze is juist niet van regisseur James Wan maar van regisseur John R. Leonetti wiens vorige twee films niet bepaald hoog scoren.

avatar van Erick1985
Hmm... nou, we zullen zien!

avatar van sandero16
Deze film wil ik zeker gaan bekijken.

Ben benieuwd!

appearingink
John Milton schreef:
neh, ik bedank.

Zesjes horror. Grapjas.

appearingink schreef:
Zesjes horror. Grapjas.
No joke. Ik werd echt niet warm van The Conjuring, Niet écht slecht, maar goed vond ík hem althans zeker niet.

Snap dat dat moeilijk te verteren is aangezien jij hem in je top tien hebt, maar meer kan ik er niet van maken. Na honderden horrorfilms gezien te hebben, vond ik het gewoon niet zo bijzonder. Kan niet zien in hoeverre dat voor jou geldt, je hebt slechts voor een paar films gestemd op MM?

Het zal tussen de films ook gaan om de liedjes: "The Conjuring" vs "Annabelle"

avatar van Seam
Ik vond The Conjuring ook de minste van Wan, maar alsnog een goede horror met name dankzij de sterke visuele stijl van Wan. Ben benieuwd of dit wat wordt. De pop vond ik al creepy genoeg, maar dat Leonetti nu de touwtjes in de handen heeft stemt me minder positief. Zal gewoon een aardige horror worden, niet meer maar ook niet minder.

avatar van Edie
Trailer is niet bepaald goed te noemen, The Conjuring viel ook erg tegen (bijna saai zelfs).. Maar, toch wel een klein beetje benieuwd.

avatar van roppet
SLECHT ,SAAI ,VOORSPELBAAR, WEINIG SPANNENDE MOMENTEN. om precies te zijn voor mij 1 keer

avatar van Flat Eric
Nou, dat was vrij tam allemaal.
Deze prent heeft niet de creepyness van The Conjuring of de poppenhorror van Chucky's Child Play.
Het kabbelde maar voort, werd nergens eng en daar waar de film het laatste half uur de potentie had helemaal los te gaan gebeurde er niks.
Nee, gemiste kans.

avatar van soom
Eerlijk gezegd verwachtte ik er niet veel van. Maar het begon al met een muis die hiep hoi voorbij rende over de gang bij Catharijne, waar ik toch wel al de zenuwen van kreeg. Muizen zijn niet schattig. En Catharijne is idd niet mijn favoriete bioscoop. Maar helaas draaide Annabelle daar. Dus tja.

Het begon dus al met een dodelijk klein muisje, en eindigde met best wel kloppend hart. Het is natuurlijk niet half zo eng als Chapter 2 Insidious, maar gelukkig wel net een punt beter dan de Conjuring qua engheid en spanningsopbouw. Ja, sommige horror elementen zie je van heel dichtbij aankomen. Maar de schrik slaat wel heel hard toe. Bij mij althans wel. Zat wel een paar keer verstijfd. De jongen rechts vond het maar zo-zo hoorde ik, vond het niet zo eng. Ik weet niet hoeveel hij gewend is en hoeveel hij gezien heeft, maar als je je inleeft, dan is het imho wel degelijk eng. Zelfs met ervaring met horror. En grappig van de actrice die Mia speelt.

avatar van Elineloves
Annabelle.

Ik vind het helemaal niet zo eng als The Conjuring. Eigenlijk mag ik het wel een lichte teleurstelling noemen.

Ja, ik ben een paar keer hard geschrokken, maar daar bleef het ook bij. De eerste helft vond ik met momenten zelfs saai te noemen. Het stel is gewoon niet interessant, en eigenlijk ook niet zo sympathiek. Alleen de kleine hartenbreekster was aandoenlijk. De acties van de personages vond ik deze keer vreselijk storend, tot op het niveau dat ik naar het scherm wou roepen.

De tweede helft was beter, iets vlotter, maar onbevredigend. Ze hebben zich er snel vanaf gemaakt. Iets te snel, en iets te makkelijk. Ik kan dit ook geen horror noemen, maar eerder een thriller met af en toe horror element.

Annabelle is een film die enkele sterke (schrik)momenten kent, maar over de grote lijnen tekortschiet..

avatar van Angelo2
Matige film met een opstapeling van clichés en tegenvallend acteerwerk. De film was niet spannend, wat aan de saaie kant en een echte climax ontbrak. De vrouwelijke hoofdrolspeelster had moeite met acteren bij zogenaamde spannende scenes. Het kwam namelijk erg gespeeld over. Als kijker heb je verder niet echt veel met het stel dus zal het je een worst wezen wat er met ze gebeurd. De vele shots van een stil liggende "enge"pop die verder niets deed begonnen me te irriteren na verloop van tijd.
Het was op zich geen straf om de film te zien en was bij vlagen best vermakelijk maar als je de aftiteling ziet lopen ga je met een onbevredigend gevoel naar huis en hoop je eindelijk weer is een echt goede horror te zien in de bios. Een 4,5

soom schreef:

Ik ben echt honderden keren langs de ingang van die bios op Hoog Catharijne gelopen, maar het lijkt zo verschrikkelijke op een ingang van een toilet met die tegelvloer dat ik er nooit naartoe heb willen gaan. Dat mijn vriendin meldde dat het daar heel goor is, kan toeval zijn geweest. Maar qua sfeer heb ik nog nooit zo'n lelijke bios gezien. De voorkant althans.

avatar van soom
John Milton schreef:
Dat mijn vriendin meldde dat het daar heel goor is, kan toeval zijn geweest.
Geen toeval. Het is hummelig en een rotzooi daar zo. Als ze niet eens iets doen aan muizen die daar vrij over de vloer mogen rennen. Ik kwam vanuit de w.c naar de gang toelopen en ik schrok me echt wezenloos toen ik daar zo'n ielig muisje voorbij zag schieten. En dat was nog voor ik de trailer van Ouija weer voorbij zag komen..
Je vriendin heeft er in elk geval kijk op. En jij bent verstandig dat je er niet heen wilt.

Film viel behoorlijk tegen. Had er veel meer van verwacht.
Het viel me ook op dat er een riedeltje ontstond.. John ging naar zijn werk, Mia was alleen, er ging een deur dicht.. En daar was weer een (zogenaamd) spannend moment.. En dat wel een paar keer.. En elke keer ging Mia maar niet dood.. Wat uiteindelijk best lachwekkend werd. Niet alleen bij mij, maar bij de gehele zaal.

En dan uiteindelijk als de pastoor een goeie klap krijgt naar buiten (als hij de pop mee wilt nemen), denk je.. Ahh eindelijk.. Er gaan doden vallen.. Maar 'helaas' overleeft hij het.

Ik geef het 1,5 ster.