MENU

3,53

Horror / Thriller

geregisseerd door James Wan
met Vera Farmiga, Patrick Wilson en Lili Taylor

The Conjuring vertelt het gruwelijke verhaal van de wereldberoemde paranormale onderzoekers Ed en Lorraine Warren. Wanneer hun hulp wordt ingeroepen door een gezin dat door een duistere aanwezigheid in hun afgelegen boerderij geterroriseerd wordt, worden ze geconfronteerd met een machtige duivelse entiteit en raken ze betrokken bij de meest angstaanjagende zaak van hun leven.

avatar van Boneka
geplaatst op 16 oktober 2014, 0:06 uur, permalink
Ben absoluut geen horrorliefhebber, maar zo nu en dan wil ik er toch eentje zien. En dit is er eentje om niet snel te vergeten. Eng is ie zeker. De opbouw is fantastisch en het geheel blijft behoorlijk eng tot aan de aftiteling toe. Zelfs de opnames overdag weten je te laten schrikken. En dan nog te bedenken dat deze film op waarheid berustte. De eigenaar van het huis heeft de film niet durven te kijken. Sterker nog ze is nooit meer terug gegaan naar dit huis...............

avatar van Piratje
geplaatst op 18 oktober 2014, 2:56 uur, permalink
Bijna 2 uren horror van de bovenste plank. Voor niet-liefhebbers van dit genre zeker niet 's avonds bekijken of je slaap zal boeten.
Het soms te ingewikkeld verhaal begint heel braaf en stilaan bouwt de film zich op om je mee te trekken in de heftige griezels van deze film. Prachtig vertolkt door het gezin en de exorcisten. Toch heb ik mijn twijfels over het "waar gebeurde" van het verhaal. Maar ok. Het was een prachtige film. Ook de omkadering, geluiden en belichting werden gepast gebruikt om je de stuipen op het lijf te jagen.
Ook al ben ik geen horror-liefhebber. Deze film behoort tot mijn goede collectie. Maar nu toch maar iets romantisch.
4,0 punten waard.

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst op 21 oktober 2014, 11:04 uur, permalink

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst op 22 oktober 2014, 18:59 uur, permalink

geplaatst op 24 oktober 2014, 13:09 uur, permalink
Ik had hem vorig jaar in de bioscoop gezien. Ik vond hem geweldig! En vera farminga speelden het perfect! *4.0

geplaatst op 25 oktober 2014, 0:26 uur, permalink
Beetje jammer dat een dergelijke clichematige spookhuisfilm, waarvan er 13 in een dozijn passen, hier zo'n hoge waardering krijgt. Ze komen allemaal min of meer op hetzelfde neer. Beetje zonde van de tijd om naar te kijken. Maar ik ben afgegaan op het te hoge cijfer dat de film hier op moviemeter krijgt maar dat had ik dus niet moeten doen.

avatar van marantz
geplaatst op 25 oktober 2014, 9:44 uur, permalink
the conjuring begon voor mijn gevoel veelbeloven en spannend.
toch vond ik het opgegeven moment nadat de film vorderde een zwakke film worden die zichzelf steeds minder serieus nam alsof de regiseur zijn inspiratie totaal verliest opgegeven moment.
het stukje waarbij de vrouw door de kamer word gesleept door een duistere kracht en vervolgens bevrijd werd door met een schaar haar haar af te knippen vond ik echt lachwekkend het einde van de film vond ik ook niet veel soeps ik had meer verwacht van deze film na alle recenties gelezen te hebben.

geplaatst op 28 oktober 2014, 12:29 uur, permalink
Zeer goede film, dat sommige hem niet goed vinden versta ik deels die verwachten natuurlijk als ze het bovennatuurlijke lezen en zo meer gelijk the exorcist met een ronddraaiend hoofd. Daarvoor heb je andere films deze vond ik zeer goed er mag gerust een 2de van komen en ga zeker gaan kijken naar de voorloper Annabelle dat voorstukje erg sterk creepy pop trouwens dus het maximum aan stemmen voor deze goede enge film

avatar van qwertzu
geplaatst op 31 oktober 2014, 23:40 uur, permalink
Vroeger in mijn tiener jaren veel horror films in dit genre bekeken, zoals natuurlijk The Exorcist en Poltergeist. Nu al jaren niet meer omdat ik eigenlijk gewoon niet meer van horror houd. Maar ja nu is mijn zoon gek van horror, maar mams moet nog wel meekijken.....
Meestal zit ik hardop te lachen om al die absurde slachtfilms....maar deze pffff echt een enge spannende film!
Zat erg goed in elkaar en werd goed geacteerd, verhaal pakt je bij de strot en laat je niet meer los!
Juist omdat het geen slachtfilm is en omdat er van alles gebeurd, maar ook weer niet, puntje van je stoel omdat je steeds denkt "wat nou weer"!
Een aanrader, zelfs als je niet of niet meer zoŽn horror fan bent!

avatar van Edie
geplaatst op 1 november 2014, 1:21 uur, permalink
marantz schreef:
the conjuring begon voor mijn gevoel veelbeloven en spannend.

Helemaal mee eens, ik begrijp die hoge cijfers bij deze film ook niet echt. Het is misschien een van de betere horrorfilms van de afgelopen tijd geweest, in ieder geval bekend voor het grote publiek. De film start best aardig, maar zakt heel snel in elkaar. Het einde, wat inderdaad een hoogtepunt zou moeten zijn, is juist erg zwak en niets vernieuwend.

Dat vind ik eigenlijk bij alle films van James Wan wel, Insidious had hetzelfde probleem; het begon heel aardig, maar zwakt ergens op de helft heel erg af... En zodra we de rode duivel zien is het bijna lachwekkend. Ik begrijp dat het moeilijk is een echt enge film te maken, want die hebben we al jaren niet meer gezien (en naarmate we ouder worden, wordt het ook een stuk lastiger en angst te krijgen van een film).

Eens kijken nu regisseur Wan zich richt op actiefilms, misschien ligt dat genre hem wel beter.

geplaatst op 1 november 2014, 8:18 uur, permalink
Ik ben geen horror liefhebber, omdat ik er nooit van slaap. Maar het was Halloween dus doen toch gekeken. (Mijn vriend is er gek op).
Wat een enge film zeg! Ik vind het een goede horror. Het verhaal is dik in orde, de muziek, de effect en de acteurs deden het prima. Ik werd 's nachts wakker en durfde eerst niet op de klok te kijken. Na tijdje toch gedaan en toen was het 3:10 dus ik ben op 3:07 wakker geweest haha. Ik twijfel over het waargebeurde verhaal. Overigens ben ik ook benieuwd naar Anna belle...

geplaatst op 16 november 2014, 13:00 uur, permalink
Heerlijke horrorfilm! Zeer eng, met mooi bedachtje scenes zoals met de waslijn! Opbouw niet te lang en zakt vind ik niet echt weg.

geplaatst op 17 november 2014, 12:27 uur, permalink
Kijk amper horror omdat ik er meestal geen bal van aan vind. Toch deze gekeken vanwege positieve verhalen. Alsnog niet echt mijn ding maar ik heb samen met vrouwtje toch wel paar dikke schrikmomenten gehad. Kon deze film wel waarderen
!