MENU

3,51

Horror / Thriller

geregisseerd door James Wan
met Vera Farmiga, Patrick Wilson en Lili Taylor

The Conjuring vertelt het gruwelijke verhaal van de wereldberoemde paranormale onderzoekers Ed en Lorraine Warren. Wanneer hun hulp wordt ingeroepen door een gezin dat door een duistere aanwezigheid in hun afgelegen boerderij geterroriseerd wordt, worden ze geconfronteerd met een machtige duivelse entiteit en raken ze betrokken bij de meest angstaanjagende zaak van hun leven.

avatar van Ebenezer Scrooge
geplaatst op 9 februari 2014, 19:38 uur, permalink
The Cliché was denk ik een betere titel geweest. Ik sukkelde telkens weg en dan schrok ik pas wakker als er in de film weer eens een deur dichtklapte of iemand schreeuwde. Oké, er zat een mooie scene in, die scene dat er plotseling een storm opsteekt en dat dat laken van de waslijn afwaait en..

En waarom eindigen bijna al die Hollywoodfilms op exact dezelfde manier: de camera zweeft omhoog, je ziet een huis of gebouw met ervoor een groepje figuranten, 3 politieauto's, een brandweerwagen en een ambulance waar iemand in zit die verpakt is in gouden aluminiumfolie en verdwaasd voor zich uitkijkt?

Niet dat dat zo ging in deze film, er stonden wel 2 politiewagens klaar voor het huis, daarom moest ik er ineens aan denken. Snap sowieso niet wat de politie nog voor je kan betekenen als je net bent aangevallen door een demonische klopgeest uit het verleden..

avatar van timmaah
geplaatst op 12 februari 2014, 16:48 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Zeker geen onaardige film met een lekker sfeertje!
Wel storend is het aantal clichés waaruit de film bestaat. Het begin alleen al... Gezin verhuist naar oud huis in een donkere, bosrijke omgeving, terwijl niet iedereen het er mee eens is. Huisdier heeft vreemd voorgevoel, men vindt verborgen kelders en gangen waar de 'geest des huizes' rondspookt, etc.
Erg zonde van de film maar gelukkig is het visuele aspect en het acteerwerk van niveau!

geplaatst op 14 februari 2014, 21:00 uur, permalink
Veel schrikmomenten, me vriendin gilde iedere keer haha

avatar van gizzegiz
geplaatst op 15 februari 2014, 23:12 uur, permalink
Echt niet slecht, vooral de eerste helft; voor mij was het hele enge er in het tweede deel af. Toch nog onder mijn bed gaan kijken voor ik er in kroop

avatar van vcrrr
geplaatst op 16 februari 2014, 22:00 uur, permalink
Stukken beter dan "Insidious: Chapter 2" die ik twee dagen eerder zag!

avatar van Vinokourov
geplaatst op 27 februari 2014, 12:43 uur, permalink
Spijtig dat ik deze film op klaarlichte dag heb gekeken! Deze horror is wel effectief in het klassieke verhaal dat een gezin geterroriseerd wordt nadat ze verhuisd zijn. Ik snap nooit zo goed, waarom ze bij de eerste bizarre gebeurtenissen nog in dat huis durven te wonen, maar het levert wel een leuk aantal angstaanjagende geslaagde schrikmomenten op. Voor de rest geen topper, maar wel vermakelijk om te zien.

geplaatst op 1 maart 2014, 1:01 uur, permalink
Aardig, niet meer dan dat.. Onderbouwing niet nodig lijkt mij..

avatar van notsub
geplaatst op 4 maart 2014, 19:48 uur, permalink
The Conjuring is eigenlijk een samenraapsel van alles wat er in vele eerdere horrorwerkstukken al getoond is: gezin trekt in een verlaten huis en het feest kan beginnen. Het is vooral de uitvoering die The Conjuring zo boeiend maakt. Zo zijn de schrikeffecten uiterst effectief en is de sfeer nu en dan erg naar. Dat zet door totdat je in een achtbaan van duistere gruwel komt en maakt dat deze één van de betere horrorfilms van de laatste paar jaar is die ik zag.

avatar van Left4Dead
geplaatst op 6 maart 2014, 13:41 uur, permalink
Vandaag voor de tweede keer bekeken maar de 2.5 blijft staan en dat is alleen maar voor het eerste gedeelte. Het tweede gedeelte loopt uit op een fiasco. Soundtrack is wel geweldig.
Nee veel teveel copycat in deze prent en daarmee valt de suspense totaal weg.

avatar van HCMovieFreak
geplaatst op 7 maart 2014, 23:51 uur, permalink
Lekkere thriller / horror...uiteraard wel voorspelbare dingen maar zo nu en dan ook best verassend

avatar van AsianFreak

geplaatst op 8 maart 2014, 20:03 uur, permalink
Ebenezer Scrooge schreef:

spoilers, vertel de hele film dan ook maar meteen.....

avatar van Martxela
geplaatst op 15 maart 2014, 16:14 uur, permalink
Redelijk spannende, bij vlage enge horrorfilm. Duurde wel erg lang voor hij op gang kwam en eng werd. Veel cliche dingen, weer eens een kast en weer poppen en weer iemand die aan haar haren door het huis wordt geslingerd..... Had sterker gekund, maar toch over het algemeen wel behoorlijke film. Ik geef een 3.

avatar van soom
geplaatst op 31 maart 2014, 21:53 uur, permalink
AsianFreak schreef:
spoilers, vertel de hele film dan ook maar meteen.....
Inplaats van dit te zeggen tegen de betreffende gebruiker, zou je ook gewoon op de alert knop kunnen drukken

geplaatst op 5 april 2014, 19:26 uur, permalink
Er zijn al vele films in dit genre met een gelijkaardig verhaal.
Of het waar gebeurd is zoals wordt vermeld, daar heb ik mijn twijfels over.
Maar ik heb me er ook niet met verveeld.
Een paar schokkende momenten maken de film best wel spannend.

avatar van housemoviewatch
geplaatst op 29 april 2014, 19:23 uur, permalink
Ik vond t maar een langzaam opkomende horror film. Het verhaal erachter is wel goed alleen de film weet mij op een of andere manier niet te vermaken. Het enige schrik moment voor mij was de scene met de vrouw achter de spiegel. Maar meer dan dat niet. Hier had meer ingezeten.

avatar van LPereboom
geplaatst op 8 mei 2014, 21:21 uur, permalink
Aangenaam verast, visueel enorm goed, de vintage look is tof om te zien, de sfeer zit ook lekker en de film bouwt zijn spanning goed op tot het einde van de film! Het acteer werk mag er ook zijn want zowel Wilson als Farmiga doen het goed!!

avatar van JeroenFR08
geplaatst op 13 mei 2014, 23:57 uur, permalink
Word compleet onderuit geschopt door het einde zeg. Verder goede film maar wel weer cliche spanningsopbouw en plek van climax is slecht gekozen. Het maakt de film tikkeltje voorspelbaar.

avatar van AmazingPP
geplaatst op 24 mei 2014, 20:13 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Met veel liefde gemaakte horrorfilms die zeker niet bijster origineel is, maar zo prachtig geschoten is dat ik er gewoon stil van werd! Het is echt lang geleden dat ik zo'n goede horrorfilm heb gezien. Natuurlijk zie ik wel elementen uit "The Exorcist" (mijn favoriete horrorfilms trouwens), maar dat mag de pret niet drukken. Ook de soundtrack knalde uit mijn 5.1 cinema-systeem! Ook de aankleding van de film verdient een punt: alles ziet er echt jaren '70 uit. Prachtige plaatjes, zoals dat meisje bovenaan de trap wanneer het bliksemt, erg goed gedaan, kan niet anders zeggen. Gekeken vanaf Blu Ray en zeeeeeeeer aangenaam verrast, daarom 4,5 *!!

avatar van frolunda
geplaatst op 1 juni 2014, 1:25 uur, permalink
Effectieve Horror film die weliswaar niks nieuws brengt in het 'Haunted house' genre maar door de prima uitwerking er van toch zeer de moeite waard is.The Conjuring komt wat traag op gang (niks mis mee) en gaat in het laatste half uur helemaal los.Dat biedt allemaal weinig verrassingen maar door de sterke opbouw,de goede soundtrack (zowel geluid als muziek) en enkele acteerprestaties die er mogen zijn (Farmiga,Wilson maar ook Livingston,herkende hem bijna niet meer uit Office space) komt het allemaal erg overtuigend over.Daarnaast ziet de film er gewoon ook erg goed uit.

geplaatst op 4 juni 2014, 13:47 uur, permalink
Van de vele horror films die ik heb gezien steek deze samen met Mirrors en The ring 1 boven de rest uit .

avatar van sawadeepat
geplaatst op 8 juni 2014, 22:19 uur, permalink
Nadat ik de film na een jaar voor een tweede keer heb gezien, ben ik toch van gedachten verandert en heeft deze film van mij een hogere waardering gekregen.
Zeer goede schrik momenten, een echte horror.

avatar van djordy von trier
geplaatst op 9 juli 2014, 19:14 uur, permalink
Het is een entertainende film, maar al die cliché's. Het was toch ook wat te veel hoor snap dan ook niet de score op imdb en rotten tomatoes, zo speciaal was de film ook weer niet.

avatar van KingJ
geplaatst op 15 juli 2014, 22:08 uur, permalink
gewoon een zeer goede genre film:

lekker spooky spookhuisfilm dus

vooral sterk (en eng) in de eerste helft wat mij betreft