MENU

3,52

Horror / Thriller

geregisseerd door James Wan
met Vera Farmiga, Patrick Wilson en Lili Taylor

The Conjuring vertelt het gruwelijke verhaal van de wereldberoemde paranormale onderzoekers Ed en Lorraine Warren. Wanneer hun hulp wordt ingeroepen door een gezin dat door een duistere aanwezigheid in hun afgelegen boerderij geterroriseerd wordt, worden ze geconfronteerd met een machtige duivelse entiteit en raken ze betrokken bij de meest angstaanjagende zaak van hun leven.

avatar van Boneka
geplaatst op 16 oktober 2014, 0:06 uur, permalink
Ben absoluut geen horrorliefhebber, maar zo nu en dan wil ik er toch eentje zien. En dit is er eentje om niet snel te vergeten. Eng is ie zeker. De opbouw is fantastisch en het geheel blijft behoorlijk eng tot aan de aftiteling toe. Zelfs de opnames overdag weten je te laten schrikken. En dan nog te bedenken dat deze film op waarheid berustte. De eigenaar van het huis heeft de film niet durven te kijken. Sterker nog ze is nooit meer terug gegaan naar dit huis...............

avatar van Piratje
geplaatst op 18 oktober 2014, 2:56 uur, permalink
Bijna 2 uren horror van de bovenste plank. Voor niet-liefhebbers van dit genre zeker niet 's avonds bekijken of je slaap zal boeten.
Het soms te ingewikkeld verhaal begint heel braaf en stilaan bouwt de film zich op om je mee te trekken in de heftige griezels van deze film. Prachtig vertolkt door het gezin en de exorcisten. Toch heb ik mijn twijfels over het "waar gebeurde" van het verhaal. Maar ok. Het was een prachtige film. Ook de omkadering, geluiden en belichting werden gepast gebruikt om je de stuipen op het lijf te jagen.
Ook al ben ik geen horror-liefhebber. Deze film behoort tot mijn goede collectie. Maar nu toch maar iets romantisch.
4,0 punten waard.

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst op 21 oktober 2014, 11:04 uur, permalink

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst op 22 oktober 2014, 18:59 uur, permalink

geplaatst op 24 oktober 2014, 13:09 uur, permalink
Ik had hem vorig jaar in de bioscoop gezien. Ik vond hem geweldig! En vera farminga speelden het perfect! *4.0

geplaatst op 25 oktober 2014, 0:26 uur, permalink
Beetje jammer dat een dergelijke clichematige spookhuisfilm, waarvan er 13 in een dozijn passen, hier zo'n hoge waardering krijgt. Ze komen allemaal min of meer op hetzelfde neer. Beetje zonde van de tijd om naar te kijken. Maar ik ben afgegaan op het te hoge cijfer dat de film hier op moviemeter krijgt maar dat had ik dus niet moeten doen.

avatar van marantz
geplaatst op 25 oktober 2014, 9:44 uur, permalink
the conjuring begon voor mijn gevoel veelbeloven en spannend.
toch vond ik het opgegeven moment nadat de film vorderde een zwakke film worden die zichzelf steeds minder serieus nam alsof de regiseur zijn inspiratie totaal verliest opgegeven moment.
het stukje waarbij de vrouw door de kamer word gesleept door een duistere kracht en vervolgens bevrijd werd door met een schaar haar haar af te knippen vond ik echt lachwekkend het einde van de film vond ik ook niet veel soeps ik had meer verwacht van deze film na alle recenties gelezen te hebben.

geplaatst op 28 oktober 2014, 12:29 uur, permalink
Zeer goede film, dat sommige hem niet goed vinden versta ik deels die verwachten natuurlijk als ze het bovennatuurlijke lezen en zo meer gelijk the exorcist met een ronddraaiend hoofd. Daarvoor heb je andere films deze vond ik zeer goed er mag gerust een 2de van komen en ga zeker gaan kijken naar de voorloper Annabelle dat voorstukje erg sterk creepy pop trouwens dus het maximum aan stemmen voor deze goede enge film