MENU

3,51

Horror / Thriller

geregisseerd door James Wan
met Vera Farmiga, Patrick Wilson en Lili Taylor

The Conjuring vertelt het gruwelijke verhaal van de wereldberoemde paranormale onderzoekers Ed en Lorraine Warren. Wanneer hun hulp wordt ingeroepen door een gezin dat door een duistere aanwezigheid in hun afgelegen boerderij geterroriseerd wordt, worden ze geconfronteerd met een machtige duivelse entiteit en raken ze betrokken bij de meest angstaanjagende zaak van hun leven.

avatar van Ebenezer Scrooge
geplaatst op 9 februari 2014, 19:38 uur, permalink
The Cliché was denk ik een betere titel geweest. Ik sukkelde telkens weg en dan schrok ik pas wakker als er in de film weer eens een deur dichtklapte of iemand schreeuwde. Oké, er zat een mooie scene in, die scene dat er plotseling een storm opsteekt en dat dat laken van de waslijn afwaait en..

En waarom eindigen bijna al die Hollywoodfilms op exact dezelfde manier: de camera zweeft omhoog, je ziet een huis of gebouw met ervoor een groepje figuranten, 3 politieauto's, een brandweerwagen en een ambulance waar iemand in zit die verpakt is in gouden aluminiumfolie en verdwaasd voor zich uitkijkt?

Niet dat dat zo ging in deze film, er stonden wel 2 politiewagens klaar voor het huis, daarom moest ik er ineens aan denken. Snap sowieso niet wat de politie nog voor je kan betekenen als je net bent aangevallen door een demonische klopgeest uit het verleden..

avatar van timmaah
geplaatst op 12 februari 2014, 16:48 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Zeker geen onaardige film met een lekker sfeertje!
Wel storend is het aantal clichés waaruit de film bestaat. Het begin alleen al... Gezin verhuist naar oud huis in een donkere, bosrijke omgeving, terwijl niet iedereen het er mee eens is. Huisdier heeft vreemd voorgevoel, men vindt verborgen kelders en gangen waar de 'geest des huizes' rondspookt, etc.
Erg zonde van de film maar gelukkig is het visuele aspect en het acteerwerk van niveau!

geplaatst op 14 februari 2014, 21:00 uur, permalink
Veel schrikmomenten, me vriendin gilde iedere keer haha

avatar van gizzegiz
geplaatst op 15 februari 2014, 23:12 uur, permalink
Echt niet slecht, vooral de eerste helft; voor mij was het hele enge er in het tweede deel af. Toch nog onder mijn bed gaan kijken voor ik er in kroop

avatar van vcrrr
geplaatst op 16 februari 2014, 22:00 uur, permalink
Stukken beter dan "Insidious: Chapter 2" die ik twee dagen eerder zag!

avatar van Vinokourov
geplaatst op 27 februari 2014, 12:43 uur, permalink
Spijtig dat ik deze film op klaarlichte dag heb gekeken! Deze horror is wel effectief in het klassieke verhaal dat een gezin geterroriseerd wordt nadat ze verhuisd zijn. Ik snap nooit zo goed, waarom ze bij de eerste bizarre gebeurtenissen nog in dat huis durven te wonen, maar het levert wel een leuk aantal angstaanjagende geslaagde schrikmomenten op. Voor de rest geen topper, maar wel vermakelijk om te zien.

geplaatst op 1 maart 2014, 1:01 uur, permalink
Aardig, niet meer dan dat.. Onderbouwing niet nodig lijkt mij..

avatar van notsub
geplaatst op 4 maart 2014, 19:48 uur, permalink
The Conjuring is eigenlijk een samenraapsel van alles wat er in vele eerdere horrorwerkstukken al getoond is: gezin trekt in een verlaten huis en het feest kan beginnen. Het is vooral de uitvoering die The Conjuring zo boeiend maakt. Zo zijn de schrikeffecten uiterst effectief en is de sfeer nu en dan erg naar. Dat zet door totdat je in een achtbaan van duistere gruwel komt en maakt dat deze één van de betere horrorfilms van de laatste paar jaar is die ik zag.

avatar van Left4Dead
geplaatst op 6 maart 2014, 13:41 uur, permalink
Vandaag voor de tweede keer bekeken maar de 2.5 blijft staan en dat is alleen maar voor het eerste gedeelte. Het tweede gedeelte loopt uit op een fiasco. Soundtrack is wel geweldig.
Nee veel teveel copycat in deze prent en daarmee valt de suspense totaal weg.

avatar van HCMovieFreak
geplaatst op 7 maart 2014, 23:51 uur, permalink
Lekkere thriller / horror...uiteraard wel voorspelbare dingen maar zo nu en dan ook best verassend

avatar van AsianFreak

geplaatst op 8 maart 2014, 20:03 uur, permalink
Ebenezer Scrooge schreef:

spoilers, vertel de hele film dan ook maar meteen.....

avatar van Martxela
geplaatst op 15 maart 2014, 16:14 uur, permalink
Redelijk spannende, bij vlage enge horrorfilm. Duurde wel erg lang voor hij op gang kwam en eng werd. Veel cliche dingen, weer eens een kast en weer poppen en weer iemand die aan haar haren door het huis wordt geslingerd..... Had sterker gekund, maar toch over het algemeen wel behoorlijke film. Ik geef een 3.

avatar van soom
geplaatst op 31 maart 2014, 21:53 uur, permalink
AsianFreak schreef:
spoilers, vertel de hele film dan ook maar meteen.....
Inplaats van dit te zeggen tegen de betreffende gebruiker, zou je ook gewoon op de alert knop kunnen drukken

geplaatst op 5 april 2014, 19:26 uur, permalink
Er zijn al vele films in dit genre met een gelijkaardig verhaal.
Of het waar gebeurd is zoals wordt vermeld, daar heb ik mijn twijfels over.
Maar ik heb me er ook niet met verveeld.
Een paar schokkende momenten maken de film best wel spannend.