War for the Planet of the Apes (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Matt Reeves
met Andy Serkis, Woody Harrelson en Steve Zahn

Ondanks al zijn inspanningen om een oorlog te vermijden, is Caesar alsnog in een onvermijdelijke strijd geraakt met de mensen. Caesar moet tot het uiterste gaan, terwijl hij geplaagd wordt door herinneringen aan zijn voormalige vriend en verrader Koba. Kan Caesar zijn volk leiden tijdens deze moeilijke tijden?

avatar van Diederik58
Lennert schreef:

Volgens mij bedoel je Dunkirk...

Inderdaad. Per vergissing bij deze film geplaatst.

avatar van Ajax&Litmanen1
Lennert schreef:
Volgens mij bedoel je Dunkirk...

Ik moet eigenlijk best wel lachen als ik me inbeeld dat Planet of the Apes in Urk gefilmd zou zijn

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik ook, allemaal mensen die de familiebanden met de andere primaten ontkennen XD

Saaaaaaaai. De vorige film heb ik toen met moeite in de bioscoop uit kunnen zitten en dit is nog een stapje erger. Ja, het ziet er allemaal prachtig uit, maar uiteindelijk is het niet veel meer dan een langdradige oorlogsfilm met primaten. Goed geanimeerd, maar het pakt me gewoon helemaal nergens. Helemaal als de menselijke tegenspelers vrij standaard badguys zijn zonder een greintje verdieping. Visueel is het ook allemaal erg grauw en blauw zonder nuance en qua actie is het allemaal net niet intens genoeg. Ik snap de aantrekkingskracht, maar kan echt moeilijk interesse opwerpen voor deze reeks.

avatar van Dreamcast
63 dead.

Het getal 63 is een verborgen verwijzing naar de auteur zijn eerste Planet of the Apes roman die werd uitgebracht in het jaar 1963, waarop de films zijn gebaseerd.

avatar van AmazingPP
Ik heb betere "Planet of the Apes"-films gezien als deze, maar toch vond ik deze vermakelijk, maar het grijpt je niet echt op 1 of andere manier. Naar het einde toe vond ik hem wat spannender worden en dan gaat mijn Dolby Atmos-set stevig tekeer hoor! Gekeken vanaf 4K Ultra HD Blu Ray. 3,5 *

Ruime voldoende maar niet beter dan de andere delen.
Deel 1 is voor mij nog steeds de beste.

avatar van Sergio Leone
Mwah...

Net zoals de vorige Apes-films niet zo interessant, al begint deze wel redelijk goed, bijvoorbeeld door de manier waarop de volgelingen van Koba in het verhaal geïntegreerd zijn. Maar helaas, als de film echt interessant zou kunnen worden (door het werkkamp) draait men dit vakkundig de nek om. Met zo'n Kurtz-karikatuur en de niet-ontwikkeling van het plot slaat men de bal grondig mis. De innerlijke kwelduivels van Caesar laten mij koud.

Natuurlijk, het stokpaardje van deze reeks zijn de levensechte apen en het moet gezegd dat die er ook nu weer in de meeste gevallen effectief goed uitzien. Toch ben ik benieuwd naar de verdere evolutie van CGI/ mocap zoals het hier gebruikt wordt. Zeker de overvloeiing van de CG wezens in een (grotendeels) natuurlijk decor kan nog wel wat verbetering gebruiken. Benieuwd hoe dat nog gaat uitpakken in de toekomst.

avatar van Decec
Uitstekend Actie/Avontuur/Drama/SF/Thriller film...
Spannend verhaal...
Prima vervolg...
Super mooi 3D HD kwaliteit breedbeeld...
Uitstekend achtergrond muziek/geluid met
Dolby Digital 7.1...
Uitstekend acteerwerk...
Bekende acteur Woody Harrelson en Andy Serkis (hij speelt ook via Lord of the Rings en
the Hobbit etc...)...
Uitstekend camerabeweging...
Heerlijk genoten...

avatar van K. V.
Dit deel eens bekeken, maar vond het toch allemaal wat minder. De film zag er wel fantastisch uit, zeker de apen waren erg overtuigend gemaakt.
Het verhaal zelf vond ik wat minder. Nogal langdradig en niet altijd even boeiend. De cast was eigenlijk ook niet zo bijzonder.
Niet zo sterk als de vorige delen.

avatar van Thorongil
Slechtste deel. Duurt te lang, er gebeurd amper iets. Vorige film was de beste met de Koba vs Caesar dynamiek. Dat meisje dat niet kan praten, pff, hebben we al talloze keren gezien, zoals in Aliens.
Script was ronduit zwak.

avatar van Noodless
Thorongil schreef :
Script was ronduit zwak.

Ik hoop dat je je eigen commentaar ook begrijpt want daar ging de film nu net om. Zij was niet de enige hé. Kun je me ook een film opnoemen want blijkbaar heb je dit al talloze keren gezien op die manier. Ben benieuwd want jouw voorbeeld van Aliens is van een totale andere orde.

avatar van Thorongil
Noodless schreef:
Thorongil schreef :

Ja film had een dom plot virus muteert en mensen kunnen plots niet meer spreken. Woody Harrelson, deed zijn best, maar ja als je niets te doen hebt. Zou een goede slechterik geweest zijn met deftig verhaal. Serieus hij raakt die pop aan en dag er na kan hij al niet meer spreken.
Wat meisje dat niet kan spreken betreft, onnodige cast, Terminator Salvation gebruikt dat ook en zo zijn er nog waar ik niet direct aan denk voor de moment.