War for the Planet of the Apes (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Matt Reeves
met Andy Serkis, Woody Harrelson en Steve Zahn

Ondanks al zijn inspanningen om een oorlog te vermijden, is Caesar alsnog in een onvermijdelijke strijd geraakt met de mensen. Caesar moet tot het uiterste gaan, terwijl hij geplaagd wordt door herinneringen aan zijn voormalige vriend en verrader Koba. Kan Caesar zijn volk leiden tijdens deze moeilijke tijden?

avatar van Diederik58
Lennert schreef:

Volgens mij bedoel je Dunkirk...

Inderdaad. Per vergissing bij deze film geplaatst.

avatar van Ajax&Litmanen1
Lennert schreef:
Volgens mij bedoel je Dunkirk...

Ik moet eigenlijk best wel lachen als ik me inbeeld dat Planet of the Apes in Urk gefilmd zou zijn

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik ook, allemaal mensen die de familiebanden met de andere primaten ontkennen XD

Saaaaaaaai. De vorige film heb ik toen met moeite in de bioscoop uit kunnen zitten en dit is nog een stapje erger. Ja, het ziet er allemaal prachtig uit, maar uiteindelijk is het niet veel meer dan een langdradige oorlogsfilm met primaten. Goed geanimeerd, maar het pakt me gewoon helemaal nergens. Helemaal als de menselijke tegenspelers vrij standaard badguys zijn zonder een greintje verdieping. Visueel is het ook allemaal erg grauw en blauw zonder nuance en qua actie is het allemaal net niet intens genoeg. Ik snap de aantrekkingskracht, maar kan echt moeilijk interesse opwerpen voor deze reeks.

avatar van Dreamcast
63 dead.

Het getal 63 is een verborgen verwijzing naar de auteur zijn eerste Planet of the Apes roman die werd uitgebracht in het jaar 1963, waarop de films zijn gebaseerd.

avatar van AmazingPP
Ik heb betere "Planet of the Apes"-films gezien als deze, maar toch vond ik deze vermakelijk, maar het grijpt je niet echt op 1 of andere manier. Naar het einde toe vond ik hem wat spannender worden en dan gaat mijn Dolby Atmos-set stevig tekeer hoor! Gekeken vanaf 4K Ultra HD Blu Ray. 3,5 *

avatar van rebelkush
Ruime voldoende maar niet beter dan de andere delen.
Deel 1 is voor mij nog steeds de beste.

avatar van Sergio Leone
Mwah...

Net zoals de vorige Apes-films niet zo interessant, al begint deze wel redelijk goed, bijvoorbeeld door de manier waarop de volgelingen van Koba in het verhaal geïntegreerd zijn. Maar helaas, als de film echt interessant zou kunnen worden (door het werkkamp) draait men dit vakkundig de nek om. Met zo'n Kurtz-karikatuur en de niet-ontwikkeling van het plot slaat men de bal grondig mis. De innerlijke kwelduivels van Caesar laten mij koud.

Natuurlijk, het stokpaardje van deze reeks zijn de levensechte apen en het moet gezegd dat die er ook nu weer in de meeste gevallen effectief goed uitzien. Toch ben ik benieuwd naar de verdere evolutie van CGI/ mocap zoals het hier gebruikt wordt. Zeker de overvloeiing van de CG wezens in een (grotendeels) natuurlijk decor kan nog wel wat verbetering gebruiken. Benieuwd hoe dat nog gaat uitpakken in de toekomst.

avatar van Decec
Uitstekend Actie/Avontuur/Drama/SF/Thriller film...
Spannend verhaal...
Prima vervolg...
Super mooi 3D HD kwaliteit breedbeeld...
Uitstekend achtergrond muziek/geluid met
Dolby Digital 7.1...
Uitstekend acteerwerk...
Bekende acteur Woody Harrelson en Andy Serkis (hij speelt ook via Lord of the Rings en
the Hobbit etc...)...
Uitstekend camerabeweging...
Heerlijk genoten...

avatar van K. V.
Dit deel eens bekeken, maar vond het toch allemaal wat minder. De film zag er wel fantastisch uit, zeker de apen waren erg overtuigend gemaakt.
Het verhaal zelf vond ik wat minder. Nogal langdradig en niet altijd even boeiend. De cast was eigenlijk ook niet zo bijzonder.
Niet zo sterk als de vorige delen.

avatar van Thorongil
Slechtste deel. Duurt te lang, er gebeurd amper iets. Vorige film was de beste met de Koba vs Caesar dynamiek. Dat meisje dat niet kan praten, pff, hebben we al talloze keren gezien, zoals in Aliens.

avatar van Noodless
Thorongil schreef :
Script was ronduit zwak.

Ik hoop dat je je eigen commentaar ook begrijpt want daar ging de film nu net om. Zij was niet de enige hé. Kun je me ook een film opnoemen want blijkbaar heb je dit al talloze keren gezien op die manier. Ben benieuwd want jouw voorbeeld van Aliens is van een totale andere orde.

avatar van Thorongil
Noodless schreef:
Thorongil schreef :

Ja film had een dom plot virus muteert en mensen kunnen plots niet meer spreken. Woody Harrelson, deed zijn best, maar ja als je niets te doen hebt. Zou een goede slechterik geweest zijn met deftig verhaal. Serieus hij raakt die pop aan en dag er na kan hij al niet meer spreken.
Wat meisje dat niet kan spreken betreft, onnodige cast, Terminator Salvation gebruikt dat ook en zo zijn er nog waar ik niet direct aan denk voor de moment.

avatar van xKoSai
Ik vond deze niet zo sterk als de 2 vorige delen. Het is een beetje langdradig (vele conversaties) en er komt nooit echt iets van groot spektakel. Ik dacht dat we in het 2e deel wat meer gevecht gingen zien tussen de mensen en apen (zoals de titel doet vermoeden) maar dat bleef jammer genoeg uit. Woody Harrelson zie ik graag spelen maar kwam hier iets te weinig tot zijn recht, kon meer gedaan hebben. Maar niettegenstaande weer prachtige CGI en deze keer eens in een sneeuwlandschap.

avatar van Boneka
Het geheel ziet er fantastisch uit visueel weer een plaatje, maar dat gaat zoals we wel vaker zien vaak ten koste van het verhaal. Het was het gewoon net niet deze keer. De vorige twee waren goed in elkaar gezet met een redelijk tot goed plot. Het oogpunt was daar wel een beetje vanuit de mens. Dat lag nu andersom. Niet verkeerd en ook wel een keertje leuk, maar vooral de bad guy kolonel met zijn legertje vond ik zo nep en leek een slappe B film. Totaal zonder inhoud. Het was vooral knallen geblazen. En het gedrag van de apen wordt zo wel erg menselijk gemaakt. Ook de invallen daarna met helicopters etc etc boeide mij totaal niet. Jammer de verkeerde weg deze keer ook al vond ik het landschap en alles erom heen fantastisch om te zien. Hopelijk een veel beter vervolg met meer inhoud.

avatar van DragQueen
Prima slotfilm van de trilogie. Visueel ziet het er allemaal prachtig uit, en ook de geboden actie is genietbaar. Verder is het acteerwerk overtuigend, al krijgen de personages wat te weinig diepgang mee. 3,5 Ster.

De speciale effecten in deze film zijn net zo goed als in beide eerste films.
Maar helaas gaat het hier ook bergaf met het scenario.
Er zit nog amper actie in deze prent, en de spanning is ook ver zoek.
Ik had bij de vorige film al gezegd dat ik zou afhaken als het niet beter zou zijn met deze film, maar gezien het toch de laatste prent uit de reeks is, hoef ik dat dus niet te doen.
Men had in schoonheid kunnen eindigen, maar het verhaal is voor mij te zwak.
Heb genoten van de prachtige beelden, maar helaas miste ik dus een goed verhaal.

avatar van meneeroldhand
Wat een fantastische film! Geweldig! Next level. Ik ben echt fan!

Ik begrijp echt die lage ‘cijfers’ niet van mensen hier. Ok, ik zit erg hoog, maar ik ben fan, maar deze film was gewoon op alle fronten van een hoog niveau. Vreemd toch.

avatar van martijn011
Al met al een aardige afsluiter van deze trilogie.

Toch moet ik zeggen dat ik dit deel het minste vond van alledrie. Het kon me niet echt de volledige speelduur boeien, mede door het gebrek aan spanning en dreiging. De film opent nog wel erg sterk met een geweldig gevecht tussen de mensen en apen.
Maar als Caesar eenmaal op pad gaat dan kakt de film wat in. Het verhaal komt niet echt op gang naar mijn mening en ook de schurkenrol, die ditmaal ingevuld wordt door Woody Harrelson, komt niet echt uit de verf.

Uiteraard is het visueel gezien weer een pareltje, alleen daarom kan ik het niet maken om een onvoldoende toe te kennen.
Nu deze trilogie erop zit kan ik niet anders zeggen dan dat dit prima films zijn, met als positieve uitschieter het eerste deel.
Voldoende.

avatar van O.M.M.H.
Sinds gister de hele trilogie gekeken en heeft mij helemaal bedonderd. Deze film heeft mij echt geraakt van begin tot einde van de POTA trilogie. Het mooie aan deze trilogie is Caeser zijn levensverhaal. Van wees tot een Legende. Je ziet echt de evaluatie van Caeser en de Apen en de emotionele band die ze met elkaar hebben, héél natuurlijk overgebracht. Ze hebben ook alles over voor hun leider over tot hun dood.
Mensen kunnen tegenwoordig zo egoïstisch zijn... Kunnen wij weer wat van leren...
CGI zag er geweldig uit.
Tegenwoordig wilt m'n de mooiste CGI, veel aktie/drama/humor etc. etc. in een film hebben.
Er hoeft helemaal niet zoveel van die kenmerken in te zitten en dat heeft deze deel goed uitgebeeld omdat het verhaal voor mij duidelijk overkwam.
Voor mij 5 sterren!

avatar van Shadowed
Goede afsluiter.

Eerste deel het best, tweede het minst. Dit deel zit er precies tussenin. Hij duurt het langst, maar weet meer te boeien dan Dawn. De eerste bracht zijn boodschap gewoon kort maar krachtig over. De tweede en derde van Reeves is meer een soort drama tussen apen. De boodschap dat de mensen beter moeten zijn voor de dieren komt hier ook minder over.

Het eerste uur pakt de film je ook niet echt. Pas in het tweede deel komt er wat meer vaart in en meer beelden die moeilijk te zien zijn o.a. marteling van dierenen de slechtere kant van mensen. Het eerste deel verliest het daar ook van.

Eindspektakel voelde ook erg kort en simpel aan. Visueel is de film wel mooi gedaan, CGI goed en acteerwerk, ja, meestal komt het van de apen maar Harrelson doet het best goed. Ik vond de films van Wyatt toch echt wat beter. Maar nog steeds een voldoende gegarandeerd.

avatar van Fisico
Behoudens de oorspronkelijke film uit 1968 met Charlton Heston nooit echt fan geweest van de franchise “Planet of the apes”. Van deze recente trilogie kon enkel het eerste gedeelte van de eerste film me echt bekoren. De rest vond ik matig net als deze film overigens. Een zoveelste Hollywood blockbuster met actie en spectakel. Visueel ziet het er allemaal wel fijn uit, maar een echte verrassing mag dat niet heten. Wat me vooral tegenviel was het beperkte verhaal en script. Weinig boeiend, herkauwend en vooral weinig inspirerend of realistisch. Neem nu de rol van dat kleine meisje. Kon men nu echt niet een beetje creatiever omgesprongen zijn met haar rol om als grote nobody in het kamp rond te dwalen? Ook de traditionele bad guys zij wel erg oppervlakkig. Zelfs Woody redt het niet. En de wroeging van die ene gorilla zag je al van ver aankomen ...

Het meest interessante personage is en blijft Caesar, mooie rol overigens van Serkis. Het enige personage dat echt is uitgewerkt, zowel in deze film als in de hele trilogie. De constante afweging tussen goed en kwaad, tussen wraak en vergeving om toch maar te kunnen bewijzen niet te zijn zoals anderen denken wat je mogelijks bent. Om ook vooral aan te tonen dat apen dieren zijn en geen mensen. In het geval van Caesar is dat overigens een compliment.

Zo indrukwekkende speelfilm

Overdonderend

Spanning en ontroering een fantastisch meesterwerk.

avatar van Duke Nukem
Noodless schreef:

Thorongil

Inderdaad daar ging het net om, en op die manier is deze film eigenlijk een mooie prequel op de originele Planet of the Apes (1968).

avatar van Noodless
Duke Nukem denk dat je de namen wel verwisseld hebt

Het is net omgekeerd.

avatar van Duke Nukem
Ja inderdaad, nu je het zegt.

Ik sukkel altijd met dat quoteren. Toen ik beide berichten van jou en Thorongil wou quoten, kwam er geen tekst op. Dus ik moest de twee berichten apart zetten, en dan ging het blijkbaar mis.

avatar van cantforgetyou
De film ziet er mooi uit, maar tijdens het kijken, vroeg ik me eigenlijk af: 'Waar maken ze eigenlijk ruzie om'. De apen willen in de bossen wonen en vragen of de mensen hun met rust willen laten. Nou, dat is toch niet teveel gevraagd? En toch blijft het oorlog. De special effecten zijn goed gelukt. Je weet niet wanneer je naar een CGI aap kijkt of naar een pop. Verder stelt het niet veel meer voor.
Het allermooiste van de film vond ik trouwens de filmmuziek. Die ga ik nog eens opzoeken. Prachtig!

avatar van soj
soj
The Good:
- De special effects voor het in beeld brengen van de apen (blijft verbluffend).
- Ondanks een (te) lange duurtijd gaat het toch nooit vervelen.
- Goede afsluiter van een trilogy.
- Het personage 'Bad ape' die voor wat luchterige momenten zorgde.

The Bad:
- Vrij veel clichés en dus ook vaak voorspelbaar.
- Te lang... zoals zovele blockbusters.
- Weinig boeiende slechterik (zie clichés)

The conclusion:
Het verhaal achter 'Planet of the apes' heeft eigenlijk nooit veel aantrekkingskracht gehad op mij maar ik moet toegeven dat deze trilogy er toch wel staat. Voor mij persoonlijk blijft 'Rise of the planet of the apes' de beste van de drie maar geen enkele van de drie zakt onder een bedenkelijk niveau. Sterker zelfs ze blijven een goed tot degelijk niveau aanhouden doorheen de reeks. Ben je grote fan van het verhaal dan hoort deze trilogy zeker thuis in je Blu-Ray collectie.