War for the Planet of the Apes (2017)

3,71

Actie / Avontuur

geregisseerd door Matt Reeves
met Judy Greer, Andy Serkis en Woody Harrelson

Ondanks al zijn inspanningen om een oorlog te vermijden, is Caesar alsnog in een onvermijdelijke strijd geraakt met de mensen. Caesar moet tot het uiterste gaan, terwijl hij geplaagd wordt door herinneringen aan zijn voormalige vriend en verrader Koba. Kan Caesar zijn volk leiden tijdens deze moeilijke tijden?

• Vanaf 13 juli in de bioscoop

89 BERICHTEN 14 MENINGEN

avatar van jarno1975

geplaatst: 9 december 2016, 15:22 uur [permalink]

kappeuter (moderator)
geplaatst: 9 december 2016, 15:28 uur [permalink]
Vanaf 13 juli 2017 in de bioscoop (20th Century Fox, via Warner Bros. Pictures International)

avatar van Jellesteeg
geplaatst: 9 december 2016, 15:31 uur [permalink]
Yes!

avatar van Decec

geplaatst: 9 december 2016, 15:44 uur [permalink]
Ben benieuwd.. 3D ook!

avatar van HALVE TAMME.

geplaatst: 9 december 2016, 17:11 uur [permalink]
Nice, ook hier heb ik zin in.

avatar van Kondoro0614

geplaatst: 9 december 2016, 23:01 uur [permalink]
Erg benieuwd naar deze!

avatar van Duke Nukem

geplaatst: 10 januari, 11:15 uur [permalink]
Dit is de eerste Planet of the Apes-serie (Dawn, Rise en nu dus War of the Planet of the Apes) die ik goed vind sinds de originele Planet of the Apes en de vervolgen Escape from the Planet of the Apes en Conquest of the Planet of the Apes.

Ik kijk hier dus naar uit, hoewel ik geen verrassingen verwacht. Het einde zal wellicht net als in het oorspronkelijke verhaal in het voordeel van de apen uitvallen, maar met nog genoeg menselijke overlevenden om de deur naar een vervolgfilm open te laten.

avatar van kleintje 2

geplaatst: 29 maart, 16:41 uur [permalink]

geplaatst: 31 maart, 11:35 uur [permalink]

geplaatst: 31 maart, 14:57 uur [permalink]
Zo zet je een trailer in de markt. Daar trek je bezoekers mee. Hoge verwachting...

geplaatst: 17 juni, 16:34 uur [permalink]
Gek, bijna geen enkel bericht bij wat waarschijnlijk de zomer blockbuster van het jaar gaat worden.

geplaatst: 17 juni, 17:09 uur [permalink]

Toch wel

Eerste reacties 'War for the Planet of the Apes': Spectaculair! | Filmtotaal filmnieuws

geplaatst: 18 juni, 06:35 uur [permalink]
Die reacties heb ik gelezen. ik bedoel dat op MM geen berichten zijn. Normaal zijn er al een paar pagina's vol geluld voordat een film zoals deze uitkomt...

avatar van Arri

geplaatst: 20 juni, 12:46 uur [permalink]
eppo349 schreef:

Dunkirk is ook een zomer release, daar verwacht ik meer van. Maar inderdaad, wel vreemd. En jammer ook, zoveel aandacht voor wat stomme superhero films maar dit laat men links liggen.

Eerste reacties zijn veelbelovend, ben erg benieuwd!

avatar van grid8400
geplaatst: 3 juli, 15:58 uur [permalink]
War for the Planet of the Apes - Movie Review - YouTube
Ik kijk hier toch wel ECHT naar uit.

avatar van Arri

geplaatst: 3 juli, 17:14 uur [permalink]
Arri schreef:
Eerste reacties zijn veelbelovend, ben erg benieuwd!

Correctie: eerste recensies & reacties zijn zeer veel belovend!

avatar van Gish

geplaatst: 11 juli, 08:50 uur [permalink]
Oh nee he, weer een veldslag

avatar van TheManInBlack
geplaatst: 11 juli, 12:49 uur [permalink]
Kan niet wachten!

avatar van rep_robert
geplaatst: 11 juli, 16:04 uur [permalink]
eppo349 schreef:

De A+ -en de 5 sterren vliegen me om de oren. Dit moet gewoon een goede film worden. Ben echt heel benieuwd

avatar van nightbreed

geplaatst: 11 juli, 17:58 uur [permalink]
Ik heb deze film nodig!

avatar van tbouwh
geplaatst: 12 juli, 12:12 uur [permalink]
Requiem for the Planet of Men

Hoe vaak worstelen filmmakers niet met hun laatste akte? Het perfecte einde, of – in dit geval – de perfecte slotfilm? De meningen over deze winterse zomerblockbuster zullen zonder meer uiteen lopen, maar één ding lijdt nauwelijks twijfel: na Rise en Dawn is War for the Planet of the Apes de epische apotheose van een geslaagd drieluik.

Verder lezen

geplaatst: 12 juli, 21:09 uur [permalink]
kan aan de trailer al zien dat deze punt niet klopt. wordt een tegenvaller zoals deel 2.

avatar van jarno1975

geplaatst: 12 juli, 21:25 uur [permalink]
Lewis-06 schreef:

Deze punt klopt inderdaad niet

avatar van Noodless
geplaatst: 12 juli, 21:33 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Net gezien in de bioscoop en ik moet zeggen dat dit derde deel weer een uitstekend niveau weet te bereiken. Als fan van de vroegere Planet of the Apes begint deze reeks toch ook wel te imponeren. Eerlijk gezegd is deze drieluik uitstekend, wat je niet kan zeggen van de hele oude reeks. Maar dat terzijde.
Op een bepaald moment krijg je het gevoel dat je alleen maar apen ziet in langdurige scènes waarbij je nooit het gevoel krijgt dat er mensen ontbreken. Fascinerend en imponerend. De gevoelens die de apen overbrengen zijn zelfs krachtiger en je kon echt met ze meeleven. Een andere troef van de film zijn de prachtige locaties. Soms adembenemend. Ook de actiescènes zien er prima uit en zoals hier al aangegeven is het niet zomaar een oorlogsfilm. Er zit duidelijk heel wat actualiteit en ethiek in de film. Het verhaal zit goed in elkaar en sluit goed aan bij de vorige delen. Er zijn zelfs bepaalde verwijzingen naar de oude reeks die je gemakkelijk kunt herkennen. En nu wachten dat de astronauten terug komen? 9/10

avatar van Jellesteeg
geplaatst: 13 juli, 03:14 uur [permalink]
Net de hele trilogie-marathon gehad. Fijn om de eerste twee weer te zien om het geheugen weer wat op te frissen, wat met name bij Rise het geval was.

War is een prachtige afluiting van de trilogie. Duisterder dan de vorige twee - en toch met de nodige humor. Caesar en alle andere apen zien er wederom fantastisch uit en de winterse omgeving brengt de hele sfeer naar een nieuw niveau. Al met al weet Matt Reeves het verhaal een waardig eind te geven.

avatar van Fikret8
geplaatst: 13 juli, 10:53 uur [permalink]
Jellesteeg schreef:

War is een prachtige afluiting van de trilogie.

Het blijft niet bij een trilogie. Er komt ook een vierde deel. Net als bij de originele reeks.

geplaatst: 13 juli, 10:54 uur [permalink]
Fikret8 schreef:

Dat zal dan een nieuw verkoop worden of een spin-off, want er was duidelijk gecommuniceerd dat de trilogie er na deze film qua verhaal op zit.