Curse of Chucky (2013)

Alternatieve titel: Child's Play 6

Horror / Thriller

geregisseerd door Don Mancini
met Fiona Dourif, Danielle Bisutti en de stem van Brad Dourif

Nica rouwt om de gruwelijke zelfmoord van haar moeder wanneer haar dominante, oudere zus Barb met haar gezin arriveert om hun moeders zaken te regelen. Terwijl de zussen ruziën over Nica's toekomstige plannen troost Barbs jonge dochter zich met een grijnzende, roodharige, sprekende pop met de naam Chucky, die op mysterieuze wijze met de post is gekomen. Maar wanneer een aantal gruwelijke moorden het huishouden begint te terroriseren vermoedt Nica dat de pop weleens de sleutel tot het bloedvergieten kon zijn.

avatar van xxERWINxx
Ik heb dit deel weer eens herbekeken voor ik het nieuwe deel aanzet (2017).
Ik vind dit toch het minste deel van alle Child's play films.
Bride of Chucky en Seed of chucky vind ik wel iets beter.

Jammer dat alles zich afspeelt op 1 locatie het huis), de moorden waren wel weer meer gore en harder, maar kwa verhaal een beetje saai.
Vooral de 1e 40 minuten gebeurd er vrij weinig, verder wel vermakelijk, maar niet de beste.
Op naar Cult of Chucky!

Toch weer opnieuw een beter deel na het veel mindere 5de.
Bloederiger ook, maar toch redelijk goede vertolkingen en een redelijk scenario.
Deze film kon me wel boeien.
Leuk de cameo van Jennifer Tilly op het einde, zo zien we haar ook nog eens

avatar van Shadowed
Mwa.

Eerste Chucky ervaring, hij is me niet zo slecht bevallen voor een deel 6 van een horrorreeks. Ook is deze versie van 2013 en moet ik (als ik eraan begin) waarschijnlijk even wennen aan de 1990 versies. Maar zo slecht was dit deel niet.

Acteerwerk is niet erg sterk, stem van Chucky is dan wel weer leuk. Jammer is dat de schrikeffecten niet zo effectief zijn omdat zijn gezicht compleet veranderd wanneer hij het moordlustige karakter aanneemt. Opbouw had ook iets korter gemogen.

Redelijke gore, had iets meer gemogen. Maar geen superslecht deel.

avatar van Grindhouse62
Wederom genoten van dit 6e deel uit de reeks. Met meer gore dan het 5e deel.