Curse of Chucky (2013)

Alternatieve titel: Child's Play 6

Horror / Thriller

geregisseerd door Don Mancini
met Fiona Dourif, Danielle Bisutti en de stem van Brad Dourif

Nica rouwt om de gruwelijke zelfmoord van haar moeder wanneer haar dominante, oudere zus Barb met haar gezin arriveert om hun moeders zaken te regelen. Terwijl de zussen ruziën over Nica's toekomstige plannen troost Barbs jonge dochter zich met een grijnzende, roodharige, sprekende pop met de naam Chucky, die op mysterieuze wijze met de post is gekomen. Maar wanneer een aantal gruwelijke moorden het huishouden begint te terroriseren vermoedt Nica dat de pop weleens de sleutel tot het bloedvergieten kon zijn.

avatar van Curriculum
Hoewel ik de Childs Play films adoreer, was deze toch wel beduidend minder. Helemaal de scenes waarin Chucky wil gaan praten, ziet de pop er volledig anders uit, dan anders.

Het eind daarentegen was wel leuk gevonden!

avatar van Curriculum
namingway24 schreef:
En wacht je tot na de credits dan krijg je een leiuk extraatje dat totaal niet strookt met het voorafgaande: Ray's ziel zit nu toch in het kleine meisje dat 2 minuten voor het einde op miraculeuze wijze weer in beeld verschijnt? Een typisch geval van leuk willen doen en niet nadenken, vind ik.

De oma verschijnt op een miraculeuze wijze weer voor de camera, wanneer Chucky zijn spreuk uitspreekt, wat dus insinueert dat Chucky weer heeft gefaald, dus gaat hij terug naar de allereerste persoon die hij wilde zijn, Andy Barclay, waar hij uiteraard weer faalt.

avatar van Devoo
Doorsnee horrorplaat. Geen prut, maar zeker ook geen hoogvlieger.

avatar van tattoobob
Een volgend deeltje is alweer bevestigd dus ik ben weer benieuwd!

Meevaller en een stuk beter dan het vorige deel.
Leunt opnieuw meer aan bij de eerste drie films en is op horrorgebied een stuk enger dan deel 4 en 5.
vele knipoogjes naar de jaren 80, met dezelfde campy sfeer en een zalige Brad Dourif, die er na 25 jaar nog steeds evengoed in slaagt de ziel van Chucky tot leven te wekken met zo'n macaber gevoel voor sadistische humor dat de rest van de film er door gedragen wordt.

avatar van umbra
Kwam redelijk traag op gang, maar ie werd enkel beter en beter tot de laatste sec. Ben sowieso fan van heel de reeks, en deze moest allesbehalve onderdoen, integendeel. Een dikke 8/10

avatar van Spartaan1986
Laatste 20 minuten waren eigenlijk nog het leukst. Daarvoor was het een standaard slasher met domme beslissingen van de hoofdrolspelers.

avatar van Marvinleeaday
Je behoort hem te kijken in de reeks, kan me wel vinden in de bovenstaande mening.

edje555
Heeft de bioscoop niet gehaald !
Vind deze deel matig, er zaten wel een paar goede scenes in, en dat was het.
De karakters in deze film, vragen om vermoord te worden door Chucky !
Want ik vond ze bloed irritant.

Het grote vermaak in deze film vond ik Chucky zelf.

Fijn dat Chucky met deze film terugkeerd naar zijn horror roots. 'Bride Of Chucky' was vermakelijk maar toch wel een smet op de reeks, 'Seed of Chucky' was ronduit een belediging voor een horror icoon als Chucky. Wat was dat slecht. Blij dat nu met deze film de zwarte humor word verbannen en weer een wat serieuzere horror aanpak probeert aan te nemen. Goede setting in dat huis en redelijke acteerprestaties. Wel jammer van de metamorfose van Chucky. Gaat 'ie soms naar dezelfde botoxdokter als die Barbie in de film? Zonde, zag er nu in de eerste helft van de film er meer uit als een verpeste botoxdiva dan een moordlustige pop. De twist met de babysitter zag ik niet aankomen. Pluspuntje daarvoor. Ook de kills waren redelijk origineel en passend voor een sadist als Chucky. Minpuntje: Charles Lee Ray was een serieuze angstaanjagende seriemoordenaar in zijn leven voordat hij in de pop kwam.. In de flashbacks word hij neergezet als een labiele verliefde idioot. Vond ik een beetje jammer .Ook jammer wat het chaotische einde waarin opeens Tiffany en Andy uit de mottenballen worden gehaald. Iets teveel van het goede?

avatar van El ralpho
Vast in de tijd

Hoewel ik van tevoren al wist dat dit nieuwste deel waarschijnlijk een B-film zou worden was ik toch erg nieuwsgierig gemaakt naar de pop die me jarenlang als klein kind de rillingen heeft weten te bezorgen. Dit kwam alleen nog maar doordat ik op de basisschool verhalen hoorde over de pop die mensen vermoordde, laat staan toen ik ooit zelf slechts een luttele 5 minuten van de film op tv voorbij zag komen..een trauma was geboren, met vele slapeloze nachten tot gevolg. Na het zien van deze titel blijft er echter nog maar weinig van deze slapeloze nachten over.

Curse of Chucky is namelijk rommel. Het is slecht op een manier dat het ook niet weer leuk wordt, en met name ook ongelofelijk saai. Het eerste uur kun je eigenlijk gemakkelijk skippen, en als Chucky dan eindelijk zijn handen uit de mouwen steekt is dit van zo'n bedenkelijk laag niveau dat je had gewenst dat hij gewoon zijn kop had gehouden.

De originele draai die men aan het verhaal probeert te geven door een link met het origineel uit de jaren 80' te leggen vond ik wel leuk gevonden maar de invulling die door Brad Dourif aan het personage gegeven wordt en hem eerder neerzet als een kneus dan een meedogenloze killer, maakt het hele personage er niet bepaald dreigender op.

Dan blijft nog over: een handje inspiratieloze kills, slechte one-liners en waardeloze acteer prestaties. Daarnaast is het wel handig als je alle voorgaande delen hebt gezien (zelf heb ik alleen het origineel bekeken) want in de laatste scene's komen momenten voorbij waar je geen hout van snapt als je deze delen niet gezien hebt. Of ik deze wellicht nog wil gaan bekijken is nog maar de vraag, maar in ieder geval niet als ze van dit bedenkelijk lage niveau zijn.

Toch nog een ster voor de look van Chucky, deze ziet er namelijk wel erg strak uit.

avatar van nightbreed
Oh cool, Chucky is back (kom ik een jaar later achter).

Heeft de bioscoop niet gehaald ! en maar goed ook .
het word toch echt tijd voor een goede enge child's play film .
remake is in de maak als het goed is .
na de eerste drie delen gaat het toch berg af met de films.
jammer.

avatar van LOTR-lover
"Chucky, I'm scared..."
"You fucking should be!"

Ach ja, Chucky. Het blijft toch voornamelijk jeugdsentiment wat me er elke keer weer toe doet bewegen om de nieuwste film in de reeks te gaan kijken. Zo ook met Curse of Chucky. Ik vond de pop zelf niet altijd even geslaagd qua gezichtsuitdrukkingen en dat is wel een smet op de film. Aangezien dit altijd een belangrijk onderdeel van de films is geweest. Gelukkig is Brad Dourif wel weer op het oude nest en dat voelt vertrouwd.

Heb me op zich wel vermaakt met deze film maar toch vliegt het qua verhaal naarmate het einde vordert alle kanten op en dat werd me even iets teveel van het goede. Wachten op 't volgende deel maar weer

5/10 (IMDB)

Een dik jaar na de release kwam ik er uiteindelijk achter dat de bekende Child's play serie een vervolg had gekregen... Dus als echte horrorfanaat was ik natuurlijk erg benieuwd wat ze er deze keer van gemaakt hadden. Het begon al grimmig toen dat de moeder van Nica vermoord werd door Chucky. Vond ik al een goed begin. Daarna vond ik de film toch al wat minder met de irritante personages die erop volgden.. De affaire met de nanny en de zuster van Nica vond ik wel goed in de verf gezet. Ze worden allebei wel gruwelijk aan hun einde gebracht door Chucky, weliswaar met veel minder bloed dan in de vorige films... Het einde was erg voorspelbaar dat Nica de schuld ging krijgen van alle gruwelijke moorden van Chucky, en kon dan even niet volgen hoe het kwam dat Tiffany plots terug in een mensenlichaam zit... Wat mij terug duidelijk werd na het lezen van de vorige commetaren. Het stukje na de aftiteling was nog een leuk einde. Tof om Andy Barclay na zo'n lange afwezigheid nog eens even terug te zien...

Persoonlijk vond ik deze de minste van alle 6. Wel fijn dat ze terug naar de serieuzere kant zijn opgegaan maar vond het jammer dat het verhaal voor 95% in dat donker huis afspeelt... Bijna niets van buiten af word er gefilmd.

2,5/5

Best leuk om eens gezien te hebben.

avatar van Uier
Svenniboyke schreef:
Best leuk om eens gezien te hebben.

Maar het audiobook raad je niet aan?

avatar van krosnicky
1 van de mindere uit de reeks de 1ste 2 kills waren zo voorspelbaar het was wel een goed idee om terug naar de stijl van deel 1 te gaan door meer horror en minder comedy te gebruiken want van deel 3 tot 5 zit er evenveel horror als comedy in wat ook niet slecht was maar aan gezien deel 1 de beste van de 6 is vond ik het een leuk idee om terug naar de stijl van Child's play te gaan .

Ook had ik zo even het gevoel dat dit een Reboot Sequel was ( je weet wel van Ah deel 2 tot 5 was troep laat ons een nieuwe deel 2 maken en zo opnieuw beginnen zo iets wat al gedaan is met de Jurassic Park . Terminator en Highlander reeksen en wat ze binne kort ook met de Alien reeks zullen doen ) omdat er enkel naar deel 1 verwezen werd Enkel op het Einde Wanneer Tiffany in Beeld komt en we de 3 foto's zien in Andys appartement Die verwijzen naar deel 1,2 en 3 .
Hebben we wel door dat dit Deel 6 is .

...........en vergeet The After Credit Scène niet ( heel belangrijk )

Tegenvallende film over een vrouw die zelfmoord pleegt net nadat ze een pakketje heeft ontvangen met daarin een pop. Dit zesde deel uit de reeks gaat weer voor de spanning, maar slaagt hier niet in. De eentonige spanningsopbouw is eerder vervelend en de moorden verre van origineel of bloederig genoeg. Ook de connectie met het eerste deel voegt te weinig toe aan het geheel.

ik vond het een geslaagde film
.Zeker na zo"n kinderachtige film er voor

Clapboy
Leuke Chucky film, met de nodige spanning en zwarte humor.
Vond deze beter dan Bride en Seed, die waren een beetje te over the top vond ik. Was ook erg sfeervol en creepy.

Clapboy
Er schijnt ook weer een volgend deeltje in de maak te zijn had ik gelezen, weet niet of het een vervolg word op deze maar ik kan niet wachten iig.

Clapboy
Een van de mooiste franchises in mijn ogen, het klopt allemaal. Zowel de humor als het spannende gegeven met de pop. Vind persoonlijk de wat meer horror gerichte deeltjes het leukst, maar de uitstapjes van Bride en Seed of Chucky waren ook erg vermakelijk.

Na een aantal pogingen om de Childs Play franchise om te toveren naar een comedy reeks, is toch besloten om terug te gaan naar horror. Er is gekozen om te gaan voor een 'haunted house' film, maar in plaats van een geest Chucky te gebruiken.

Ik vond de soundtrack erg sterk. De intro was ook erg sterk (muzikaal) en de sfeer was over het algemeen erg creepy. De moorden waren niet echt origineel of spectaculair, maar ik vond de chemie tussen alle hoofdrolspelers erg goed. De personages werden ook goed geïntroduceerd. Toch werd het op sommige momenten een beetje saai hierdoor. Naar het einde toe werd dit een stuk beter en het slotgedeelte was super, een twist die ik ook niet verwacht had.

Ik vond Childs Play 1 en Bride Of Chucky de beste, maar deze zit naar mijn mening redelijk op hetzelfde niveau. In ieder geval beter dan de overige delen (al was Seed ook best vermakelijk als je er niet bij nadenkt). Terug naar horror was in ieder geval een goed idee, de film overtrof mijn verwachtingen. Zeker aangezien de meeste sequels of remakes van klassieke horrorfilms redelijk slecht zijn. Benieuwd wat er volgt.

ik vind dit weer een betere film dan seed of chucky. weer wat meer horror.en weer wat meer spanning.
al vind ik lachwekkend ook wel leuk als ik in de stemming ben.heb net gelezen dat er ook een nieuw deel komt cult of chucky.

El ralpho schreef:

Ik zou blij zijn als ik dankzij één film mijn trauma kon verhelpen en mijn levenskwaliteit kon verbeteren.
Zo'n film kreeg meteen een plaats in mijn persoonlijke top-10 !

avatar van Valak
De eerste trailer voor Cult of Chucky is hier!

Cult of Chucky trailer is completely nuts - ew.com

avatar van john mcclane 2
Ben nu na deel 6 deel 5 aan het kijken ( heb ze wel ooit allemaal gezien.)
Maar dit deel is ziet er behoorlijk low budget uit , lelijke omgeving en saai gefilmd ,
Wel leuk dat zijn ( de acteur Brad “Chucky “) zijn dochter nu een rol heeft in de franchise .
En het einde geeft ook een leuke kleine draai aan het verhaal .
Maar het het is wel een wat saaie film met erg weinig gore .
En humor wat dat betreft .
Vond het deel er voor toch leuker .
Morgen deel 7 cult of. kijken ,,,wel leuk dat ze het einde weer zo open hebben gehouden , niet een groot mystery dat er een nieuwe deel komt maar gezien het gemiddelde hier geen hoge verwachting .

avatar van Daan258
Daan258 schreef:
Heb me weer onwijs goed vermaakt met de nieuwe Chucky film:)
Hij kwam voor mijn gevoel een beetje langzaam opgang maar zodra de film ongeveer 30 min bezig is het echt weer heerlijk genieten.
Gelukkig hebben ze niet zoals het vorige deel er meer een comedy van gemaakt maar gewoon geprobeerd er echt een horror film van te maken en wat in mijn ogen best gelukt is, want hij was vele male spannender dan de vorige delen waar ik erg blij mee was.
Het eerste wat ik dacht toen de film begon was: waar zijn de littekens van Chucky gebleven? maar naarmate je dat in de film ziet en uiteindelijk zijn littekens weer terug krijgt, ziet ie er weer gruwelijk uit Er zaten dan af en toe wel een paar kleine foutjes in zoals de scene dat Nica probeert de lift in te kruipen en opeens haar benen intrekt terwijl haar benen verlamd waren. En de scene dat Chucky in de auto zit en steeds gas aan het geven is, hoe komt die ooit bij de pedalen?:p
Maarja who gives a fuck.
Tja kweet niet echt wat ik er allemaal over kan vertellen behalve dat die mij onwijs goed vermaakt heeft. Van mij mogen ze echt weer met een nieuw deel komen, ik vind het heerlijk:)

God bless Jill, Grandma, and especially Auntie Nica. Amen.
What about Chucky? Chucky says there is no God.
What?
He said life's a bitch and then you die bleeding like a stuck pig
!

Voordat ik het nieuwe deel zal bekijken heb ik ook nog even een herziening gedaan van Curse Of Chucky.
Nog steeds net zo, als niet meer vermakelijk als de eerste kijkbeurt.
Het is een uitstekend deel uit de reeks.
Ik ben het nog helemaal eens met mijn vorige bericht en valt verder niet veel op aan te merken.
Wat ik ook al zei: het is echt gaaf dat ze geprobeerd hebben dit deel wat meer op de horror te gaan richten en wat zeker goed gelukt is.
De one-liners van chucky waren ook geweldig en lekker grof heerlijk.

Ja, er zijn nu ondertussen al 7 delen maar van mij mogen ze zeker nog even doorgaan. Het blijven gewoon super toffe films.
Ik kijk zeer uit naar deeltje 7 Hoop hem dit weekend te bekijken.

Mijn stem van 3,5 blijft absoluut staan.
7,0/10

avatar van xxERWINxx
Ik heb dit deel weer eens herbekeken voor ik het nieuwe deel aanzet (2017).
Ik vind dit toch het minste deel van alle Child's play films.
Bride of Chucky en Seed of chucky vind ik wel iets beter.

Jammer dat alles zich afspeelt op 1 locatie het huis), de moorden waren wel weer meer gore en harder, maar kwa verhaal een beetje saai.
Vooral de 1e 40 minuten gebeurd er vrij weinig, verder wel vermakelijk, maar niet de beste.
Op naar Cult of Chucky!

Toch weer opnieuw een beter deel na het veel mindere 5de.
Bloederiger ook, maar toch redelijk goede vertolkingen en een redelijk scenario.
Deze film kon me wel boeien.
Leuk de cameo van Jennifer Tilly op het einde, zo zien we haar ook nog eens

avatar van Shadowed
Mwa.

Eerste Chucky ervaring, hij is me niet zo slecht bevallen voor een deel 6 van een horrorreeks. Ook is deze versie van 2013 en moet ik (als ik eraan begin) waarschijnlijk even wennen aan de 1990 versies. Maar zo slecht was dit deel niet.

Acteerwerk is niet erg sterk, stem van Chucky is dan wel weer leuk. Jammer is dat de schrikeffecten niet zo effectief zijn omdat zijn gezicht compleet veranderd wanneer hij het moordlustige karakter aanneemt. Opbouw had ook iets korter gemogen.

Redelijke gore, had iets meer gemogen. Maar geen superslecht deel.