Anjos do Sol (2006)

Alternatieve titel: Angels of the Sun

Brazilië

geregisseerd door Rudi Lagemann
met Antonio Calloni, Otávio Augusto en Darlene Glória

Wanneer de 12-jarige Maria door haar ouders verkocht wordt, denkt ze dat ze als meid aan de slag kan bij een rijke familie. Niets is minder waar, want haar nieuwe eigenaars hebben andere plannen: ze dwingen haar om in de Braziliaanse bordelen te werken, net zoals een heleboel andere onfortuinlijke meisjes van haar leeftijd.

Uitstekende kleine productie die dieper in gaat op het uit buiten van jonge kinderen in de sex industrie.

avatar van je80roen
Toen de film begon dacht ik dit is helemaal niks. De man die haar komt opkopen van haar ouders was zo slecht geacteerd, leek wel een typetje uit een slapstick of zo. Maar nadat deze uit de film verdwenen was werd het best een goede film met redelijke acteurs. Verhaal is in elk geval aangrijpend en best schokkend.

avatar van Zandadder
je80roen schreef:

Hehe inderdaad ...

Ik vond het al met al maar magertjes allemaal.

avatar van elias229
vond het een erg goede film !

zeker een aanrader !

elias229 schreef:
vond het een erg goede film !

zeker een aanrader !

Mee eens , geen luchtige film maar wel erg goed.
Het verhaal vond ik sterk genoeg om de mindere acteer prestaties te overrulen.

het trieste is dat het rauwe werkelijkheid is. paar honderd jaar zo gewwest, en een paar honderd jaar zal het wel zo blijven. In z-amerika,of azie of afrika. vond de film niet sterk.

Hartverscheurende, rauwe film over de handel in jonge meisjes en gedwongen prostitutie in het Amazonegebied. Het camera- en acteerwerk zien er hier en daar vrij amateuristisch uit, maar dat doet nauwelijks afbreuk aan het schrijnende verhaal, dat je verbijsterd achterlaat.

avatar van Dievegge
Aangename verrassing. Ik had hem zonder hoge verwachtingen geleend omdat ik weinig Braziliaanse films ken. Het onderwerp van vrouwenhandel wordt vanuit verschillende invalshoeken benaderd. Wanneer de meisjes proberen te ontsnappen, wordt het spannend.

frans123 schreef:

Jij hebt helemaal gelijk, maar vlak Europa ook niet uit, met name Tsjechië, Roemenië, Bulgarije ,Albanië, en helaas ook Nederland.
Matroesjka vind ik de allerbeste serie over mensensmokkelaars, en geeft in mijn ogen een zeer realistisch beeld over deze grimmige mensensmokkelaars!!

Helaas is Amsterdam ook een broeinest, voor mensenhandel, en het aanbieden van pedofiele vakantiereizen naar Pattaya, en andere verschrikkelijke plaatsen, waar die smeerlappen ze van een jaar of 10 al kunnen neuken, en soms ook voor hun laten prostitueren , nadat ze zijn gekocht in Thailand en dan kunnen ze werken in Thailand voor deze onmenselijke pedofiele pooiers !!
Schandalig dat Nederland deze reizen gewoon open en bloot aanbieden, want als een oude vieze man een ticket koopt naar Thailand, gaan bij mij al de alarmbellen rinkelen, en helemaal wanneer deze man naar Pattaya gaat!!
Ik vind dat ze geen reizen zouden moeten verkopen naar dat gedeelte van Thailand, want dan steun je gewoon de pooiers, en de pedofielen, en mensensmokkelaars!!
De serie die Matroesjka 2 heet, maar wel seizoen 1 heet op Netflix wat natuurlijk heel dom is, is wel een prima serie, en ik durf te zeggen, en zelfs te beweren dat het een zeer realistisch beeld weergeeft van deze mensensmokkelaars!!

Deze film vond ik ook erg goed!!

avatar van Phantasm
Indrukwekkend drama dat prima wegkijkt.