Child's Play 2 (1990)

Horror

geregisseerd door John Lafia
met Alex Vincent, Christine Elise en de stem van Brad Dourif

Andy Barclay komt bij een pleeggezin in te wonen, omdat zijn moeder psychiatrische hulp krijgt. Wanneer Chucky opnieuw in zijn leven komt, begint de nachtmerrie van vooraf aan. Chucky is namelijk een moordlustige pop die zijn zinnen op Andy heeft gezet. Maar wie gelooft hem?

avatar van black swallow
niet beter en niet slechter dan deel een -
op zich winst, want vervolgen kunnen soms de boel naar beneden halen - hier niet,

Net gezien - heeel erg leuke film. Lekkere blonde tomboy chick. Ik haat poppen. Knuffels hou ik van. Dat is alles.

avatar van knusse stoel
Deel 2, het wordt langzamerhand slechter in de volledige filmreeks. Deel 1 is de aardigste en daarna moet je gewoon kijken als je ervan houdt en niet te veel met de eerste Child' s play vergelijken. Dit is gewoon vermaak en dan vermaak je je ook als je zo gaat kijken.

ipman-99
"This isn't over you little shit. I'm not gonna spend the rest of my life as a platic freak. Next time your alone - your mine" ... " !!!

Fantastische Horror-klassieker met Chucky !!! Heerlijke zoveelste heropfrissing !
Fantastisch om ook weer deze film(s) vanonder het stof te halen, mede ook door
het nieuwe deel "Curse Of Chucky" !
Deze sequel op het origineel van 1988 is en blijft een geweldige griezelfilm met de legendarische pop
Chucky in de hoofdrol ! Natuurlijk is dit puur nostalgie ..., maar eentje die zijn kracht bewaard
heeft !

avatar van DragQueen
Deze opvolger is een stuk minder dan het eerste deel. Maar blijft desondanks een vermakelijk vervolg. Chucky heeft terecht zijn plaats veroverd tussen de Horror iconen van weleer, en dat maakt dit ook weer een prima film in zijn genre. Goede kills, Prima sfeer, en jeugdsentiment natuurlijk. 3,5 Ster Waard.

avatar van dutchtuga
Dit moet toch wel één van mijn favoriete horrorvervolgen zijn. Chucky is in vorm en het einde is één van de beste van de serie.

Langere recensie:

Child's Play 2 (1990, John Lafia) - cultmoviesreviewed.com

avatar van jeroentjuhhhhh
Spijtig dat ik deze niet direct (of kort na) het eerste deel heb bekeken. Had ze graag wat beter naast elkaar willen leggen. Lijkt me één van die zeldzame uitzonderingen waar het eerste deel gewoon overtroffen wordt. Of in dit geval; aftroefen. Want Chucky lijkt volledig los te zijn. Ik moet Child's Play 3 en de als laatst verschenen Curse of Chucky nog zien, maar het einde in de fabriek in dit deel lijkt me toch onovertrefbaar. Wát een geweldige finale van een verder zeer vermakelijke killer doll flick. Een voorbeeld voor vele.

avatar van Argyle
Vind deze iets beter als het eerste deel naar mijn mening.

Aardige film waarin de moordlustige pop Chucky opnieuw tot leven komt als hij wordt gerepareerd. Deze film haalt het niet bij het origineel en is ook wat minder spannend, maar is als vervolg toch geslaagd. Zo komt de kwaadaardige pop meer in beeld, en hiermee weet de film zich enigszins te onderscheiden van de gemiddelde slasher. De finale in de speelgoedfabriek is lekker over de top. Prima pulp.

avatar van Gang_Star
Het vervolg waarin de terreur van Chucky weer verder gaat. Hoewel het qua spanning minder is, is Chucky gelukkig wel vaker aanwezig. Het niveau is iets minder dan het eerste deel, maar toch nog vermakelijk. Het einde in de speelgoedfabriek is zeer sterk, mogelijk het beste gedeelte uit de film.

avatar van El ralpho
Round 2!

Chucky gaat door naar ronde twee, en dat doet hij eigenlijk best wel goed. Op MM heb ik alleen ooit Curse of Chucky gerecenseerd, maar naast het eerste deel nooit een andere film van de pop gezien. Overigens vreemd, aangezien ik al 6 jaar lang iedere film die ik zie recenseer en ik meen dat ik deze titel in deze 6 jaar ook nog een keer bekeken heb. Hoe het ook zij, een herziening voor een review komt er dan nog een keer aan maar in mijn hoofd zat het origineel zo ongeveer op een 7.

Dit vervolg doet het gelukkig een stuk beter dan Curse of chucky uit 2013 en vond ik eigenlijk een stuk gaver dan verwacht. Met name de finale was erg bevredigend en deze was met gemak het hoogtepunt van de film te noemen. Waar ik ook van stond te kijken was hoe de pop vandaag de dag nog steeds over kwam. Dit was namelijk heel sterk, en het mag nog steeds een prestatie genoemd worden als je het vergelijkt met 90% van de films binnen het genre van vandaag de dag. Namelijk waar bijna alles met de computer geanimeerd word en het animeren van de pop op een alternatieve manier -ook omdat men natuurlijk de computer toen ook nog niet op deze manier als optie had- echt veel beter overkomt. Het deed mij met weemoed terugdenken aan de vindingrijkheid van weleer. Buiten de amateuristische lichtflits effecten als Chucky weer tot leven komt na, ziet deze film er dik 25 jaar na dato nog steeds uitstekend uit. Het acteren is hier over het algemeen wel waardeloos, maar hier moet je doorheen kijken, en volgens mij was dit in het origineel ook al het geval.

Nadelen ten opzichte van het origineel is dat Chucky hier wel minder eng is, en eveneens dat het verhaal hier natuurlijk voor een appel en een ei geschreven is. Ze hebben het echter wel leuk gedaan, en dit vervolg is wellicht wel stompzinnig vermaak, maar wat mij betreft wel van een aardig hoog niveau. Wel wat minder dan het orgineel, maar deze beoordeling kan toch wel gezien worden als een stevige 6,5.

avatar van Tommy De Vito
Aardig vervolg van de eerste (klassieke) Child's Play.

Al gauw kom je erachter dat de makers redenen zochten om een vervolg te maken, want het verhaal is eigenlijk een kopie van het eerste deel. In principe niks mis mee, want Chukcy is een geweldig stuk speelgoed, die bezeten is door de geest van Charles Lee Ray. Reden genoeg, om Andy weer te terroriseren om zo uit de (moordlustige) pop te ontsnappen.

De film heeft een vrij korte speelduur, waardoor de film niet verveelt en lekker wegkijkt. Chucky is op dreef en de makers hebben hun best gedaan om de pop zo goed mogelijk tot leven te wekken. Hierin scoren ze een dikke voldoende!

De climax stelt zeker niet teleur en als klein kind is mij dat altijd bijgebleven. Duizenden chucky dozen in de Good Guys fabriek. Geweldig. Wel moet gezegd worden dat de spanning uit het eerste deel, in dit deel ontbreekt. De film is niet eng, bij vlagen af en toe spannend, maar dat is het ook wel. Maar qua vermaak scoort de film een dikke voldoende!

geweldig vervolg.vooral het einde is geweldig.in de good guys fabriek.allemaal chucky,s geweldighet einde vind ik persoonlijk leuker als in deel 1.

Tarkus schreef:
Prima vervolg op de eerste film, en misschien nog wel iets beter omdat, vooral, Chucky meer in beeld komt dan in de eerste film.
En ook zijn er veel meer scènes die echt horroreffecten hebben.
Op naar deel 3, dat hopelijk even goed is als dit deel.

Ook deze eens opnieuw bekeken.
En ook deze blijft een goede en leuke horrorfilm.

avatar van Grindhouse62
Deel 2 in de reeks. Wederom genoten van Chucky zijn moordzuchtige tocht.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Child's Play 2 is precies wat je van een vervolgfilm op een horrorhit verwacht; hetzelfde riedeltje, alleen dan overal een klein schepje bovenop. De spanning en het mysterie dat in Tom Hollands origineel zat is ditmaal weggehaald, want het publiek wil nu vooral Chucky in actie zien. Dus aan het begin van de film wordt de pop weer opnieuw in elkaar gezet, zodat hij zijn zoektocht naar Andy kan vervolgen. En hij moet een beetje tempo maken, want Chucky heeft maar een beperkte tijd om van lichaam te wisselen. Waarom de beste pop dan ook zoveel omwegen neemt, is vrij onduidelijk. Hij reist met Andy mee naar school en begint alles daar te verpesten. Sure, het levert een amusante sequentie op met de dood van de strenge juf van Andy, maar logisch is het niet. Ook later in de film reist Chucky met Andy naar de speelgoedfabriek om daar van lichaam te wisselen. Hij ontdekt dan dat hij te laat is. Tja, wellicht had je dan niet helemaal met hem naar een speelgoedfabriek moeten gaan?

Maar goed, het scheelt dat deze setting de climax wel amusant maakt, er valt genoeg te beleven tijdens de finale van Child's Play 2. Dat kun je echter iets minder zeggen over de eerste helft. Ondanks dat dit hoofdstuk de kortste film is in de serie, begint het soms een beetje te slepen. We zien veel momenten met Andy en zijn nieuwe pleegouders en zijn 'nieuwe zus' Kyle. Allemaal niet heel boeiend, maar boeiende personages heeft Chucky zelden tegenover zich. Dus rust veel op de kleine plastic schouders van de Good Guy pop. En die schouders kunnen nog best veel hebben, want ondanks dat Child's Play 2 een vrij inwisselbaar vervolgfilmpje is, de pop en een paar zeer vermakelijke sequenties maken het geen straf om te zien. Dit bestempelen als horror op z'n best is grote onzin natuurlijk, maar als hap-slik-weg sequel kun je ze veel slechter treffen.

Vooruit, 3 sterren.

avatar van thoyouknow1980
Geweldig vervolg
Met dit deel is mijn liefde voor de Child's play films ontstaan.
Het zal ook een van mijn eerste horror films zijn die ik bekeek,nostalgie speelt dus een rol.
Intussen al tig keer bekeken maar de film blijft fier overeind.
Het begint al in de opening scene met perfecte muziek,er word gelijk een passende sfeer gezet.
Verder is het de hele film genieten op verschillende locaties met als hoogtepunt het geniale einde in de speelgoedfabriek