Seed of Chucky (2004)

Roemenië / Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Horror / Komedie

geregisseerd door Don Mancini
met de stem van Brad Dourif, Jennifer Tilly en de stem van Billy Boyd

De goedaardige pop Glen is een wees, voortgekomen uit de bizarre relatie tussen de duivelse moordlustige pop Chucky en zijn minstens zo gestoorde bruid Tiffany. Wanneer er plannen zijn om een film te maken over de gruwelijke misdaden van zijn ouders, vertrekt Glen naar Hollywood om zijn bloeddorstige vader en moeder opnieuw tot leven te wekken. Het gezin blijkt echter niet zo goed met elkaar overweg te kunnen. Chucky kan niet geloven dat zijn zoon niet te porren is voor een goede moordpartij. En Tiffany kan niet geloven dat haar favoriete actrice Jennifer Tilly in de film zal meespelen!

avatar van Daan258
Weet iemand toevallig of er nog een nieuwe chucky film komt???

avatar van Nigelwestland
Het was een leuke film maar een kwam amper moord in en dat vond ik echt zielig. Slechtste deel uit de serie

avatar van FunkStarr
(Tot nu toe) laatste en slechtste deel uit de reeks. Al vond ik deel 4 ook al niet echt geweldig.

avatar van soom
Kinderachtig verhaal, vervelende wendingen. Niet okay. Maar toch wel enigszins leuk, met name omdat Jennifer Tilly zichzelf heerlijk op de hak neemt. Gevalletje b-actrice. Jammer genoeg, want ze lijkt best een a-actrice..

Vervelend dus, hopelijk blijft het dan ook bij Seed of Chucky en komt niemand meer op het idee om er nog eens een film achter aan te gaan maken op dit moment.

Enige leuke is dus echt Jennifer Tilly. Ze redt de film voor het overgrootste deel, en de rest, tja, 't is echt te bizar om er verder nog wat over te zeggen. Ik besloot dan ook maar meteen om deze redelijk slechte film te vergeten en zette de film uit m'n hoofd met Despicable Me, (of keek ik nou eerst Despicable me? Goh, dat ik dat niet eens meer weet ) ABBA: The Definitive Collection, en vervolgens nog een keertje wat scenes van Untamed Heart. Maar toen ik Untamed Heart uitzette, bleef ik toch nog even over dit best wel wanstaltige filmpje denken. Hmm. Heel nipte 2,5* dan, en dat allemaal dankzij Jennifer Tilly.

neysen1985
God!! wat een negatieve berichtjes allemaal.
Persoonlijk vind ik seed of chucky de beste in de reeks.
de eerste 3 delen moesten het met name hebben van de sfeer en spanning, maar doordat de films volgden brak die af.
Seed of chuck is daarom ook een totaal tegenovergestelde film dan de eerste 3 films.
humor, over-de-top en ranzig!
terwijl de 1ste 3 films het juist moeten hebben van spanning.
Nee, dit is echt een geniale bloederige zooi.
Chucky wordt lekker sadistisch gespeeld door natuurlijk niemand minder dan brad dourif die opnieuw zijn rol gruwelijk goed doet.
En non de kaat!!
ook nog eens de mooie meid Jennifer Tilly.
heerlijke rol en ook nog eens wauwie!
Daar zegt geen enkele man nee tegen hahahahahaha
wat ook gewoon heerlijk is is dat de film over-de-top is en zichzelf niet serieus neemt zodat er gruwelijk veel ranzigheid en gore in voorkomt.
dit is dan natuurlijk weer gewoon geweldig in beeld gebracht.
Makkelijk de bloederigste chucky-film in de hele reeks.
Het enige nadeel vind ik die irritante glen, god wat een rot pop.
dat stemmetje al irriteerde me flink.
Ik had daarom eigenlijk gehoopt dat Chucky dat ding afmaakte op het eind.
En dat gebeurde dan nog niet eens.
Maar ja, dat is het enige minpunt.
Als die pop niet zo irritant was had ik hem de perfecte scoren 5 sterren gegeven.
Maar ja, niet elke horrorfilm is perfect.
Maar seed of chucky is toch zekers wel een persoonlijk favoriet van mij.
Hoop eerlijk gezegd dat ze dan ook niet een remake gaan maken.
Zie ze liever nog een vervolg op deze maken dan.

avatar van ambrosini
Deel 1 Goed
Deel 2 Ok
Deel 3 Saai
Deel 4 ver gezocht
Deel 5 Flop!

Wat gaan ze in de volgende deel doen.. chucky wordt opa?

avatar van tattoobob
The curse of chucky deeltje 6 dus komt in oktober 2013!!

Nica (Fiona Dourif) is grieving over the gruesome suicide of her mother when her domineering older sister Barb (Danielle Bisutti) arrives with her young family in tow to help settle their mother’s affairs. As the sisters butt heads over Nica’s plans for the future, Barb’s young daughter comforts herself with a grinning, red-haired talking doll named Chucky (voiced again by Brad Dourif) that recently arrived mysteriously in the mail. But as a string of brutal murders begins to terrorize the household, Nica suspects the doll may hold the key to the bloodshed. What she doesn’t know is that Chucky has a personal score to settle. He’s determined to finish a job he started more than 20 years earlier, and this time he’s going to see it through to the bloody and shocking end.

Nou we zijn weer benieuwd!!

avatar van xxERWINxx
Minste deel uit de Child's play films. Deel 1 en 2 en 3 zijn nog de beste, daarna word het minder met The bride of chucky en daarna deze.

Hier zit wel meer bloed in dan de andere delen, alleen het verhaal is wat slecht, maar verder redelijk te kijken.

avatar van VincentL
Seed of Chucky

Een horrorreeks kun je het al niet meer noemen. De eerste twee delen wordt daar nog naar gestreefd, maar in de twee delen die daarop volgden kon ik dat al niet meer terug zien. De geboorte van een nieuwe pop was natuurlijk de climax daarbij. Ik wist niet hoe ik Seed of Chucky moest interpreteren. Uiteindelijk hoop ik dat ik het niet al te letterlijk moet nemen...

De film zweeft een beetje tussen alle genre's door. Er zit een beetje dramatiek, humor en een tikkeltje van de horror in. Eigenlijk valt dat laatste wel te verwaarlozen en is het als tweede genoemde genre toch wel de focus in deze film. De film twijfelt echter te veel. Het wil niet een 100% komedie zijn, maar het is ook niet iets anders. Grappige scènes wisselen zich met saaie af. Een uiteindelijk grappig einde die nog onrealistischer is dan het einde van het vorige deel. Jammer dat de reeks zo uitgemolken wordt. Stop er maar gewoon mee, of maar er een 100% komedie van, want eng wordt het toch nooit meer..

Acteerwerk, valt dat hier eigenlijk te noemen? Ik heb geen idee. De drie hoofdrolspelers zijn poppen en kun je die op hun acteren beoordelen? Als ik alleen de stemmen er bij moet halen kan ik er niet veel uit halen. Helaas. Het is helaas wel zo dat de poppen geen enkel moment leuk of eng overkomen. Chucky mist grotendeels zijn humor uit de vorige delen en als vader is hij heel slecht. Tiffany is als twijfelende moeder ook niet goed. Te ongeloofwaardig allemaal (voor zover het geloofwaardig is uiteraard). Glen/Glenda is ook meer een stoorzender in de film. Het concept is zo lachwekkend... Maarja...

De poppen stralen natuurlijk weer hun klassieke bewegingen uit. Simpel in hun bewegingen en zo is het ook weergegeven. Je ziet dat als ze uitgebreider bewegen (bijvoorbeeld wanneer ze weg rennen) dat het er een stuk minder uit ziet. De close-ups van de hakkende handen zijn zoals de vorige delen goed. Meer ook niet. Sfeer wordt er niet gecreëerd en de muziek is ook niet bijster.

Niet de minste in de reeks, omdat ik nog wel heb kunnen lachen. Een voldoende is het echter ook niet.

ipman-99
"I am Chucky, the killer doll! And I dig it!" ... " !!!

Fantastische Horrorfilm met Chucky !!! Heerlijke heropfrissing !
Fantastisch om ook weer deze film(s) vanonder het stof te halen, mede ook door
het nieuwe deel "Curse Of Chucky" !
Deze is opnieuw gemaakt met een over the top vette knipoog !
Dat deze film zichzelf geen seconde serieus neemt, is heerlijk om zien !
De dialogen en gebeurtenissen zijn over the top !

avatar van maloumovie
gister gekeken, niet echt horror meer comedy, maar ik hou super veel van chucky films dus ik vond het een geslaagde film ! 4*

avatar van dutchtuga
Een verbetering op het voorgaande deel maar nog steeds niet wat ik graag van Chucky wil zien. Gelukkig zou de komische toer met deze film eindigen en verscheen dit jaar het serieuzere Curse of Chucky.

Langere recensie:

Seed of Chucky (2004, Don Mancini) - cultmoviesreviewed.com

avatar van Dennis,26
Een film waar je de tijd mee door komt veder vind ik dit wel een van de minste
die ze hebben gemaakt

dit is toch wel de minste van allen maal.

Aardige film waarin een verlaten pop op zoek gaat naar zijn moordlustige ouders. Dit vijfde deel moet het niet hebben van de spanning (die is simpelweg niet), maar er valt meer dan genoeg te lachen. De achter-de-schermen setting is leuk en maakt de film wat zelfbewust, maar vooral de zelfspot van Jennifer Tilly (die hier zichzelf speelt) is hilarisch. Het zoontje/dochtertje, die overigens wel erg veel lijkt op Smeagol uit Lord of the Rings, is wat minder geslaagd. Vermakelijke wansmaak.

dit deel is wel de minste van de reeks.maar hij is gewoon zo hilarisch.heb hem nog in de bios gezien.
ik lag daar zo in een deuk.

avatar van Mr-Mcmovie
Het zelfde niveau als Bride Of Chucky.

NOG minder horror als in de vorige, en daar was er al zeer weinig horror te bespeuren.

Het begin voelde beetje terug old school aan, maar na (die droom eigenlijk) moment is het meer als Ronny Yu zijn Chucky versie.

Cast is goed, wat je goed kunt noemen voor dit soort genre.

Zeker niet slecht, maar sinds 1998 is het meer achteruit gegaan met onze killer doll.

avatar van El ralpho
Here's Chucky!

De laatste film uit deze reeks die ik beoordeelde was Bride of Chucky. Hoewel ik dit vierde deel al niet bijster interessant vond was er toch iets wat me aan bleef trekken in de reeks. Het kon daarnaast waarschijnlijk ook nooit meer zo slecht worden als Curse of Chucky uit 2016. Helaas blijkt Seed of Chucky van hetzelfde lage niveau te zijn als laatstgenoemde.

Waarom ik deze eigenlijk uitgekeken heb is voor mij ook een raadsel, want wat was dit een vreselijke rommel. De filmmakers zijn hier nóg inspiratielozer geworden en werkelijk alle grappen - dit vierde deel is inmiddels al lang geen volbloed horror meer en leunt dan ook alleen maar op humor en gore- zijn wel zo ongelofelijk matig tot slecht dat je je afvraagt waarom er niet hogere eisen aan het eindproduct werden gesteld. De verwijzing naar The Shining was daarbij het dieptepunt. ''I can't think of a thing to say..fuck it!'' Really?!?

Ook de toevoeging van zoon Glen is niet bepaald een succes. Het idee klinkt hilarisch op papier, maar in de praktijk haalt hij alleen maar nog meer de vaart uit de film. En hoewel ik het niet benoemd had in mijn review van Bride of Chucky irriteerde ik mij al redelijk aan Jennifer Tilly en de status als sekssymbool die de makers denken dat zij heeft. In dit vervolg ligt de nadruk hier nog meer op en begon het me nog meer te irriteren dat mevrouw alle mannen aan haar voeten kan krijgen - en ook geworpen krijgt. Ik zou er namelijk nog niet dood langs gevonden willen worden. (al leken de heren daar hier wat minder een probleem mee te hebben )

Dit vijfde deel was het laatste deel uit de reeks die ik nog niet gezien had. Nu terugkijkende naar de gehele reeks zijn eigenlijk alleen het eerste en tweede deel echt leuk, is het derde deel waardeloos, het vierde deel weer een tikkeltje beter (maar nog steeds onvoldoende), en zijn dit vijfde en zesde deel rommel van de bovenste plan. Deeltje 7 die dit jaar uit moet komen? Ik heb er nog maar weinig vertrouwen in..

avatar van kleintje 2
Nog steeds krijgen ze het niet voor elkaar om er iets goeds van te maken. Ze moeten er echt meer tijd in gaan steken vind ik, want anders zal ik ook op Cult of Chucky snel uitgekeken zijn vrees ik. Ik heb wat betreft de verhaallijn alles op een rijtje geloof ik, maar ik zoek nog enkele kleine details. Als ik Brad Dourif ooit tegen zou komen, zou ik hem willen vragen wat zijn drijfveer was om de Chucky-serie te verkloten.

Het idee ook om Jennifer Tilly Zichzelf te laten spelen is gewoon verwarrend en niet leuk. Ze kraakt haar eigen carrière af in die film. En dan die jongen, of hoe ik hem noemen moet, laat wel karakter zien, maar voegt niets toe aan de film. En wat gebeurt er met die jongen/meisje? Zullen we hem ooit nog terug zien?

Ik geef Brad Dourif en David Kirschner nog een kans om het goed te maken met de serie (ook al zijn ze al ten dode opgeschreven). Ik ben met Curse of Chucky nog mild geweest, omdat ik verbetering zag. Als Cult of Chucky net zo bagger wordt als de rest, dan zijn ze weer een kijker kwijt.

avatar van danuz
Welke stagiair hebben ze de intro animatie laten maken?! Niet om aan te gluren. Niet dat Seed of Chucky verder erg hoogwaardig is. Gelukkig niet, want van deze tongue in cheek reeks kan ik niet genoeg krijgen - alleen al die John Waters cameo. A masturbating midget?" Ik blijf gniffelen om dit soort zelfbewuste pulp.

avatar van Daan258
Absoluut het meest komische deel uit de reeks en valt de film in mijn ogen ook echt veel meer onder het genre comedy als horror.

Ongeveer 11 jaar geleden voor het laatst gezien en nog steeds kon ik de film zowat dromen
Vroeger erg vaak bekeken en ook nu nog erg leuk.
Ondanks dat er zeker (en natuurlijk ook) wat CGi in de film zit heb ik me echt vermaakt en vloog de tijd ook voorbij. Wat ik al eerder zei: er zit behoorlijk wat komische scene's in de film en heb ik ook zeker een paar keer goed kunnen lachen. Daarnaast zit er zeker ook wel wat horror in en een paar leuke kills en natuurlijk een lekkere grove Chucky is altijd fantastisch

Wat me bij deze kijkbeurt voor het eerst ook opviel en erg geinig vond om te zien dat ze ook een aantal andere films bij wat scene's na doen en een beetje in de zeik nemen. Zoals bij de intro: Psycho, als Tiffany word opgemaakt met een schroevendraaier, The Exorcist en niet te vergeten op het eind wanneer Chucky met een bijl de deur open hakt is natuurlijk van de bekende scene van The Shining. ik vond dit zelf wel erg leuk en kon hier ook zeker om lachen.

Binnenkort komt natuurlijk het nieuwe deeltje Cult of Chucky dus daarom nog even binnenkort Bride of Chucky en Curse of Chucky bekijken.

Gek genoeg heb ik nog geen stem geplaatst voor dit deel, dus bij deze zeker een dikke 3,0*

avatar van john mcclane 2
Mancini weet er weer een leuk deel van te maken,met de nadruk op de humor .
En die werkt .
Thank goodness werkt Brad Sourif weer mee,,,zonder hem geen Chucky .
De Hollywood knipoog is leuk gedaan .
Beter dan het vervolg .

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken, dit deel vind ik iets minder dan Bride of Chucky.
Wel leuk dat het verhaal weer verder gaat met o.a hun zoon / dochter dat gaat moorden.
We zien weer leuke kills en hij is ook wat bloederiger dan de vorige Chucky film.
Hij duurt 78 minuten waardoor hij wel kort is, en dus niet verveeld.
Op naar Curse of Chucky!

Tarkus schreef:
Dit vijfde deel is eigenlijk het deel te veel.
De eerste 4 filmen waren goed, maar deze hoefde eigenlijk niet meer, het verhaal slaat nergens op en is eerder een (slechte) komedie dan horror.
Alleen leuk als je graag naar Jennifer Tilly kijkt die hier haar eigen parodieert.

Dit deel blijf ik een van de mindere vinden tot nu toe.
De film is wel leuk in het opzicht van Jennifer Tilly, die haar deel goed doet, maar verder is het inderdaad een deel te veel, al zijn er ondertussen alweer 2 films gemaakt.
Benieuwd wat die zullen zijn...

avatar van Tommy De Vito
Child's play reeks (of moet ik zeggen Chucky reeks?) had eigenlijk na het derde deel gewoon niet meer gemaakt moeten worden.

Bride of Chucky was wel te pruimen, maar als nog een onnodige film. De huidige Chukcy-films moeten het jammer genoeg meer hebben van de humor, dan van de spanning. Die is na het derde deel (bijna compleet) verdwenen. Op een aantal scenes na. En dat is jammer. De genre comedy wordt ook met Seed of Chucky gewoon weer mooi doorgetrokken. De film kijkt prima weg, maar voegt niks toe.

Dit is typisch zo'n geval dat de halve wereld van Chucky gehoord heeft (of ooit heeft gezien) en dat er daardoor steeds vervolgen op worden gemaakt. Mensen kennen het, publiek wil vast Chucky weer eens zien moorden en filmen maar! Geldt ook bijvoorbeeld voor klassieke moordpersonages Jason Voorhees, Leatherface en Michael Myers. zijn ook tig vervolgen of remakes van gemaakt.

Voor Seed of Chucky een magere 2 **

avatar van Grindhouse62
In dit 5e deel voert komedie de boventoon, maar dat stoort mij niet. Want die morbide humor van die grof gebekte Chucky vind ik heerlijk. Er word wat minder gemoord, maar dat drukt de pret voor mij niet. Heerlijk genoten.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Ik had lange tijd een vrij grote hekel aan Seed of Chucky. De humor in Bride of Chucky kon ik nog wel hebben, maar in Seed of Chucky gaat men veel verder. En stiekem, als ik de film nogmaals zie, heeft het ergens wel zijn charme; deze complete bespottelijke ongein. De film kwam in hetzelfde jaar als Team America: World Police en daarin had men al gezien dat poppen goed te combineren zijn met de meest platte humor. Maar voor alle horrofanaten die Chucky ergens nog serieus nemen, kan het soms verkeerd vallen. Want alles en iedereen in Seed of Chucky wordt belachelijk gemaakt.

Seed of Chucky zet veel dingen in de zeik; Jennifer Tilly neemt zichzelf op de hak, heel Hollywood wordt belachelijk gemaakt en ook Chucky zelf krijgt hier veel te verduren. Denk eerst maar eens terug aan die sterke scène uit de eerste Child's Play waarin Catherine Hicks haar eerste confrontatie heeft met Chucky en daarna aan scènes uit Seed of Chucky, waarin Chucky moet masturberen in een plastic bekertje of Britney Spears van de weg afrijdt. Het is compleet bespottelijk, maar als je er in mee gaat, is het eigenlijk best geinig. De film komt met een hoop seks, poep en pies. Niet voor niets dat filmmaker John Waters ook even zijn gezicht laat zien; hij kan hier zijn haat voor paparazzi flink kwijt. Seed of Chucky is enorm dom en plat, maar het is vele malen leuker om aan te zetten dan een inwisselbaar, matig horrorwerkje als Child's Play 3.

3 sterren.