Child's Play 3 (1991)

Horror

geregisseerd door Jack Bender
met Justin Whalin, Perrey Reeves en de stem van Brad Dourif

Het is alweer acht jaar geleden dat Andy Barclay (Justin Whalin) gepest werd door de moorddadige pop Chucky. Om niet voor altijd in het poppen lichaam opgesloten te zitten, moet Chucky zijn ziel ruilen met iemand anders. En dat doet hij met Andy. Andy is nu 16 jaar en doet zijn best om te leren leven met de afschuwelijke ervaring uit zijn verleden. Omdat iedereen hem lastig vindt, wordt hij naar de Kent Military School gestuurd, waar hij hoopt tot rust te kunnen komen.

avatar van Nigelwestland
Deze was echt superleuk ik wou hem zelfs nog een keer kijken. Niet heel eng ofzo maar ik heb wel echt genoten

avatar van Spetie
Het uitmelken van de reeks is begonnen.

Dit derde deel is toch wel beduidend minder dan zijn twee voorgangers. Het grootste probleem van dit deel zijn vooral de moorden, die suffer overkomen en daarnaast is de film is zijn geheel gewoon een stuk minder leuk. Chucky is nog steeds cool en zijn Don’t Fuck with the Chuck is absoluut een grappige oneliner, maar daar houdt het eigenlijk ook wel mee op.

Er zit een stuk minder sfeer in deze film en Chucky en de rest van zijn oneliners zijn gewoonweg een stuk minder grappig dan in de vorige delen. Nee deze film heeft het duidelijk niet voor mij.

avatar van Elineloves
Derde deel is inderdaad stukken minder amusant dan de voorgaande twee films. Het boeide me minder, ik vond de personages niet echt schitterend uit de verf komen, de scherpe humor was niet echt aanwezig en ook de kills waren vrij gemakkelijk, op die vent in de vuilniswagen na. Sfeer was ook niet zoals in de voorgaande delen, jammer.

avatar van yurrenstein12
Hetzelfde als voor deel 2: Een stuk minder dan deel 1, maar nog wel leuk. In deel 2 en 3 zit gewoon te veel flauwe humor. Maar ondanks dat is deze film nog wel geslaagd.

Als er trouwens een remake van Child's Play zou komen, dan zou die gewoon totaal serieus moeten zijn. Ik bedoel daarmee dat ze Chucky's irritante lach weg moeten doen, en dat hij minder flauwe grappen maakt.

Eigenlijk zouden ze alles van deel 1 hetzelfde moeten laten, behalve het uiterlijk (de effecten). De sterfscene uit deel 1 moet wel wegvallen, en Chucky moet dan sterfen in de fabriek (deel 2), door in de ventilator (deel 3) te vallen. Natuurlijk moeten alle goeie kills van deel 2 en 3 er ook nog bijgeplakt worden (bijv. de scene met de vuilnisman uit deel 3).

Kort gezegd, alle goede dingen van deel 1, 2 en 3 samenvoegen tot een remake.

Als goeie filmmakers zouden een voorbeeld moeten nemen aan wat ik hierboven zojuist gezegd heb, dan weet ik zeker dat, als er een remake zou komen, die beter is dan deel 1, 2 en 3 samen.

avatar van ambrosini
saaie film.. niet beter dan deel 2 of 1..

avatar van knusse stoel
Flauwe humor van een beetje flauwe film. Ach, als je niet veel om handen hebt is het wel te doen maar ik zelf vond het een beetje te veel Amerikaanse setting en humor.
Spanning ontbrak enigszins omdat de pop niet echt angst aanjaagt, tenminste ik vond het niet dusdanig dat ik voor dit mormel op de loop zou gaan. Misschien dat het ook beter is dat men hier geen vervolg meer op maakt en gezien de jaren die er nu tussen liggen heeft men ook hiertoe geen intentie gehad. Hoera!?!

avatar van psycholamp
En deze en deze dan?

ipman-99
"Don't fuck with the Chuck." ... " !!!

Fantastische Horror-klassieker met Chucky !!! Heerlijke zoveelste heropfrissing !
Fantastisch om ook weer deze film(s) vanonder het stof te halen, mede ook door
het nieuwe deel "Curse Of Chucky" !
Heerlijk sfeertje doorheen gans de film met enkele heerlijke griezelmomenten !
De kills werden ook prima weergegeven !
De grofgebekte Chucky spuwt weer heerlijke Quote's !

avatar van Chelsea94
Leuk, eens wat anders als 1 en 2.

Minder kills, dat is dan weer jammer.

avatar van DragQueen
Enigszins flauw vervolg, met een inspiratieloos verhaal. Chucky maakt een hoop goed natuurlijk, door zijn prima kills, en grofgebekte one liners. En heeft terecht een plek tussen de Horror iconen van weleer verdiend. Toch kan hij deze film niet van een ruime voldoende voorzien. Daar is het verhaal te slap voor, en de algehele uitwerking ondermaats. Omdat er toch wat jeugdsentiment bij komt kijken, iets meer in beoordeling. 2,5 Ster.

avatar van dutchtuga
Veel beter dan verwacht bij herziening. Chucky is hier gewoon weer in vorm en de film eindigt met een geweldige climax, ik denk de beste van alle Chucky's.

Langere recensie:

Child's Play 3 (1991, Jack Bender) - cultmoviesreviewed.com

avatar van Argyle
Dit is toch wel een topper uit de Chucky reeks. Veel vooruitgang op de voorgaande delen.

Matige film waarin de moordlustige pop opnieuw gerepareerd wordt en zo weer tot leven komt. Ondanks een andere setting (militaire school), is dit toch meer van hetzelfde. De eerste helft is nogal saai. Wel een paar aardige one-liners en het einde in het spookhuis is wellicht niet echt origineel maar wel leuk.

Dit is toch echt wel de slechtste uit de reeks....

avatar van jeroentjuhhhhh
Vind er niet veel verschil in zitten. Over de drie Child's Play delen heen gaat het eigenlijk nergens echt mis. Vind de setting hier wel verfrissend werken, met een Chucky die overduidelijk op dreef is. Zal nooit m'n favoriete reeks en/of horror-icoon worden, maar hij heeft toch wel z'n unieke charme.

avatar van Gang_Star
Don't f*uck with the Chuck!

Het derde deel dat enigszins gelijkwaardig is aan zijn voorloper. Het wordt nergens echt bijzonder maar de film vermaakt mede door de vele leuke oneliners van Chucky. Qua sfeer is het redelijk, horrorgedeelte is dat ook. Net als deel 2 eindigt deze film ook met een sterk einde.

avatar van El ralpho
The end is near

Althans zo voelt het bij het bekijken van dit derde deel. Bride of Chucky en Seed of chucky heb ik nog niet gezien maar ik hoop niet dat deze twee vervolgen in lijn met dit derde deel, en het in 2013 uitgekomen Curse of Chukcy liggen.Dit derde deel begon een beetje flauw te worden en hoewel de introductie van de pop nog wel in lijn lag met het tweede deel, en de opbouw eveneens van een gelijkwaardig niveau was, viel met name de finale enorm tegen. De aanloop hiernaar duurde te lang en de investering die je hierin deed, betaalde zich ook helemaal niet uit.

''Good Guy'' Chucky is hier nog steeds knap tot leven gewekt maar de Kent Military School setting roept verwachtingen op die totaal niet worden waar gemaakt. De finale ziet er een beetje inspiratieloos uit en voelt veel minder creatief aan dan dat bij het tweede deel het geval was.

iets minder dan de eerste 2 delen.maar nog steeds een hele leuke film.hij is alleen wel wat lachwekkend op sommige stukken .maar dat vind ik wel grappig.

Tarkus schreef:
Het gebeurt zelden met sequels, maar deze derde film is wat mij betreft even goed als beide vorige.
Het is dit keer ook weer een korte film (een goede 80 minuten) maar ik denk juist dat het bij deze serie in het voordeel speelt. Geen overbodige verhaallijnen, maar dadelijk de actie en horror.
Deel 2 en dit 3de deel had ik nog nooit gezien, en ze waren ook moeilijk te vinden (mijn DVD komen uit Engeland, met Nederlandse ondertitels!!), maar ben blij dat ik ze te pakken heb gekregen.
Tot nu toe ben ik over de eerste 3 delen zeer tevreden.

Ook deze dus opnieuw bekeken, en nog steeds zeer tevreden over deze film.

avatar van Tommy De Vito
Toch beduidend de minste van de drie eerste Child's Play films.

Het verhaal borduurt zich weer mooi verder op het tweede deel. Dit deel speelt zich voornamelijk af op een militaire school. Een mooie locatie voor onze grote vriend Chucky om hier vriend en vijand de stuipen op het lijf aan te jagen. En uiteindelijk natuurlijk ze bloederig om het leven te laten komen...

De film kijkt weer als vanouds vlot weg, maar daarmee is het ook wel gezegd. Chucky gaat wel weer lekker los, maar de film voegt verder niks (nieuws) toe. Matig, 2**