• 8.669.662 stemmen

Releasedatum: 20 juni 2019

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Child's Play

"More than a toy... he's your best friend."

Karen Barclay werkt in een warenhuis, waar op een dag een Buddi - een zeer geavanceerde speelgoedpop - wordt teruggebracht vanwege technische problemen. Omdat ze zelf geen geld heeft voor zo'n pop, besluit Karen dit teruggebrachte exemplaar in te pakken en cadeau te geven aan haar zoon Andy. Andy ontdekt al snel dat deze pop, genaamd Chucky, anders is; Chucky kan bijvoorbeeld veel meer dingen leren dan de andere Buddi poppen. Dat klinkt eerst leuk, tot Chucky leert wat geweld en moord is.

Social Media

avatar van Bxian32

Bxian32

El ralpho schreef:

You hobbit motherfucker!

Omdat ik toch nog redelijk wat positieve geluiden over deze remake hoorde kon ik een gevoel van enthousiasme niet onderdrukken toen ik hoorde dat deze op Netflix stond. Een mooie aanleiding om de moordlustige pop weer eens een kans te geven. Hoewel ik het merendeel van de reeks altijd met een onvoldoende beoordeeld heb (het origineel heb ik ooit gekeken voordat ik begon met recenseren), blijft de pop toch altijd een bepaalde charme behouden. Helaas heb ik deze remake met name als overbodig ervaren. Er zaten wel een aantal leuke ideeën, en een aantal toffe scènes in, maar deze kwamen nooit in de buurt van het origineel.

Wel was deze remake alsnog beter dan alle delen die naar het tweede deel kwamen. Wat overigens een discutabel compliment is, gezien mijn beoordelingen die ik voor deze titels gegeven heb. Een van de grootste nadelen vond ik toch wel de knullige CGI: Chucky zag er in alle andere delen echt stukken beter uit. Het zoveelste bewijs dat CGI vaak helemaal niet beter is dan praktische effecten. Ook stoorde ik mij aan het acteerwerk van de vele jonge acteurs, en vond ik de logica, dat de Buddi dolls alle smart home producten van Kaslan aan kon sturen verre van logisch.

Hoewel ik deze 2019 versie geen voldoende ga geven was deze met momenten wel een prima guilty pleasure. Er kwamen een aantal aardige kills voorbij en ook hoe Chucky steeds meer beïnvloed werd door moord en doodslag en letterlijk gedrag van andere kopieerden (this one's for tupac!) was aardig gedaan. Echter wegen de positieve punten niet tegen de nadelen van deze overbodige reboot op en vestig ik de kleine hoop dat Chucky ooit nog een fatsoenlijke comeback maakt dan maar op de tv serie.

Nu ik dit typ realiseer ik mij dat ik Cult of Chucky ook nog nooit gezien heb, maar na deze 2019 versie heb ik voorlopig weer even genoeg van de pop, totdat ik hoor dat er echt weer eens iets fatsoenlijks over hem uitkomt

Er is toevallig net groen licht gegeven voor een tv serie waarbij ook Don Mancini betrokken is.

avatar van TronMan

TronMan

Het is gelukkig geen directe copy van het origineel geworden. Grootste minpunt is het ontwerp van deze nieuwe Chucky, hij ziet erg gewoon raar/slecht gemaakt uit. Voor de rest gaat het de 'door gedraaide robot' kant op. Maar voor een regenzondag, is de film best goed te doen.Prima uit te kijken voor 1 keer.

avatar van Ducoz

Ducoz

Andy lijkt echt als 2 druppels water op dat ventje uit de eerste Jurassic Park..

Film is best vermakelijk. Haalt het niet bij het eerste deel, maar slaat de plank ook niet finaal mis.

avatar van Basto

Basto

Ik ben geen fan van de remake hype van jaren 80 horrors. Maar bij Child’s play gaven ze er een mooie draai aan. 35 jaar later is er het tijdperk van AI, machine learning en The internet of things.

Helaas wordt daar vervolgens vrijwel niks mee gedaan. De ontwikkeling van Chucky gaat veel te snel en is bovendien vaak onlogisch. Echt een gemiste kans. Hadden ze dat beter uitgewerkt, dan had het een op zichzelf staande film kunnen worden.

Nu krijgen we een paar obligate kills die weinig indruk maken. Verder niet veel.

Jammer.

avatar van Sandocan

Sandocan

Zeer matige vertoning. Weinig sfeer en gewoon totaal niet onderhoudend.

avatar van perceived

perceived

Ja ach... Best aardig vertaald naar het huidige tijdperk, maar het mist de sfeer, passie en vooral originaliteit van de eerste film. Vooral erg geschikt voor neo-tieners die geen zin hebben in ouwe meuk uit de jaren '80.

avatar van Solipsis

Solipsis

Sorry, maar wat een lul die Chucky

Twijfelde tussen 2.5* en 3* maar ik vind de slag naar idd de technologie wel leuk maar het blijft wel erg binnen de lijntjes wat dat betreft.

Die 3 sterren zijn vanuit een soort standaard van prima kijkt lekker weg film best leuk. Ik weet niet eens of deze in de bios draaide ofzo, maar het is natuurlijk een mindere puur psychologische horror.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Best wel een vermakelijke film. Een mix van spanning en humor waardoor de film prima te kijken was. Het acteerwerk was prima.

avatar van mikey

mikey

Een van de betere remakes van onze J80 klassiekers. Films waarover je zegt: zo worden ze niet meer gemaakt. Omdat we allemaal inmiddels in de kille toekomst leven, is Chucky (slechts) een zichzelf lerende robot. Geen possessed-by-serial-killer-by-vooodooo doll....

Eenmaal gesetteld bij een jochie, en zijn nerdy vriendjes; leert Chuck voornamelijk van slasher films zoals TCM deel 2. En omdat Chucky is geprogrammeerd tot bezitterig gedrag, gedrag zoals dat van Glenn Close uit Fatal Attraction, zonder het seksuele aspect, hoop ik, maar wel met de drang om te klooien met huisdieren, heeft het jochie een jaloers en overbeschermend vriendinnetje in huis gehaald. Zo'n eentje die niet moeilijk doet over een een lijk meer of minder. (Ook al is Chucky een mannetje). Achterbaks is ie ook: chantage, gaslightning, klikken. Al met al een mooie kompaan voor als je moeder er niet is.

Dan heb je ook nog het aspect van de cloud (brrrrr) die alles met elkaar linkt en zoekt naar camera's om te spioneren, die cloud waarin Steve Jobs eeuwig voortleeft. Zelfrijdende auto's die kiezen voor een bejaarde in plaats van een kind wanneer het erop aankomt. Al met al flink veel vertier met deze slasher.

Geklaag!:

Brad Dourif is wel gemist: die gaf de pop toch karakter. Voor het mjammie slasher filmwerk moet je ook bij het origineel wezen. De originele Chuck liet de kijker langer in ondraaglijke spanning, deze film laat een te lange (lees: onnodige) karakteropbouw van de pop zien. De ouwe pop was heel wat enger qua uiterlijk,

Einde geklaag

ECHTER die chewbacca buddy was te gek. zo creepy dat het hilarich wordt!!

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

mikey schreef:

Brad Dourif is wel gemist: die gaf de pop toch karakter.

Goed nieuws voor jou dan, Dourif gaat in de nieuwe tv-serie gewoon zijn stem weer doen.

Jennifer Tilly keert terug in tv-serie Chucky | Superguide

En die schijtirritante Jennifer Tilly komt dan ook weer terug.

avatar van mikey

mikey

The Oceanic Six schreef:

Ik heb de sequels niet zo goed gevolgd.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Afschuwelijk. Onnodig ingewikkeld gedoe met technische sufjes en een pop die totaal geen indruk op me maakte. Stranger Things is van zichzelf een erg leuke serie maar biedt ook veel gelegenheid tot jatwerk - zo ook deze Child's Play. Had ik laatst nog wel wat lol met het ook tamelijk afgekraakte The Nun, ik heb me hiermee echt suf verveeld. Afgang.

avatar van Warning

Warning

Rare baggerfilm.

avatar van slam1975

slam1975

Ik vond hem wel cool. Een leuke vermakelijke remake. En idd niet gelukkig niet een directe kopie van het origineel. Heb me geen seconde verveeld. Speelduur ook precies goed

avatar van princesspeach

princesspeach

Yep 4 sterren. Had voor mij alle ingrediënten die ik belangrijk vind in film. Af en toe Gore stukjes en humor. De acteur deed het echt tof! Alleen af en toe kreeg ik tiener horror vibes maar idd ook ik, geen seconde verveelt.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag bekeken, was toch blij verrast toen ik deze film zag, ik was al bang dat ze het 1e deel compleet hadden nagedaan, maar gelukkig niet.

De pop ziet er niet alleen wat anders uit, maar ook een heel nieuw verhaal met Chucky, dit keer weer met een kind dat ietsje ouder is dan Andy, de pop kon ook best veel en nu ook met een ingebouwde camera.

Leuke moorden, klein beetje gore en redelijk spannend.

Einde was ook wel geslaagd al met al een leuke film om gezien te hebben en beter dan Seed of chucky en Cult of Chucky, dit deel moet je zeker eens kijken!

avatar van Zandadder

Zandadder

Mijn interesse ging in een golfbeweging.
Vooraf was ik tegen een remake en had ik lage verwachtingen.
De eerste helft vond ik onderhoudend, al vond ik de pop qua uiterlijk helemaal niks.
Halverwege stort de film als Chucky met zijn vinger auto's en drones gebruikt als moordwapens.
Zwakke scenes als de moeder die ineens vastgebonden is, denk even na over hoe dat had moeten gebeuren.. De film neemt zichzelf niet serieus genoeg, en dat is wel jammer.
De scene met het ingepakte hoofd was wel sterk.

In 2019 had dit toch stukken beter gekund. Een grimmige remake bijvoorbeeld i.p.v. een Chucky vol met gadgets en wifi.

Ik vond 'Andy' trouwens erg veel lijken op die jongen uit Jurassic Park.

avatar van harharhar

harharhar

leuke film maar doe mij de orginele child plays daar kan deze gewoon niet tippen orginele is gewoon veel enger . en deze is wel aardig maar hij haalt het niet met de andere met de orginele chucky . beetje jammer

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Een tikkeltje onevenwichtig. Op zich heeft 'Child's Play' (2019) een gaaf uitgangspunt over consumentisme en moderne technologie. Brad Dourif's kenmerkende stem en de iconische pop zijn ingeruild voor Mark Hamill en een lelijkere pop. Maar zelfs die cosmetische aanpassing past in de verhaallijn rond 'Chucky' als een defect model dat op het punt staat vervangen te worden door een nieuwere versie. Het begint solide wanneer Karen Barclay (Aubrey Plaza) de AI-pop aan haar zoontje Andy (Gabriel Bateman) omdat hij gepest wordt op school en moeite heeft met zijn nieuwe stiefvader. Het is alleen zo jammer dat Andy's 'coming of age' nogal verstoord wordt door Chucky's vergezochte, dolkomische kills op karikaturaal slachtvee. Het helpt ook niet dat 'Child's Play' (2019) van het ene op het andere moment overgaat op een soort Stranger Things-vriendschap, waar jonge kinderen moeten strijden tegen een paranormale entiteit. Om te eindigen met totale absurditeit wanneer Chucky opeens van alles kan met zijn magische vinger en een leger aan Buddi-poppen tot zijn beschikking krijgt.

avatar van Metalfist

Metalfist

This is for Tupac

Met deze Child's Play remake/reboot ben ik aan de laatste film in mijn Child's Play cyclus gekomen. Een bijzonder kwalitatieve reeks die me met geen enkel deel heeft weten te vervelen en ik was dan ook benieuwd wat de versie van 2019 ging brengen. Vooraleer ik hier aan begon zat ik nog met het idee dat Don Mancini zijn medewerking had verleend aan de film maar bij nader inzien blijkt het gewoon een "based on Child's Play screenplay by" credit te zijn geweest. De eerste Chucky film dus zonder enige vorm van medewerking door Mancini en wie weet levert dat nog wel een goede film op.

Ja en nee. Child's Play is nipt de zwakste film uit de reeks maar doet eigenlijk nog wel erg veel goed. Het is alleen een beetje jammer dat dit wat tussen wal en schip valt doordat ze niet te hard naar het origineel mochten refereren wegens rechtenkwesties. Daardoor krijg je dus een aantal wijzigingen zoals dat het nu een Buddi pop is in plaats van een Good Guy en is ook het design van Chucky zelf op de schop gegaan. Dat is echter niet zo'n slechte zaak, want het uitgangspunt heeft een serieuze update gekregen. Deze keer geen moordenaar die zijn ziel in een pop steekt maar gewoon een interessante kritiek op massaconsumptie en de manier waarop we vandaag de dag meer en meer verbonden zijn met technologie. Chucky wordt dan ook pas echt slecht nadat hij opmerkt hoe de kinderen lachen met de horror van The Texas Chainsaw Massacre 2 en qua opbouw zit dit wel goed. Het probleem voor mij zit dan ook in het feit dat dit niet als een Chucky film aanvoelt. Je mag zeggen wat je wilt over de voorgaande films maar ze hadden wel een zekere kern. De aanwezigheid van Mancini mag daar niet in onderschat worden, maar ook die kenmerkende stem van Brad Dourif zorgde ervoor dat je altijd wel doorhad dat je naar een Chucky film zat te kijken en die elementen ontbreken hier. Daarbovenop is dit an sich een ietwat makke film qua moorden.

Regisseur Lars Klevberg weet vooral ook zijn opbouw niet te verzilveren. Met die conciërge en het nieuwe vriendje van Andy's moeder introduceert hij een aantal personages waarvan je weet dat ze op een gruwelijke manier aan hun einde zullen komen, maar dat blijft uiteindelijk allemaal maar wat onderbelicht. Toch zeker voor een R-Rated film. Wel een goede zet om van Andy een 13-jarige te maken trouwens in plaats van de 6-jarige Andy uit het origineel en Gabriel Bateman doet het nog vrij behoorlijk. Ben echter niet zo'n fan van zijn vriendjes, kreeg er een iets een te geforceerde Stranger Things vibe bij, maar gelukkig is er de nog altijd goede Aubrey Plaza. Die weet samen met Brian Tyree Henry als agent Mike nog wel te overtuigen. Het grootste minpunt aan deze Child's Play is echter heel het design van Chucky en hoe hij beweegt. Ik snap echt niet hoe ze er in de jaren '80 een veel realistischere pop van konden maken dan vandaag de dag. Een minpunt dat trouwens niet alleen voor deze Child's Play telt trouwens, ook de latere Mancini delen hadden daar wel eens last van.

Mjah, lastig om te beoordelen. Op zich een goede film en zeker in de categorie van remakes/reboots van horroriconen is dit een serieuze meevaller, maar er zijn teveel elementen die net niet genoeg Child's Play aanvoelen. Ik vraag me dan ook af of het niet slimmer was geweest om gewoon volledig te wijken van het idee om dit te linken met Chucky en het gewoon als een nieuwe moordende pop film te maken. Oké, dan had sowieso ook de vergelijking met Chucky gevallen maar bijvoorbeeld zo'n Puppet Master reeks bestaat toch ook perfect op zichzelf als moordende poppen.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Aardige begin, maar naarmate de film vordert wordt het steeds minder interessant, een paar gave kills, en Texas Chainsaw Massacre redden de films enigszins met betrekking tot humor.

avatar van jordandejong

jordandejong

Verrassend leuke remake die in speelt op A.I. en andere technologische snufjes, en dat werkt best goed in combinatie met een losgeslagen, moordlustige pop.

Het is het leukst wanneer het kleinschalig blijft. Chucky die super protective is over zn 'best friend' en gelijk naar wapentuig grijpt wanneer hij denkt dat z'n 'best friend' door iemand beledigd of kwaad gedaan wordt. Het einde is iets grootschaliger, maar niet perse slecht.

De film heeft enkele best aardige kills en genoeg humor om de goede speelduur te vullen. 'This is for Tupac'

avatar van De filosoof

De filosoof

Ik heb het origineel niet gezien maar deze remake vind ik op alle fronten een kinderachtige film die daarom zowel faalt als horror als als komedie. Ik weet ook niet wat de film heeft willen zijn. De pop is ook helemaal niet eng. Het idee van de film is wel sterk maar de zoveelste variatie op het Frankenstein-thema: een levenloos lichaam wordt tot leven gewekt en moordt de hele familie/omgeving van z’n eigenaar uit omdat hij koste wat kost de vriendschap van z’n eigenaar/maker wil, hetgeen in de film ook het maatschappelijk relevante karakter krijgt van het jaloerse vriendje dat in een neerwaartse spiraal van geweld komt doordat hij het object van z’n liefde tegelijk meer van zich afstoot naarmate hij hem (haar) voor zichzelf opeist.

avatar van Malibu Stacy

Malibu Stacy

Aardig filmpje. Heb de originele film om onverklaarbare redenen nooit gezien, dus weet niet of deze veel beter is, maar de nieuwe Chucky lijkt als ie normaal is al enger dan de oude.

Ik weet zeker dat mijn kinderen al gillend weg zouden rennen als ik met een normale Buddi thuis zou komen. Beetje hetzelfde als hij de IT remake. Het contrast tussen het goede en kwade wordt zo te klein, de personages zijn al eng voordat ze zich misdragen.

avatar van pjmj

pjmj

Ik vond deze versie net wat beter dan de 1988-versie. Mooiere effecten en moderner. Deze Chucky was ook een stuk gewelddadiger. Een aanwinst voor het poppenhorror-genre.

avatar van teigertje

teigertje

Deze remake is in een geheel ander jasje.

Deze vernieuwde versie van de pop Chucky.

Is prachtig gemaakt, ook de bewegingen van deze pop geven deze remake een echte toevoeging.

Echter wel een geheel andere versie van het verhaal.

Het eerste orgineel blijft het beste,maar deze remake is orgineel en mag er zeker zijn.