Child's Play (2019)

Horror

geregisseerd door Lars Klevberg
met Aubrey Plaza, Brian Tyree Henry en de stem van Mark Hamill

Karen Barclay werkt in een warenhuis, waar op een dag een Buddi - een zeer geavanceerde speelgoedpop - wordt teruggebracht vanwege technische problemen. Omdat ze zelf geen geld heeft voor zo'n pop, besluit Karen dit teruggebrachte exemplaar in te pakken en cadeau te geven aan haar zoon Andy. Andy ontdekt al snel dat deze pop, genaamd Chucky, anders is; Chucky kan bijvoorbeeld veel meer dingen leren dan de andere Buddi poppen. Dat klinkt eerst leuk, tot Chucky leert wat geweld en moord is.

• vanaf 18 oktober te koop op dvd en blu-ray

avatar van Lennert
Met gemak beter dan het origineel. Ik heb Child's Play niet gezien in mijn prille kinderjaren, maar als murw gebeukte tiener die wel meer gore en engs gewend was. Brad Dourif had een toffe stem en de animatronics werkten aardig, maar buiten wat messteken en een pistoolschot waren de moorden tam. Enkele vervolgen waren vermakelijk, maar ik heb de franchise niet bijzonder hoog zitten dat ik tegen deze remake was.

Doordat de hele origin van Chucky van magie naar technologie is omgezet, heb je een stukje realisme en maatschappijkritiek, die een leuke extra dimensie geeft. En gore, lekkere gore. Niet te exploitatief, maar zoveel malen harder dan het geval was in de originele film en bij vlagen ook zelfs lekker origineel. Dat het de eerste twee gevallen gaat om ongelooflijke klootzakken, levert wat extra feestvreugde op, maar op het moment dat arme Doreen het loodje legde was ik oprecht gechoqueerd. Fijn, dat levert ook een stukje dynamiek op die het spannend en lollig houdt.

Petje af voor de kindacteurs. Vele malen sympathieker dan de Andy uit het origineel in ieder geval en de sidekicks leverden nog wat lollige momenten en dialogen op. De stem van Mark Hamill was ook lekker brak en daarmee extra ongemakkelijk. De beste man is sowieso al een van mijn favoriete voice-actors na Batman: The Animated Series en zet hier weer iets moois neer. Ook mooi hoe er bij vlagen nog zelfs sympathie voor de pop wordt opgewekt.

Wat mij betreft in ieder opzicht geslaagd en daarmee verreweg een van de beste horrorremakes van de afgelopen jaren. Ongecompliceerde lol.

cantforgetyou schreef:
Zware tegenvaller!!!!!
1. Chucky zijn hoofd is helemaal met CGI gedaan. Ziet er héél nep uit.
2. Ze hadden animal tronics of in dit geval robot tronics moeten gebruiken. Nu kijk je naar een pop die bijna helemaal uit de pc komt.
3. De spelers zijn onsympathiek. Dus als er iemand vermoord wordt, haal je gelijk je schouders op van: 'boeiend'.
4. De moorden zijn (bijna) niet te zien. Veel te donker.
5. Er zitten zeer weinig kills in, volgens mij maar 2 ofzo.
6. Het is geen enkele keer echt eng of spannend.
Echt een gemiste kans. Zeer jammer.

2. 'animatronics', er waren 7 dergelijke poppen gemaakt en gebruikt, CGI was voor scenes die daar niet mee gedaan konden worden
3. 2 onsympathieke personages waarvan het juist fijn was dat ze er aan gingen, ga me nu niet vertellen dat je Doreen onsympathiek vond?
4. dit verklaart mogelijk je mening over punt 5
5. overspelige vader, klusjesman, Doreen, teamleider van de winkel en daarna tientallen klanten

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
In de periode 2003-2010 kregen de meeste bekende smoelen in de horrorwereld een remake. Maar Chucky niet. De reeks van Chucky werd gewoon doorgezet door bedenker, scenarist - en vanaf het vijfde deel ook regisseur - Don Mancini. De reeks ging - zoals eigenlijk elke horrorreeks met een paar delen - alle kanten op qua toon, maar de films bleven leuk en charmant, t/m het meest recente Cult of Chucky aan toe. Een remake wordt standaard met veel tegenzin ontvangen, iedere fan is nieuwsgierig, maar heeft er eigenlijk maar weinig vertrouwen in. Want qua remakes duikt er hier en daar soms een The Blob op, maar meestal is het niveautje A Nightmare on Elm Street. En laten we eerlijk zijn; daar zit niemand op te wachten.

Wat als eerste opvalt is dat Child’s Play niet terugkeert naar de ‘serieuze toon’ van de eerste film. Dat zou je vaak wel verwachten bij een remake van een serie die steeds komischer is geworden, maar deze Child’s Play is misschien zelfs de grappigste film uit de hele serie. Het is allemaal net iets minder flauw en direct als de humor in een Bride/Seed of Chucky, maar ook niet zo dramatisch en zogenaamd spannend als de eerste drie films. En gelukkig maar, want die te serieuze toon zat het origineel behoorlijk in de weg. Deze remake is weliswaar een stuk minder spannend - hoewel er best wat effectieve scares voorbij komen - maar is wel een heel stuk vermakelijker. Een balans tussen horror en komedie zoeken is vaak lastig, maar het lukt Lars Klevberg goed om op de grens te balanceren.

Wat Child’s Play verder een goede remake maakt is dat de film echt iets anders doet en voor een update zorgt. Niet langer zien we een seriemoordenaar die via voodoo-voor-beginners zijn ziel in een pop propt en dus al vanaf seconde één kwaadaardig is, maar een pop die langzamerhand dingen leert. Het motief ‘vrienden tot het einde’ komt hier dus ook veel sterker naar voren, Chucky begint duidelijk als een echte vriend van Andy in plaats van een plaatselijke wurger die in het lichaam van de pop verstopt zit, zoals in het origineel. Ook de bijfiguren zijn hier erg geslaagd: Andy heeft ditmaal een paar amusante vrienden en ook de ouderlijke figuren - Aubrey Plaza als de moeder en Brian Tyree Henry als de detective - zijn erg leuk. Voor het extra slachtvee heeft men onsympathieke Aldi-versies van Jack Black en Michael Keaton van stal gehaald.

Child’s Play is een aangename verrassing. Deze remake is niet alleen geen teleurstelling, het is wellicht het beste deel uit de hele Child’s Play en Chucky franchise.

3,5 sterren.

avatar van Shadowed
Leuk!

Gisteravond even de bios opgezocht voor deze film, waar ik toch wel best benieuwd naar was. Voor de echte horrorfans die een hele enge griezelfilm verwachtten: ik moet je teleurstellen. Dit was niet eng, maar vooral een erg amusant en leuk horrorfilmpje.

Vergeleken met de klassieker is de film helemaal opnieuw geschreven. Je merkt enkele kleine verwijzingen naar scenario's vanuit het origineel Chucky met het mes in de auto. De man die op de auto valt. En dat pakt verrassend goed uit. Een hele nieuwe Chucky is er dus bij.

Persoonlijk maakt Dourif voor mij weinig verschil. Het maakt me niet uit of er nu een Robot-Chucky staat of een scheldende, grofgebekte paranormale Chucky. Ik vind het allebei prima, anders had ik dat wel in mijn kritiek hier nu opgeschreven.

Film is vlot en amusant. Het gaat er makkelijk in, en het belangrijkste is dat de humor ook echt daadwerkelijk lijkt te werken. Ik heb serieus lekker kunnen lachen soms, en de film heeft altijd de neiging zichzelf nooit al te serieus te nemen.

Moorden zijn best bruut, bloederiger dan verwacht. Het laatste wat deze film nodig had, was een PG-13 remake, die ik eigenlijk wel had verwacht. Een hele hoge bodycount zal je niet krijgen, maar wel een prima aantal lekker vieze en bloederige moorden.

Daarbij is het verhaal zelf gewoon leuk om te volgen. Een moderne Chucky. Het jammere is dat hier en daar wat luie dingen in het verhaal zijn gestopt. Een boze werknemer, serieus? En is de film nooit zo heel eng eigenlijk. Het neigt meer naar een horror/komedie dan een horror/thriller.

avatar van soom
Oh. Mijn. God.

Ik verwachtte na Seed of Chucky en Bride of Chucky en het redelijke eerste deel (deze drie hebben iig de meeste indruk achtergelaten), een niveau daar ergens tussen in. Dus iets van 2*-3.5*.
Ik kreeg al weer de stuipen van Annabelle iig, die nu al veel enger lijkt dan haar voorgangster en van Kaya Scodelario in Crawl.
Dus met die gevoelens ging ik al de film in. En zat vervolgens ongeveer de helft van de speeltijd weer tegen het plafond aan. Crisis.
Okee.. Geen Pet sematary, maar het doet wel wat het belooft.

En dat is eng zat, met vooral veel dank aan Aubrey Plaza.

Shadowed schreef:

Vond ik persoonlijk juist een zeer leuke vondst. Al dit soort speelgoed wordt spotgoedkoop in Azië gemaakt waar medewerkers onder hoge druk een enorme output moeten hebben. Ik zei na afloop nog tegen de maat met wie ik was: "eigenlijk verdienen we dit gewoon", aangezien we gretig gebruik maken van dit soort diensten, zonder dat we ervoor willen betalen. Klein stukje maatschappijkritiek met enorme gevolgen voor de film.

avatar van DarlingDionne
Blij verrast.

Ik ben al een tijdje klaar met de reeks hoewel deel 1 en 2 heilig zijn voor mij. Deels nostalgie (heb beide films zo'n 300 keer gezien, kan zelfs de voodoo spreuk opzeggen) maar vind beide films ook écht goed en creepy, nu nog steeds. Eens in de zoveel jaar zet ik ze weer eens op.

Deel 3 ging nog, Bride of Chucky was op zich ook nog wel good fun maar wat daarna kwam, oef. Die laatste, Cult of Chucky heb ik dan ook overgeslagen. Dat wilde ik bij deze ook eigenlijk doen totdat ik toch steeds meer positieve berichten hoorde. Toen Mark Hamill (bekend van Star Wars) , Aubrey Plaza (bekend van haar doodse blik), en Brian Tyree Henry (Atlanta) zich eraan verbonden bleken te hebben, was ik iig al wel om. Ik zou 'm wel gaan bekijken, maar was nog niet overtuigd of ik het allemaal wat zou gaan vinden.

Chucky zag er maar mismaakt uit, dat zou me toch vreselijk moeten storen?

Nou, viel dat dus even mee. Ik heb zitten genieten. Echt enorm angstaanjagend was ie niet maar wel gewoon heel leuk. Coole kills, vlot verhaal, geinige grappen, en bovenal een eigen identiteit. Die fugly face werkte juist goed voor dit verhaal. Het enige wat je moet doen is het origineel wat loslaten en je openstellen voor dit nieuwe avontuur, dan ben je in voor een treat. Want hoewel het elementen van heeft- en knipoogjes naar het origineel uitdeelt is het wel een eigen iets.

De reden dat Chucky ontspoorde en zijn progressie daarin waren erg leuk bedacht en uitgewerkt.

De film was niet bloedstollend (ik miste de kinderlijke deuntjes en de freaky trippelende voetstapjes wel wat) maar was als horror-comedy uiterst geslaagd. Dit was dan ook wel een goedmakertje voor The Dead Don't Die die ik laatst zag.

Lastig wat voor cijfer ik moet uitdelen. Schommel tussen 3,5 en 4,0. Ga het de komende tijd nog even laten bezinken, kan goed zijn dat ik het cijfer verhoog.

avatar van loneranger
In 1989 zag ik de originele 'Child's Play' in de bioscoop. Dat is inmiddels dus 30 jaar geleden en ik heb de film daarna niet herzien. Wat ik er nog van weet is dat ik het een leuke horrorfilm vond. Vandaag de nieuwe 'Child's Play' bekeken die meer van deze tijd is. Het is een vermakelijke film die een goede mix van horror en humor bevat.

avatar van DutchTakeshiro
Geen hele onaardige remake. Ik snap alleen zelf nooit waarom een remake nodig is als het origineel al goed was. Ik kan althans wel begrijpen dat een doelgroep bereikt wordt die niet zo van gedateerde films houden.

De moderne insteek (technologie, internet, etc) van deze film maakt het allemaal wat nieuwer voor een hoop mensen. Ikzelf vind dat child's play redelijk aan kracht inlevert door deze insteek. Dat Chucky dit keer niet veel meer is dat een op hol geslagen chip maakt het niet bepaald eng. De stem van Mark Hamill is prima en daar kan ik niets op aanmerken. Alleen maakte de stem van Brad Dourif de pop echt psychopatisch.

De film moet het niet van de scares hebben. Gelukkig zitten er voldoende gore momenten en moorden in om het amusant te houden. Het komische element van de film vind ik mager. Acteerwerk is aardig en wat ik er van verwacht had.

Nee, geef mij maar de originele Child's play (en deel 2 en 3).

avatar van Hollywood007
Veel lovende reacties hier. Dat zal bij mij niet echt het geval zijn. Eerlijk, misschien komt het door mijn band met de originele trilogie die ik toch al wel 30 keer bekeken heb. Child's play was DE film die ik als kind dolgraag wou zien maar dat door mijn te jonge leeftijd niet mocht. Ik heb deze dan maar stiekem ergens anders bekeken zonder dat mijn ouders het wisten. Wat was ik toen bang. maar ook dadelijk begeesterd door dit werkje wat samen met de gremlins toch wel mijn liefde voor horror al op een zeer jonge leeftijd starte. Ik denk dat ik ergens tussen de 8 en 10 was toen ik hem voor het eerst zag.

Ik was dan misschien ook op voorhand al wat bevooroordeeld toe ik hoorde dat Mancini en dourif niet meededen. Brad blijft chucky voor mij.
Na de eerste goede kritieken te lezen heb ik hem met enige aarzeling toch maar bekeken.

De acteerprestaties zijn wat mij betreft ondermaats. Vooral de moeder acteerde als een koe die naar een voorbijrijdende trein kijkt. De enige twee die ik nog wel tof vond waren de politieman en zijn moeder.

De moorden waren misschien bloederiger dan de originele maar niet zo geweldig in beeld gebracht. Hier en daar leuke shots zoals wanneer de moeder aan het touw bengelt en Andy en chucky er ook mee aanhangen

Andy was veel te oud om nog met een pop te spelen.

Veel te voorspelbaar (al moet dat niet altijd een probleem zijn om van een film te genieten) en veel jumpscares die zelfs niet eens werkte. Spannings opbouw was duidelijk niet echt een sterk punt van de makers. Er zit voor mij persoonlijk maar één griezelig momentje in heel de film namelijk wanneer Andy wakker wordt midden in de nacht en chucky hem staat aan te kijken
Het design van chucky zelf is gewoon verschrikkelijk. Helemaal niet mooi, als goede versie dan, en helemaal niet eng als kwaadaardige versie. De stem van Mark Hamill was dan weer wel super creepy en zeer geslaagd.

Misschien ben ik te hard omdat de originele trilogie me te nauw aan het hart ligt maar ik blijf toch gewoon lekker de originele bekijken ipv dat ik deze ondermaatse nog eens terug opzet.

avatar van mrklm
Child's Play zonder Brad Dourif is als NIghtmare on Elm Street zonder Robert Englund. De remake van Elm Street bleek een mislukking dus je moet je afvragen hoe men op het idee kwam om Chucky nieuw leven in te blazen, temeer daar die serie van Cult of Chucky (2017) nog steeds springlevend leek te zijn! Tyler Burton Smith schreef echter een scenario met een hele andere, maar zeer interessante invalshoek die dit verhaal bovendien stevig in de 21e eeuw plaatste. De oorspronkelijke Chucky was het resultaat van een voodoo-ritueel uitgevoerd door een serie-moordenaar, dus het was een moordenaar in een poppenlijf. in dit geval is de dodelijk Buddi het gevolg van een programmeerfout, bewust gemaakt door een uitgebuite arbeider die zonder pardon op straat is gezet. De Buddi in kwestie is zelflerend, maar beschikt niet over de juiste codering die de pop ervan moet weerhouden gewelddadig te worden. Chucky is derhalve een robot zonder moreel besef en is zich dus letterlijk van geen kwaad bewust! Mark Hamill (als Luke Skywalker de ultieme held voor zeker twee generaties filmliefhebbers) is een briljante keuze voor de stem van Chucky en speelt de rol zonder ironie, maar met precies de juiste mix van volmaakte onschuld en subtiele ironie. Dat alles is niet genoeg om deze slasher te bombarderen tot meesterwerk, maar dit is een bewonderenswaardige reboot van een serie die in zijn oorspronkelijke vorm waarschijnlijk geen kant meer op kon. En wat is het fijn om weer eens horrorfilm te zien die me oprecht doet uitkijken naar de sequel!

avatar van Flitskikker
Dutch FilmWorks... De ondertiteling zal dus ook wel weer horror zijn? Dan wacht ik wel tot hij op VOD komt.

avatar van Daan258
Zonder twijfel is dit de slechtste Chucky film die er is.
Ik had erg gemengde gevoelens over de film voordat ik het ging kijken.
Niet meer Brad Dourif als Chucky, dit keer geen geest maar echt meer een soort robot en de pop zag er totaal niet uit, waarbij ik nog gehoopt had dat dit wel zou wennen tijdens het kijken van de film. Nou, helaas.
Het was echt een grote teleurstelling. Laat ik maar gelijk beginnen wat ik al eerder vermelde is dat de pop er niet uit ziet, echt een vreselijke kop en komt ook helemaal niet dreigend of eng over.
Het verhaal is zwak en weet ook nergens te vermaken. Daarom had ik mijn verwachtingen maar wat op de kills gelegd maar ook dat viel vies tegen. Dan blijft er vrij weinig over dan een lange saaie zit.

Zonde want toch was ik best benieuwd.

ik hoop dat ze de serie waar Brad Dourif wel als Chucky te zien is beter zal zijn.

DarlingDionne schreef:
Blij verrast.

Chucky zag er maar mismaakt uit, dat zou me toch vreselijk moeten storen?

c
ult of chucky vond ik daarentegen wel heel goed...
De films daarvoor werden meer komedie's maar cult of chucky ging weer terug naar de origine...beetje duister enzo..
Dus voor mij persoonlijk vind ik deel 1,2 en cult of chucky het beste..
Deze nieuwe film vond ik wel aardig en grappig,maar het haalt het niet bij de originele film..
Daar had chucky iets menselijks en dat maakt hem juist angstaanjagend.

De reden waarom ik deze film minder vind als het origineel is omdat chucky in het origineel iets menselijks in hem had wat hem angstaanjagend maakt..
En dat miste ik een beetje bij deze film..
Maar ik heb me wel vermaakt mede door de humor.

Deed mij erg denken aan recente aflevering van Black mirror met Miley Cyrus

Vermakelijke film waarin Chucky deze keer niet bezeten is door een dode seriemoordenaar maar deze keer wordt de pop gevoed door omgevingsfactoren en internetoud.
Vooral het begin waarin Chucky worstelt met waarom bepaalde daden niet gewaardeerd worden ,zoals het bijna wurgen kat,is leuk gevonden. Het is al met al een verrassing reboot van het orgineel met scenes die voor kenners met een knipoog verwijzen naar oudere films.
Als Chucky met een potlood in de weer is,en de scene waarin hij verlekkerd kijkt naar het messenblok zijn vermakelijk en herkenbaar.

Zelf heb ik in ieder geval genoten van deze remake en dat is voor mij als horrorliefhebber echt een van de eerste keren. Remakes van Freddy of Evil Dead maakten bij mij weinig los. Ja de effecten en CGI was beter maar het verhaal bevatte weinig nieuws en vond die remakes vaak zielloos. Hier door de orginele en moderne invalshoek en het moderne snelle tempo heb ik mij wel prima vermaakt. 4/5 sterren

avatar van Vidi well
Om de één of andere reden lijkt veel hedendaagse horror minder bij mij binnen te komen dan horror van pakweg 30 jaar geleden. Uitzonderingen zijn bovennatuurlijke films als Hereditary en Babadook, die ik beide erg goed vond. Ook de remake van It vond ik erg goed, en aangezien Child’s Play van dezelfde makers komt, verwachtte ik veel van deze film.

Maar helaas werd ik al snel teleurgesteld. Het nieuwe uiterlijk van Chucky is het eerste dat me tegenstond. Hij is gewoon niet echt eng. Waar in het origineel alleen de pop’s uiterlijk mij al de kriebels deed bezorgen, is dat hier niet het geval. Daarnaast ziet hij er nogal onrealistisch uit. En dat is gek. Want een pop mag er natuurlijk gewoon uitzien als een pop. Dat werkte prima in het origineel. Maar hier hebben we een nieuwe Chucky. Een 2.0 versie.

Deze Chucky bezit een vorm van Artificial Intelligence waardoor hij leert van zijn omgeving. Maar... een rancuneuze poppenmaker heeft de beveiligingen verwijderd omdat hij ontslagen werd. Wacht, serieus? Dus waar in het origineel Chucky bezeten was door de geest van een demonische moordenaar en daarom op jacht ging om een nieuw lichaam te zoeken voor zichzelf, hebben we hier te maken met een slechts een verwijderde beveiliging die alle ellende veroorzaakt? Dat haalt de magie nogal weg. De rol die hierbij weg gelegd is voor de gevaren van zelfsturende computers vind ik best leuk gevonden, maar juist het demonische aan de pop vond ik zijn sterke kant. Chucky is in deze film dan ook niet perse slecht, maar wordt slecht doordat hij verkeerde invloeden krijgt zoals ruzies en horrorfilms. Gek genoeg leert Chucky slecht gedrag heel gemakkelijk aan, maar leert hij het niet af wanneer Andy toch heel duidelijk aan hem maakt dat dit gedrag niet wenselijk is. Uiteindelijk stuurt Chucky dankzij de aan hem gekoppelde Cloud talloze apparaten aan met zijn lichtgevende vinger, als een kwade ET. Tja....

Naast dit nieuwe uitgangspunt bevat de eerste helft van de film een rits saaie karakters, en te veel jumpscares. De gezinssituatie van Andy mag dan moeilijk zijn, echt meeleven kon ik niet met dit gebroken gezinnetje. Daarnaast bevat de film soms een vreemd soort humor (dat afgehakte hoofd dat als een cadeau wordt meegenomen, wat was daar nu de bedoeling van?) die vaak de plank misslaat en daarmee de horror uit het verhaal haalt.

Maar het is niet allemaal slecht. De moorden zijn inventief, daarin is Chucky altijd goed en grappig geweest. En naar het eind toe wordt de film wat spannender. Maar voor mij was het toen al wel gedaan. Toch een tegenvaller.

avatar van film_girly
Beter dan verwacht. Maareh zeker niet zo tof als het orgineel en de best grappige vervolgen. Extra punt voor Mark Hamill.

Een persoonlijke 4,5 sterren waard om deze redenen:

- De remake is simpelweg beter dan de classic.
- Iemand heeft nagedacht en moeite gedaan zijn
foute casting.
- Verhaallijn is veranderd, ten gunste van de
geloofwaardigheid.
- Alles straalt jaren 80 uit, zou bijna een
teruggevonden document kunnen zijn.
- De 'buddy-song' had 30 jaar geleden
waarschijnlijk uitgegroeid tot een mooie hit.
- Coming of age is blijkbaar tegenwoordig het
nieuwe filmbegrip geworden waaruit zowat
iedere filmmaker zijn lepeltje eightiesmustard
gaat halen. Dit lepeltje heeft fijn gesmaakt.
- Nostalgie is de toekomst!

Enig minpuntje:

- Dit blijft teveel remake, had dit verhaal zoveel
jaren geleden op zichzelf mogen staan dan had
het origineel waarschijnlijk de andere klassiekers
ver achter zich gelaten.

Vidi well schreef:

Dat vreemd soort humor zat 30 jaar geleden nochtans voortdurend in horrorfilms, een afgehakt hoofd dat in een remake als cadeautje wordt meegenomen, is als het ware een ode aan de horrorcinema van toen. Want tegenwoordig doet men doorgaans de moeite niet meer om zulke onzin in elkaar te knutselen!

Een persoonlijke 4,5 sterren waard om deze redenen:

- De remake is simpelweg beter dan de classic.
- Iemand heeft nagedacht en moeite gedaan zijn
foute casting.
- Verhaallijn is veranderd, ten gunste van de
geloofwaardigheid.
- Alles straalt jaren 80 uit, zou bijna een
teruggevonden document kunnen zijn.
- De 'buddy-song' had 30 jaar geleden
waarschijnlijk uitgegroeid tot een mooie hit.
- Coming of age is blijkbaar tegenwoordig het
nieuwe filmbegrip geworden waaruit zowat
iedere filmmaker zijn lepeltje eightiesmustard
gaat halen. Dit lepeltje heeft fijn gesmaakt.
- Nostalgie is de toekomst!

Enig minpuntje:

- Dit blijft teveel remake, had dit verhaal zoveel
jaren geleden op zichzelf mogen staan dan had
het origineel waarschijnlijk de andere klassiekers
ver achter zich gelaten.

Wow....dit slaat echt nergens op...
Brad Dourif veel slechter dan Mark?
Brad had veel meer karakter en was veel enger qua stem.
En dit verhaal beter????
De originele film was een moordenaar die dmv voodoo zijn lichaam in een pop had weten te zetten.
Dit was gewoon een op hol geslagen robot...hoezo is dit verhaal veel beter??

Denssb schreef:

Wow....dit slaat echt nergens op...
Brad Dourif veel slechter dan Mark?
Brad had veel meer karakter en was veel enger qua stem.
En dit verhaal beter????
Dit was gewoon een op hol geslagen robot...hoezo is dit verhaal veel beter??

Ik heb niet gezegd dat Brad Dourif veel slechter is dan Mark, ik heb gezegd dat Mark Hamill het nog beter doet dan Brad Dourif. Dat lijkt mij iets helemaal anders.
Ik heb ook niet gezegd dat dit verhaal beter is, ik heb gezegd dat verhaallijn is veranderd en dat dit ten gunste is van de geloofwaardigheid. Ook dat lijkt mij iets helemaal anders.
Wat ik wel heb gezegd is dat ik de remake beter vind dan de classic, dat is mijn eigen persoonlijke mening.
Als u het origineel beter vindt dan deze remake respecteer ik volledig uw keuze.

Vidi well schreef:

moviemike schreef:

Dat was trouwens geen afgehakt hoofd, maar een afgesneden gezicht om vervolgens aan een watermeloen (of iets dergelijks) vast te hechten met als bedoeling een mooi geschenk te geven aan een fijne vriend!

avatar van Vidi well
moviemike schreef:

Ja, details... maar ook na je uitleg vind ik het nog steeds erg flauw. Smaken verschillen.

avatar van Ric1997
Geen hoogvlieger (had ook lage verwachtingen) maar ik heb me toch prima vermaakt. De originele Child's Play franchise was mijn eerste kennismaking met horror, dus ik heb Chucky toch wel hoog zitten. Deze remake doet gelukkig een aantal nieuwe dingen in plaats van alles stap voor stap na te doen, dus ik kan het als losstaande film wel waarderen. Leuk hoe de pop is aangepast aan de hedendaagse technologie, voegt een beetje een Sci-Fi element toe. Best creatieve kills ook, vond hem op dat gebied misschien wel beter dan het origineel.

Gewoon een vermakelijke popcornhorror dus.

avatar van thoyouknow1980
Balen zeg
Haha niet gevreesd dit is geen review,ik baal alleen dat men niet verder is gegaan met Cult of Chuckie.
ik word meestal niet blij van remakes,aangezien het meestal bestaat uit ouwe koeie uit de sloot vissen
En ik had toch graag dat vervolg op Cult gezien,nah ja deze kijk ik ook nog wel.
Review volgt nog

avatar van Chelsea94
Ik vond deze remake echt heel tof. Ging er eigenlijk vanuit dat het allemaal niet zoveel zou worden, zoals vaak met remakes, maar deze film was zeker de moeite waard.

avatar van Henk huijbregts
Ik was echt een chucky fan, tm de eerste 3 delen. Daarna was het allemaal to much. Ik zag zo uit naar de remake met de nieuwe technieken van nu. Maar jongens wat een slechte film, in alle opzichten. Het was niet eng, niet spannend. Echt zo jammer dit. En wat een lelijke pop, vreselijk. het was echt een weggegooide avond. En zonde van het geld. Ik heb later de originele nog eens gekeken, die is nog steeds beter dan de remake.

avatar van schenkowiets
Henk huijbregts schreef:

100% mee eens , en die zogenaamde humor er in is ook belachelijk !