Child's Play (2019)

Horror

geregisseerd door Lars Klevberg
met Aubrey Plaza, Brian Tyree Henry en de stem van Mark Hamill

Karen Barclay werkt in een warenhuis, waar op een dag een Buddi - een zeer geavanceerde speelgoedpop - wordt teruggebracht vanwege technische problemen. Omdat ze zelf geen geld heeft voor zo'n pop, besluit Karen dit teruggebrachte exemplaar in te pakken en cadeau te geven aan haar zoon Andy. Andy ontdekt al snel dat deze pop, genaamd Chucky, anders is; Chucky kan bijvoorbeeld veel meer dingen leren dan de andere Buddi poppen. Dat klinkt eerst leuk, tot Chucky leert wat geweld en moord is.

• vanaf vrijdag 18 oktober te koop op dvd en blu-ray

avatar van umbra
Haha wat heb ik genoten van deze Child's Play Altijd grote fan geweest van Chucky en deze is pure fun en horror zoals je hem verwacht. De andere insteek en ander uiterlijk v Chucky, laat deze los staan van zen voorgangers, maar dat is allesbehalve een minpunt. Staat sterk op zichzelf. En de humor kon ik ook wel pruimen. Meer dan geslaagde Chucky film.

avatar van tattoobob
Wat een lelijk design voor de pop zeg

Slecht geacteerd, irritante kinderen, humor wat totaal niet grappig is, pop ziet er niet meer creepy uit. Het maakt het ook minder creepy omdat chucky nu een robot is... 2*

avatar van clubsport
behoorlijk matige remake waarin we een pop een kwaadaardig karakter zien ontwikkelen met als enige verklaring het uitzetten van safety protocols .
In het origineel wist je dat er een menselijke ziel in de pop gevangen was , in dit deel louter safety protocols
die uit zijn gezet met als gevolg bezitsdrang moordlust en jaloers gedrag .
Het uitgangspunt van een extreem jaloerse vriend is op zich een aardig uitgangspunt maar deze uitwerking
was behoorlijk zwak .
Ook het ontwerp van de popzelf is echt een stuk minder en dan hebben we nog het trieste zijplotje met die
peeping tom technicus .
andy speelt aardig en het verhaal heeft een paar goede momenten maar als geheel is deze versie inferieur aan het origineel .

ik vond m eigenlijk wel tof! totaal andere insteek van chucky… uiteraard blijft de geest van chuck aanwezig in t verhaal.
Helemaal niet zo slecht maar verwacht niet hetzelfde als vroeger. Deze is niet echt scary… de insteek van t verhaal is ook totaal anders.
Ik vond het acteren best meevallen, ik heb veel slechter gezien!
Horror , mwah.. , Popcorn ? Yess! er zit best een aardig ( voorspelbaar ) verhaal in.
op naar deel 2... ow nee , deel ehhh… zoveel.....

avatar van renemanu
wat een afgang deze film, ze hadden de echte chucky pop moeten gebruiken, het is nu meer een kinderfilm.

Begint goed, maar zakt al snel in als een pudding.
Een ongeloofwaardige kleuterfilm met enkele belachelijke gore elementen.
Zeer slechte acteurs. En de pop is erg lelijk.

avatar van Antonev
We hebben de laatste jaren vergelijkbare projecten gezien. Men blaast het stof van een jaren 80/90 horror klassieker en geeft het een tweede leven. Recent hebben we het natuurlijk al gezien met IT en Pet Sematary. Nu volgt dus ook het verhaal van de moordende pop.

Deze film volgt de rode draad van het origineel, maar wijkt op een aantal facetten toch wat af. Zo komt deze Chucky op een andere manier tot leven en heeft hij andere redenen om te doden. De makers kiezen vervolgens wel hun eigen pad wat betreft de invulling.

Aan de hand van de trailer had ik het toch een film met meer spanning verwacht. Het nare onderhuidse gevoel van het origineel weet deze film niet te benaderen. Het mist daarvoor echt teveel suspense en mysterie. Daarentegen werden we wel getrakteerd op gore kills en wat humor. De keuze om Chucky een high-tech tintje te geven gaf het geheel wel een goedkoop en clownesk voorkomen.

De cast is op z’n zachtst gezegd niet fantastisch, maar links en rechts wordt er niet geheel onaardig geacteerd. Sommige scenes zijn best genietbaar.

Al met al kan ik de conclusie dat het niet geweldig was, maar het zakt ook zeker niet door de ondergrens. Ik ben vooral benieuwd welke klassiekers nog nieuw leven ingeblazen zal gaan worden.

eens met atomix2010

Ik vond de film ook tof. Op een gegeven moment werd de eerste chucky een 1 of andere neppe bad ass daar had ik echt geen zin meer in. Dit is gewoon een vernieuwende versie van het eerste deel dus daar wil je geen pop in hebben van 1990 maar een pop anno nu die iedereen wilt hebben, een echte gadget. Ja dat is voor mij echt goed over gekomen. Verder met wat gore, een must voor mij in een horror film. Eng? nee dat niet maar dat vond ik sowieso niet van alle chucky films.

avatar van John Milton
Mjeh. Ik rond naar boven af, maar het is een twijfelgevalletje.

avatar van Grindhouse62
Chucky goes digital.

De orginele blijft de betere, maar is minder bloederig dan deze zeer aardige remake. De kills en gore zijn fijn gedoseerd gedurende de film, zodat er geen lange pauzes tussen zitten. Vond de nieuwe Chucky een aardige verschijning, maar miste de stem van Brad Dourif. Zeer zeker de moeite waard om te kijken voor diegene open staan om remakes te kijken, zoals ik. Verstokte liefhebbers, die vooraf al oordelen dienen de remakes gewoon te mijden. Deze film remake krijgt van mij een verdienstelijke 3.0

avatar van max cady
Aardig. Meer niet. De jaren 80 versie had in mijn herrinering meer. Weinig spanning, leuk voor een keer.

avatar van huiguh
Viel me reuze mee.

Aardige eigentijdse remake van de killer pop, al zakte het naar eind toe wel een beetje in.

Vond het origineel beter, ook meer creepy waar de vervolgen meer comedy films werken ( zeker vanaf het 4e deel ).
Toch deze remake, met een pop die anno met de technieken van nu langzaam in een moordpop veranderd vond ik wel een leuke toevoeging. Eng was hij niet, maar wel prima vermaakt. 3*

avatar van james_cameron
Inferieure reboot. Suf script, met erg vergezochte moordpartijen en een totaal gebrek aan spanning. Chucky heeft een upgrade gehad maar ziet er hier overwegend behoorlijk stom uit. Mark Hamill als zijn stem kan Brad Dourif ook niet doen vergeten. Kortom- waarom heeft men de moeite genomen? Dit haalt het zelfs amper bij de vele kansloze sequels van het origineel!

avatar van schumacher
Redelijke chucky film maar meer ook niet, geen topfilm maar zeker niet de slechtste chucky die ik heb gezien.
Eens leuk om een keertje gezien te hebben.

avatar van ziggy06
RevengeN schreef:
Begint goed, maar zakt al snel in als een pudding.
Een ongeloofwaardige kleuterfilm met enkele belachelijke gore elementen.
Zeer slechte acteurs. En de pop is erg lelijk.

Geen woord van gelogen. Voor de nieuwe generatie die wellicht niet bekend is met het origineel uit de jaren 80 zou dit een aardige film kunnen zijn. Maar voor de echte horrorfans die wel Child's Play uit 1988 hebben gezien, is deze remake een ware aanfluiting. Zonde van de tijd. Sla deze alsjeblieft over zou ik zeggen...

Ook ik ben het wel eens met atomix2010 en Doom4. Een hele andere insteek dan de originele Chucky, maar zeker niet onaardig. Gisteravond gezien en heb me er best mee vermaakt.