Doctor Sleep (2019)

Verenigd Koninkrijk / Canada / Verenigde Staten
Horror
152 minuten / 180 minuten (director's cut)

geregisseerd door Mike Flanagan
met Ewan McGregor, Kyliegh Curran en Rebecca Ferguson

Het verhaal speelt zich 32 jaar na de gebeurtenissen uit 'The Shining' af. Danny Torrance is intussen volwassen, maar wordt nog altijd achtervolgd door nachtmerries van het Overlook Hotel. Tevens kent hij, zoals zijn vader, woede-uitbarstingen en vecht hij met zijn alcoholverslaving. Op zoek naar een betere versie van zichzelf verhuist hij naar New Hampshire waar hij door middel van zijn gave een band schept met de twaalfjarige Abra Stone. Ze komen in aanraking met de mysterieuze groep The True Knot.

avatar van Vdk_Movie
Knap vervolg.

avatar van rebelkush
Ik heb genoten en geen minuut verveeld.
Ik wist eigenlijk bijna niks van dit verhaal behalve dan dat het een vervolg was de Shining en de hoge cijfer.
Verhaal is geweldig en ik vond de hele toevoeging van The true knot echt super.
Casting is heel erg goed, blij om McClarnon weer te zien en ik was vooral onder de indruk van Lind.
Film begint goed en houdt dat niveau eigenlijk wel een lange tijd vol, de laatste 5 minuutjes vond ik wat minder. Ik vond dit trouwens geen horror maar meer thriller.
Ik wil dit filmpje ergens in de zomer opnieuw kijken maar dan met een dikke toeter.
Ik hoop heel erg graag dat er ooit nog een vervolg komt over The true knot.

avatar van simonfender
Uitstekende Stephen King verfilming, goede cast, verhaal blijft dicht bij het boek. Bleef constant spannend.
Met deze film is echt niks mis mee. Top entertainment.

avatar van AC1
AC1
merijn82 schreef:

(na eerst al die onbegrijpelijke hoge scores nog hier).

Lijkt wel massahypnose!

Vanavond gezien,en wat heb ik genoten.heb me geen minuut verveeld.heb de lange versie van 3 uur gezien.echt een goeie cast.echt een goed verhaal.en het einde is ook mooi bedacht,krijg je toch even weer een beetjeshininggevoel.jammer datdanny dood gaat.the tru knot is een erg leuke toevoeging in het verhaal.ja echt een goed vervolg.

avatar van jeffreyraijmann
Een zeer goede verfilming van een prachtig boek, heb ontzettend genoten van deze film.
Met name het einde is een must

avatar van princesspeach
Aangezien de score meer verwacht. Ik kreeg Harry Potter vibes van deze film. onschuldige kinderen van straat plukken en vermoorden nogal bruut maar zo begon het goed. Het shining snuiven/op roken vond ik echt belachelijk uitzien. Abra en haar gave en de terugkeer naar het hotel vond ik ook tof. De rest.. wat had die vrouw met de hoed nou weer toe te voegen en haar clubje. Die waren na 2 gunshots al dood. Doen ze het daar voor ? Al die kinderen vermoorden en dan ben je na 2 schoten al dood. Okeeey. . De rest voorspelbaar en moet zeggen ; het boek had ik niet gelezen.