Doctor Sleep (2019)

Horror

geregisseerd door Mike Flanagan
met Rebecca Ferguson, Ewan McGregor en Jacob Tremblay

Het verhaal speelt zich 32 jaar na de gebeurtenissen uit 'The Shining' af. Danny Torrance is intussen volwassen, maar wordt nog altijd achtervolgd door nachtmerries van het Overlook Hotel. Tevens kent hij, zoals zijn vader, woede-uitbarstingen en vecht hij met zijn alcoholverslaving. Op zoek naar een betere versie van zichzelf verhuist hij naar New Hampshire waar hij door middel van zijn gave een band schept met de twaalfjarige Abra Stone. Ze komen in aanraking met de mysterieuze groep The True Knot.

• Vanaf 7 november in de bioscoop

Naar het gelijknamige boek van Stephen King!

Vanaf 7 november in de bioscoop (Warner Bros)

Zwolle84
Oeh!

avatar van clockwork72
Waar komt dit dan ineens vandaan? Kijk hier heel erg naar uit!!

Zwolle84
clockwork72 schreef:
Waar komt dit dan ineens vandaan? Kijk hier heel erg naar uit!!

Was al een hele tijd bekend hoor.

avatar van Ajax&Litmanen1
Sterke trailer zeg. Deze heeft mijn interesse wel gewekt voor een bioscoopbezoek in het najaar. En tevens een goede reden om The Shining nog eens uit mijn kast te halen voor een herkijkbeurt. Wel doet deze trailer erg veel aan fan-service, vol met verwijzingen naar het origineel. Ergens wel tof, maar ze moeten daar niet in door slaan.

avatar van kleintje 2
Ben wel benieuwd. Fijn om ook nog oude elementen uit de Shining terug te zien. Hopelijk weten ze dit goed aan te pakken.

avatar van Krolock
Ik denk dat dit een vervolg wordt dat compleet anders is dan het origineel. Ik denk namelijk dat als The Shining vandaag de dag in zijn originele vorm zou uitkomen, het huidige horrorpubliek niet zou weten wat ze ermee aanmoeten. (Zou ik jammer vinden want ik ben een groot fan van The Shining!)

Ik ben ontzettend benieuwd naar deze film.

avatar van Nicolage Rico
Goede trailer wel, maar heb niet zoveel vertrouwen in de regisseur.

avatar van Zandadder
Nicolage Rico schreef:
Goede trailer wel, maar heb niet zoveel vertrouwen in de regisseur.

Idem

avatar van remorz
Júist de regisseur schept vertrouwen. Alleen nog maar fijn, eigenzinnig werk van Flanagan gezien.

avatar van m1chel
Ben wel geinteresseerd en de regisseur schept ook wel vertrouwen. Echter, wat ik heel vreemd vind is het gebruik van de beelden van Kubrick's klassieker. Je kan dat afdoen als een connectie maken, maar aangezien Stephen King zijn afschuw uitspreekt over de Kubrick versie en daarnaast ook de aanpassingen die in de Kubrick versie zijn gemaakt die niet overeen komen met King's versie die in het boek zeker naar voren komen, lijkt dit een misplaatste marketing truc. Bijvoorbeeld gaat Dick Halloran dood in Kubricks versie, maar niet in het King verhaal. Ook keert Halloran terug in Doctor Sleep, iets dat zorgt voor een scheve verhouding. Ik had daar eerst niet zo bij stil gestaan, maar werd daarop gewezen door een vriend en waarempel, hij heeft gewoon gelijk. Ik ben zeker nieuwsgierig en de rest van de trailer ziet er goed uit. Ook het boek was prima, alleen hoop ik dat datzelfde gaat gelden voor de film. Benieuwd, maar zie dit een klein beetje met angst en beven uit. In de trailer hadden ze de link naar Kubrick's geniale versie gewoon niet moeten leggen, dan had ik er wat minder moeite mee gehad denk ik.

avatar van John Milton
Flanagan staat praktisch wel garant voor mooi vermaak. Maar ook van hem weet ik niet of ik blij word dat hij met zijn tengeltjes hieraan gaat zitten... Maar vermoedelijk overwint de nieuwsgierigheid toch. En ik moet toegeven, van The Shining scene in Ready Player One werd ik ook blij, dus wie weet...

avatar van floor87
Als Stephen King fan heb ik gesmuld van het boek. Lees vooral eerst het boek! andersom geeft minder kijkwaarde.

Ik ben heel benieuwd naar de film. Leuk dat ze Ewan Mc Gregor gecast hebben voor Danny. Alleen Is de Danny uit het boek Dr sleep wel een stukje jonger dan Ewan dacht ik zo..
we gaan zien wat ze van het verhaal gemaakt hebben! Helaas nog even wachten tot 2020 in Nl..

DOCTOR SLEEP - Final Trailer [HD] - YouTube

Nieuwe official trailer van Doctor Sleep. Ik ben nu alleen nog meer hyped voor deze film. Dit kan echt gaan werken. Ben zo blij met dit project. Al genoten van het boek en nu zal ik misschien ook gaan genieten van de film.

onlygayinthevillage
Geïntrigeerd natuurlijk. Maar ook bang voor tegenvaller. Of gewoon los zien van die andere classic ‍♂️

Hoorde wel dat boek er goed is...

avatar van Uier
Trailer ziet er uit als een standaard horrorflick, zoals we die al zovaak gezien hebben de laatste jaren. Vind het totaal geen The Shining sfeer uitademen.

avatar van Walter S.
Uier schreef:

Stanley Kubrick is ook al een tijdje dood. Vergelijken lijkt mij vrij zinloos.

Uier schreef:

Heb je meer werk van Flanagan gezien? Levert toch altijd wel iets eigenzinnigs af. Een Kubrick zou ik het niet noemen, maar dat zegt weinig over de kwaliteit. Acht hem de meest geschikte voor dit project.

Walter S. schreef:

Stanley Kubrick is ook al een tijdje dood. Vergelijken lijkt mij vrij zinloos.

Die stempel geven de makers zelf door het als vervolg neer te zetten. Vergelijken lijkt mij dan ook vrij logisch.

En ik heb 3 films gezien van Flanagan. Before I Wake kreeg een krappe voldoende, de andere twee vond ik zeer matig. Verwacht daarom ook weinig van Doctor Sleep helaas.

avatar van remorz
Ik kan je hoogstens Haunting of Hill House nog aanraden, maar als die je ook koud laat, kan ik je niet helpen. Aan meer enthousiasme voor Doctor Sleep.
Mijn verwachting leunt het dichtst bij die serie aan; alles daar in de buurt zou een fraai vervolg op The Shining kunnen opleveren.

avatar van Duke Nukem
De trailer is absoluut niet spannend en het komt op mij eerder over als een kinderfilm. Hopelijk heb ik het mis!

avatar van kleintje 2
Iedereen weer zo negatief over een King film. Enkel omdat de regisseur in het verleden niet de beste films op zijn naam heeft gezet. Iedereen hier trouwens al het boek gelezen? De trailer en het verhaal komen er zeer mee overeen, waardoor ik er juist iets goeds in zie. Het boek is vrij spectaculair en bloederig, maar focust zich meer op het drama en de emoties van Danny en zijn traumaverwerking. Ik ben bij deze film ook helemaal niet geïnteresseerd in al het bloed en de gruwelijke zaken die ze uit het boek halen, en die zitten er in hoor neem dat maar van mij aan. Ook nu nog wil ik gewoon zien hoe ze verdergaan met een personage wat een ernstig trauma heeft opgelopen en daarmee omgaat. Hoe dat personage door die terugkerende angsten volledig zijn bodem bereikt. Ik ben echt heel benieuwd hoe ze dit boek hebben weten te verfilmen. Naar mijn mening ziet alles er tot nu toe erg goed uit.

avatar van 3 2 1 cut
John Milton schreef:

Dat was idd genieten en een mooi eerbetoon aan zowel Kubrick als King.

Bijzonder is dat ik Dr. Sleep eigenlijk niet zo’n goed King boek heb gevonden. Waarom ? Omdat in dit boek al heel snel duidelijk wordt dat de ‘slechte’ kant gewoon geen enkele kans heeft om Danny onderuit te halen . Mooi in het boek is wel de getuigenis van Stephen Kings zijn vroegere alcoholisme probleem. Ergens is dat de ware realistische horror van King die, ook regelmatig in zijn andere boeken, naar voren komt. Daar is hij zeer persoonlijk en eerlijk in. Zijn werkelijke ‘spoken’. Dat gebeurde eigenlijk ook al in ‘The Shining’ waar de vervreemding van zijn gezin centraal stond.

En zijn alcoholisme is ook ergens mooi en subtiel in de titel van deze film verwerkt natuurlijk: Doctor Sleep.

remorz schreef:

Haunting of Hill House vond ik wel redelijk sterk. Wist niet dat Flanagan daar een hand in had trouwens. Voornamelijk de eerste 5 afleveringen vond ik goed als het allemaal nog een beetje mysterieus is. Wanneer het over gaat op de standaard haunted house perikelen vond ik het een stuk minder worden. Ik vermoed aan de hand van de trailer dat Doctor Sleep meer richting laatste helft gaat, maargoed, ik zal 'm sowieso een kans geven.

avatar van mcdaktari
Ik heb The Shining altijd de beste Stephen King verfilming gevonden. Alle andere hadden het net niet, op een paar uitzonderingen na dan. Ik ben echt reuze benieuwd wat dit vervolg gaat worden. De originele eerste overtreffen kan bijna niet, maar ik wacht geduldig af en ben echt benieuwd.

avatar van clockwork72
Flinke speelduur, als dat maar goed komt..

Geralt of rivia
STEPHEN KING'S DOCTOR SLEEP - Early Access Screenings with Fandango on Oct 30! - YouTube

Ze gaan een sneak preview vrijgeven met halloween op 31 oktober ik zit er nu al pp te wachten

Eerste viewings zijn ontzettend positief ontvangen.
Redelijk verassend omdat er veel mis had kunnen gaan aan deze pretentieuze opvolger van The Shining.

‘Doctor Sleep’ Shines With Early Critical Praise: ‘The Best Stephen King Adaptation Since ‘Shawshank Redemption”

avatar van kleintje 2
Er is net een nieuwe featurette vrijgegeven voor Doctor Sleep. Voor degene die niet van spoilers houden zal ik aanraden hem niet te kijken. Het zal je een vrij goed idee geven van hoe de film gaat eindigen. Helaas heb ik hem al aanschouwd. Het einde is daarbij niet bevestigd, maar het geeft genoeg vrij om een goeie gok te doen. Maar ik vertel wel, als het is wat de goeie gok vrijgeeft dan zal het een spectaculair einde gaan worden. Een einde wat The Shining gaat overtreffen. Fans van beide boeken zullen dan uit hun plaat gaan.