Back to the Future Part III (1990)

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Robert Zemeckis
met Michael J. Fox, Christopher Lloyd en Mary Steenburgen

Doc Brown is in 1885 gestrand en Marty gaat weer terug in de tijd om hem te redden. Helaas raakt de benzine van de DeLorean op en moeten ze een andere manier verzinnen om terug naar de toekomst te komen. Hierbij worden ze gehinderd door een voorouder van Biff Tannen, die op het leven van Doc Brown uit is.

avatar van Rodger
Leuk vervolg op de andere 2 delen.
Wat deze triologie compleet maakt.
Gezien toen vroeger klein was, en nu met mijn 2 zoontjes.
3.5 ***

avatar van wimaroca
Ik vind dit toch het minste vd de 3,maar is toch nog goed te pruimen,
mooie afsluiter van deze trilogie,!!

jammer dat het met Michael j. Fox zijn gezondheid niet zo goed gaat,anders hadden we nog veel van hem gezien

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Back to the Future 3 was lange tijd mijn minst favoriete deel uit de trilogie, maar nu ik alle drie nog eens terug heb gezien, denk ik dat ik deze meer waardeer dan de tweede film. De film staat kwalitatief gezien nog steeds mijlenver verwijderd van de eerste film, maar deze komische western is meer toonvast dan het kitscherige tweede deel. En het voelt net iets creatiever. Nog steeds is de premisse hetzelfde en ook de vele in-jokes komen weer voorbij, maar dan in een net iets andere setting. De toon is nog steeds luchtig, maar de sfeer is duidelijk anders.

Een grote verandering is dat het verhaal ditmaal niet zozeer om Marty draait, maar meer om Doc. Lloyd is en blijft een leuk personage spelen, maar zijn romance met Mary Steenburgen heeft me nooit echt geboeid. Michael J. Fox speelt net als in de vorige film weer - compleet onnodig - een dubbele rol en Lea Thompson krijgt ditmaal echt belabberd weinig te doen. Om nog maar te zwijgen van het vriendinnetje van Fox, die heeft eigenlijk in geen enkel deel een rol van betekenis. Wel kon ik voor het eerst echt de rol van Thomas Wilson waarderen. In de eerste film was hij maar zo zo en in de tweede film zelfs vervelend, maar zijn lekker dik aangezette rol van Mad Dog is één van de leukste uit de hele trilogie. Verder is de film een aardig avonturenfilmpje met een paar spectaculaire scènes, maar tegelijkertijd sleept de film her en der ook. Back to the Future III is geen straf om uit te zitten en beter dan deel 2, maar alsnog had ik er geen problemen mee gehad als de eerste Back to the Future gewoon een stand-alone film was geweest. Je mist niet heel veel.

3 sterren.

avatar van macrobody
De originaliteit is er natuurlijk wel vanaf maar toch een zeer waardige afsluiting van de trilogie.