Circle (2015)

Alternatieve titel: Kring

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Aaron Hann en Mario Miscione
met Julie Benz, Carter Jenkins en Cesar Garcia

In een enorme, mysterieuze kamer ontwaken vijftig vreemden die niet weten hoe ze er terecht zijn gekomen. Gerangschikt in een naar binnen gerichte cirkel, en niet in staat om te bewegen, ontdekken ze al snel dat elke twee minuten een van hen sterft door een vreemd apparaat in het midden van de kamer. Op het eerste gezicht lijken de aanvallen willekeurig maar dan komen ze erachter dat ze zelf de macht hebben om te beslissen wie gedood zal worden.

Per toeval ontdekt op Netflix en door de indrukwekkende, strakke poster maar eens gaan kijken

Ik verwachtte hier dus totaal helemaal niks van, maar de film heeft me aangenaam verrast! De hele film gebeurd er eigenlijk niets, maar toch houdt het je aandacht vast, omdat er steeds iemand anders dood gaat. Het einde verraste me, maar de allerlaatste shots sloegen helemaal nergens op en waren overbodig. Natuurlijk geen hoogstaande acteerprestaties, maar vermakelijk om op een regenachtige dag eens te kijken! 3,5* omdat de film mij heel erg heeft verrast!

avatar van Laisja anna
Best een vermakelijk filmpje, al haalde de laatste 3 minuten wat mij betreft het geheel wat naar beneden.
Op sommige momenten ook wat voorspelbaar zo zag ik ''dat'' met de baby al vrij snel aan komen al had ik verwacht dat de zwangere vrouw als laatste zou over blijven en dan tussen haar en haar baby had moeten kiezen dus was het misschien toch nog wel verrassend maar al met al het kijken waard 3,5*

avatar van braft
Ik vond het concept goed bedacht en voor veel aspecten zou ik een 4 geven maar voor andere dingen wil ik juist minder geven. Zoals hierboven vermeldt dat ze pas na een half uur door hadden wat er met de laatste 2 zouden gebeuren vroeg ik mij helemaal in het begin al af. Sommige keuzes waren ook totaal niet logisch en werd er iemand geëlimineerd die amper iets had gezegd. Het einde wat de "survivor" had gepland of misschien helemaal op het einde had bedacht zag ik wel totaal niet aankomen.

avatar van Virginiaauroa
Vorige week heb ik deze film samen zitten kijken met mijn vriend en onze eerste gedachten was wat een slechte film.. En aan het einde van de film dacht ik dat nog steeds. Je weet niet wat je er van moet verwachten.. Daarom krijgt deze film niet meer als 2 sterren!!

avatar van Warp
Vind dit niet echt een horror film, de film is ook vanaf 9 jaar. Dat horror kan eerder vervangen worden door mystery/drama/thriller.
Het einde vond ik wel meevallen hoe slecht. Ik had eerder verwacht dat die mexicaan of die man die niet praatte en stemde een van de oprichters was ala Saw. Dat met die ruimteschepen maakte het niet slechter voor mij

avatar van svbastel
zonet deze film bekeken en ik vind hem wel meevallen, alhoewel vrij voorspelbaar, heeft hij mij niet verveeld. Het einde (buiten de "circle") vond ik ook totaal overbodig.

Liet mij denken aan "cube", ik hou van films waar er geen verklaring word gegeven.

rating 3

Wat een slechte film en al helemaal een slecht eind. Ik zou mijn tijd er niet aan verdoen.

avatar van SmackItUp
Verrassend genoeg wel degelijk interessant. Oké, het acteerwerk van sommige is bedroevend, maar het verloop van de film was best spannend.

avatar van umbra
In het genre van the cube, maar dan minder beklijvend. Niet slecht, niet wow, een 6/10.

avatar van A83
A83
Op Netflix letterlijk vertaald naar Kring! En ja dat is het ook, ik had gehoopt op een soort Cube achtige film maar maar dit slaat echt alles.
Slechte acterende mensen die nodeloze discussies voeren en allerlei domme opmerkingen en verwijten naar elkaar smijten en dat anderhalf uur lang! Pfff, hele scènes maar overgeslagen., wat een bagger film naar mijn mening.
Oh ja en dan blijken het weer die aliens te zijn! Waarom zijn die gasten altijd zo dom bezig!! Lekker belangrijk mensen ontvoeren en in een kring zetten ja daar leren aliens wel wat van! En dan aan het eind van de film ook nog heel stoer met die UFO gaan zitten doen, maar wegvliegen? Nee deze film is als een moraal zonder clou, slecht!

avatar van John Milton
A83, spoilertags?

avatar van Collins
Prachtige plotbeschrijving over een afgesloten ruimte met een aantal mensen waarop het concept van opeenvolgende eliminatie wordt losgelaten. Interessant en boeiend. Spannend en mysterieus. Vol verwachting klopt mijn hart.
De uitwerking valt echter wat tegen. Uiteindelijk vond ik het allemaal maar behoorlijk vlakjes.
De film biedt geen diepere psychologische verkenning van de karakters. De onderbouwing van de keuzes is mager en vlak en vooral gebaseerd op sentiment. Misschien redelijk conform de werkelijkheid maar na verloop van tijd niet bijster interessant meer om te volgen.
Door die oppervlakkige karaktervorming neemt de meeleeffactor al snel af. De film krijgt helaas in het verloop steeds meer de holle trekjes van een spelshow. De eliminatie wordt zo een schouderophalende belevenis, terwijl dat natuurlijk een van spanning druipende beleving zou moeten zijn. Toch wel lichtelijk teleurstellend.
De kritische noten uit de commentaren betreffende de laatste minuut onderschrijf ik van harte. Domperige streek!

avatar van TornadoEF5
Best een goede film.

Interessant uitgangspunt, waar we qua thematiek beslissen wie moet onderdoen voor een ander en waarom hoewel het proces vrij gestereotypeerd is, wat ook niet echt anders kan zijn gezien na twee minuten er geen karakteruitdieping mogelijk is. Het overwinningsmechanisme van ons komt duidelijk in deze film naar boven. Film kon vroeger en op een andere manier geëindigd worden. Audiovisueel was dit erg goed. En ik heb zelden films gekend die zo beklijvend zijn als deze.

Opvallend lage noteringen op zowel IMDb als hier trouwens. Ik vind het een beetje misleidend, zeker omdat je heel wat slechters kan vinden dat een hogere beoordeling heeft gekregen.

avatar van Flat Eric
Mensen zijn opportunistisch, egoistisch en niet te vertrouwen.

Dat lijkt wel de boodschap van deze film.
Prima one-location mysterie waarbij iedereen in de cirkel op de proef wordt gesteld.
Het is een beklemmende beleving waarbij allerlei vragen worden gesteld over goed en kwaad, opoffering, wie heeft er meer recht om te blijven leven en waarom en dit alles wordt spannend uitgewerkt met het 10 kleine negertjes effect.

ik vind het een niets zeggende film. Allerlei maatschappij-items worden aan de orde gesteld zoals lesbisch zijn, zwart zijn, etc. maar meer dan dat zit er aan diepgang niet achter. Hoe gaan mensen met elkaar om, hoe switchen ze van overtuiging als het er op aan komt, etc. Niet boeiend, flut wat mij betreft.

avatar van speliz
wat een rare en slechte film....en toch maar blijven kijken wie er over blijft...hihi

avatar van rojaone
Best vermaakt met deze film alleen de laatste minuten hadden ze weg mogen laten.

avatar van Onweersvlieg
Vrij saaie film..ook ongeloofwaardig hoe kalm iedereen in het begin reageert. Een krappe voldoende.

avatar van jippie2010
Oei... concept is aardig, maar de uitwerking allerminst.
Ik houd wel van low-budget films, maar dit was van bedroevend niveau op alle fronten. *2.0

avatar van Daan258
Leuk psychologisch spelelletje:)

Een film met een behoorlijk klein budget die ook nog is alleen maar op één en dezelfde plek afspeelt.
Er zijn zeker een aantal films die dit goed doen maar de meeste met het gelijk soort idee vallen toch vaak tegen en worden snel saai. Gelukkig wist dit werkje mij zeker wel te boeien tot het eind en vloog de tijd gek genoeg best snel voorbij. Maar ik kan enigszins ook wel begrijpen dat de film niet voor iedereen geschikt is.

Voor het bekijken had ik echt een super dubbel gevoel door de erg vele verschillende meningen over de film. Maar de film wist mij vanaf minuut 1 goed vast te pakken.
Het verhaal/idee is erg leuk gedaan en bij vlagen door het psychologisch spelletje dat gespeeld word was het hier en daar zelfs af en toe nog best spannend te noemen. Je blijft je steeds afvragen wie zal de volgende zijn die het lootje legt. Het leuke hiervan is ook dat alle personage's kunnen zeggen wat ze willen: liegen, eerlijk zijn, niks zeggen en jezelf op de achtergrond houden, eigenlijk maakt het helemaal niks uit want bij alles wat je ook doet of zegt is er gewoon een kans jij de volgende bent.
( wat ook te zien is ) Halverwege dacht ik nog dat het verhaal zou eindigen met dat alle personages die uit werden geschakeld achteraf nog leefde en juist degene die als laatst overblijft wel echt zal sterven. Dit had ook nog best een leuk idee geweest kunnen zijn

Wel wat me wel een beetje ergerede was dat alle personages al na 2 minuten weten hoe het "spel" in elkaar zitten, met het stemmen, een vuist maken, en een keuze maken etc. Beetje raar dit.

Het eind daarin tegen vond ik ook zeker niet slecht. Ook ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zag aankomen met de baby in de buik van de vrouw, erg leuk gedaan en best verrassend.
aan de andere kant is het eind een beetje open en kan je zelf een beetje het hoe en waarom invullen.
Zelf zat ik ook nog te denken dat het ook zou kunnen zijn dat de mensen die juist overleven en terug gestuurd worden naar de aarde het misschien slechter hebben dan de mensen die sterven. Je ziet namelijk op het eind dat de wereld verwoest is, wat zou je dan liever willen: overleven op een lege verwoeste wereld of toch niet?

Al met al moet ik zeggen dat de film mij redelijk verrast heeft.

Een dikke 3,0*

Oke, niet de beste film, niet de beste acteurs maar zeker leuk om een keer gezien te hebben! Verrassend "verhaal" en toch ook wel een verrassend einde. Als je een keer niks te doen hebt.. Zet hem aan!

avatar van BlueJudaskiss
Leuke onverwachte verrassing die vriendin en mij anderhalf uur erg bleef boeien! Vriendin en ik hadden eigenlijk nog wel gehoopt dat er een Mol in zou zitten, maar dat doet niets af aan de kwaliteit van de film. Ja, en het einde vonden we wat vaag, maar was wel leuk om te bediscussieren. Erg leuke film die meer waardering en kijkers verdient dan die nu krijgt.

avatar van danuz
Beetje hit-or-miss dit type filmpje. Zo'n ingetogen locatie en een uitgebeend concept kunnen werken, en met een beetje mazzel levert het een briljante film op. Circle daarentegen komt met een uitvoering van likmevestje. Erbarmelijk acteerwerk, een oninteressant verloop en een belabberd einde. Vond het bovendien visueel ook nog eens beroerd! Ja, die rode stippen op zwarte achtergrond zijn wel stijlvol, maar die effectjes verder...

avatar van n00r
Dit is zo een film die je gewoon blijft kijken om te weten wie er over blijft of je hem nu leuk vind of niet. Ik vond hem in ieder geval prima te doen.

MGG
Vermakelijke film, maar niets meer dan dat. Er zit aan het einde één grote plottwist in die ik persoonlijk niet zag aankomen. Jammer van die laatste paar minuten, die hadden voor mij echt niet gehoeven.

Een plus vind ik het simpele decor. Minpunt is de erg slechte GCI van het ruimteschip op het einde.

Mocht je een keer anderhalf uur over hebben, dan kun je deze film gerust opzetten.

avatar van Rickyman
Het concept is leuk bedacht en zeker het kijken waard, maar ook eentonig en het einde was een beetje flauw.

avatar van melissie_
Ik had zeker niet verwacht dat deze film mijn aandacht zou behouden. De gehele film speelt op de zelfde plek af. Het is een best eentonige film met een (volgens mij) een heel laag budget. Voor de rest een prima film alleen had ik wel meer van het einde verwacht. Dat was nogal wazig. Ik had graag willen weten waarom, hoe en wanneer. Dat kwam niet bepaald aan de orde. Voor de rest een prima film wat voornamelijk gaat over hoe dat de mensheid geaard is. (Met gebruik van veel stereotypes)
+ Je wil het einde zien, ook al kan kan je vanaf het begin al raden wat dat is
+ Is iets anders het is maar op 1 plek.
+ Duurt niet zo lang
- Weinig informatie (die eigenlijk wel leuk was geweest)
- Wazig einde

avatar van misterfool
Slechte acteerprestaties, maar het concept is best heel aardig. Op momenten heeft de film een wat cynische kijk op de mensheid. Het tempo ligt hoog en de twist op het eind met de baby in de buik als laatste deelnemer is mooi gevonden. 3*

avatar van IH88
“Oh yeah, he bought us 2 minutes. Throw him a Purple Heart…”

Sterk. Kring heeft een intrigerend uitgangspunt, en de regisseurs weten er ook een spannende, interessante en soms zelfs grappige film van te maken. Hoe de verschillende personages reageren is op zich wel voorspelbaar, en de meesten hebben er alles voor over om te overleven.

Dat krijg je ervan als je mensen onderling laat kiezen wie de volgende is die vermoord wordt. Leugens, strijdt tussen hoog- en laagopgeleid, racisme, vreemdelingenhaat, leeftijdsdiscriminatie, misogyne etc. Echt alles komt langs. En dan heb je ook nog een jong meisje en een zwangere vrouw die de groep in twee kampen splijt. Het einde is wat teleurstellend, maar wel voor meerdere interpretaties vatbaar.

avatar van Kondoro0614
Ik moest van een maat van mij persé deze film kijken, beste wat ik ging zien kreeg ik te horen. Net de film eigenlijk aangezet via ‘Netflix’ omdat ik maar geen keuze kon maken welke film ik wou gaan kijken. Ik wou ze eigenlijk allemaal wel zien maar ook weer niet, soms zit ik in zo’n lastig pakket. Toen ik ‘Circle’ voorbij zag komen wist ik het eigenlijk al snel genoeg, en zeker na het aandringen van mijn maat toch aangezet. Ik was wat later thuis en aangezien ik gewoon weer moet werken morgen wou ik een niet al te lange film. De film duurde me alsnog te lang, werd eentonig en langdradig en ik vond het eigenlijk allemaal helemaal niet zo’n spektakel.

Het verhaal was matig, het concept vond ik dan wel weer leuk maar dat was in mijn ogen een lastig iets. Ik zelf ben nooit gecharmeerd van films die zich op één enkele plek af spelen, hoe spannend of psychologisch zo’n film wel niet kan worden: de interesse was al snel weg. Dit was wel iets waarvoor ik al bang was in het begin en die angst werd werkelijkheid. We volgen een aantal mensen, één ieder is totaal anders dan de andere (zo doel ik op het feit dat eentje een soldaat was, de andere weer een agent etc.). Ze zitten gevangen in een soort spel en moeten elkaar telkens af laten gaan tot de laatste overeind staat, deze weet vervolgens te overleven en komt terug op aarde. Echter ontstaat er een dusdanige spanning tussen de deelnemende mensen dat het al snel doelt op rassenhaat en andere mogelijke kwesties. Mwah, ik ben niet echt in de stemming voor zo’n socialistische film.

Normaal gesproken ben ik het snel eens met ‘IH88’ maar helaas dit keer staan we toch ver uit elkaar met de mening en kijk op de film. Vond er zelf over het algemeen maar weinig aan, en dat gebeurd helaas ook zo nu en dan. Ik denk toch een iets andere verwachting van de film, en een andere kijk op het concept. Met wat meer achtergrond informatie en een voor mij wat interessante verhaal, nee deze film was het hem niet voor me.

avatar van Luppie00
Wat een bagger zeg.