• 8.263.028 stemmen

Geregisseerd door: Aaron Hann en Mario Miscione

Met onder meer: Julie Benz, Carter Jenkins en Cesar Garcia

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Circle

"In here… everything gets you killed."

In een enorme, mysterieuze kamer ontwaken vijftig vreemden die niet weten hoe ze er terecht zijn gekomen. Gerangschikt in een naar binnen gerichte cirkel, en niet in staat om te bewegen, ontdekken ze al snel dat elke twee minuten een van hen sterft door een vreemd apparaat in het midden van de kamer. Op het eerste gezicht lijken de aanvallen willekeurig maar dan komen ze erachter dat ze zelf de macht hebben om te beslissen wie gedood zal worden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Luppie00

Wat een bagger zeg.

avatar van nadrin

nadrin

Origineel gegeven. Maar in zijn totaliteit wat mager. Maar ik vondt het wel de moeite. Echt weer zo een film waarbij je steeds aan het denken gaat

avatar van K. V.

K. V.

Deze ook eens bekeken en vond hem wel goed. Het blijft wel boeiend om te zien wie er over zal blijven. Ik vond het toch wel de moeite om gezien te hebben. Het einde zelf vond ik wel wat tegenvallen, maar voor de rest, zeker ondanks de eenvoudige setting , het bekijken waard.

avatar van Roxane

Roxane

Deze ben ik toevallig tegengekomen op Netflix. Het concept stond me wel aan, maar ik had hier eerlijk gezegd niet veel van verwacht.

Toch ben ik wel positief verrast. De film zet je echt aan het denken. Wat zal de volgende stap zijn? Hoe denken die mensen? Hoe zou ik zelf denken? Het was ook niet zo voorspelbaar, want er zitten best wat verrassingen in.

Ja, leuke film. Toch verpesten de laatste paar minuten het wel een beetje voor mij. Jammer. Verder: kijkt lekker weg.

avatar van Shadowed

Shadowed

Erg interessant.

Wel een verrassend laag gemiddelde voor een film die in mijn ogen zo goed slaagt in zijn simpele gegeven. Het is allemaal spannend, sfeervol en zeer boeiend en vermakelijk. Vooral het "wat-zou-ik-doen' gehalte is erg geslaagd in dit filmpje.

Duurt niet al te lang, heeft eigenlijk de juiste speelduur om zoiets als dit echt te laten werken. Het heeft geen irritante flashbacks, afleidingen of andere dingen, dit filmpje blijft gewoon in het verhaal en geeft de kijker weinig tijd om echt op adem te komen van de gebeurtenissen.

Nergens nagelbijtend spannend, daarom ook een 9+, maar de sfeer en spanning zelf blijft er altijd wel in. Al is het meer boeiend dan echt heel spannend, en meer heeft de film ook niet nodig. Het helpt hier ook goed bij om zelf mee te denken met het verhaal.

Acteerwerk is voldoende. Hier en daar is het net iets te enthousiast en er had wat meer chaos in gemogen, waarmee er ook frustratie bij kon komen en dat is wat deze film dan ook een beetje mist. Dan was het namelijk wel een nagelbijter geweest. Maar misschien had dat op zijn beurt weer afbreuk gedaan aan het verhaal zelf.

Setting is ook best gelukt. De kamer heeft genoeg mystery en sfeer om geloofwaardig te zijn. Genoeg detail met zo'n kleine ruimte ook, en interessante sciencefiction daarbij vermengt. Al staat de sciencefiction niet echt in de spotlight, maar is de psychologische thriller die hier wellicht het stuur neemt.

En dat werkt allemaal uitstekend. Ik had wel het gevoel dat de mensheid tot dit soort conclusies kan komen met elkaar, en dat de ware natuur naar boven komt. Dat allemaal is keurig en geduldig uitgewerkt en is ook best bizar te noemen.

Een wat onbevredigend einde, al had het erger gekund. Dat die kerel wint is misschien het meest onbevredigende voor mij. Maar met dat "zoveelste Alien gedoe" heb ik weinig problemen mee. Al had een experiment ook niet verkeerd geweest. Maar om dit soort filmpjes een echt goed einde te geven is dan ook wel moeilijk.

Erg genoten, wat mij betreft de film van de week voor mij. Ben benieuwd of dit ergens op DVD te krijgen is, kan het nergens vinden.

'Extremely entertaining', 'suspense drama', 'scariest realityshow'... Ik bedoel: écht? Spannend is het nooit geweest, haast steeds viel de moeilijkst doende persoon af. Enkel de truck van de jongeman om zelf in leven te blijven, was origineel. Van de laatste minuut begreep ik niets: er bleken plots aliens te zijn, maar wat deden die dan? Waarom dat gedoe met die kring? En wat betekenen die andere mensen bij de overlever? Werd niet uitgeklaard en slaagt ook op weinig.
Weinig geloofwaardige film ook: als er in het echt een paar doden zouden vallen, het zou nogal een hysterisch gedoe zijn. Sommigen zouden gek worden, anderen bidden,... maar zoveel mensen die zichzelf opofferen? komop!

avatar van John Barry

John Barry

Intrigerende film. Een groep mensen wordt bij elkaar gezet. Om de paar minuten sterft een persoon. De groep kan stemmen welke persoon er gaat sterven. Dit gaat door totdat er één persoon overblijft. Het is knap dat een film wat zich nagenoeg op één locatie afspeelt en bestaat uit bijna alleen gepraat zo interessant kan blijven. De spanning in de groep loopt af en toe hoog op, al had het er van mij soms wat feller aan toe mogen gaan. De film is een beetje tam. De film laat je op een goede manier nadenken over wat je zelf had gedaan in een dergelijke situatie. Zou je zelf er alles voor over hebben om te overleven? Heb je compassie met bijvoorbeeld een zwangere vrouw? Of is iedereen gelijk?

Op een goede manier worden een aantal sociale thema's zoals discriminatie en racisme behandeld. De truc van Eric om het "spel" te winnen is een sterke twist. De laatste scenes doen afbreuk aan de film. Los van de zwakke GGI had ik het sterker gevonden als in het midden was gelaten of er aliens of gewoon de mensen achter het "spel"zaten. Met de ruimteschepen wordt teveel weggegeven.

avatar van Mescaline

Mescaline

Een interessant klein filmpje die ook best creatief weet om te springen met een op het eerste gezicht vrij simpel plot.
De simpele setting is wonderbaarlijk sfeervol zelfs!

Het is niet zozeer een spannende film maar het mysterie blijft je interesseren en de keuzes van de personages zijn met tijden fascinerend maar soms ook wel een tikkeltje overgeacteerd.

Het einde is misschien net iets te veel van het goede, ik had niet speciaal hoeven weten dat het daadwerkelijk aliens waren.

Circle is geen meesterwerk maar toch wel interessant genoeg om een keertje mee te pakken.

avatar van Bxian32

Bxian32

Het meest bijzondere aan de film is hoe rustig ze allemaal blijven. Als dit echt zou gebeuren zou er totale paniek uitbreken natuurlijk......

avatar van psychopath

psychopath

Wat een bagger!! Totaal geen Gore, geen spanning, het einde slaat nergens op en zoals mijn voorganger al zei, in het echt gaan mensen echt niet zo rustig blijven.

avatar van Pollypeachum1

Pollypeachum1

De film was prima en je kijkt uit naar het doel. Het einde was dan ook een anticlimax en dat maakt de rest tijdverspilling.