Super Dark Times (2017)

Drama / Thriller

geregisseerd door Kevin Phillips
met Owen Campbell, Charlie Tahan en Elizabeth Cappuccino

Een afschuwelijk ongeval drijft een wig tussen de beste vrienden Zach en Josh. Dit zorgt ervoor dat ze beide een andere kant op gaan. In de buitenwijken in de jaren 90 wordt de schemerzone tussen adolescentie en volwassenheid, lust en liefde, moed en angst, goed en kwaad verkend.

avatar van Macmanus
Ok hoop dat men het in zijn oren knoopt!

Net gezien op Netflix zag er veel belovend uit maar de film was onwerkelijk bijna nep te noemen. een jongen die per ongeluk dood wordt gestoken door ze vriend naar een worsteling en dan wordt begraven of te wel we leggen er even wat blaadjes op zo dat niemand hem kan zien. ik vindt het al raar dat niet echt een zoek actie op gang kwam ze zeiden alleen dat hij weg was en die moeder van die jongen die was dood gestoken wist dat hij bij die vriend was. dus hoe kan het zo wezen dat hij nooit was ondervraagd. het idee was goed maar echt slecht uitgewerkt de goeden punten in de film zijn. de sfeer beetje jaren 80/ 90 ik hou daar wel van en de spanningsopbouw was wel goed. het bleef wel redelijk spannend

avatar van Teejey
Super Dark Times is een vrij logische titel voor dit bijzondere filmpje. Door een afschuwelijk ongeluk lopen de levens van 3 tieners plots heel anders, en dat boeide genoeg, ook aangezien er zoveel meer is dan het plot en de dialogen. Daarvan had ik misschien wel iets 'diepers' verwacht door recensies hier, vond het vrij standaard maar zeker niet irriterend. De film deed mij eigenlijk denken aan tal van films, elke scène weer aan een andere. Gelukkig is het als geheel een film op zich.

Zach, Josh en Allison zijn bijzonder leuk neergezet door de acteurs, van wie ik alleen Charlie Tahan kende uit Ozark. Na verloop van tijd ging ik er op letten hoe foutloos geacteerd er wordt, echt petje af.

Dat de film een ander tijdperk nodig had dan het huidige is totaal overbodig, het valt sowieso niet op. Wel is het zeker een fijn sfeertje, waar vooral de elektronische soundtrack een belangrijk onderdeel in is. Kan daar sowieso geen genoeg van krijgen.

Nét geen 4*.

avatar van sinterklaas
Leek een beetje op een kruising tussen Mean Creak en Paranoid Park...

...met andere woorden, een zeer geslaagde coming of age film, waarin de regisseur klaarblijkelijk de nadruk op de jaren 90 legt... Dat was ook wel nodig om zo'n verhaal te maken... merk je in de tijd van Social Media. We volgen vier jongens, waaronder twee beste vrienden Zach en Josh... Je weet hoe dat gaat, grenzen zoeken, dingen stelen uit de kamer van je grote broer... en een ongeluk... Wat ga je doen? Jezelf aanmelden zodat je het je rest van je leven die nog moet beginnen kan schudden... of... verduisteren en mondje houden... Bij Darryl moest ik overigens erg denken aan George uit Mean Creek.

De jongens gaan voor de tweede. Maar daar schijnt de ellende nou juist mee te beginnen. Het dubbelleven wat de jongens moeten leiden... Het blijven verzwijgen en liegen... en je best doen om niet op je emoties betrapt te worden. Maar het lijkt er echter wel op alsof de jongens wel iets van krachten hebben om nog redelijk in beweging te blijven. Maar ondertussen voel je de wroeging... Voornamelijk de nachtmerries van Zach waren daar de prima voorbeelden van...

En dan die twist...

Ja, dit was een zeer sterke film... Het verhaal, het acteerwerk, de nadrukkelijke jaren 90 sfeer... Het werkte allemaal erg goed.

avatar van marsie
Verrassende film die door een bizarre wending noodlottig eindigt. Verhaal op het einde beetje over de top. Maar toch wist het verhaal me van begin tot einde boeien.

avatar van El ralpho
Donkere tijden

Aardig, maar enigszins overtrokken titel waarvan ik alle aandacht die hij krijgt, een beetje overtrokken vind.

Het punt voor mij was hoofdzakelijk dat ik Super Dark Times veel te traag vond en het verhaal ook te mager om 100 minuten mee op te vullen. In de plot word heel prikkelend gesproken over het verkennen van de schemerzone tussen adolescentie en volwassenheid, lust en liefde, moed en angst, en goed en kwaad, maar in feite zijn dit alleen maar een paar prikkelende woorden. Waar het op neerkomt is dat er een tragisch ongeval plaatsvind waarbij een van de twee betrokkenen een fascinatie voor moorden en pijniging ontwikkeld en de andere betrokkenen een normaal rouwproces doormaken. Dit is op zich een interessant uitgangspunt, ware het niet dat je nooit helemaal in het hoofd vanCharlie lijkt te geraken. Oké hij verliest zijn verstand volledig en het ongeluk heeft dit getriggerd, maar in hoeverre was dit de trigger en wat lag er nog meer allemaal aan ten grondslag? van de gezinssituatie en eventuele overige invloeden krijgen we verder als kijker eigenlijk niks mee.

Dit alles maakt deze misdaadthriller toch een beetje slepend en soms ook saai. Het blijft teveel aan de oppervlakte en te magertjes. En hoe Zach na zoveel zwaard steken nog niet dood neerviel is mij een raadsel.

vandaag om 14:07 uur