Doghouse (2009)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Horror

geregisseerd door Jake West
met Noel Clarke, Terry Stone en Christina Cole

Zeven mannen besluiten op excursie te gaan met een vriend om hem te helpen zijn scheiding te boven te komen. Als ze aankomen in een klein dorpje, komen ze erachter dat alle vrouwen die er wonen besmet zijn met een virus, waardoor ze kannibalen zijn geworden met een hekel aan mannen.

Flauwe film met typische lompe britse humor en de nodige gore. De humor is vaak erg plat, toch zitten er sommige goede grappen tussen. Bijvoorbeeld wanneer iemand vraagt in een mortuorium 'waar ze het lijk moeten laten'. De gore is prima, maar het verhaal en de karakters zijn erg slap waardoor de film te weinig te bieden heeft.

avatar van Gang_Star
Een horror/komedie waarin het komedie gehalte ook echt heel fors aanwezig is. Film begint prima met een korte kennismaking van de vriendengroep, waarna in dat dorpje de film op gang komt. De humor is leuk, zoals bijvoorbeeld het slaan met het 'stop' bord op het hoofd en de zombie die met de scharen die van één van de vrienden het haar begint te knippen. Maar buiten dat zitten er nog genoeg grappige momenten in, die met de nodige hoeveelheid gore worden gecombineerd. De hoeveelheid gore is ook vrij behoorlijk en ziet er goed uit. Het geweld is bij vlagen ook vrij hard en zeer bloederig. Helaas begint de film na een tijd in herhaling te vallen en begint de film minder te worden. Daardoor helaas toch iets minder dan gehoopt deze Doghouse.

avatar van Phantasm
Vermakelijke horror komedie die lekker wegkijkt.

avatar van Shadowed
Vermakelijk.

Misschien soms wat goedkoop en lomp, maar vermakelijk is deze Britse Doghouse zeker. Normaal heb ik het niet echt van deze komedies, Severance bijvoorbeeld vond ik zeer matig. Shaun of the Dead vond ik ook niet zo geweldig als gedacht.

Hij heeft gore, humor en een soms geslaagde momenten. Vooral het eerste is het beste, aangezien deze films dat wel een beetje nodig hebben om overeind te blijven staan. Ook de humor was soms redelijk geslaagd en de zombies zagen er ook wel lollig uit.

Niet echt een aanrader, maar prima vermaak voor een avondje.

avatar van DjFrankie
Niet geheel mijn ding. Vrij flauwe zombie film met soms wel humoristische momenten. De kill met het halve flesje vond ik weer goed gevonden, maar bv. de rol van de vrouw waarop je kon stemmen was me niet geheel duidelijk. Einde tsa had dit ook graag anders gezien.

avatar van Kondoro0614
Er word in de beschrijving gesproken over kannibalen, nooit verwacht zombies in deze film terug te vinden. Het is geen speciale film, zoals velen maar ik kan vaak de horror / komedie films wel waarderen. Echter was deze film soms iets te aanwezig op zijn komiek waardoor het al gauw ging vervelen en zelfs de kortere tijdsduur langdradig wist te worden, bijzonder. De cast was redelijk, het verhaal vond ik persoonlijk wel geinig al was het concept wat minder. Ik heb me prima vermaakt op een doordeweekse avond maar het was geen topper, en doet zeker onder de grotere namen in dit genre. Leuk mee genomen, niks speciaals.

Lekker lomp.

Een basic horror/comedie filmpje. Geen seconde serieus, geen seconde subtiel, maar wel met voldoende gore en onnozelheid om de 90 minuten voorbij te laten vliegen. Zo zie je ze eigenlijk niet zo heel vaak meer, daarom extra leuk om deze film te ontdekken.

Even een beetje schrik omdat het leek uit te gaan draaien op een standaard zombiegebeuren, gelukkig zijn de zombies/zombirds hier een stuk leuker (en worden ze halverwege ook nog wat extra gepimpt). De gore is meer dan voldoende aanwezig, toch blijft dit vooral een comedy, want de toon is immer luchtig.

Subtiel is het zeker niet, dat hoef je ook niet te verwachten van een Britse film met een hoop halfdronken venten in de hoofdrol. Wie Dyer een beetje kent weet wel wat te verwachten. Maar amusant is het wel, de film kent gelukkig ook geen dooie momenten en wijkt godzijdank ook niet af van z'n hoofdgenres. Fijne onzin dus.