• 8.251.798 stemmen

The Disappearance of Alice Creed (2009)

Thriller / Misdaad | 100 minuten

Met onder meer: Gemma Arterton, Eddie Marsan en Martin Compston

Releasedatum: 20 januari 2011

Plot The Disappearance of Alice Creed

"Where is Alice Creed?"

We zien hoe twee mannen een flat verbouwen, een bestelbus stelen en gereedschap verzamelen. Kalm vervolgen ze hun praktijken, maar al snel blijkt dat ze een sinister plan hebben. Gewapend en vermomd ontvoeren ze een jonge vrouw van de straat en binden haar vast op een bed in de flat...

imageimage

Aantal keren goed verast einde kon spectaculairder

avatar van IH88

IH88

“Wake up Ms. Creed, it's breakfast time!”

Lekkere rauwe Britse misdaadfilm waarin drie personages elkaar de hele tijd te slim af proberen te zijn. De ontvoerde vrouw probeert de twee ontvoerders tegen elkaar uit te spelen, en de twee ontvoerders komen onder steeds grotere druk te staan. En ieder personage lijkt wel een verborgen geheim of band met een ander te hebben.

Dit alles wordt overgoten met genoeg spanning en een heerlijke kille en klinische sfeer. Het acteerwerk van Arterton, Marsan en Compston is ook ijzersterk, en het is verfrissend dat zelfs Arterton (die ontvoerd wordt) niet altijd even sympathiek is. Tegen het einde verliest Alice Creed wat aan geloofwaardigheid, maar tegen die tijd zit je al helmaal in het verhaal.

avatar van Shadowed

Shadowed

Ok Misdaadsthriller.

Eigenlijk alleen opgezet vanwege Gemma Artenton. Toch wel een heel knap koppie en een fijn gezicht om zo te zien. Ik had de Nederlandse remake, Bloedlink , eerder gezien dan dit, dus ik wist al exact hoe het verhaal zou lopen.

Artenton, Marsan en Compston acteren alle 3 voldoende. De grimmige sfeer in de film is prima uitgevoerd. Alleen de vaart was het pijnpunt, want soms sleept het allemaal maar een beetje. De lol van de twistjes was er voor mij een beetje af.

In het algemeen weet de film wel te boeien, maar ik moet toegeven dat ik dit niks bijzonders vond. Ik had het allemaal graag wat spannender gezien, wat deze film dus niet echt was.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 1994 berichten

IH88 schreef:

“Wake up Ms. Creed, it's breakfast time!”

Hier kan ik mij helemaal in vinden. Een toppertje die mij vanmiddag prima heeft vermaakt.

avatar van flaphead

flaphead

Een zeer prima misdaadthriller. Aanpak en benadering is boeiend; weinig intro en verhaal eromheen, maar to the point. Eigenlijk had ik niet echt in de gaten dat het om slechts 3 acteurs in 1 ruimte ging; dat is een compliment naar de uitwerking. Fijne kille sfeer. Acteerwerk van de dame is prima, van de heren iets minder, maar voldoende. Tuurlijk zitten er wat plotholes in (waarvan de meest storende dat Danny door Vic neergeschoten wordt, hij hem constant in zicht houdt, maar toch verdwijnt), maar de film heeft genoeg credit om die ter harte te nemen. Een paar leuke twists, hoewel ik het einde liever anders had gezien (dat ze zichzelf nog kan bevrijden had niet gehoeven van mij). (7,5)