Bloedlink (2014)

Nederland
Thriller / Drama

geregisseerd door Joram Lürsen
met Tygo Gernandt, Marwan Kenzari en Sarah Chronis

De ex-gevangenen Victor en Rico hebben een waterdicht plan om Laura, de dochter van een miljonair, te ontvoeren. Maar wanneer ze wordt meegenomen en in een afgelegen, geluiddichte kamer wordt ondergebracht beginnen de machtsverhoudingen geleidelijk te verschuiven. Wie is nu precies de dader en wie het slachtoffer?

avatar van @Noorderwijk
totaal overbodige film, The Disappearance of Alice Creed (2009) is gewoon beter en spannender.

Prima film, weliswaar een remake, maar toch goed voor een spannende Nederlandse film.
En met een cast van maar 2 personen, echt de moeite waard om te zien.
Ik ken het origineel, The Disappearance of Alice Creed, wel ik vond deze beter

avatar van Earth
Best aardig, maar er had voor mijn gevoel meer in gezeten. Het begin had wat sneller gemogen.

avatar van Titatiko
Gisteren Doodslag en vandaag deze, wist niet dat we zulke goede films hadden in NL

Nederlandse letterlijke remake van de Britse Thriller / Misdaad film "The Disappearance of Alice ..." en opzicht heeft men dat goed gedaan omdat men hier in Nederland zelden instaat is om een fatsoenlijke film te bedenken. Ook heeft men daarvoor de juiste film gekozen, want met maar drie hoofdrolspelers is de film natuurlijk lekker goedkoop en mede ook omdat het verhaal zich vooral afspeelt in één ruimte in een huis. Gelukkig houdt men zich ook strikt aan de formule van het origineel en bevat deze Nederlandse verfilming niets nieuws (m.u.v. een blote piemel die ik meen in het origineel niet gezien te hebben). Dus heb je eerst het leuke origineel gezien, dan weet je precies hoe deze film zal verlopen en eindigen. Tsjonge, jonge, jonge, wat is Nederland toch een flut filmland.

Ondanks dat heb ik me toch nog een heel klein beetje weten te vermaken met deze film en dat lag voornamelijk aan de fraaie Sarah Chronis die regelmatig bloot te bewonderen was (dat was niets nieuws en heeft ook niets met Nederland te maken, want in het origineel wat dat ook het geval met Gemma Arterton). Ze kan overigens wel niet tippen aan Gemma Arterton. Omdat ik dus het origineel al had gezien, was deze film niet meer boeiend en of spannend voor me en was het verloop ook bekend. Van de hedendaagse Nederlandse acteurs en actrices heb ik niet bepaald een hoog pet op, maar de drie hoofdrolspelers Tygo Gernandt (rondlopend met een soort van hanenkam), Marwan Kenzari en Sarah Chronis deden het nog verdienstelijk.

Inderdaad een totaal overbodige film en deze film hoef je eigenlijk alleen te kijken als je geen Engels kunt verstaan of Nederlands kunt lezen. Kan je één van de twee wel (dat kan eigenlijk 99% van de Nederlandse bevolking), kijk dan gewoon het origineel en laat deze letterlijke Nederlandse remake mooi links liggen.

avatar van jippie2010
Vandaag de film bloedlink aangezet, niet wetende dat het een remake was. Toevallig had ik net vorige week het origineel bekeken, en dat is deze uitwerking een onaangename verrassing. Eigenlijk op elk gebied 1 of 2 niveaus lager. Kort door de bocht: een matige uitwerking van het origineel. *2,5

avatar van wimaroca
Een mooie spannende film,met verschillende plotwendingen

avatar van missl
Ik ken het origineel niet. Maar deze film vond ik verre van origineel, de plotwendingen kwamen voor mij niet als een verrassing. Tygo heeft alleen maar een pijnlijke blik in zn ogen, ik denk dat hij ook wel zag dat dit verre van een thriller zou worden.

Redelijke film over twee mannen die een de dochter van een miljonair ontvoeren om zo een flinke som losgeld op te strijken. Een overbodige remake van The Disappearance of Alice Creed, waarbij het allemaal ook net ietsje minder is dan het origineel. Het verhaal, de plotwendingen en de algehele opzet blijven goed en ook zijn de drie acteurs prima gecast.

avatar van Decec
Een goede thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Af en toe onrustige camerabeweging...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van panax
remake alice creed,nagenoeg gelijk
goed gedaan ,goeie acteurs
tygo is weer perfect als badguy !!
genoeg spanning ondanks dat je denkt te weten hoe het afloopt !!

avatar van henrygreenway
leuk nederlands filmpje!!

avatar van nijkerkbert
Prima vermaakt met deze film! Daar draagt Sarah Chronis zeker aan bij. Dat het een remake is deert me niet, het origineel zegt me niks, deze was zeker de moeite waard!

avatar van gi4nt
Vond het een spannende en boeiende film, wilde zelfs een 4,5 raten. Tot ik zojuist ontdek dat het simpel jatwerk is en ondanks ik het origineel niet ken, lijkt me dit geen beste remake. Waarom zou je dit doen ipv zelf lekker creatief aan de slag gaan?! Bovendien had de laatste scène echt niet gehoeven. Dingen tot de verbeelding laten spreken is soms vele malen sterker. Dit draagt ook bij aan de doorzichtigheid van de film; de meeste twists zag ik wel aankomen (misschien toch onbewust het origineel gezien, of gewoon niet zo origineel at all?). Hoe dan ook; fijn om Sarah Chronis weer eens te zien. Al is het met name door haar oogverblindende looks. Het trucje van Gernandt kennen we inmiddels, ik zou graag zien dat hij ook een normalere rol aangeboden krijgt. Van Marwan Kenzani had ik nooit gehoord; ondanks zijn hollywood-successen vond ik hem niet uitblinken.

Film heeft me zeker geboeid en de kwaliteit is hoog, ondanks het soms ietwat nalatige acteerwerk en losse eindjes. Erg jammer dat het een remake betreft.

avatar van Phantasm
Spannende en prima film die lekker wegkijkt, al lijkt ie op de film: The Disappearance of Alice Creed, maar ik vond deze net zo goed.

avatar van bjerik76
totaal overbodige remake. het ziet er juist wat goedkoper uit dan het origineel, maak hem dan ook niet.

Als je niet goed kan lezen is het slim om deze te kijken, kan je wel lezen, kijk dan gewoon het origineel.
Elke dialoog is precies hetzelfde als het origineel, dus ik begrijp niet waarom deze film er nou moest komen.
( alleen om de bovenste reden dan)

vond het dus moeilijk de film te beoordelen, want het is gewoon ctrl C en ctrl V knip en plakwerk met een vertaler erbij.

avatar van mjk87
Zelfs als zou ik sympathie willen opbrengen voor de film, maar als je afsluit met een nummer van dat vreselijke Kenington dan houdt het al snel op. An sich is de film nog een enigszins onderhoudende thriller maar ook een volstrekt overbodige remake (dat telt mee in de beoordeling voor mij) die ook op elk vlak minder is. Regie voegt niets toe en doet soms zelfs afbreuk, vooral die eerste scènes waarin niet wordt gepraat maar die kapot wordt gemaakt door de muziek eronder. Had dat stil gehouden en je had een krachtiger beeld gekregen. De acteurs stellen allemaal niet zo veel voor. Gernandt kan wel wat maar lijkt zich nooit in zijn rol te voelen, Kenzari is een matig acteur die het kneusje moet spelen maar waar je als kijker als snel een hekel aan krijgt en het meisje van dienst weet ook weinig emotie over te brengen. Dan gaat het ook storen dat men domme dingen, en dan niet zozeer domme dingen omdat men onder stress staat maar omdat de plot nu eenmaal vooruit geholpen moet worden. Dan blijft alleen nog ergernis over. 1,0*.

avatar van hoffhaan
Niet bijzonder. 2.5

avatar van umbra
Middelmatig tot ondermaats kidnap filmpje, dat nergens echt overtuigd en uitblinkt, ook redelijk irritante personages. Anyway, dat mensen dit spannend vinden, euhm ja, weinig gewoon zeker xD 4/10

Jezus wat slecht! In het begin krijg je nog medelijden met het slachtoffer, maar kort daarna keer je je tegen haar en denk je "vieze trut"! Je verraadt gewoon je eigen vriend, terwijl hij een kogel voor jou doorslikt, tot 2x toe! Je ziet aan alles dat hij de waarheid spreekt en van je houdt: hij maakt je zelfs helemaal los. En dan ga jij hem toch naaien door hem vast te maken. En daarna wéér door hem te verklikken. Ik heb echt vol verbijstering gekeken hoe stupid zo'n dom wicht kan zijn. Ik vond het juist geweldig toen Rico die Victor neerschoot en dat ook wijf liet zitten. Dacht: net goed voor je! Rot maar lekker weg daar. Maar helaas.. Het personage waar je de meeste sympathie voor voelt, komt ook te overlijden. En dat wantrouwende, overbodige, haar-eigen-vriend-erbij-lappend stuk vreten komt er mee weg. HOE dan?
Ook het eind sloeg helemaal nergens op: je kan toch tegen je ouders zeggen dat je bent ontsnapt en geen idee hebt waar je ontvoerders zijn en waar het geld zich bevindt. Vervolgens pak je die 4 miljoen en ga je alsnog weg. Met je eigen identiteit. Of alsnog neppe. Lekker belangrijk. Maar je ouders laten denken dat je dood bent, tja dat kan ook alleen maar zo'n dom wicht bedenken. Echt een slechte personage en slechte eind. Kreeg er gewoon krommende tenen van, jammer.