• 11.452 nieuwsartikelen
  • 9.038.526 stemmen

Tueurs (2017)

Thriller | 86 minuten

Genre: Thriller

Alternatieve titel: Above the Law

Oorsprong: België

Geregisseerd door: Jean-François Hensgens en François Troukens

Met onder meer: Olivier Gourmet, Kevin Janssens en Lubna Azabal

Gesproken taal: Frans

Plot Tueurs

De film vertelt het verhaal van Frank Valken, een beruchte overvaller die probleemloos een laatste grote overval pleegt. Of dat denkt hij althans... Valken en zijn bende raken betrokken bij een misdaadzaak van dertig jaar terug en zijn de perfecte verdachten voor het moordcommando dat terug is van weggeweest.

avatar van Malick

Malick

Een Belgisch debuut dat zich kan meten met het werk van Michael Mann. Toffe actiefilm!

avatar van dimi303

dimi303

Inderdaad degelijke actie zoals het zijn moet met een mooie rol voor Olivier Gourmet. Ik zie hem graag bezig.

avatar van schumacher

schumacher

Ik hou al niet echt vd Franse taal, paar leuke scenes, voor de rest niet veel soeps.

Niet vergeten: in Belgie spreken ze ook Nederlands.

avatar van DreamTech

DreamTech

Weer zo een degelijke goeie Franse ( in dit geval Frans/Belgisch ) actie en thriller film ! prima vermaakt en ik vind het een aanrader !

avatar van filmkul

filmkul

• 1940 berichten
  • 1914 stemmen

Matige misdaadfilm. Het verhaal is redelijk maar de uitwerking laat helaas te wensen over. De film springt van de hak op de tak en het lijkt er op als of er flink in geknipt is. Het neigt meer naar een samenvatting van een langer geheel. Jammer, want de film heeft best potentie. De actiescenes zijn best aardig, zo ook het acteerwerk. Het camerawerk is ook van prima niveau. Er had veel meer in kunnen zitten. 2.5

avatar van libra666

libra666

Lang geleden dat ik nog een degelijke actieprent gekeken heb, welke niet over the top was. De link met de bende van Nijvel en alle corruptie die er rond hing was mooi meegenomen. Vond dat de acteurs behoorlijk hun werk deden, voor een Belgische productie meer dan bovenmaats! Hoop dat de regisseurs op dit elan voort doen in de toekomst. Regisseur Troukens, wist blijkbaar waar hij de mosterd moest halen, heb net op Wikipedia gelezen dat hij in de jaren '90 zelf in het crimineel milieu zat en deelnam aan meerdere overvallen Het slappe Le Fidèle (2017) kwam voor mij persoonlijk nog niet in de buurt van dit werkje!!!

avatar van Noodless

Noodless

Degelijke prent waarbij de link met de bende van Nijvel in het verhaal leuk bedacht is. De actiescènes zien er goed uit en de cast brengen hun rollen op een overtuigende manier over. Naar het einde toe wordt de hele zaak naar mijn gevoel wat slapjes en te gemakkelijk uitgewerkt. Verrassend was het allerminst. 6,5/10

avatar van Rodger

Rodger

Prima film, met wat goede actie scenes.

3.0 ***

avatar van blackwolves

blackwolves

niet slecht maar het einde toe is weer eens niets. behalve dat een van de corrupte manen word neergeschoten. had liever gezien dat alles aan het licht kwam en die corrupte commissaris ook zijn verdiende loon kreeg. en wie waren die manen die die mensen hebben vermoord? allemaal vragen waar we geen antwoord op hebben. mocht dit er nog bij geweest zijn dan had ik de film meer sterren gegeven. anders was hij niet slecht

avatar van Movsin

Movsin

Doorsnee misdaadfilm met toch wel verrassend Olivier Gourmet, als "harde" in de hoofdrol.

Overvloedig Belgisch getint met de links naar de bende van Nijvel, het doofpot-intrige, de politieke inmenging, de corruptie...

Zo te zien was het debuut van Troukens Coninx' "Niet Schieten" netjes vooraf om de Delhaize-affaire uit 1985 weer in beeld te brengen.

Tarkus

Redelijk goede misdaadfilm met goede vertolkingen.

Er worden wat linken gelegd naar ware zaken in België, De Bende Van Nijvel onder andere.

Het einde van deze prent had wel beter gekund.

Er zit wel vaart in deze misdaadfilm, vandaar de korte speelduur! Toch genietbaar ondanks het vele geweld, mede dankzij Olivier Gourmet, een topacteur!

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Clichématig verhaal maar wat regie betreft een prima uitgevoerde actiefilm. De Bende van Nijvel wordt in de marge nog eens opgerakeld in een film waarbij vooral actie centraal staat. Gourmet vertolkt daarin een ongewone rol. Naar Belgische maatstaven een bovengemiddelde film die nergens tegenviel vond ik. Eindelijk eens wat anders van eigen bodem dan een huilfilm.

avatar van mrklm

mrklm

Magistraat Véronique Pirotte [Natacha Régnier] wordt geliquideerd terwijl ze wacht op een ontmoeting met een infiltrant in een gevaarlijke bende die mogelijk banden heeft met de beruchte Bende van Nijvel die het land 30 jaar eerder in de greep hield. Lucie Tesla [Lubna Azabal] onderzoekt de dood van Pirotte maar begint al snel te vermoeden dat ze haar collega’s bij de politie en justitie niet blind kan vertrouwen. Spannende misdaadthriller vereist scherpe aandacht in het eerste half uur dat wat verwarrend lijkt, maar wanneer de ware toedracht achter de gebeurtenissen zich ontvouwt valt alles op zijn plaats.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Erg fijne en gewelddadige misdaadfilm van eigen bodem met wederom Olivier Gourmet in een glansrol. Samen met Jérémie Renier het beste wat Wallonië internationaal te bieden heeft. Ik ben de iets rustigere personages van Gourmet gewend, maar ook hier komt hij erg geloofwaardig over.

Een film met de sluimerende overvallen van De Bende van Nijvel op de achtergrond. Voorts heeft er het niet zo heel veel mee te maken. Hoewel ook hier sprake is van corruptie en een doofpotoperatie tot in de hoogste echelons. Het is moeilijk iemand als Frank Valken een ethische crimineel te noemen, maar hij heeft toch zijn principes om geen slachtoffers te maken bij zijn gewelddadige, maar goed voorbereide overvallen. Klinkt wat contradictorisch, maar hij zorgde toch voor wat affiniteit bij me.

Knap geschoten film toch wel. De actie zit erg goed en ook in het plot zat heel wat vaart. Prima montage en camerawerk. Een film die zeker aan te bevelen is als je eens wat harders voorgeschoten wil krijgen. Prima heistfilm dus, naar het einde toe maakt men er zich misschien wat makkelijk vanaf, maar je moet er ook geen dikke twee uur van maken.

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

Spannend, vlot verhaal van Belgische bodem. De acteurs doen het prima en inhoudelijk top, met een knipoog naar De Bende van Nijvel...

avatar van Antonin

Antonin

schumacher schreef:

Niet vergeten: in Belgie spreken ze ook Nederlands.

Dus Wallonie, dat ook Belgie is, mag geen Franstalige films maken, waar slaat dat nu weer op.

avatar van schumacher

schumacher

Antonin schreef:

Heb ik nergens gezegd.

Ik hou vd film Leon en taxi en nog wat anderen.

Maar bij sommige films irriteer ik er mij aan en komt het voor mij minder goed over.

Ook Louis De Funes vondk een topper.