Tueurs (2017)

Alternatieve titel: Above the Law

België
Thriller

geregisseerd door Jean-François Hensgens en François Troukens
met Olivier Gourmet, Kevin Janssens en Lubna Azabal

De film vertelt het verhaal van Frank Valken, een beruchte overvaller die probleemloos een laatste grote overval pleegt. Of dat denkt hij althans... Valken en zijn bende raken betrokken bij een misdaadzaak van dertig jaar terug en zijn de perfecte verdachten voor het moordcommando dat terug is van weggeweest.

avatar van Verhoeven
Een Belgisch debuut dat zich kan meten met het werk van Michael Mann. Toffe actiefilm!

Inderdaad degelijke actie zoals het zijn moet met een mooie rol voor Olivier Gourmet. Ik zie hem graag bezig.

avatar van schumacher
Ik hou al niet echt vd Franse taal, paar leuke scenes, voor de rest niet veel soeps.
Niet vergeten: in Belgie spreken ze ook Nederlands.

avatar van DreamTech
Weer zo een degelijke goeie Franse ( in dit geval Frans/Belgisch ) actie en thriller film ! prima vermaakt en ik vind het een aanrader !

avatar van filmkul
Matige misdaadfilm. Het verhaal is redelijk maar de uitwerking laat helaas te wensen over. De film springt van de hak op de tak en het lijkt er op als of er flink in geknipt is. Het neigt meer naar een samenvatting van een langer geheel. Jammer, want de film heeft best potentie. De actiescenes zijn best aardig, zo ook het acteerwerk. Het camerawerk is ook van prima niveau. Er had veel meer in kunnen zitten. 2.5

avatar van libra666
Lang geleden dat ik nog een degelijke actieprent gekeken heb, welke niet over the top was. De link met de bende van Nijvel en alle corruptie die er rond hing was mooi meegenomen. Vond dat de acteurs behoorlijk hun werk deden, voor een Belgische productie meer dan bovenmaats! Hoop dat de regisseurs op dit elan voort doen in de toekomst. Regisseur Troukens, wist blijkbaar waar hij de mosterd moest halen, heb net op Wikipedia gelezen dat hij in de jaren '90 zelf in het crimineel milieu zat en deelnam aan meerdere overvallen Het slappe Le Fidèle (2017) kwam voor mij persoonlijk nog niet in de buurt van dit werkje!!!

avatar van Noodless
Degelijke prent waarbij de link met de bende van Nijvel in het verhaal leuk bedacht is. De actiescènes zien er goed uit en de cast brengen hun rollen op een overtuigende manier over. Naar het einde toe wordt de hele zaak naar mijn gevoel wat slapjes en te gemakkelijk uitgewerkt. Verrassend was het allerminst. 6,5/10

avatar van Rodger
Prima film, met wat goede actie scenes.
3.0 ***

niet slecht maar het einde toe is weer eens niets. behalve dat een van de corrupte manen word neergeschoten. had liever gezien dat alles aan het licht kwam en die corrupte commissaris ook zijn verdiende loon kreeg. en wie waren die manen die die mensen hebben vermoord? allemaal vragen waar we geen antwoord op hebben. mocht dit er nog bij geweest zijn dan had ik de film meer sterren gegeven. anders was hij niet slecht

Doorsnee misdaadfilm met toch wel verrassend Olivier Gourmet, als "harde" in de hoofdrol.
Overvloedig Belgisch getint met de links naar de bende van Nijvel, het doofpot-intrige, de politieke inmenging, de corruptie...
Zo te zien was het debuut van Troukens Coninx' "Niet Schieten" netjes vooraf om de Delhaize-affaire uit 1985 weer in beeld te brengen.