ad

Geregisseerd door: Sacha Polak

Met onder meer: Vicky Knight, Katherine Kelly en Bluey Robinson

Releasedatum: 11 april 2019

Over Dirty God

Jade woont samen met haar tweejarige dochter bij haar moeder in een arbeiderswijk in Londen. In de bloei van haar leven heeft een wraakactie van haar ex haar achtergelaten met blijvende littekens. Het bruisende nachtleven was voor Jade en haar vriendinnen een wekelijks hoogtepunt, maar tegenwoordig wordt ze in clubs geconfronteerd met starende blikken. Hierdoor wordt ze gedwongen een herdefinitie van schoonheid te vinden.

imageimage

avatar van nadrin

nadrin

Goede film.

avatar van Angel9999

Angel9999

In het begin miste ik de subtiliteit maar toch bleef ik kijken omdat ik wou weten hoe zij zich staande zou weten te houden of niet. Het thema is echt mooi verfilmd. De rechtbank scene was erg heftig en treffend.

avatar van rep_robert

rep_robert

Dirty God is best een ellendige film. Uiteraard bedoel ik niet dat de film slecht is, maar het heeft die typische vibe die ik vaak alleen terugzie in films die zich op het Britse eilanden afspelen. De film voelt realistisch en de personages voelen als echte mensen. De dialogen voelen niet gekunsteld aan en wanneer bijvoorbeeld vriendinnen op pad zijn kan het gewoon zijn dat er stiltes vallen of af en toe een opmerking. Dit soort realisme bevalt me enorm in dit type Britse films (ondanks de Nederlandse makelaardij). Soms is het iets teveel een opstapeling van depressiviteit en was de neerslachtigheid me iets teveel. Vooral doordat het misschien iets te stuurloos is. De film kent niet echt een plot en is meer een opeenstapeling van gebeurtenissen. An sich niet een probleem, maar ik had het gevoel dat Dirty God hier wel baat bij zou hebben gehad. Als hier een iets duidelijkere lijn in zat had gezeten, had dit een echte topfilm kunnen zijn.

avatar van bjerik76

bjerik76

Sombere film, maar toch met een meid met kracht en power.

Het lijkt wel een 2e verhaal, want van de dramatische voorgeschiedenis word eigenlijk niks verteld.

De film gaat verder met het nieuwe hoofdstuk / het nieuwe begin na de wraakactie van haar ex.

Alles word toch vrij luchtig in scene gebracht, echte schokkende / dramatische gebeurtenissen volgen niet en blijven ook uit,

Toch is de cast erg goed, en ook alle sombere settings.

Het uitje naar Marokko was wel weer wat naïef en vergezocht

avatar van kikondo

kikondo

Voor de veerkracht van de hoofdpersoon kun je alleen maar diep buigen. Na een verpletterende teleurstelling zo levenslustig reageren en onmiddellijk begrijpen waar het allemaal uiteindelijk wel om draait is magistraal. Bij de tedere interactie met het Marokkaanse peutertje sprongen de tranen me in de ogen. Wat een prachtfilm...